/spanien/atletico/forum/1757.aspx/spanien/atletico/forum/1757.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Optimo_Kun
2008-07-29 15:50
Ja men IFK skulle ju ändå vara drömlottning då jag är säker att Atletico vinner matchen/matcherna + att man kan åka och kolla. Perfekt
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-07-29 13:39
Mycket sjukt att IFK Glenn kan bli seedade vid eventuellt avancemang mot Basel..... Men det hade förstås varit "gött" att se Atleti i GBG även om det är på en sunkig friidrottsarena....
Atlético rawkus
2008-07-28 23:57
*Forsta omgangen av Apertura 2008 i Mexiko:

Forsta omgangen inleddes i lordags och borjade med en minst sagt stormatch mellan hemmalaget Cruz Azul och Chivas Guadalajara. Ett Chivas numera utan sin absolut storsta stjarna, Omar Bravo(provar lyckan i Deportivo La Coruna) oppnade med ett fint mal av Pineda. Kvitteringen av Vigneri var ej nagot speciellt, utan visade mer styrka. Genomskararen till Vigneri vid 1-1 var signerad Cesar Villaluz ;)

1-2 drojde endast ca 2 minuter och var en grov forsvarsmiss av Azul forsvaret. Malskytt: Arellano. Cruz Azul var sig likt vad galler sasongsstarter: Trogstartade..minst sagt. Dock kom kvitteringen.I ett fullsatt La Taberna(Cancun) sa fick vi till slut stalla oss upp och gapa: "Goooooool!" 45 sekunder kvar av extra minuterna och Pablo Zeballos nickar klockrent in 2-2 infor 35 000 askadare! "Pheeuw!" var det enda jag fick ur mig efter gladjeruset :)

Ovriga resultat:

*San Luis 2 - 2 Morelia

*Indios 0 - 1 U.A.G. (Tecos)

*Tigres 0 - 0 Pachuca

*Atlas 5 - 0 Jaguares

*Atlante 2 - 1 Toluca

*Puebla 2 - 2 Monterrey

*U.N.A.M. (Pumas) 2 - 0 Necaxa

*CF America 3 - 2 Santos

Grymma matcher i forsta omgangen, forutom 0-0 mellan Tigres och Pachuca.

Omgangens hojdpunkt:
*Francisco Guillermo "Memo" Ochoa!

3-2 seger men utan Memo sa hade garanterat Santos vunnit med MINST 3 mals marginal. Denne unge killen var helt overjavlig och kapitulerade endast pa en ribba-in frispark nara krysset samt nar America`s forsvar slutade spela de sista 40 sekunderna...

Han gjorde atminstone 3 superba raddningar.

Raddning #1: 0:09 in i videon. #2: 1:05. #3: 1:12.

Tyvarr har jag ej hittat nagra sjyssta repriser pa raddningarna, men de kommer...

Skall bli spannande nar han tillslut lamnar kontinenten for spel i Europa.

Varfor ej Atletico? ;)
Atlético KunJoero
2008-07-28 23:30
gött det vore om Silva kommer...
Atlético RK...
2008-07-28 21:55
Ämne: Ämne: Luccin ....
Håller helt klart med. Satsa allt för att få Silva och flytta sedan in Maxi i mitten, sedan kan ju dessa två byta positon med varandra om det inte funkar.

Btw, Senna är ju 32 år gammal så det där med drömvärvning vet jag inte.
Atlético kun10aguero
2008-07-28 21:49
Ämne: Luccin gick dit på g....
Tycker det var ett stort misstag att sälja Luccin, han skulle fungera perfekt in i Aguirres spelsystem, specciellt nu som ensam pivote.
Men en dröm värvning även ifall den troligen inte skulle bli sann skulle ju vara Senna!
Han äger ytan mellan backlinjen och mittfältet som jag aldrig sett någon göra förr!

Hoppas starkt på Silva. Men är ju bäst som kantspelare men han driver ju ofta inåt i banan så han gillar nog den centrala positionen. Men i såna fall borde det var bättre att flytta in Maxi i mitten.
Atlético Spiders
2008-07-28 18:03
Jag har gått ett tag och funderat på varför man varit intresserad av Silva när man har så många andra i laget på den poitionen.
Vad jag nu förstått som förklarar en hel del för mig är att ledningen och Aguirre hela tiden sett Silva som den centrala playmakern, inte kantspelare, har dock inte sett han spela på den positionen, är det nån som har mer info om hur bra han är centralt? Zoran "den levande fotbolls wikipedian" kanske? :)
Sen visste jag inte att Van Der Vaart är halv spanjor, såg det på en tv intervju med han idag på skysports där han utrycker sin önskan att spela i Spanien nåndag, och att hans mamma är från Cadiz.
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-07-28 17:22
Kööööp Silva nu!!! Har vi bjudit 22mille, kan det ju kvitta med 25.... släng annars in Maxi i dealen......
Atlético Roni40
2008-07-28 17:07
Luccin gick dit på grund av pengar och Atletico ville inte erbjuda honom det han begärde och det tror jag inte dom skulle göra nu heller med tanke på att han inte är av den klassen som atletico nu är ute efter Så ja han ångrar sig väll nu när dom åkt ner men tillbaka kommer han aldrig.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-28 17:05
Jag gillar Atl. Madrids värvningar den här säsongen. Det syns att ni har ambitioner och viljan att gå långt nästa säsong.

Tror ni inte Luccin ångrar sig att han gick till Zaragoza?
Atlético senken
2008-07-28 01:27
John Mayer / Nja, ingen speciell match jag hade tänkt. men kanske någon halft speciell iallafal, vi var ju på Atléti - Betis förra säsongen och det var faktiskt inte så mycket folk på den så jag skulle vilja dra på en match med ett fullsatt Vicente Calderon!!!

Atleti - Valencia kanske? Villarreal, Sevilla? Derbyt mot Real Mierdas eller Barca om det finns möjlighet att få biljetter ;)
Atlético Roni40
2008-07-28 00:20
Tror inte någon av oss skulle tacka nej hahaha

1 mars tror jag det var Atletico - Barcelona skulle skära av mig armen för att se den matchen i Madrid
Atlético T:e
2008-07-28 00:04
Ämne: Jag ska då ner och s....
Jag är nog antagligen på om vi drar ihop ett gäng.
Atlético offe23
2008-07-27 23:59
ryan air från gbg är ju mkt billigt dom har ja rest em när ja åkte ner
Atlético Optimo_Kun
2008-07-27 22:30
Jag och en kompis går 3an i sam/ekonomi programmet och tänkte resa till Spanien och se Atletico och jämföra supportrar i England,Spanien och Sverige. Skulle vilja veta några tips på bra sidor att hitta bra erbjudanen för att se fotboll, åka flyg och bo någonstans. Så om någon kan länka eller tipsa vore det bra, gärna så billigt som möjligt
Atlético Luff
2008-07-27 20:42
Är du ute i god tid tar du dig fram och tillbaka för cirka 2000:-, spanair!
Atlético John Mayer
2008-07-27 20:16
Mitt besök kommer också att bli det första och är därför lite intresserad över vars priset hamnar på ett ungefär. Då mest vad flygkostnaderna brukar hamna på, allt annat tar den förträffliga reseguiden upp :)

Senken//
Hel klart, någon speciell match i åtanke?
Atlético JJ
2008-07-27 17:27
Håller på att spara för fulla muggar. Detta året besöks Vicente Calderón för första gången!
Atlético senken
2008-07-27 17:22
Jag ska då ner och se våra hjältar minst två gånger under säsongen :) vi får dra något gäng här i från :)
Atlético Luff
2008-07-27 16:03
Jag kommer ju bo i Madrid kommade säsong, vet inte hur det är med biljetter till derbyt men det ska väl inte vara omöjligt att fixa om man är på plats.
Atlético offe23
2008-07-27 15:37
John Mayer// klart man ska försöka resa ner till madrid å se Atleti spela en match skulle i så fall bli 3 gången på lika många år ja ser våra rödvita hjältar på Vicente Calderon :D
Atlético John Mayer
2008-07-27 15:10
Tänkte bara kolla lite efter intresse, men visst är det fler än jag som har tänkt försöka resa ner till Madrid och se rojiblanco spela en match?

Sitter och smådrömmer om att få vara på plats den 19 oktober men att få biljetter till den matchen lär vara nästintill omöjligt...:(
Atlético John Mayer
2008-07-27 14:22
Spelmässigt skulle jag väl inte gråta mig till sömns om Maxi lämnar, men samtidigt känns han som en oerhört central kugge i laget Atlético.

Sen hoppas man självklart också att han ska få sitt "supergenombrott" snart ;)
DzJocke
2008-07-27 13:49
Ämne: Har varit borta i en....
Enklare om du läser här!!!!!
DzJocke
2008-07-27 13:48
Inderbart att man behåller sina viktiga spelare, vi kommer nog lyckas bra i Europa iår. Hoppas Torres dyker upp inom 2 säsonger. Han kommer nog längta hem till Spanien.
Atlético Freppzor
2008-07-27 02:58
Har varit borta i en månad på semester och missat hela denna karusell. Jag orkar inte läsa allt som har skrivits och undrar därför om någon vänlig själ skulle kunna uppdatera mig om det viktigaste som hänt under denna tid?

Vilka har köpts, vilka har sålts, vilka ryktas det om osv. :)
Atlético John Mayer
2008-07-26 23:34
Spiders//

Inget ont menat, jag var självklart ironisk.

Precis som du säger så är det klubbens själva mentalitet och grundtanke som inte "räcker" för att föra upp laget till den absoluta toppen. Kollar man på pengasummorna som lagts ut de senaste åren så är det inget snack om att styrelsen rent logiskt har gjort ett dåligt jobb, tyvärr.

Men, varför grubbla över det gångna när man kan se framåt och hoppas på det bästa. Det må gå sakta men styrelsen verkar förstå att en klubb behöver kontiniutet, mentalitet samt tydliga och stadiga grundstenar för att lyckas.
Atlético Lush
2008-07-26 11:15
Tillbaka efter 3 veckors semester. Dags att ta igen allt, oh boy..
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-07-26 02:02

Matchen mot tuluca.
Atlético Spiders
2008-07-25 19:02
John Mayer//

Jag håller ju även på Arsenal och vet vilka alla är, ända ner i reservlaget och ungdomarna.
Poängen var att Clichy, Sagna, Abebayor och resten hade inte blivit dom spelare som är idag om dom spela under Aguirre tex eller i Atletico.
Vi har en helt annan fotbollsfilosofi, underpresterar ständigt och får sällan fram max ur talangfulla spelare, vissa spelar t.om ner sig när de kommer till Atletico, pga tränarval eller klubbmentalitet det vet jag inte.
Jag har följt Atletico i över 15 år nästan och har sett detta mönster upprepa sig.
Vi har en av Spaniens bästa fans och support, men klubben i sig har vart misskött under okompetent ledarskap ganska länge, det är en ond cirkel.
Det först i år man börjat se över verksamheten, gjort kloka värvningar och bytt lite mentalitet, det va mig fan på tiden, får se hur länge detta håller.
Annons: