/spanien/atletico/forum/1368.aspx/spanien/atletico/forum/1368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Atlético
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Joakim J
2010-01-02 17:38
Molinaro och Tiago - vad händer? Molinaro är riktigt, riktigt dålig och detsamma gäller Tiago. Atléti har redan ett antal mittfältare som vare sig är utpräglade pivotes eller mediapuntas, varför inte försöka att rikta in sig på en renodlad spelfördelare?

Till nästa säsong hoppas jag sannerligen på att man utnyttjar sin option på Diego Costa och hämtar tillbaka honom, han kan bli något stort med tiden.

Ikväll? Mja, låt mig säga att jag inte hoppas på för mycket. Kanske lika bra det...
Atlético A.K.
2010-01-02 16:44
Håller med Bobban, har inget större förtroende för grekiska ytterbackar..
Atlético Luff
2010-01-02 15:58
Har Keko gått på lån till Castellon? Detta har jag missat totalt.
Atlético Bobban (red)
2010-01-02 15:09
Ämne: Ämne: Ämne....
Seitaridis var ju också ordinarie i Greklands landslag. Hur bra var han i Atlético? Jag säger inget mer....
Atlético linuss
2010-01-02 15:03
Ämne: Ämne: "T....
Läste nyss om Torosidis på Wikipedia, till och med där står det att Atletico är intresserade ;P
Där står det att han skulle kosta cirka 7 miljoner euro, pengar som vi borde ha efter FSP och eftersom att inga värvningar har skett efter Heitingas övergång har vi väl sådär cirka 12 miljoner Euro?

Har inte sett han spela jag heller, men han ska vara ordinarie i Olympicos som högerback och ordinarie(?) vänsterback i Grekland.

Grekerna är ju ofta mycket duktiga defensivt så är ju inte en nackdel, men som det står i mitt förra inlägg så tar han säga gärna framåt. Killen är dessutom bara 24 år så han har ju några år kvar ;) Men tycker det verkar som en spännade spelare! :)

Maxi kan man lika skicka iväg, han är ju inte ens nära sin högsta nivå och det har inte varit sen skadan. Men tycker man skulle sålt han i sommar när man kunde fått pengar för han.
Atlético Luff
2010-01-02 13:41
AS verkar säkra på att vi lånar in Molinaro från Juventus, vänsterback. De anger dock ingen källa och jag har inte hittat det på någon annan sida, så vi får väl se..

Inte sett så mycket Juve på senaste tiden men hade han inte en riktigt bra säsong för sådär 2-3år sen?
Atlético Antonio Lopez
2010-01-02 00:25
Ämne: "Torosidis har ....
Ska inte ens låtsas om att jag vet något om denna back men varje förstärkning i försvaret är mer än välkommet om man säger det så.

Angående Maxis flytt kan man väll knappast säga så mycket om, skulle föredra att han kommer upp i den standard han hade 2 säsonger sen men med tanke på hur det sett ut så kan man inte hoppas på mycket. Vill inte se han lämna då jag alltid gillat den förre kaptenen men eftersom han knappast ger något till laget så kanske det är det enda alternativet.
Atlético linuss
2010-01-01 23:06
"Torosidis har gjort 25 landskamper för Grekland och är precis som Glen Johnson en modern ytterback som gärna tar sig framåt i banan. Han kan spela på båda kanterna och för Grekland spelar han vänsterback. Något pris spekuleras det inte i men Liverpool sägs ha konkurrens med både Atletico Madrid och Juventus om greken. Detta har Daily Mail rapporterat."

"Längre fram på högerkanten kan Liverpool få förstärkning av den argentinska högeryttern Maxi Rodriguez som kan komma att ansluta på ett halvårslångt lån ifrån Atletico Madrid. Han har tidigare ryktats återvända till sitt hemland och Boca Juniors men rapporter i Spanien talar om att en Merseyside-klubb är på väg att knyta till sig argentinaren under januari."
Atlético rawkus
2010-01-01 22:28
Pacheco till A-laget = Lycka!! Fy fan sa spannande :)
Atlético A.K.
2009-12-31 16:25
Det får vi Luff, å han behöver inte känna någon press, i alla fall inte efter han gjort sitt första mål för då är han officiellt bättre än Sinama.
Atlético Luff
2009-12-31 16:17
Gott nytt Rojiblancos!

Nästa år får vi se Borja! :)
Atlético A.K.
2009-12-31 16:06
Gott nytt år allihopa. Får hoppas att spelarna vänder på den här skiten nu.
Atlético EHG
2009-12-30 23:24
länktipset// Det här är ju intressant. Skulle ju definitivt förändra förutsättningarna och borde öka våra chanser att konkurrera med de två stora... även om jag antar att Atletico ligger på den övre halvan i TV-intäkter som det ser ut idag.
Atlético A.K.
2009-12-30 19:21
Hade också tänkt ta mig en trip till Madrid till våren men inte förrens april-maj, tyvärr är det inga höjdarlag som gästar men då kanske man kan få se Atlético vinna ;)
Atlético EHG
2009-12-30 15:28
Tack för svaren! Och jepp, AL, förra säsongens match var ju nåt i hästväg... bara att gratulera till ditt val den gången! :)

Vi kommer nog promenerandes från Puerta del Sol till Toledoporten och längst den vägen finns ju gott om hak om inte annat. Sportbaren var vi inne på förra gången men det var rätt tomt och dyrt tyckte vi. Kan vart en missuppfattning dock.

Men sen passar ju "baren på torget" rätt ok för en avslutande tubo innan det är dags att äntra arenan!
Atlético Bobban (red)
2009-12-30 13:37
Ämne: Sen julklapp till mi....
Det finns flera barer runt Calderón, dels efter vägen från tunnelbanestationen Piramides ner mot stadion. Men även om du kommer gåendes från Puerta de Toledo, så är det bara att slinka in på en öl på något hak med likasinnade. Själv har jag laddat på Esquina de Calderón som ligger efter gatan som löper parallelt med floden norröver. Paseo de la Virgen del Puerto är namnet på gatan...

Sedan går det alldeles utmärkt att ladda i Atléticos egna sportsbar som ligger i bredvid Megastore och har samma ingång som till Atléticomuseumet!
Atlético Antonio Lopez
2009-12-30 02:33
Ämne: Sen julklapp till mi....Har själv planerat på att åka dit på just den matchen, var där förra säsongen och såg densamma. Men något ställe före matchen har jag också svårt för att hitta då det inte finns mycket uteplatser när det är så kallt just dem månaderna. Men tycker puben du nämnde funkar riktigt bra då det bara är Colchoneros under hela dagen :)

Måste även passa på att önska dig en match som blev likt den förra då det är en av om inte den bästa upplevelsen i mitt liv.
Atlético EHG
2009-12-30 00:50
Sen julklapp till mig själv blev biljetter och resa till hemmamatchen mot Barca i februari.

Jag var på Calderon förra vintern men hade lite svårt att hitta nåt bra före-matchen-ställe då. Hamnade till slut på torget utanför souvenirshoppen vilket ju funkade bra men någon som har något annat tips?
Atlético rawkus
2009-12-29 20:36
A.K.: True. :(
Atlético A.K.
2009-12-29 20:27
rawkus//
Alla positioner förutom målvakt, innermittfältare kanske anfallet borde vara prio 1
Atlético rawkus
2009-12-29 19:52
En varvning av Salvio kittlar onekligen dromtarmen, men kanns som att ytterbackar borde vara prio #1 :/
Atlético rawkus
2009-12-28 18:20
@FSP:

"Good riddance! Woohoo !! Antligen !!" ...ar bara nagra ord som spontant dyker upp nar jag laser att vi ANTLIGEN dumpat ursopan ;)

Onskar den snabbe Fransosen lycka till i framtiden saklart.
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 16:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Innan så trodde jag felet var att denna man bara kunde spela som ensam anfallare, och skulle han få chansen så trodde jag han skulle gjort det bra. Men så har man sett hur han gång på gång sumpat flera självklara chanser framför mål som min träfotade döda gammelfarfar skulle satt. Så nej du är inte alls för hård mot Singol som inte gjort en enda godkänd match på över 1 år nu.
Atlético Otuga
2009-12-27 15:15
Ämne: Ämne: Fan oxå....
Jag är ju väldigt kliven...bra för A.M värdelöst för mitt Sporting dock, eller är jag för hård mot Singolle ?
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 14:27
Riise från Roma? funkar även som mittback så kan vi trolla fram pengarna så skulle jag ej tacka nej.
Atlético Joakim J
2009-12-27 12:28
Sedan handlar det om hur mogna våra talanger är. Håller de för spel i en av världens bästa liga? Jag tvivlar inte en sekund på att de är nära och att de KOMMER bli det och jag tycker att man borde ge dem chansen, bland annat i Copa del Rey, men jag tror man måste slussa in dem sakta men säkert, precis som man gör just nu.

Förslag på högerbackar?
Atlético Antonio Lopez
2009-12-27 12:08
Ämne: Trodde Sergio Rodríg....Visst ska även Keko få chansen, det borde alla våra talanger tycker jag. Men känns ändå som om Salvio skulle ge så mycket mer på planen och då menar jag inte för han har mer hjärta för klubben, naturligtvis inte men att han kan användas som en anfallare eller högermittfältare samtidigt som han även kan vara en släpande anfallare eller spelfördelare. Keko är en väldigt stor talang utan tvekan men känner ändå att en värvning av Salvio borde vara något man satsar på.

Oj juste det är försvaret vi bör fixa...
Atlético Luff
2009-12-27 11:59
Trodde Sergio Rodríguez var vänsterback, har för mig jag såg honom spela där i någon U-turnering.

Vet inte vad som är Salvios naturliga position men om nu Maxi försvinner (mycket nära Boca enligt Marca) tyckte jag det skulle falla naturligt att Keko tar klivet upp.
Atlético Joakim J
2009-12-27 11:24
Ämne: 6 Miljoner för Singo....
Minns att man spenderade 10€ miljoner, men att få tillbaka mer än hälften är bra, både vad gäller Pitarch och sett till vad han har presterat.

Vi må ha både Maxi Rodríguez men jag ser hellre en yngre förmåga, då Maxi knappast lär få förlängt, men du har helt rätt i att man först och främst borde rikta in sig på en högerback.

I canteran har vi inför framtiden Sergio Rodríguez, född 1990. Han var med när man besökte Porto i UEFA Champions League men fick inte debutera, han är även given landslagsman i Spaniens yngre lag, bland annat U-19.
Atlético Luff
2009-12-27 08:32
6 Miljoner för Singol är inte helt uselt förhandlat. Pengarna måste dock gå till en högerback, den enda positionen vi inte har en enda naturlig spelare på, dessutom känner jag inte till någon framstående Canterano på högerbacken. Samtidigt som Salvio låter lockande så finns det kvalitet på den positionen, både i A och B-truppen. Låter som en lyxvärvning.
Annons: