/spanien/atletico/forum/192.aspx/spanien/atletico/forum/192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Blyger
2015-04-22 21:44
Orolig över att vi inte har ngt eget spel. Ändå vi försvarar oss bra, tillsammans.
Postat via SvenskaFans-appen
Valencia Amunt
2015-04-22 21:36
killen med orangea skor på ert mittfält har rent ut sagt gett bort bollen flera gånger. Är det Koke eller Saul Edit: nvm Saul
Atlético gurra1993
2015-04-22 21:34
Älskar mittfältet Ida med två bollskickliga spelare. Kanske inte smartaste att starta med en halvskadad Mandzuktic Ida
Atlético Blyger
2015-04-22 21:33
Ja, Saul hinner inte med. Byt in Gabi och Torres.
Atlético Gaboro
2015-04-22 21:32
Saul tappar lite för mycket boll måste jag säga, in med Gabi eller Raul Garcia
Atlético Blyger
2015-04-22 21:25
Nä fan. Manzu är slö som fan idag igen. Byte nu!!!
Atlético Blyger
2015-04-22 21:12
Puh! Lite vassare omställningar tack
Atlético gurra1993
2015-04-22 20:38
Helt sjukt hur Carvajal får spela. Bra att Ramos inte blev avstängd dock
Atlético monoburgos
2015-04-22 20:14
Saul har visat mot Real att han förtjänar en plats.
Atlético gurra1993
2015-04-22 20:10
Sjukt med saul!!
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-22 17:22
Inga straffar. Ingen förlängning. Mitt hjärta pallar icke!
Valencia Amunt
2015-04-22 15:36
Ohoj, TV6 bjuder på fotbollsgodis ikväll. Som neutral supporter hoppas jag det går till straffar men hoppas Atletico går vidare i slutändan.
Atlético Fernando84
2015-04-22 10:20
hoppas alla fall på oavgjort helst 1-1 då gå atletico vidare
Atlético kerwall
2015-04-22 09:15
Någon som vet hur det går för Correa? Spelar han just nu i B-laget eller han tränar bara?
La God Zilla
2015-04-22 02:50
Riktigt kul med returmöte. Jag unnar verkligen Real att göra en bra insats sålänge Atlético går vidare förstås. Sjikt tråkigt med skador för Real på många nyckelspelare, men det öppnar för andra att bevisa för de som idag är borta hur i helvete man ska slå Atlético som Real-spelare. ;) Jag tror på en mycket hård kamp men Atleti går vidare på 1-1 eller 2-2. :)
Atlético Cholo es un dios
2015-04-21 23:03
Är redan nervös för imorgon... Hoppas på en såndär chock-start som bara Atleti kan, och att Torres får näta i första minuten (om han nu skulle spela).
AUPA ATLETI!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona WalterWhite
2015-04-21 16:13
Benzema missar matchen imorgon också. Nu är det alltså följande man slipper: Bale, Modric, Benzema och Marcelo.
erkano
2015-04-20 21:59
Arda massor med mål i Galatasaray. Han va faktiskt en målskytt. I Atletico har han en annan roll. En roll där han inte gör så många mål. Han levererar på andra sätt istället. Men skulle va bra om han gjorde lite fler mål. Längesen han gjorde mål sist.
Atlético Kakan_Atletico
2015-04-20 17:36
Säljer inte Arda för under en halv miljard om det ens räcker.. Arda är en av våra bästa spelare och kommer så vara så länge Simeone stannar. Han kanske inte gör så mycket poäng men han bidrar med väldigt mycket i spelet. Framförallt att våga hålla i bollen, man märker direkt när han saknas.

Varför ska vi sälja Griezmann? Håll i huvudet om han släpps.
Atlético Antonio López
2015-04-20 15:18
Arda har nog varit en av våra viktigaste spelare den här säsongen. Skulle göra väldigt ont att tappa en spelare som höjer hela laget ett snäpp. Finns ingen annan som kan erbjuda samma kvalitéer som Arda i laget för tillfället och jag tror inte det skulle gå att ersätta för summan man får.
Atlético gurra1993
2015-04-20 14:27
Äre bara jag som tycker att det kanske är dags att casha in på Arda i sommar? Man älskar ju allt med turken alltifrån hans skägg till hans personlighet å hans dribblingar. För jag kan tycka att det oftast inte riktigt blir nångångting när han tar sig förbi så slavar han ofta med den sista passen eller så håller han i bollen lite förlänge.
Atlético ADCS (red)
2015-04-20 10:00
Gör Griezmann två såna här säsonger irad så kan vi nog få ut mellan 45 - 55 milj € för honom, finns även möjlighet att eventuellt pressa just PSG på lite mer.

På tal om J Martinez så skulle jag inte tycka om att man värvade honom pga av hans ålder och eventuellt "Portopris".

Spelare som jag tycker man ska kolla på borde tillhöra "b-ligorna" i Europa. Finns spännande unga spelartyper att plocka upp från dessa ställen. Några exempel är Bernard i Shakhtar, Adam Maher i PSV och Dennis Praet i Anderlecht.

Min vänner som följer olika arabiska ligor har även tipsat mig om en 20-årig irakisk "supertalang" Humam Tariq. De säger att att han är den talangfullaste spelare som Irak kanske någonsin fått fram. Det kan ju vara subjektiva tankar om hans "talang" då de som sagt det till mig är Irakier själva. Nåväl.

En sån spelare kan inte vara så dyr att "försöka" satsa på, hur det än slår ut sen.
Atlético Chewie
2015-04-20 09:45
@La God Zilla: Enligt mig bör vi inte sälja Griezmann på väldigt länge. Det är ju precis det som kännetecknar en storklubb, att man kan behålla sina bästa spelare.

Kan vi behålla Koke och Griezmann kommer det dessutom vara lättare att locka hit duktiga spelare vilket kommer generera ännu bättre resultat och mer prispengar från CL varje år.
Atlético gurra1993
2015-04-20 08:10
Äre nån som vad Greizmans utköpsklasul ligger på? Kostar Poga 100 ska ju fan Greizmann gå för 70-80 miljoner!
La God Zilla
2015-04-20 04:18
Alla kommer vilja ha Griezmann. Läste franska nyhter om allt från PSG till Wengers Arsenal. Atlético kan få riktigt jäkla mycket pengar. Om man kan ro hem en 500-miljoners affär på Antoine kan det vara sista gången vi behöver sälja stjärnor på bra mycket länge. Känns som en sådan affär skulle kunna balansera ut en del och ta det sista klivet till en absolut storklubb i spansk fotboll.
Atlético gurra1993
2015-04-19 23:42
Sportuga. Visst han är en grym anfallare. Men jag vet inte hur smart det hade varit att lägga runt 40 miljoner EU. På en spelare som fyller 29 i år. Då hans värde kommer sjunka. Kolla Greizmann som var dyr men är ju redan efter en säsong värd det dubbla.
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2015-04-19 22:09
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

förutom det du skriver så har han även karaktär, han sa inför året att han skulle byta klubb efter denna säsongen för större utmaningar (trodde/hoppades att han skulle ryka redan förra säsongen) men inte håller han igen han har sin bästa säsong i porto nu och han var Inte 100 % klar iför matchen mot Munchen och kommer Alltid minnas som en hjälte i Porto nu när han kommer lämna. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP
Atlético zoran
2015-04-19 20:30
@Profe Ortega:

Att känna glädje över någon annans olycka är aldrig bra och i mitt tycke ganska patetiskt.
Atlético zoran
2015-04-19 20:21
@WalterWhite:
Jag vänder varken något för eller emot Mandžukic utan konstanterar istället i generella termer om hur och varför Atlético-supportern tänker som den gör om Mandžukic som anfallare när de jämför med det man hade tidigare och som saknas idag. Atlético slog oerhört mycket inlägg i början av säsongen för att anpassa sig till Mandžukic som spelare, men sedan december då Villarreal lyckades hitta en ganska effektiv metod för hur man tar sig an den typen av spel och Griezmann gjorde sitt hattrick mot Athletic på San Mamés i Mandžukics frånvaro så är det uppenbart att man försökt bredda ut sitt anfallsspel för att bli betydligt mer oförutsägbara. Det handlar inte om att tvinga någon att bli en renodlad djupledsspelare i Mandžukics fall, utan man är ute efter att förbättra den delen av hans spel. Av förklarliga anledningar är han inte i närheten av exempelvis Diego Costa som du jämför honom med, men det betyder inte att man inte bör jobba på den delen i sitt spel. Det handlar således inte om att FORMA OM en spelare helt och hållet utan UTVECKLA de egenskaper som han inte är särskilt bra på. En stor del av anledningen till att spansk fotboll är så högklassig är för att tränarna i ligan väldigt ofta utvecklar spelares svagheter och stärker deras styrkor, vare sig de är juniorer eller i sitt prime. Att han gjort 3-5 mål i just djupet bekräftar just den här teorin väl och genom åren har det funnits många spelare som gjort den här resan. Det är något man tar för givet i Spanien. Förstår inte riktigt vart du vill komma med att Atlético har två lagspelande stjärnor i laget idag jämfört med tidigare, men om spelare som Diego Costa och David Villa (med det CV:t) kunde jobba som de gjorde för laget så är jag ganska övertygad om att exempelvis Agüero eller Forlán hade gjort det. Just Forlán är ett praktexempel på en spelare som faktiskt kunde göra ett mycket bra taktiskt jobb när han väl fick den uppgiften, problemet med anfallarna innan Simeones ankomst är att de aldrig hade en tränare och tränarstab som dagens spelare har till sitt förfogande. Anledningen till att Atlético har varit så framgångsrika sedan Simeones ankomst är enkel: alla vill bli bättre på det de redan är bra på, men också det de inte är så bra på och det på daglig basis.
Profe Ortega
2015-04-19 20:11
eduardo c

Ställ den här frågan till dig själv: Tror du att marängerna hade gråtit i floder om vi saknade Griezmann, Godín eller några av våra nyckelspelare på grund av skada? Troligtvis inte...
Annons: