/spanien/atletico/forum/1457.aspx/spanien/atletico/forum/1457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético zoran
2009-05-28 13:35
Allvarligt talat så går det inte att vara orolig över detta hela tiden. Tidningar har också en produkt som de måste sälja och samtidigt så har faktiskt Forlán uttryckt att han är glad över att vara i Atlético.

Då får man helt enkelt lita på hans ord, även om det snabbt kan ändras. Jag tror han trivs för bra tillsammans med Kun, Maxi och Simão för att lämna just nu.
Atlético DeBe
2009-05-28 13:31
jag blir mer och mer orolig av allt tjafs att Forlan sticker. Får innerligen hoppas att han känner sig säker här och stannar.
Atlético zoran
2009-05-28 12:56
City sägs ju redan lagt det budet, men de spelar ju inte i Europa nästa säsong.
Atlético henry garvis carlsson
2009-05-28 11:09
Sorry om jag var otydlig, men för mig existerar endast en Diego, killen i Werder skiter jag i....
Men som sagt, jag hoppas att det är ett rykte utan grund
Atlético Roni
2009-05-27 23:19
Verkar inte som det skulle vara helt otroligt att något lag skulle punga 36 miljoner Euro för Forlan, det verkar ju mer som ett kap. Hoppas innerligt att rubio stannar!
Atlético zoran
2009-05-27 17:57
Jag tror att han menar Diego Forlán, men han kommer inte lämna så länge Atléti kvalificerar sig för Champions League eller om någon betalar hans utköpsklausul på 36 miljoner Euro.

Tidigare har Guardiola ryktats vara intresserad, men han är ju knappast klar för något lag. Som sagt, den killen har antagligen bara läst rubriken på AS hemsida eller något liknande. Låt oss minnas att Kun var "klar" för Barecelona mitt under den här säsongen..

Det sägs att Manchester City har erbjudit honom sex miljoner Euro netto per säsong, men de spelar ju inte i Europa 09-10 så det finns väl ingen större anledning att tro att han lämnar Atléti för City.
Atlético rawkus
2009-05-27 17:18
Garvis: Lanktipset ;)

Skont att slippa han i la Liga iaf. En mycket talangfull spelare som dock gnaller och filmar pa TOK for mycket for min personliga smak.
Atlético JFH
2009-05-27 16:51
Ämne: Pratade lite La liga....
Diego är redan klar för Juventus.
2009-05-27 10:35
Pratade lite La liga fotboll med en kille som jobbar på TV 4 sport idag och enligt honom så är
Diego tydligen väldigt nära Barca. Vet ej vart han hört detta, men hoppas bara att det är en silly season grej...

Men det gäller fan att haffa CL-platsen på lördag, annars är jag rädd för att båda våra guldklimpar kommer att vara förlorade, skit samma vad de nu sagt om att vilja stanna...
Atlético Bobban (red)
2009-05-27 10:25
Ämne: Någon som vet hur ma....
På onsdag 20 maj kl 12:00 släpps nya sittplatsbiljetter till IFK Mariehamn - Atletico Madrid.

Matchen spelas tisdagen den 2 juni kl 20.00 på Wiklöf Holding Arena.

Dessa biljetter finns tillgängliga:

1) Huvudläktare slutsåld
2) Sittplats, södra: 25 euro
3) Ståplats: 18 euro
4) Barn & ungdom 7-17 år: 10 euro
5) Barn 0-6 år: gratis
Huvudläktare

Huvudläktaren består av sex sektioner och alla dessa biljetter är slutsålda.

Sittplats, södra

Med sittplats södra menas den tillfälliga läktare som byggs upp bakom det södra målet. Alla biljetter, även för barn och ungdom, till denna läktarsektion kostar 25 euro.

Ståplats

Med ståplats avses egentligen alla platser på Wiklöf Holding Arena förutom huvudläktaren och de tillfälliga läktarna. Det finns ca 2000 ståplatser på arenan. VIP- och Guldkort

VIP- och guldkortsinnehavare har sina vanliga stolar bokade till matchen under följande premisser:

- matchbiljetten kostar 25 euro
- biljetten ska köpas från IFKs kansli på Wiklöf Holding Arena senast 22 maj

Försäljningsställen

- IFKs kansli, Wiklöf Holding Arena (öppet vardagar kl 12-16)
- Station 1
- Firma Erik Mattsson
- Försäljning av biljetter till personer utanför Åland
Om du vill boka matchbiljett samt resa till matchen sker detta via följande samarbetspartner:

- Axtours, tel +358-18-51213,

Länktips: www.axtours.ax/
Atlético DeBe
2009-05-27 01:44
är medveten om detta men det. har ändå svårt att bärga mig från att spekulera
Atlético A.K.
2009-05-27 01:27
Debe å Atm1903//
Låt laget ta poängen mot Almeria först innan spekulationerna sätts igång ;)
Atlético DeBe
2009-05-27 00:47
Det är fler än 16 direktkvalifiserade platser. Om vi räknar de tre ligorna med flest platser: England, Spanien & Italien, varje liga här skickar de tre första till CL, en till kval. här har vi nio direkta och tre kval (de tre kvallagen hamnar i tredje omgången).
De ligorna med tre CL platser: Tyskland, Frankrike & Ryssland, skickar två direkta och ett kval lag. här är det sex direkta och tre kval lag (Kval lagen här hamnar i tredje rundan).
Sen har har vi ligorna med två platser: Ukraina, Nederländerna, Rumänien, Portugal, Turkiet, Grekland, Skottland, Belgien & Schweiz. Ett lag direkt och ett lag till kval (här börjar lagen kvala i andra rundan). 9 Direkta 9 Kval. osv.

Vad vi ser här är att 24 lag går direkt in i gruppspelet. 8 platser är för de kvalande lagen att slåss om.

OCH HÄR KOMMER DET ROLIGA BESKEDET.
om jag har räknat rätt nu skall det alltså vara 16 lag som gör upp om de sista 8 platserna och eftersom Atletico är på 8:e plats i rankning just nu borde vi hamna i den seedade gruppen.

Vad gött det skulle vara.
Atlético atm1903
2009-05-26 23:45
okej.. det låter rimligt, ja. Men något jag inte förstår är den tabell du skrev i förra inlägget. Visst är det fler än 5 lag som blir seedade? Det ska väl vara 32 lag som gör upp om 16 platser, således bör alltså 16 lag vara seedade?

Enligt http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/trank2009.html är vi på 45e plats i europa. Räknar man bort 16 direktkvalificerade lag ska det alltså finnas 16 andra lag i kvalet som ska ligga före oss i rankingen. Jag räknade lite slarvigt , men ändå, till minst 10 högre rankade lag som inte kom med till champions league kvalet. Utan att vara säker känns det som att vi kommer vara seedade till kvalet. Kanske är det för att jag vill vara optimist...
Barcelona uruplay
2009-05-26 23:33
Barcelona uruplay
2009-05-26 23:33
Någon som vet hur man kan göra för att köpa biljett till matchen den 2 juni?

Vad skulle det kosta? =) tacksamm för svar.
Atlético DeBe
2009-05-26 23:23
atm1903

Nej det är felaktigt, lagen är redan seedade. Seedningens poäng går efter varje lags idividuella prestation under de senaste fem åren i UEFA sammanhang. Atletico Har bara två år på nacken i UEFA-spel därav låga poäng.

De lagen som är i kval just nu är de lagen som är på listan, vissa går in i andra omgången, tex. Shaktar donetsk. Vi går in i tredje omgången tillsamans med tex. Arsenal.
Grejen med att seedningen (lottningen) är före andra omgången spelats är för att lag som Shaktar med bra poäng skall få möta en sämre motståndare vid en eventuell tredje runda. Om nu shaktar skulle åka på pisk efter lottningen får motståndarna som slog dem i andra omgången möta det laget som shaktar lottades mot i tredje rundan. Det laget kan om man säger så, ta fördel av shaktars poäng och motståndarna ta fördel av shaktars dåliga prestation i andra rundan.

En eventuell lottning skulle kuna se ut såhär

Arsenal vs. Stuttgart
(Shaktar - Kalmar FF) vs. Atletico
osv.

så går lottningen till och seedningen kan man inte säga någonting om, det är som sagt resultatet i UEFA under de fem senaste säsongerna som genereras till poäng.

Det som hände förra året var att några lag skulle diskvalificeras på grund av mutskandaler och annat. Det var heller inte så många lag med tidigare UEFA-meriter.
Atlético atm1903
2009-05-26 21:23
Ämne: Om vi går till Champ....
Jag tror du har fel. Seedningen står klar först när alla kvalomgångar är spelade. Då seedas hälften av lagen, de som har högst "värde". Atletico lär säkerligen bli ett av dom, tror jag, eftersom man borde fått många poäng för framgångarna i årets cl-spel. Förra året tror jag vi var 17e av 16 lag, alltså precis på gränsen till att bli seedade, trots att vi då inte varit ute i europa på mycket länge förutom uefa-cupen samma år.
Atlético Deion
2009-05-26 18:50
yeah right :)
Atlético Deion
2009-05-26 18:50
Vi på Red kommer nog inte träffa som vunnit resorna. Atlético redaktionen åker privatbåt från Stockholm med Paf och kommer sitta på VIP läkteren i Mariehamn, sen äta middag med PAf representanter på Scandic Savoy Hotell
Atlético T:e
2009-05-26 13:09
Jag vann också resa =) ska bli kul att träffa er som ska med.
Atlético DeBe
2009-05-26 11:33
dubbel post
Atlético DeBe
2009-05-26 11:33
Om vi går till Champions League kommer vi få det riktigt hårt i kvalet. Vi kommer med säkerhet bli oseedade och kommer få möta någon av de seedade lagen. se de fem seedade lagen högst upp.

play-off round for non-champions

EngCL4 Arsenal 106.899
FraCL3 Olympique Lyon 91.033
UkrCL2 Shakhtar Donetsk 72.270
PorCL2 Sporting Lissabon 68.292
GreCL2 Panathinaikos 56.632
------------------------------
GerCL3 Stuttgart 45.339
ItaCL4 Fiorentina 42.581
EspCL4 Atletico Madrid 41.803
ScoCL2 Celtic 40.575
BelCL2 Anderlecht 32.065
CzeCL2 Sparta Prag 26.150
RomCL2 Dinamo Bukurest 25.781
Kex Torsten
2009-05-26 00:39
Jag vann också biljetter. Jag och brorsan tar båten över och ser matchen! :) Vamos Los Colchoneros! !
Atlético Lippan
2009-05-25 21:36
Ämne: Jippi!!!!!!!!
Jag....
Grattis =) jag också, men var tvungen och tacka nej för man måste vara 18 :(:(
Atlético Deion
2009-05-25 19:50
Tycker alla ska försöka sig på att tävla om resorna, eftersom det är många som ska lottas ut och jag tror att få från Sverige som vill till Mariehamn och kolla en träningsmatch, även fast IFK Mariehman förmodligen kommer ge allt de har. De som håller på Atlético i Sverige som en supporter kan man mer eller mindre hitta här på forum, så chanserna att vinna är ganska goda tror jag.
Atlético Mr Quuk
2009-05-25 19:35
Jippi!!!!!!!!
Jag vann en av resorna till Åland:))
2009-05-25 17:12
TV4 sport visar Mariehamn-Atlético den 2:a juni.... för oss som inte har möjlighet att åka dit kan det ju ses som någon sorts tortyr att att titta på den så istället...

Avdelningen: Surt som fan att man inte kan åka!!!!!
Atlético zoran
2009-05-25 15:57
Det är snarare så att motivationen har varit allt för låg i en del av matcherna, just mötet med Valladolid kan inte skyllas på att spelarna inte besitter tillräckligt bra kvalité, speciellt med tanke på att laget drabbades av FIFA-viruset när nästan alla kom hem mer eller mindre halvdöda (Perea anlände 05:00 på morgonen och tränade i sömnen..)

Det handlar om att få in spelare som är kapabla till att avlasta de andra i laget, bredd, inte för breddens skulle, utan för att framförallt kvartetten skall vara så utvilade som möjligt istället för att man går in halvhjärtat i vissa matcher, som exempelvis Osasuna.

När det gäller Agüero så har han i praktiken fått 14 dagars ledighet de senaste två åren, först spelade han U20-VM i Kanada för att sedan ta sig an Gloria Bistriţa i Intertoto cupen. Förra sommaren var det OS under extrema förhållanden i Kina, men han presterar ändå när han kommer tillbaka, så det är bara naturligt att Kun tröttnar någonstans mellan Januari-Mars, liksom många andra spelare. Det är just där en bra tränare vet vad han skall ha in för att fortsätta vinna matcher och åstadkomma resultat. Motivation och bredd är det som saknas, även om försvaret måste förstärkas.

Jag tycker Atléti tittar för mycket på andra lag i fel syfte. Jag skulle gärna låta Leo Franco stanna, men man frestas av att ha två riktigt stora målvaktstalanger. Asenjo är utan tvekan Spaniens största målvaktstalang tillsammans med just de Gea, men hur gör man i klubben när den sistnämnde når den nivån han förväntas nå? Personligen ser jag att de Gea blir utlånad till någon klubb där han är säkert förstaval och flyttar upp Joel till Atlético B, också en otroligt fin målvaktstalang.

På försäsongen vill jag se Keko, Koke, Cedric, fan till och med Rubén Pérez (som faktiskt har varit instrumental tillsammans med Koke på B-lagets mittfält under våren) samt Paco Regalón som kommit tillbaka efter en läskig skada från Atlético B och Jorge Pulido (redan ordinarie i U19-landslaget, spelar i Atléti C) samtidigt som Germán Pacheco, Borja, Dani Martín och Sergio Marcos flyttas upp i Atlético B och får sin första försäsong under Abraham García, sedan kan man ju alltid låta de visa upp sig i lite andra försäsongturneringar, exempelvis Trofeo Teresa Herrera om de visar framfötterna som Cedric gjorde på sommaren.
Atlético Sundbyberg
2009-05-25 15:51
Ämne: Ämne: Appropå....
Håller med Joakim Jönsson; Kolla först i de egna leden så kanske atleti inte behöver lägga så mycket deg på spelarköp, Alvaro Dominguez visade att han duger bra i A-truppen när han väl fick chansen, så det är inte omöjligt att andra ungtuppar kan göra ett liknande jobb på andra positioner.
Annons: