/fotboll/osk/forum/9969.aspx/fotboll/osk/forum/9969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2005-09-29 18:16
# brorzan //

Som sagt , allt jag vill är att komma med nya ideér som gör den officiella sidan lite mer underhållande. Då tycker jag "tipstävlingar" kan vara ett bra altenativ. Finns ju även en massa annat man kan förbättra. T.ex skulle det vara roligt att få se en spelare bli intrvjuad.
Som i Fan-TV.

Sedan får man inte glömma bort att sidan skulle bli ännu bättre ifall man la upp bilder efter matcherna. Allt detta för att supportrarna skall hålla sig bättre informerade om läget i laget !!
Örebro *Korpen*
2005-09-29 18:11
Mitt senaste inlägg var inte bara ironiskt. Alla vet ju att när det är på väg nedåt så går det ju bra. Få spelarna att tro på nått ruskigt negativt, så måste det bara gå bra ;-)
Örebro Yeah
2005-09-29 17:41
Såg sista halvtimmen av dagens träning, thomas, magnus och larsen deltog inte i 3 mot 3 spelet.
Koysev (stvas?), joggade försiktigt vid sidan om planen.

Skulle jag få göra en laguttagning efter träningen hade det blivit denna:

Nurme
Fesam Frippe Haginge Moses
Antonnen Angel Lindén riddez (ev. näver)
Emra Lundblad

Synd att nobbe och costa verkar ha tappat stinget.
Spelare jag tycker kan lämna ösk:
Herish (blir inte bättre)
Mirza (ojämn)
Costa (inget självförtroende, långsam)
Klingberg (diva)
Kjäll (blir nog inte mycket bättre)
Thomas (gammal)
Magnus (gammal och har varit dålig hela säsongen)
Degerfors Figuranten
2005-09-29 17:01
Apropå den senaste krönikan.
Ett viktigt fel som måste påpekas....Wirströms källa föreslår att Örebro ska skaffa sig en ambassad i Stockholm. Alltså staden Örebro, inte klubben Örebro SK. Väldig skillnad!
Örebro GT
2005-09-29 16:17
FoOn//
Tackar för snabbt svar !!
Örebro FoOn
2005-09-29 16:13
Anttonen kör för fullt, men Larsen joggade bara.
Örebro GT
2005-09-29 16:09
Hoppas Anttonen och "Super Dane" Larsen kan vara med på Söndag !
Är det nå´n kollar in träningen och kan rapportera senare ?
Örebro # brorzan
2005-09-29 16:02
go_osk //

Vår förhoppning är att tränarna själva ska kunna rapportera till medlemmarna via hemsidan någon gång i veckan.
Örebro # brorzan
2005-09-29 16:02
Saywee //

Själv har jag hittat min egen felande länk. jag har två matcher i rad glömt att bära mitt "Älska ÖSK"-armband, och två segrar har det blivit. Nu ligger det och skäms framför datorn, och kommer om segrarna håller i sig, inte att användas innan försäsongen drar igång.

Joth //

Absolut! Det är inte bara i a-laget som förstärkningarna behövs. :o)
AIK Saywee
2005-09-29 15:26
# brorzan//
Det nya klädesplagget fungerade utmärkt även på lilla valla. Har haft det på mig två gånger hittills och det har blivit vinst båda gångerna.

Tänk om jag hade kunnat gjort detta lite tidigare (i våras), då hade det faktiskt kunnat vara så att vi haft 78 poäng nu :-)

Medelpoäng för de tre första placeringarna i Superettan 2000-2004 räknade någon fram i våras på detta forum:

1. 63,6 p
2. 59,0 p
3. 54,6 p

Jag gissar att medelpoängen sänks för 1:a resp. 3:e placeringarna.

Med vinnarplagg och poängplock från Saywee
Örebro Nitro
2005-09-29 15:03
ÖSK tattoo// Shit, var där då när Mirza slog in den,snyggt som fan vare....
Örebro go_osk
2005-09-29 14:57
Själv skulle jag vilja se mer träningsrapporter..
Gyros
2005-09-29 14:51
Efter att läst i forumet och sett att ni behöver unga försvarare så har jag ett tips
Mikael Eklund Kalmar FF.Ursprungligen från Brage där han var ordinarie mittback,med u21 meriter senaste 3 säsongerna i KFF.Ordinarie vänsterback men ett trasigt korsband förstörde halva förra året.Är nu helt frisk men sitter i Nannes frysbox med ett kontrakt som går ut efter denna säsong.KFF vill förlänga,men jag har läst att han vill röra på sig för att spela alagsfotboll.Går som bosman
Örebro FoOn
2005-09-29 14:09
joth/
Kommer du ner på träningen idag?
Örebro joth
2005-09-29 13:47
# brorzan// Annars är väl ÖSK-Power välkommen in i redaktionen... :-)
Örebro # brorzan
2005-09-29 13:22
ÖSK-Power //

Just den tippningstävlingen kördes väl här på Svartvitt förra året?

Det är dock en bra idé, och vi vill gärna ha fler idéer och synpunkter på vad ni vill läsa på officiella mellan matcherna. Ännu mer idéer kommer att behövas för den lite lugnare tiden mellan säsongerna.
Örebro Ösk-Power
2005-09-29 12:44
#brorzan //

Jo det är jag väl medveten om, men jag tycker endå det känns lite tomt på sidan. Jag tycker man kan köra nått tips, som förra året. Att en spelare får tippa typ stryktipset och motivera varför han just väljer som väljer.
Förra året var det väl Alvbåge i ÖSK som utmanade någon supporter, genom att tippa stryktispet. Sen får man se vem som har mest rätt osv.
Till sist man kan ju sammanställa allt. Så att man får se vem som är den bästa tipparen i laget och bland supportarna..

Men det är bara ett förslag jag har!!!
Örebro # brorzan
2005-09-29 12:34
ÖSK-Power //

De flesta intervjuerna kommer upp dagen innan och dagen efter match för att vara så aktuella som möjligt och anknyta till matchen.

Vilken sorts artiklar är du intresserad av att läsa mellan matcherna?
Örebro Ösk-Power
2005-09-29 12:13
Tycker det är lite "lojt" på den officiella hemsidan. Har de tagit semester lr?

Tycker de skall föra mer intervjuer med spelare innan och efter match osv.

Örebro ÖSK tattoo
2005-09-29 10:34
Ljuva minnen...
Allsvenskan, Omgång 25
Idrottsparken, 2002-10-28 19:00:00
Domare: Martin Hansson
11277 Åskådare

Matchen led mot sitt slut och trots att ÖSK skapade chanser så kändes en kvittering avlägsen. När tre minuter återstod av ordinarie speltid fick de svartvita en frispark. Det var Patrik Anttonen som blev neddragen av Mikael Blomberg efter en lång rusch. Fram för att slå frisparken stegade Mirza Jelecak. Denna hade slagit en alldeles för lös och ej välriktad frispark tidigare i matchen men denna gång fick han på en perfekt träff. Frisparken var väl inte direkt stenhårt denna gången heller men den var ytterst välriktad och detta blev Norrköpings olycka. Kanske var Rabozcki aningen felplacerad med frisparken var bra och kvitteringen rättvis med tanken på hur mycket ÖSK skapade under matchens slutskede. Med ställningen 2-2 var det allsvenska kontraktet säkrat för ÖSK:s del medan det ser desto sämre ut för ”Peking”. Matchens sista minuter inklusive stopptid bjöd inte på några större uppseendeväckande händelser utan ÖSK kommer att vara ett allsvenskt lag även nästa säsong. Troligen kommer inte Norrköping att vara det om jag får säga vad jag tror.
AIK Saywee
2005-09-29 10:07
*korpen*//
Du skrev väl detta som en ironisk olyckskorp, eller?
Örebro FoOn
2005-09-29 10:06
OK, men jag är trött så här sent i veckan... och är evigt trött på alla spekulationer som jag personligen anser skadar klubben mer än det gör nytta... sorry *Korpen* ;-)
Örebro Arx
2005-09-29 09:54
Han försöker väl bli spärrad... :-)
Örebro RjN
2005-09-29 09:19
FoON// Jag tror att denna: ;-) i *Korpen*s inlägg har stor betydelse. Ironi kallas det.
Örebro FoOn
2005-09-29 09:07
*Korpen*/
Varifrån har du fått att Angel, Paul och Georgi saknat speltillstånd?
Angel och Georgi är icke EU-medborgare och dessa hade garanterat speltillstånd innan de gjorde sin debut i den svartvita tröjan.
Paul är Brittisk medborgare vilket innebär att han får befinna sig i/arbeta inom Sverige utan arbetstillstånd i tre månader. Däremot hade även han självklart speltillstånd från SvFF.

Jag tycker det har varit mycket spekulationer om spelares kontrakt (ex. Angel) osv.
Varför inte skaffa fakta innan man uttrycker sig om saker man inte vet?
Alla dessa, oftast, lösa rykten skapar ju bara dålig publicitet åt föreningen och en hel del skitsnack på stan.

Varför inte ställa frågor direkt till ÖSK eller dess styrelse istället för att ge exempelvis NA mer vatten på sina kvarnar?
Örebro Da_öSk
2005-09-29 05:08
ara// Varför värva dessa alla talanger när vi har lag fullt med sådana i ÖSK Ungdom? Skulle verkligen inte göra ekonomin bättre eller visa att ÖSK vill satsa på egna talanger vilket är framtiden för överlevdnad.

Tycker också att ÖSK måste sluta med dessa utländska importer med kortidskontrakt som floppar mer än vad dem vad lyckas i ÖSK.
Örebro Long balls on Bengt
2005-09-28 17:48
...ÖSK-spelare...
Örebro Long balls on Bengt
2005-09-28 17:47
Vet nån vad stolparna på Behrn Arena kallas?
Örebro *Korpen*
2005-09-28 17:35
Saywee//
Har du inte hört?

Carreño, Kyosev oxh Munster saknade speltillstånd. Vad som händer, det vet jag inte ;-)
AIK Saywee
2005-09-28 16:37
Är det någon som har koll på om årets Superetta inte är "rumsren", dvs finns det några lag som spelat med förbjudna spelare, elaka händelser eller ekonomiskt trassel, etc etc, som kan få Lagrell och hans hejdukar att retroaktivt ändra i tabellen ...

... eller, han kanske har kommit på bättre tankar eftersom han sparkade ut ÖSK felaktigt och därmed vill "tvångsupflytta" de svartvita eleganterna :-)

... eller mardröms-scenariot, vi går upp i Allsvenskan via kval, MEN! ... Lagrell har hittat något fel någonstans i årets serie, så tidigt nästa vår får vi reda på att det blir ett år till i Superettan.

Med felpass från Saywee

Annons: