/spanien/atletico/forum/1417.aspx/spanien/atletico/forum/1417.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Mathias
2009-09-04 09:06
Helt rätt Andee!

Tippar man på ålderstrukturen på våt tilltänkta starelva så börjar faktiskt jag oroas lite, vi har inga unga spelare "inspelade" varken i bakre leden eller egentligen ordentligt på mittfältet heller.

A.K:
Jag håller med delvis, vi ska inte måla fan helt på väggen men det är oroväckande att man väljer att gambla såhär, förstår inte riktigt varför, visst att vi inte har råd att värva dyrt kan jag köpa alla dar i veckan - det är ett klokt beslut om verkligheten kräver det.
MEN - att vi inte anser oss ha råd att ens behålla vår trupp, med ett CL-avancemang klart det känns lite märkligt.

Nåväl, vår förstaelva är fortfarande riktigt bra!
Atlético Andee
2009-09-03 23:32
Håller med Zoran, Undrar vad ledningen tänker med. Värva alla avdankade backar som var bra en gång i tiden för att sedan låta de unga få chansen när de inte orkar springa längre. Inte för att jag har något emot Rutin men blanda den med det unga o fräscha som ska forma Atletico i framtiden. In med Dominguez med Perea i mittlåset o släpp ut Ujfalusi på kanten.
Atlético zoran
2009-09-03 21:38
Jag tycker det är rätt komiskt faktiskt..
Atlético Joakim J
2009-09-03 21:20
Värvar man Lucas Neil till Atlético vet jag fan inte vad jag gör.
Atlético A.K.
2009-09-03 19:53
Mathias//
Kan inte göra annat än att hålla med..

Men man vet aldrig med Atléti, säsongen kan bli antingen überbra eller mindre bra, det får vi se i maj.

Personligen har jag faktiskt en svag positiv känsla, trots truppen.
Atlético Mathias
2009-09-03 15:02
A.K:
Desto mer man kikar på spelartruppen desto mer rädd blir man.

Inte en chans att vi klarar ett par-tre skador på fel spelare, då missar vi topp 4 garanterat.
Atlético A.K.
2009-09-03 13:19
Atlético satsar på att förbättra ligapositionen sen förra året, samtidigt som de försvagar försvaret. Inte helt logiskt

Att man som Cl-spelande lag värvar en 33 årig mittback från ett lag som åker ur ligan och kör honom som startspelare förstår jag mig inte på.

Juanito har varit en bra spelare och kan väl fortfarande hålla hygglig klass men då som backup till startelvan.
Atlético Blyger
2009-09-03 10:30
Det är faktiskt skrämmande att ledningen inte satsar mer på att höja kvaliteten på lagets försvarsspel. Det hade inte kostat mycket. Ledningen satsar på spel för det nationella galleriet snarare än på att göra bra ifrån sig internationellt. De är nöjda med att bara vara med i CL. Däremot satsar de på att ligga högt uppe i serien - och för att göra det så räcker det med ett halvtaskigt försvar så länge som det offensiva spelet är av bästa kvalitet (då och då). Sorgligt. Det hade inte krävt mycket. Stackars Resinio.
Atlético Mathias
2009-09-03 09:03
rågi:
Vi saknar bredd på många positioner enligt mig. Anfallet är tunt efter våra cracks, centrala mittfältet sårbart och försvarslinjen ett skämt breddmässigt.

Yttermittfältet och målvakterna är jag nöjd med, även om vi skulle behöva lite konkurens till slöe Maxi, men det kanske kan ses som ett lyxproblem.

Nej, detta ger mig dåliga vibbar, hoppas laget och ledningen kan överbevisa mig/oss!
Valencia rågi
2009-09-03 00:21
Förutom högerbacken har ni bredd nog för att storsatsa i 3 turneringar?
Atlético Mathias
2009-09-02 19:23
Luff:
Låter ju som ett dåligt skämt, rena cirkusen.
Om Heitinga så nära transferstoppet bestämmer sig för att han vill flytta så kan ju fan inte klubben tillåta det INNAN de har en ersättare klar. Pinsamt, bara att säga till Heitinga att han bestämt sig för sent och be han avakta ett halvår.

Helt sjukt, det är ju clowner i vår ledning.
Atlético Luff
2009-09-02 18:00
Pitarch gav sin version idag.

Heitinga sa tydligen att han ville stanna sent på söndagskvällen men ändrade sig på måndagen, och stack. Man försökte även värva en ersättare, tre spelare riktade man in sig på men ekonomin räckte inte, och man ville inte värva ett "mindre namn" bara för att fylla truppen.

Resino bad om Miguel Torres men Pitarch vägrade, fri översättning: "Det är bättre att ge en canterano från Atleticos ungdomsverksamhet en plats i truppen än en från Reals."

Under fönstret har det även kommit in bud på Kun, Forlan, Assuncao, Valera, Ufo, Pablo och Simao.

Och så en känga åt den gode Luis.. "Mitt stora misstag var att värva Luis Garcia för 4 miljoner euro."
Atlético Mathias
2009-09-02 13:45
Det finns bara två alternativ, eller en korsning av dem...

1. Heitinga krävde att få flytta, hans motiv kan ju vara vad som helst.

2. Klubben behöver pengar, vilket känns lite magstarkt med CL-avancemanget och allt men ändå.

Rent truppstrategiskt och även utåt sett mot fansen känns det som ett rejält självmål tyvärr.
Kan det ens finnas ngn annan anledning än ovan nämnda?
Atlético Nahro
2009-09-02 13:00
Ämne: Förstår inte heller ....
Oavsett skälet till varför Heit såldes är det ju direkt dumt att inte göra klart med en ersättare innan man säljer honom. Vi pratar om en spelare som spelade nästintill alla matcher förra säsongen. Det är ju bara att hoppas att ledningen har en tanke som är för avancerad för oss, vanliga döda, att förstå...
Atlético Blyger
2009-09-02 12:03
Förstår inte heller varför Atleti säljer Heitinga. Trodde att han var en viktig kugge när det gäller att äntligen få lite bukt med det ojämna försvarsspelet. Kan det vara så att han inte visade sig vara den stomme som man hoppats på? Har har ju visserligen varit ojämn, även om han har talang och vissa spetskompetenser. Kanske är det just så, att han inte har kunnat ta det ansvar som man hoppats på. I så fall - i vilket fall - behöver vi en ny riktigt gedigen och vass back!
Atlético Luff
2009-09-02 00:01
David De Geas agent säger alltså att det fanns ett bud från Wigan, lån med köpklausul, samt ett återköptspris för Atleti, samt någon extra avgift(?) om han spelade mindre än 15 matcher.

Vore han inte värd att få pröva vingarna, något han nog inte kommer få här?
Atlético DeBe
2009-09-01 23:18
Vad händer egentligen!? Har våran ledning glömt huvudet hemma. inga duktig högerbacksersättare, ingen ny högermittfältare. bra att de inte värvar nödlösningar men fy tusan vilken dålig sportdirektör vi har. Heit är inte konsistent det har han bevisat, ujfalusi kan spela där men det blir ingen förstärkning. Jag hoppas synnerligen att pitarch säger att Salvio och en duktig högerback är klara till jul annars är han totalt inkompetent. fruktansvärt dålig transferpolicy.
Atlético zoran
2009-09-01 22:17
Imorgon håller Jesús García Pitarch en presskonferens om sommarens övergångar, vi ska se vad han säger då.
Atlético Cabrón
2009-09-01 22:06
Ser att jag inte är ensam med funderingen, varför sälja Heitinga? Om någon hittar en officiell förklaring så vore det guld!
Atlético Nahro
2009-09-01 21:35
Som tidigare nämnt: Logik och atletico går inte alltid (aldrig?) ihop...
Atlético patriknr4
2009-09-01 20:52
köpa en spelare för 10 och sälja för 7??? det handlar ju inte om en gammal gubbe det här utan en spelare i sina bästa år. lägg av nu atleti.. varför?
Atlético planne
2009-09-01 20:25
fyfan vad förbannad man blir nu.... e i USA och har inte haft tillgång till internet på 2 veckor ungefär... Kommer in och ser att premiären blev ännu ett fiasko och Heitinga är såld?!?! Vad fan händer? En av väldigt få backar som kan hålla uppspelen på marken och en back med väldigt mycket potetial... Visst, han har gjort bort sig några gånger men det finns något som kallas kontinuitet, men det ordet verkar inte pengakåta atlético ha hört talas om... AHHH skulle kunna sitta och skriva i år och dar varför jag skulle vilja spola ner mina känslor för denna klubb i närmaste toalett, men det känns inte lönt... Övertygad om att vi kommer sitta med hakan i golvet när transferfönstret öppnar i januari igen... BLÄ
Atlético linuss
2009-09-01 18:45
Kanske var bra att sälja Heitinga? Ufo till höger, han var grymm förra säsongen när gjorde en match där! Perea in i mitten (på tiden!) och Juanito(säme än Heit men ändå) och självskrivne Antonio Lopes på vänsterbacken, tycker redan att det låter stabilare.
Samtidigt ger det större chanser för Domingues att få spela och på så sätt utvecklas till våran nästa storstjärna! :)

Hoppas dock att det kommer in en högermitt och/eller en forward nu när man har fått in ganska mycket pengar, där skulle Salvio kunna sitt fint!

Förresten har ni min nya Atletico-blogg i länktips! :P
Atlético atm1903
2009-09-01 18:18
VARFÖR säljer man Heitinga? någon?...
Atlético Thom
2009-09-01 18:06
Tur att man inte har dator och därför bara kan skriva här lite då och då, annars hade min upprördhet sedan länge präntats ner i textform. Det som såg så lovande ut med behärskat lugn och hemplockande av Jurado och Reyes avslutades i en blandning av naivitet och idioti. Truppen i dagsläget räcker inte för Champions League eller topp-4strid, och absolut inte för både och.
Atlético linuss
2009-09-01 17:37
Och ingen Salvio blev det, hoppas verkligen att ledningen värvar ett ganska stort namn nästa sommar eller någon spelare i vinteruppehållet.
Atlético A.K.
2009-09-01 12:32
Matchen mot Malaga bevisar bara på hur viktig Assuncao är för laget defensivt men även offensivt då han allt som oftast vinner bollar högt upp när motståndarna är på väg och är sårbara.

Spelar inte Assuncao så måste en offensiv innermittfältare (läs Jurado) spela.
Atlético DeBe
2009-09-01 12:26
värdelöst utan nya värvningar, tycker styrelsen skall avgå.
Atlético patriknr4
2009-09-01 09:44
verkligen inte bra att garcia är borta i 3 veckor men det kanske öppnar upp för jurado? vi behöver inte spela med både garcia och assansao (som båda är starka defensivt) varje match.. kanske bara mot de bättre?

sen har ju faktiskt cleber gjort några bra matcher på försäsongen även om han underpresterade senast
Atlético A.K.
2009-09-01 00:23
Raul Garcia borta i 3 veckor. Alltså måste man förmodligen dras med Cleber i startelvan tills dess?
Annons: