/spanien/atletico/forum/1713.aspx/spanien/atletico/forum/1713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Bobban (red)
2008-08-30 14:52
Ämne: Vad har hänt la liga....
Har för mig att man inte spelade några tidiga söndagsmatcher i början av förra säsongen heller? Antingen beroende på att det fortfarande är varmt i Spanien så här års...

Men Tv4 Sport verkar vara en renodlad kanal för oss La Liga älskare! Serie A flyttade man ju tack och lov till Canal+ och hur ledsna är vi för det? Sedan slipper vi hattandet mellan två kanaler som det var i fjol när Tv4+ visade de två sena söndagsmatcherna...

Tv4 har inget som helst att säga till om när det gäller vilka avsparkstider de olika matcherna i omgången får, det bestämmer LFP och tv-bolagen i Spanien. De får helt enkelt ta det som bjuds. Den här veckan är det väl inte så konstigt att Fyran väljer Barcas match före våran?
Atlético Edey86
2008-08-30 14:19
Ämne: fan va bra gjort , s....
Syftet med det inlägget var..?
Känner ni/du er hotade? Ses till derbyna.
Atlético Edey86
2008-08-30 14:17
Ämne: Jag ser det snarare ....
Finns det ens någon här som har en liten känsla för Motta? Killen har i princip enbart varit skadad och tagit lön. Bort med han, var ledningens största misstag att plocka in honom. Jättestor potenial, visst, men han kan ALDRIG spela. BORT MED HONOM! Han dras dessutom med en inte allt för billig lön.
Atlético Spiders
2008-08-30 14:13
Vad har hänt la liga matcherna som går 17.00 på söndagar? har alla söndagsmatcher i la liga blivit kvällsmatcher nu, eller är det bara för omgång 1?

Dash//
Jag tror tv4+ bara va en försökskanal för sport, eftersom intresset spansk fotboll var större än svensk media trott, så började man med tv4sport förra året i aug tror jag, för att kunna visa fler spanska matcher som inte slulle krocka med tv4+ vanliga utbud, sen har ju kanalen växt och visar mycket annat nu också, men vad jag hörde började kanalen för spansk fotboll, så det är väl naturligt att alla sport nu går över till deras renodlade sportkanal, förutom allsvenskan och damallsvenska och sånt tror, för det är ett mer allmänt intresse i sverige än la liga.
Det är vad jag tror.. inget mer..

Robinho#10//
två korkade kommentarer i rad, men sen såg jag att du hade en vit tröja, så då har jag mer förståelse.

Atlético Dash
2008-08-30 13:12
Halloj, är det någon som vet varför inte tv4+ visar någon fotboll? som det ser ut nu verkar det bara vara tv4sport som visar la liga och då skulle det inte förvåna mig om tv4 väljer bort atletico i de flesta fallen...
"Robinho#10"
2008-08-30 12:38
kommer coupet att peta franco??
Atlético JFH
2008-08-30 12:37
Jag ser det snarare som en nödvändighet att en innermittfältare lämnar. Om det är Motta eller Maniche spelar mindre roll, men Maniches insats mot Schalke var riktigt bra, samtidigt som Motta har varit skadad i stort sett hela tiden han har varit i klubben.

Innermittfältet består då av R. García, Camacho, Assunção, Maniche, Banega och dessutom Miguel. Till och med det kan vara lite för mycket...
Atlético Bobban (red)
2008-08-30 12:29
Med värvningen av Éver Banega, så ligger Motta löst till och några engelska klubbar verkar vara intresserade av den minst sagt skadedrabbade mittfältaren.

En frisk Motta är en tillgång i de flesta klubbar, Atleti inkluderat. Personligen rankar jag honom som en av de bästa centrala mittfältarna i truppen.

Men möjligen är det hans ideliga skador som gör att han har fått klartecken att söka sig till någon annan klubb, lån?
Atlético garmawi_90
2008-08-30 11:38
Angående tröjnummerna, någon som vet varför Motta inte har blivit tilldelad någon tröjnummer?

Tänker klubben/ledningen sälja han?

Jag personligen tycker att vi behöver han nu när vi är med och kämpar om tre tävlingar (La liga, Champions League och inte minst Copa del Rey). Dessa tre tävlingar kommer att sitta hårt åt spelarna och slita dem, därför är det viktigt att man roterar spelare lite då och då.

Vad tycker och tänker ni själva? Men som sagt jag själv skulle vilja ha kvar Motta i truppen.
Atlético rawkus
2008-08-30 01:09
"Robinho#10": Tack for dagens mest ignoranta inlagg.
Atlético DeBe
2008-08-29 23:55
Så skönt att vi kom vidare till gruppspelsfasen. såg inte matchen live men blev tårarögd när jag såg torrentmatchen ni länkade, bra jobbat med länken grabbar.

Tuff grupp blev det också, Marseil PSV och pool. Tror Marseil kan bli ganska enkla, tur att vi stöter på dem nu i början på säsongen, de har en del spelare som inte lärt känna varandra ännu. lovar gott för vår del det. PSV kan jag inget om i dagsläget. hur har deras värvningar sett ut, har de kvar stommen från förra säsongen? Pool bör vinna gruppen, ialla fall truppmässigt men man vet ju aldrig. Att de kvalificerar sig skriver vi väll under på ialla fall?
Hur som helst riktigt intresant nu inför säsongsstarten.

PS.
Robinho, det är inte vårt första CL, det är den första på tolv år. Låt se om vi kan utmana er i år skulle vara kul och se oss före er i ligan, något vi inte varit bortskämda med på senare år.
"Robinho#10"
2008-08-29 23:37
fan va bra gjort , schalke 04 e fan bra.

grattis till ert första Cl, men ni kommer alltid va mindere än os
Real Madrid Fredrik S
2008-08-29 17:47
Ämne: Fredrik S

luktar ....
Det är lugnt, bor ett par mil utanför Mariehamn:P
Nej, men jag tror nog atleti kommer vinna om det blir mot Mariehamn de spelar. Men skulle verkligen vara kul för oss ålänningar om detta blev verklighet!
Atlético henry garvis carlsson (fd anti_valencia)
2008-08-29 17:36
En match mot gnaget på Råsunda hade inte varit fel.... dock hade det känts schizofrent att inte stå på Norra...
Atlético Spiders
2008-08-29 17:20
Fredrik S

luktar Ålandskryssning med Atleticoforum ;), vi ska invadera Mariehamn men vara civilicerade och lugna, om nu inte Atletico förlorar, då bränner vi ner stan, kastar bilbomber, molotovcocktails och bränner av kinaraketer mot snuten, Mariehamn kommer aldrig vara sig likt sen, så se till att ni förlorar träningsmatchen :)
Real Madrid Fredrik S
2008-08-29 17:00
Ämne: Trevligt med en Ålan....
det kan jag väl hålla med om, å andra sidan är de ett lag som brukar spela riktigt bra mot bra motstånd, men jag misstänker att atleti är lite för bra. Hursomhelst blir det säkert underhållande att se. Var ju heller inte säkert att det skulle bli mot IFK Mariehamn...
2008-08-29 16:47
Trevligt med en Ålandskryssning nästa år!!!!
Fast Mariehamn är kanske inte så mycket till motstånd...
Real Madrid Fredrik S
2008-08-29 16:40
Ämne: En Maräng med goda n....
Haha, tack det samma:) Nå, jag är nog ett fan med linjen "hata inga andra lag, älska ditt eget ännu mer istället". Sen kan man ju förstås hoppas det går lite sämre för vissa;)
Atlético Roni40
2008-08-29 16:29
En Maräng med goda nyhetr är något man sällan ser haha:p
Real Madrid D-Villa7
2008-08-29 14:13
Juste glömde nämna är ingen Real Madrid Fan tog bara ett lag från Spanien och de blev Real Madrid era rivaler:p. Är Milan Fan. Lycka till i CL skönt måste det vara att vara med i den mest intressantaste gruppen och " svåraste ":p. Rossoneri
Real Madrid Fredrik S
2008-08-29 14:12
Står även om sponsoravtalet på Atleticos hemsida.
Real Madrid Fredrik S
2008-08-29 14:12
En glädjande nyhet för er Atletis. Det åländska spelföretaget PAF är ny sponsor för er och i avtalet ingår en träningsmatch i norden nästa sommar (i Sverige eller på Åland. DVS ni kommer nästa sommar kunna se ert lag här hemma!
Grattis säger jag! Är själv från Åland, och även om jag är Real-fan så kommer jag nog säkert se den träningsmatchen!
Atlético rawkus
2008-08-29 14:09
D-Villa7: Sjalvklart Torres.

Tror det kan bli svart att bli storre an Torres, da killen foddes med Rodvit blojja ;)
Real Madrid D-Villa7
2008-08-29 14:03
Vem är störst i Atletico Torres eller Aguero? Jag vet att det är tidigt att fråga det men vem tycker ni. Jag tycker Torres för han hade inte lika bra spelare bredvid sig som Aguero har nu men han lyckades inte göra 20 mål i ligan men de har Aguero gjort. Tror Aguero kan bli större. vad tror ni? Rossoneri
Atlético kun10aguero
2008-08-29 13:21
Ämne: Skönt att man ska ne....
Fy fan din jäkla lyllos!
Jag kan väl få dina biljetter? ;)
2008-08-29 13:09
Kul med Banega.... men skicka killen till en frisör!!! Kan inte sluta garva åt hur han ser ut, trots den vackra tröjan..:D
Atlético Spiders
2008-08-29 12:56
självklart menar jag Atlético och inget annat, lite stavfel.
Atlético Spiders
2008-08-29 12:55
MWH72//

Jag har ett råd till dig, Atleitco och betting går inte ihop, vi kan åka ur la liga med världsspelare på varje position, men vi kan även vinna CL med ett mediokert lag, vi är Atletico, de oförutsigbara, känns iallafall något stabilare i år.
Men jag tror CL är rätt för oss, Atleico spelar som bäst när dom är underdogs, och spelar som sämst, nästan arrogant när motståndet inte är så bra.
Personligen tror jag det blir svårt att ta ligan i år, tror inte klubbens mentalitet är inte redo att slåss på två fronter om titlar, det beror helt o hållet på om vi går vidare från gruppen, om vi gör det så tror jag det blir fjärdeplatsen igen, och om vi inte har nå CL spel efter Jan så kan det kanske bli en ännu bättre topplacering, vilken plats det kan jag inte chansa på.
Deportivo MWH72
2008-08-29 12:19
Ska man satsa på er som seriesegrare??
Faktiskt lite sugen på det.
Trycket e på Real å Barca och Villareal har inte truppen till liga o cupspel (Tror dock inte att laget blir ett nytt Sociedad eller Celta). Valencia e ett frågetecken och Sevilla känns lite mer som en outsider.
Atlético Otuga
2008-08-29 10:20
Ämne: Skönt att man ska ne....
Fy dig hehe, jag har bara sett Alteic "här" i Köpenhamn...tänkte åka ner och se dom i december...den 14/12 mot Betis MEN hur fixar man plåtar går ju inte på hemsidan ?!
Annons: