/fotboll/osk/forum/9976.aspx/fotboll/osk/forum/9976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2005-09-27 10:13
Det finns helt klart en hel del intressanta spelare i de lägre divisionerna i Sverige. Ser hellre att ÖSK värvar från superettan och Division 2 än utomlands, om det inte är en klass-spelare...

Spelare som Carreño och Munster är ok

Angående Arenafrågan:
Dela gamla sittplatsläktar´n på mitten och lägg de på kortsidorna, då får Kubanerna hålla till på sin förbannade sektion.

Sedan kan man ju bygga en värstingläktare på ena långsidan, den kan innehålla en ishockeyhall och en plan för ÖSK Bandy. När man väl är igång så kan man ju bygga en utmärkt inomhushall med konstgräs också. Det kan ju inte kosta så mkt
Örebro Arx
2005-09-27 10:11
Matta//
Stå i kö, menar du? Undrar hur mycket mer ÖSk skulle få sälja om det fanns lite fler försäljningsställen. Var på gamla Ryavallen i Borås häromåret och kunde då köpa en burgare i pausen UTAN att stå i kö. Har ni hört! (Och det var många som köpte, det vill jag lova, det känders som om alla gick runt och åt.)Men så är de ju rätt slipade på att sälja prylar i knallebygden.
Forward ara
2005-09-27 10:08
Spelare som ÖrebroSK kan värva till nästa säsong.

Namn: Alexandros Pappas
Klubb: Jönköping Södra IF
Ålder: 26
Position: Försvarare
Klubbar: Brommapojkarna, Enköping, Väsby IK, Assyriska
-

Namn: Colo Halit
Klubb: Brage
Ålder: 19
Position: Mittfältare
Klubbar: Brage , FC Lyn , Brage
-

Namn: Destin Makumbu
Klubb: BodenBK
Ålder: 1982
Klubbar: Tottenhamn
-

Namn: Mtaka Simba
Klubb: BodenBK
Ålder: 1986
Klubbar: Djurgården, BodenBK

Det är inte lätt att ge ett enkelt svar på din fråga. Jag tvivlar på att
Bodens BK har råd att köpa loss Herish Kuhi från det kontrakt han har med
ÖSK. Jag tvivlar också på att dom har råd att betala en lön som han kan
leva på. Om dom har möjlighet att hjälpa till att ordna kompletterande
jobb vid sidan om fotbollen vet jag inte.

Hälsningar
Rose-Marie Frebran

Någon som vet vad Herish Kuhis värde ligger på ?
Örebro Matta
2005-09-27 08:54
Så det så!//
Tror tyvärr att du missuppfattat det där med halvtidsunderhållning. Själva grundtanken är förstås att bjuda på en så torftig underhållning att samtliga lämnar sina platser och istället går och köper korv och dricka...
Örebro Grixx
2005-09-27 08:37
Mossberg// Jäpp, och har linjemannen viftat fel tre gånger så måste han blunda vid en "riktig" offside.
Örebro Mossberg
2005-09-27 08:20
Grixx/
Typ "Tre hörnor straff".... ;-)
Örebro Grixx
2005-09-27 07:02
Appropå att upprepade fulisar kan ge gult kort.

Kan flera målchanser göra att domaren blåser för mål :p
Degerfors Johan Emdemalm
2005-09-26 22:34
*Korpen*

Ja med tanke på att han är uppe i 8 varningar och en utvisning sååå...
Det innebär att han varit avstängd i 3 matcher.
Det i sin tur innebär att han fått en varning nästan var tredje match.
Ola ger och får mycket. Men fult spelar han inte.
Örebro *Korpen*
2005-09-26 22:24
Har sett Toivonen i 4 eller 5 matcher, lite osäker... Tycker att han ständigt är lite småful, inget som är värt ett gult kort kanske... Men om det är som Emdeblablabla påstår så borde han ju samla ihop till rätt många gula och röda kort!
Degerfors JooPee
2005-09-26 21:52
//*Korpen*

Kan ju inte vara säker men misstänker att jag sett Toivonen i fler matcher än du denna säsong? Att han skulle spela särskilt fult är hur som helst taget ur luften.
Det finns åtminståne en handfull DIFare som delar ut betydligt mer än Ola och då skall vi komma ihåg att de rödvita ligger tvåa efter GAIS i fairplayligan. Till detta ska läggas att jag inte sett NÅGON enskild rödvit spelare fått mer "specialbevakning" än Ola trots att vi de senaste femton åren i princip alltid varit formerade runt några få individer (Adde Andersson, Vucevic, Otto etc). I år har jag inte sett ett enda lag som inte helt uppenbart medvetet försökt störa just honom (strategiskt riktigt förstås). Det är idel täljande, tröjdragning, stämplingsförsök och gnäll. Jag tyckte han var snuskigt lugn när Andersson körde sitt race i lördags.

Naturligtivs var den där knocken av Östermålisen något han borde hade kunnat avstyra men annars vet i faen var det här kommer i från ...

Hur som helst kommer ni lära er att älska honom i A-landslaget (hoppar över U21 månne?)!
Örebro Nitro
2005-09-26 21:42
Älskar ösk ;)
Örebro Så det så!
2005-09-26 21:20
K.Carlos//

LOL Agilityn var ju årets bästa halvtidsunderhållning. De svarta jyckarna vann hela tiden och hoppade glatt till "hoppa om du älskar svart-vitt, hej hej!".

Ska vi vara petiga är all halvtidsunderhållning rutten. Hela konceptet är ju att slå ihjäl 15 minuter. Hur bra kan det bli? Agility slår iaf att se 7 Toyotor (Toyotas? Toyisar?) åka ett varv runt planen.

Hade Jerry dykt upp i halvtid i lördags och uppträtt hade resan till degen varit komplett på något vis. :-)
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-09-26 21:18
Östers IF - Västerås SK 1 - 1 (Matchen slut)

80 0 - 1 Martin Andersson Västerås SK (Spelmål) David Curtolo
83 1 - 1 Pär Cederqvist Östers IF (Spelmål) Denis Velic

VA??
Örebro wregelius
2005-09-26 21:15
Sluta tjata om degen,nu är det peking som gäller.
Kolsäckarna får spöa gaysarna framöver,vi nitar tjingtjong på söndag.
Enligt samstämmiga uppgifter från neutrala bedömmare från hela landet,så finns de fulaste brudarna i norrköping.
Gud vilken tur att man inte blev född där.
Väl mött på arenan!!
Örebro K.Carlos
2005-09-26 20:20
"Jag är kanske en simpel själ men jag tycker det är stor humor när speakern på Stora Valla meddelar att Jerry Williams ska uppträda på Folkets Hus i Degerfors samma kväll."

Vi ÖSKare ska nog hålla en låg profil som har agility uppträdande i halvtid på Berhn Arena...
Örebro *Korpen*
2005-09-26 19:47
Om domaren kan ge kort för upprepade förseelser, så är det konstigt att en viss Ola inte blir utvisad varenda match...
Degerfors Moffegreven
2005-09-26 18:58
Kronblom//
Du verkar inte ha full koll, va du så packad?? Varför gnälla på Vulkanerna när ni sjunger hatramsor själva???? Det märks att ni är från Närke på allt gnäll......ta lite Felix ketchup så går det nog över.
Örebro Mackan
2005-09-26 17:31
Johan//

Okej, det hade jag inte koll på.
Tycker dock att varje situation borde bedömas enskilt och att domaren inte skall varna för något som inte är varning.
Men förstår ändå att de som dömer resonerar så. Hur fel det än må vara. :D
Degerfors Johan Emdemalm
2005-09-26 17:21
Mackan:
Man har faktiskt rätt att varna för upprepade förseelser. Är själv domare så jag har koll på det. Om man gör flera saker som i sig inte är varningsberättigade så kan man bli varnad för att man fortsätter att spela på gränsen hela tiden. Säg att du konsekvent knuffar din anfallare i ryggen, tillslut får man då kortet för att man inte slutar trots frisparkar emot sig och förmodligen även tillsägelse från domaren.
Örebro Mackan
2005-09-26 17:04
Johan Emdemalm//

Jo, jag såg att domaren pekade mot tre platser då han varnade Carreno. Men det känns inte helt rätt att bestraffas för tidigare synder, ett kort skall vara ett kort och inte något man "tjänar i hop till" även om man kan förstå hur domaren resonerar. Även om det är ett felaktigt (som jag ser det) resonemang. Har han undvikit att varna i situationer som kanske borde varit varning och i stället varnar i en situation som inte skulle varit varning är man fel ute. Två fel ger aldrig ett rätt. Typ. :P
Degerfors Johan Emdemalm
2005-09-26 17:01
Mackan:

Håller med dig om flera misstag vid målet. Markeringen, tror det var Jansson (som förövrigt förlorade i princip varenda duell mot Jon) samt Seb i målet som var på halvdistans. Där är det mycket bättre att stå kvar och bara plocka ner nicken.
Näfvers kort vet jag väl inte om han skulle haft, men Carreño fick sitt förmodligen för upprepade förseelser. Han var och satsade tufft med glidtacklingar med dobbarna uppe ett par gånger innan han fick sin varning. Tror det ligger bakom en del!
Örebro Mackan
2005-09-26 16:45
JooPee//

Var och såg DIF-AIK och det var faktiskt en rätt trevlig upplevelse utan den där alltid förekommande "Fasen-vad-ont-jag-har-i-magen-då-jag-vet-att-vi-förlorar"-känslan. Hoppas verkligen att ni slår Gais och kan mycket väl tänka mig att åka dit och titta på den matchen. Fotboll är alltid roligt live.

Håller för övrigt helt med om Johan Emdemalm om att domaren var riktigt dålig i lördags, det som i ena stunden gav varning gav i nästa int ens frispark. Inga direkt matchavgörande misstag kanske men båda lagen missgynnades av domarens dömande så på så sätt var han ju konsekvent. Nu stod jag visserligen på kortsidan men tycker att det fanns betydligt bättre lägen att varna ÖSK:are än då Näfver och Carreño fick syna gult. Men som sagt, adrenalinpumpad och kortsideplacering ger ju en ganska skev bild av det mesta. :)

För övrigt tycker jag att ÖSK:s avgörande mål var en följd av en rad misstag av DIF som inte skall få förekomma, men tack som sjutton att ändå gjorde det. Först den enkelt tappade bollen på mitten, sedan den totala markeringsmissen av Jon och sedan målvaktens klantiga utrusning som lämnade honom på mellanhand.

Tycker också, sett över 94 minuter, att ÖSK var det något bättre laget och inte skall skämmas för att man fick med sig alla tre poäng.

Har också fuill förståelse för Degerforsarnas uppgivenhet och drar mig till minnes VSK:s sena övertidmål på Arosvallen. Difarna måste ha upplevt något liknande, om inte än värre, i lördags.
Degerfors Johan Emdemalm
2005-09-26 16:26
Arx:
Som jag tidigare skrivit så handlar det om individuella misstag som avgör matchen. Två klara situationer är det jag vill peka på. Dels Olas miss framför mål, och dels Solbergs tappade boll på mitten som gör att ÖSK slår upp en långboll på Jon som nickar in den. DIF hade mycket väl kunnat avgöra där när Solberg bryter på mitten men tappar bollen, hade han fått den framåt hade det varit 4 mot 3, vilket mycket väl hade kunna sluta i ett segermål för Degerfors.

Angående att jag börjar bli trött på övertidsmålen har inget med tur att göra. Det är min spontana känsla efter matchen att jag börjar bli trött på att släppa in sådana mål.
Örebro *Korpen*
2005-09-26 16:22
Ösk-Power//

HÅller med dig, ÖSK borde börja agera så fort som möjligt... Backsidan är helt klart den som måste förstärkas mest.

Skulle vilja se Makumbo i ÖSK till nästa säsong
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-09-26 15:55
Kronblom //
"Typ så här stod det: "Det var mycket roligare att höra vulkanerna hejaramsor än de svartvitas:hellre död än röd.""

Klart att kommunistpacket på ÖK tar illa upp om man sjunger att man hellre är död än röd!

Degerfors klack bestod av en trumma och "hata hata hata örebro" det var i alla fall det ända jag hörde, inte så förvånande dock hehe...

VI ÄLSKAR ATT SLÅ ER DEGERFORS!
Örebro Ösk-Power
2005-09-26 15:53
Är det någon som har hört nått om Larsens skada?
Är den allvarlig, eller kan han delta mot Norrköping?

Från det ena till det andra. Tycker ÖSK redan nu skall börja se sig om efter nya mittbackar. Framförallt en snabb mittback. ÖSK lär ju kunna locka spelare från Brommapojkarna och andra mindre lag som har talangfulla backar.
Varför inte försöka kontakta Richard Henriksson i BP, gjort ett antal u-21 matcher. Jag har sett han flera gånger. Han är stor,stark och snabb.
Annars kan man ju hoppas på att få se sin kusin lira i Örebro tröjan. Han spelar också i BP. Namnet är Micke Nordh!!
Han blev ännu en gång matchens lirare, nu senast mot Ljungskile. Jag vet att han inte skulle ha nått emot att byta Brommapojkarna mot Örebro.
Hans specialite är snabbheten,och styrkan samt hans uppspel.

Vi måste börja agera nu!!
Vi har redan superettans bästa målvakt.
Det är backarna som är problemet..

Vi måste iallafall
Degerfors JooPee
2005-09-26 15:49
Kronblom//

Så var vi där igen då. Nu blir det väl till att läsa tidningen ordentligt igen ... Förakt är väl ändå att ta i va? Läs vad som står. Jag beriper inte att ni går igång som förskräckligt varje gång NA drar på den här "arvsfiende"-grejen.

Som vanligt klämmer NA dit en fläskig rubrik och så drar snacket igång ... Stod det inte ungefär att han hatade Örebro som lyckades få in en övertidsboll igen... hur kulturellt betingat är det?
Örebro Kronblom
2005-09-26 15:35
Miffogreven//
OK,vulkanerna sjöng "kom igen röv-vitt" ett par ggr oxå,sen var det bara hatramsor.Tycker du inte det är snarare brist på fantasi när man inte kommer på ngt bättre än "Hata Örebro".Är väl därför Toivonen har sådant ÖSK-förakt för han är väl uppvuxen med den DIF-kulturen...
Degerfors JooPee
2005-09-26 15:23
I can jive too

En liten försiktig reflektion angående Klas Hedströms krönika:
Får för mig att skribenten fann Valla-speakerns ogenerade utbasunerande av lördagskvällens folkets-hus-event som en bonn-etikett av rang? Min fundering är om ett sådant resonemang håller med den givna måttstocken. Om jag inte missminner mig talar vi väl om den där staden som ganska nyligen upplåtit sin musikaliska högborg åt city-rock (hrm) som Smokie och Status Quo? Sedan är väl GT-publikrekordet inget så där väldigt finkulturellt att skryta med heller ;-)

För övrigt hoppas vi på manngrann uppslutning till DIF-GAIS. Det ser ju att att bli en nyckelmatch för er. Ska de få stryk så är det på Valla. Jag kan garantera att det är en intressant upplevelse att gå på fotboll utan att vara hemmablind ... Valla är dessutom så mycket trevligare utan pubertala HATA-ramsor.
Sundsvall Stora Norrland
2005-09-26 15:12
Hoppet finns fortfarande att både GIF och Ösk ska knipa dom platser dom så väl vill ha.
Större mirakel har inträffat.
Kämpa vidare och Lycka till.
Annons: