/spanien/atletico/forum/167.aspx/spanien/atletico/forum/167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético DeBe
2015-06-23 23:49
Underbart, jag är optimistisk, minst sagt Greizmann - martinez - vietto Tiago - koke - gabi Filipe - Godin - gimenez - juanfran Oblak Torres correa RG oliver saul alderweired och en burväktate För tusan grabbar, såhär stark trupp har vi aldrig haft. Det enda som gnager mig lite är mittfältet.
Atlético Antonio López
2015-06-23 23:37
Hehe "The Jackson Five" kommer få La Liga att darra.
Atlético DeBe
2015-06-23 23:05
Alltså

martinez, vietto, filipe, correa (med tanke på att han skrivs in först i år) nu fattas bara en defensiv mittfältare av klass sen blir ju truppen rent ut sagt ljuv.

Koke, oliver, martinez, vietto, correa, greizmann, arda, torres.

För många bra spelare. Det börjar se ut som en FM upplaga, som att man sitter och drömmer.

Kommer ihåg att jag grät när torres stack till Liverpool. Men när vi ser vad vi är på g med här, magiskt.
Atlético belgaren
2015-06-23 22:59
@paniagua
Den här har ju cirkulerat i diverse sociala medier, tycker den är stilren. Får hoppas att den är på riktigt och blir officiell snart!
Atlético Sportuga (Portugal-Red)
2015-06-23 21:42
@DeBe:

tror nästan att det redan blev klart när Jackson gick åt andra hållet.....
2015-06-23 21:36
@rawkus [siempre contra la peste blanca:

Ja för helvete detta är Dubbellycka slipper han i Porto och får se han spela för oss, han har varit sjukt bra speciellt detta året. Han sa att han skulle lämna Porto i Januari men lovade att ge Allt under vårsäsongen vilket han gjorde så här har vi en spelare med karaktär har aldrig sett han gnälla detta trots att P ligan (pga av alla Brassar) många gånger är en ganska "ful" liga

Jag anser tom att han varit bättre (tex gjort fler mål) än vad Falcao var i samma klubb
Atlético DeBe
2015-06-23 20:56
Det verkar vara helt klart med martinez. Jag ser fram emot försäsongen, helt klart. :D
Atlético DeBe
2015-06-23 19:30
Reglementet säger 2 år. Men om byråkratin i Spanien halkar efter eller om spelarna drygar ut på det låter jag vara osagt. Du hittar informationen i fliken: "spanish nationality by naturalisation and residence"
Atlético Conserva el Calderón!
2015-06-23 19:21
@DeBe:

I så fall har jag nog fel, Keylor navas fick sitt medborgarskap i december 2014, efter att ha kommit till Spanien i juli 2010. Så det tar kanske 4-5 år..
Atlético DeBe
2015-06-23 18:43
Kan va så att du har rätt. Frågan jag ställer mig är varför Miranda inte innehar pass i det här laget. Grabben har varit här i 4 år nu
2015-06-23 17:56
@DeBe:

Det är 730 dagar som krävs om jag minns rätt, alltså 2 år.
Atlético paniagua
2015-06-23 17:22
apropå ingenting...är det någon som vet när de nya matchtröjorna offentliggörs?
Atlético DeBe
2015-06-23 17:09
Vet inte. Gimenez har bara varit i Spanien i två år. Det krävs mer än så för att få ett pass
Atlético Freppzor
2015-06-23 15:57
Borde inte Gimenez vara aktuell för ett spanskt medborgarskap snart?
Atlético Freppzor
2015-06-23 14:13
Håller helt och hållet med ADCS, Arda är bäst i laget på att styra tempot i uppbyggnadsfasen. I många matcher som han missade hade Atletico otroligt svårt att spela sig upp i anfall. Jag tycker han fungerar som en point guard gör i basket.

Jag har inte sett jättemånga matcher med Porto i år, men min uppfattning av Oliver är att han fortfarande brister på tok för mycket i defensiven. Så länge Atletico fortsätter att ligga lågt och spela passivt i så många matcher som dom gör idag, så ser jag ingen plats för Oliver på planen, tyvärr.
Atlético DeBe
2015-06-23 12:56
Vi får se om martinez är värd pengarna efteråt. Vi värvade Falcao från samma lag och han imponerade, om nu martinez lyckas eller inte återstår att se. Om han lyckas med det han gör nu så behöver vi inte bli ledsna på annat sätt än att vi inte värvade honom före porto köpte honom från början.
Atlético ADCS (red)
2015-06-23 09:39
Profe Ortega//

Tycker inte dagens Arda Turan ska ses som en poängspelare. Du säger att han stoppar upp våra anfall. Jag tycker tvärtom, att han förlänger våra anfall. När vi är hårt pressade så finns det ingen som kan hålla i bollen så laget kan flytta upp som Arda. Utan honom på planen blir vi ganska "enkelspråkiga".

Han kanske inte lägger dom där killerbollarna, men hans spelintelligens gör att att andra kan hitta löpningar och luckor. Han ger en annan dimenson till spelet. Det är lite svårt med en seg Mandzukic, men med Costa så var Ardas spelintelligens en bidragande orsak till ligatiteln och CL-finalen.

Förhoppningsvis så drar Simeone in Arda i mitten framför 2 andra centrala mittfältare, medans Griezmann, Martinez och Vietto för sköta offensivens sista tredejdel.

Det finns en trend i dagens fotboll som supporter att stirra sig blind på sista tredjedelens betydelse. Arda är en spelare som ofta ser till att bollen kommer till sista tredjedelen istället för att tappa bollen och åka på baklängekontringar. En sån betydelse är grovt underskattad.
Atlético Razor
2015-06-23 09:28
35 miljoner euro för en 29-åring som inte spelat i La Liga tidigare. Är det verkligen värt det? Vi kommer ju aldrig att få tillbaka de pengarna...
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético gurra1993
2015-06-23 08:03
Tycker det är tråkigt att Simeone inte verkar lita på Torres det känns ju inte som att han har tagit honom under sina vingar på samma sätt som han har gjort med sina hårda grabbar typ Koke, Saul å Gimenez. Vilket är ju trist då han är ju en talang utöver det vanliga. Sen håller jag med profe om Milan nu lägger 40 miljoner äre bara och sälja turken:)
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2015-06-23 04:21
@Sportuga (Portugal-Red):

Ja fan, du om nagon borde ju vara glad att slippa han i Liga Sagres?? ;)
Profe Ortega
2015-06-23 03:02
Hoppas verkligen att Moyás eventuella flytt till Porto måste vara ett dåligt skämt, mycket eftersom att han har visat sig vara förvånansvärt bra under den gångna säsongen medan Oblak var skadad & nötte bänk. Har tyvärr svårt att tänka mig vem som skall ersätta spanjoren om han ens kommer dra till Portugal...

Vad gällande Óliver så är han är mer än redo att slå sig in i startelvan efter hans fina sejour i Porto. Det finns trots allt en anledning till varför den förstnämnde kallas för "den nye Xavi"...

Sedan måste jag bara få säga några ord om Arda Turan en aning innan jag loggar ut... Hans siffror vad gällande poängskörd och antal skapade målchanser är inte direkt värst imponerade. Vidare så är han tyvärr en aning seg och tenderar att stoppa upp vårt spel, vore rimligt att göra sig av med Arda om rätt bud kommer och spela in Óliver.
Profe Ortega
2015-06-23 02:24
@DeBe:

Med tanke på att en eventuell transferban från FIFA hägrar i luften, väljer man att avvakta ända fram tills den 1 juli innan övergångarna för Vietto och Martinez är helt i hamn. Om FIFA inte har har sagt ett knyst från och med den dagen, kommer man att kunna registrera spelarna oavsett vad som händer senare.
Atlético DeBe
2015-06-23 01:20
Är det mer eller mindre klart att vi undgår bestraffning från fifa/Uefa?
2015-06-22 23:16
Jackson Martinez vilken underbar värvning på Alla sätt och vis :D
2015-06-22 21:44
@zoran:

Det är svårt att uttrycka sig över nätet. Vissa uppfattar det på ett sätt, vissa på ett annat. No hard feelings.
Atlético zoran
2015-06-22 21:31
En tredje uppdatering idag. Óliver kan vara på väg till Porto på lån igen..det svänger sannerligen snabbt..
Atlético DeBe
2015-06-22 19:56
Då är du än så länge inofficiellt forumets lilla gubbe :D
Atlético zoran
2015-06-22 19:42
@DeBe:

Då får jag väl vara "lilla gubben". Inte mig emot. Jag har alltid varit yngst och sist på alla klasslistor..
Atlético DeBe
2015-06-22 19:36
Haha

zoran han är ju tom ett år äldre än dig, det borde ju göra så du hamnar i samma kategori om än inte mindre än lilla gubben ;)
Atlético zoran
2015-06-22 19:36
@Conserva el Calderón!:

Det var verkligen inget illa menat och det trodde jag att du skulle förstå, men tydligen inte. Får väl precisera mig med en smiley nästa gång. Ledsen att du tog det så..
Annons: