/fotboll/osk/forum/9995.aspx/fotboll/osk/forum/9995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-09-18 10:01
ÖSK-Benny//Problemet åtgärdat... tippa på, du har ju fortfarande chans på Allsvenskan! ;-)

**För övrigt leder Ara Allsvenskan!**
Åtvidaberg ChLi
2005-09-18 09:37
Det bästa anfallsparet i ÖSK är helt klart Emra Tahiri och Paul Munster.
Örebro ÖSK-Benny
2005-09-18 08:54
joth

Det kommer ju inte fram några nya matcher att tippa på.
Örebro joth
2005-09-18 08:51
ÖSK-Benny//Jag kan tippa... du har väl loggat in? :-)
Örebro ÖSK-Benny
2005-09-18 08:40
joth
Har du givit upp helt o hållet nu eftersom det inte går att tippa på www.sportklubben.net ?
Örebro joth
2005-09-18 06:50
Är det inte så att vi har en tränarduo redan nu? Walker/Hammar. Och ni som vill ha bort Walker, gäller det Hammar också?
Örebro Ludan
2005-09-18 01:57
nästa säsong

Weggen
Nyförvärv Haninge samelsson riddez

antonnen larsen carreno näfver

emra tahiri nyförvärv
Välunderrättad
2005-09-18 00:52
Tror strakt på en rekonstruktion av föreningen. Man måste rensa lite från styrelse till spelartrupp. Hädanefter så ska man bara försöka förlita sig på spelare man verkligne känner till, inge mer kalkonvärvningar från andra sidan jordklotet som kostar pengar.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 23:47
Ämne: ÖSK tattoo//Oförmåga....
Jag kanske tog i i utrycket tvätta pengar mem jag hoppas meningen med syftet gick fram iaf.
Klubben har missköts för många år med folk med för mycket pengar och för lite intresse i klubbens välmående..

Örebro Eken
2005-09-17 23:31
Är det så att tränaren har spelarnas förtroende är det väl bara Bajen som sparkar sådan tränare.
Tycker Walker bör utveckla sig för att motsvara kraven. För mycket beröm när det går dåligt ger inga bra signaler till spelarna. Det går inte heller att säga en sak till pressen och en annan internt. Alla läser ju (förhoppningsvis) tidningen eller ser på TV. Dubbla budskap funkar inte.

Mackan//Har Walker utvecklat någon av våra yngre spelare detta år ?
Örebro Eken
2005-09-17 23:26
ÖSK tattoo//Oförmåga, mjäkighet mot ordföranden, inkompetens, etc har inget att göra med "för att tvätta lite stålar.." som är kriminellt
Örebro Finliraren
2005-09-17 23:05
Mackan//

Tack för trevligt svar. Du har rätt i att lagmoralen kan vara god fastän de goda resultaten uteblir. Där tog nog JAG i lite för mycket. Men frågan är om inte en duktig tränare ska kunna lägga om spelsystem mitt under säsongen och anpassa det till nyförvärven. En sådan ändring tar visserligen tid att genomföra, men det borde ha kunnat gå när nästan hela säsongen var kvar. Eller vad tror du? Många av de spelare som trots allt blev kvar i laget hade ju allsvensk rutin och borde ha kunnat stöttat och peppat de nya spelarna i deras nya roller. Där kanske lagmoralen brast lite. Om de gjorde det men ändå inte fick det att fungera var kanske Walker lite delaktig i kraft av inspiratör och tränare?
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 23:03
Ämne: ÖSK tattoo//Grova, o....
Har du nåt annat förslag på deras beteende??
Jag vet att det kan verka hårt att anklaga dom för det men vad *a* ska man tro efter den misskötsel som varit...
*du kanske har riktiga uppgifter om vad dom gjort*
Notera att jag inte anklagar dom utan endast säger vad jag tror, jag har inga som helst belägg utan bara luftar mina tankar.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 22:57
Imorgon....

_______Pewe_____ Har absolut inte gjort bort sig bäste ösk,are i år
fresam frja masa paha
____anca_____
jori________Paan
______lala____
___jolu _rico__

Tror fortfarande att jon o costa är det bästa paret längst fram efter Bp borta..så imponerad..
Vill gärna ha fresam och jori på samma kant då dom täcker upp varandra bra..
högerbacken ??? inga tvivel på att haginge gör sitt
Ska vi köra diamanten så ska vi ställa undan nobbe .. hur otrevligt det än må vara. men att han i reserv och dessutom skitförbannad för att han hamna på bänken kan vara nog så bra tändvätska..
Framåt.. costa har en förmåga att bli bra bli med den andra men har har gjort det bäst med jon än så länge...
Tahiri absolut,,, men inte förrän 60:ende minuten...
Örebro Eken
2005-09-17 22:55
ÖSK tattoo//Grova, ogrundade beskyllningar kan man spola ned på toa i stället för sprida på detta forum.
"eller för att tvätta lite stålar.." går över gränsen.
Örebro *Korpen*
2005-09-17 22:48
Fan vad man saknar Micke...
Örebro Eken
2005-09-17 22:34
En ledare som imponerar med ärlighet och analys:

- Jag har sett det här laget spela riktigt bra. Den här matchen var inte i närheten av det, summerade Sundhage.
Ingen av spelarna fick beröm av Sundhage.
- Nej, det var inte någon som spelade bra idag. Snarare var det många som spelade under sin förmåga.

Se och lär W...... //Källa: NA.SE
Örebro Mackan
2005-09-17 22:28
Nästa säsong:

Nurme
Green - Haginge - Samuelsson - Reed
Anttonen - Larsen - Carreno - Näfver
Xxxx - Emra

Är mycket imponerad av Näfver i ÖSKU och på träningarna, tycker gott han kunnat få några fler chanser. Sandro, Kuhi, Lundblad, Munster, Costa många alternativ. Men jag är tveksam till samtliga dessa och kanske måsta man ge sig ut på värvarstråk igen. Gärna i Sverige. Finns gott om talang i både Superettan och division 2.
Örebro Mackan
2005-09-17 22:16
Finliraren//

Talar ofta med spelarna och "stämningen" i laget är något de ofta framhäver som mycket bra och att alla är nöjda med tränarna. Men fegt av mig att spela ut det kortet. :)

Svaret på frågan varför vi är ett mittenlag i superettan gissar jag hör samman med att vi tappade sex extremt viktiga spelare utan att förstärka. Alvbåge, Gurra, Micke D, Mambo-Mumba, Larsen och PFO var alla extremt viktiga i det ÖSK som kom åtta i allsvenskan förra säsongen. Det är mer än halva laget och idel nyckelspelare.

ÖSK förstärktes med en utfyllnadsanfallare och en stortalang (Robert Walker som gick sönder direkt) och några killar från ÖSKU. Det är ett delsvar på din fråga varför vi inte är bättre än vi är. Ett annat är att vi dessutom fick de enda två spelare i truppen som behärskar den offensiva diamantrollen (R.Walker och Larsen)skadade bidrog också till den svaga starten på säsongen.
Det spelsystem som fungerat så väl på försäsongen var helt plötsligt inte användbart längre men "tyvärr" gick det bra i premiären mot Boden. Kan rikta viss kritik mot Patrick att det tog såpass lång tid att inse diamanten var förlegad i och med Larsens och Walkers skador.

Alltså, var inte meningen att vara så "frän" i mitt förra inlägg. Jag formulerade mig klantigt inget snack om den saken. Men vill bara säga att jag inte tror att felet ligger just i brist på "lagmoral" eller "stämningen i truppen". Utan att de spelare som förväntades bli nycklar (Costa, Anttonen, Nordback m.fl) inte har klarat av att ta det ansvar som ålagts dem.

Visst har Walker gjort sina misstag, men jag hoppas att han och Urban Hammar blir kvar nästa säsong och då leder ÖSK mot allsvenskan med en trupp de i större omfattning varit med och utformat.

Vill hur som helst inte se Sundhage, Antoine eller Cratz i ÖSK. Då är nästan jag själv att föredra. :)

Örebro dan333
2005-09-17 21:52
Ämne: tror att dom som för....
Jag hoppas värkligen att ösk kan matcha följande lag emot trelleborg.

Mål- Nurme (Låta han känna på tempot)
Backar - Haginge - M Samuelsson - Jansson - F Samuelsson - Mittfällt - Riddez - Nordback - Larsen - Antonnen - Forwards - Munster - Tahiri

Bänk Carreno saknar tempo lika så kjäll lundblad
westman finns inget och anmärka tompa - ja han har någ gjort sitt även om jag tyckt han spelat bra placerings säker även om jag tycker frippe sprider sina inlägg från backlinjen hej villt njee denna start elva tycker jage optimal va tycker ni ?
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 21:34
tror att dom som företagare och sponsorer haft för mycket pengar och för lite att göra.
Kanske lagt in pengar på lång sikt utan för mycket intresse eller för att tvätta lite stålar..
Har inga belägg för det ... bara sunt förnuft och en plastspade...
hade inte kunnat grävt djupare..

Örebro Finliraren
2005-09-17 21:25
ÖSK tattoo//
Vad menar du med att säga att folk ur förra styrelsen haft "en form av leklåda av ösk?" Det vore kul att höra vad du har för belägg för det?
Örebro Finliraren
2005-09-17 21:19
Mackan//
Skulle vara kul att höra en förklaring från dig om vad du tror det beror på att ett lag från allsvenskans mittskikt helt plötsligt ramlar ihop som ett korthus och knappt klarar av att hålla sig i mitten av Superettan.
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 20:48
Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan Go Mackan
Örebro Mackan
2005-09-17 20:21
Finliraren//

Vad har du för belägg för ditt påstående om att tränaren förstört lagmoralen hos grabbarna?

Skall bli mycket intressant att läsa ditt svar på detta.
Örebro Finliraren
2005-09-17 20:13
Visst måste Walker bort!!! Han har helt klart förstört både realistiska förhoppningar om en plats i toppen av SE och lagmoralen hos grabbarna. Kolla tabelläget om ni inte håller med mig. Gärna en tränarduo istället, där den ena parten bankar in lite självförtroende i grabbarna och den andra försöker hitta nya spelidéer och träningsmetoder. Sen behövs det 100 % mer styrketräning så man kan vinna lite närkamper. Det har sett alldeles för passivt ut i år. Sen måste Thomas Andersson bort. Är man 37 år saknas snabbhet (märktes mot AIK). Det går inte bara att leva på sitt huvudspel och rutin. Måste finnas någon yngre lirare som kan ta hans plats!
Örebro ÖSK tattoo
2005-09-17 20:05
Ämne: Till alla äckliga de....
Jo filten, många av oss har sagt så. nu ska det bli kross. här är det en victoria av segrar m.m. det kan vi inte glömma.
JAg skulle vilja klassa mig som en riktig supporter till ösk. (dom som känner mig Vet)
men ändå är det väldigt skyddad insyn av ekonomin i ösk.
Jag anklagar förra styrelsen och folk innan det för att ha haft en form av leklåda av ösk, tänker främst på benny frengen och arne olsson, två styrelsemedlemmar med för mycket pengar och för lite att göra. bla, dom har ordnat den situation vi har idag....
Krossa finkel krossa kossa krossa degen hej hej
*Admin* är det personangrepp??*

Örebro Filten
2005-09-17 19:35
Till alla äckliga degerforsare och alla andra motståndare. Vi har aldrig sagt att vi skulle krossa allt motstånd och vinna serien lätt utan det var media som har blåst upp allt! Vi har aldrig sagt ett ljud om detta.
Degerfors davenn
2005-09-17 19:05
korpen// Nja... Jag tror nog att ni behöver de pengarna mer än oss. Eftersom vi är vana med en sträng budget.. Jag tror nog att ni kalkylerat med att gå upp iår... Så mitt tips till er riktiga supporters av Ösk.. Se till att ta reda på hur det EGENTLIGEN ser ut i eran klubbs kassa, och om möjligt försöka att göra någonting åt klubbens ekonomi innan det är försent!
Örebro *Korpen*
2005-09-17 18:58
davenn//
Egentligen är det bara ni som tjänar på det...
Jämför hur många som kommer på superettanmatcher och sen hur många som skulle ta sig till era division 1 matcher.
Annons: