/fotboll/osk/forum/9964.aspx/fotboll/osk/forum/9964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bandoo
2005-10-05 22:48
Ni glömde Norrköping och Brommapojkarna som ligger före :)
AIK Saywee
2005-10-05 22:02
ÖSK-Boldt//
Vi har samma syn på framtiden, i teorin är det inte alls kört, i praktiken är det inte svinkört, men det är mycket ska stämma, men varför inte - bollrackarn är ju fortfarande rund.

Makrillarna börja faktiskt "nerva" och Ljungs Chile verkar vara lite ur form.

Jag ger inte upp förrän enkel matematik bevisat för mig att det är omöjligt!

Men även när matematiken bevisat att det är omöjligt, kan ju LÅLita BH laborera med poängerna hit och dit, kanske till nackdel eller varför inte till fördel för de svartvita eleganterna :-)

Finns det några lag som kan tänkas fråntas poäng av någon anledning? Jag menar det har ju hänt förut, varför inte i år?

Nu krävs det framförallt av spelarna i de tre sista omgångarna (jag citerar Ralf Edström i P4) "å tjämpa o schlita å tjämpa å schlita å tjämpa å schlita å tjämpa å schlita"

Med tro och hopp från en hopplöst optimistisk Saywee
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-05 20:23
ÖÖREBROOO

Jaha, jag som inte skriver på forumet så ofta längre tänkte skimra lite i rosa ett tag.
För drömma skall man väl få göra.

2-1-9 betyder att GAIS tar 2 poäng till, Ljungskile 1 poäng och vi 9 st = kval.

Hur?

Jo:
GAIS får stryk av Degen = 0 points
GAIS spelar mot Snokus = 1 pinne
GAIS lirar mot Väsby = 1 pinne
= 2

Ljung spelar mot Mjällby = 1 pinne
Ljung spelar mot Boden, Kuhi avgör = 0 pinnar
Ljung möter oss, gissa hur många poäng det kan bli?? :-)

Visst är det svinkört så ini helvete, men ändå så är det inte helt otroligt ändå. Eller va?
Örebro Jack-Larry
2005-10-05 19:11
Ämne: Jack-Larry //

På ....
Du har så rätt........
Örebro # brorzan
2005-10-05 19:06
Jack-Larry //

På det sättet att han inte är i rampljuset på planen och får uppmärksamheten hela tiden.

Fokus ligger alltid till allra största delen på spelarna och tränarna, men hjältarna är långt fler än de som är i fotbollstruppen.
Örebro Jack-Larry
2005-10-05 18:58
Ämne: Skön artikel med en ....
På vilket sätt är han annorlunda?
Örebro # brorzan
2005-10-05 18:50
Skön artikel med en lite annorlunda ÖSK-hjälte!
Örebro TGL
2005-10-05 17:33
Vill du jobba som funktionär?
Kontakta Lars-Inge Eriksson
Telefon: 019-16 73 08
E-mail: lars-inge.eriksson@orebro-sk.se

Länktips: www.exodus.nu/
Örebro Klas ÖSK
2005-10-05 16:06
*Korpen*//

Nej sälja ut sig vill vi ju inte att de gör. Däremot får de gärna bli bättre på att sälja in varumärket så vi kan locka bättre pengar mot normala motprestationer.
Örebro Kronblom
2005-10-05 15:47
kribba//
det blir nog fler än N Carlsson som lämnar.Tycker du borde ha mer koll på detta eftersom du är AIK:are men hoppas för din skull att de flesta stannar men det verkar inte så idagsläget!
Örebro *Korpen*
2005-10-05 15:37
Klas ÖSK//

Du har nog så rätt så, men jag vill bara inte att klubben säljer sig själva i jakten på en storsponsor.

Vill inte att det ska bli som Örebro Hockey, även om det kanske skulle vara bra för laget
Örebro Klas ÖSK
2005-10-05 15:30
*Korpen*//

Vad gör alla andra klubbar för att ge sina storsponsorer (oavsett härkomst) valuta för pengarna? Inte är det kutym att ge bort styrelseplatser eller kontroller över klubben så snart ett företag köper magområdet på tröjan. Att sådana krav kommer är nog rätt ovanligt och inget jag tycker vi behöver oroa oss förr i det här läget. Det är skillnad på att sponsra en klubb och att köpa inflytande. Jag tror inte Siemens styr Hammarby och jag tror inte ICA fattar besluten rörande IFK Göteborg. Motprestationen till spons brukar vara dels exponering på matchtröjor/arena och dels att man kan använda den sponsrade partens varumärke och värdeladdning för eget bruk. Det kan vara att låta sina kunder köra go-cart mot fotbollsspelare eller liknande jippon.

Visst syns man bra om man sponsrar arenanamn, precis som du skriver. Men jag tycker inte det gör tröjreklam till dumt. De flesta Allsvenska lag har tröjreklam fårn en någorlunda stadig sponsor men har inte sålt arenanamnen.

En storsponsor är i mina ögon någon som årligen ger ett par millar för att synas på magen på matchtröjorna (inte det gytter av småloggor ÖSK har idag). En sådan spons ger betydligt mer än att sälja arenanamnen över 10 år. En sådan sponsor har väl inte ÖSK haft på länge. Sitel mfl har fått synas på det mest eftertraktade utrymmet men de har knappast betalat ordentligt för sig. Där saknar ÖSK i marknadsvärde nationellt, vi lockar inte rätt typ av företag utan hårt arbete.

AIK kribba
2005-10-05 15:17
kronblom? Nicklas Carlsson lämna AIK? Vem påstår det? Om du ska komma med sådana påståenden tycker jag du ska lämna en källa. För det tror jag inte en sekund på. Han har varit vår bästa spelare i flera matcher på raken nu och en av våra bästa spelare sett till hela året, även om han öppnade serie lite skakigt och gjort ett par indianare, men han har gjort så mycket mer bra saker ändå. Dessutom 7 måls skytt..så här långt. Det finns ingen som helst anledning till att tro det. Han håller med största säkerhet även bra i allsvenskan.

Du måste blanda ihop spelare. Dom som det ryktas lite om som ska lämna är spelare som Marklund,Hoch, Petrovic..men det är bara rykten och inget som vi vet något om ännu.
Örebro *Korpen*
2005-10-05 15:14
Klas ÖSK//

Visst tog jag i lite, men jag syfftade främst på en utändsk storsponsor. Vad kan ÖSK göra om de har vissa krav för att betala av pengarna?

Obol är ju knappast dumma, vad skulle få dem att synas mest? Obol - arena, eller en liten symbol på tröjan? Jag menar, om det blir t.ex. konserter, då syns ju de även om de inte sponsrar ÖSK.
Örebro # brorzan
2005-10-05 15:09
Saywee //

Hjärtligt tack! :o)
Örebro Kronblom
2005-10-05 14:25
kribba//
visst fanns det ngra AIK-spelare med mer meriter men va man förstår så ska det rensas rejält i truppen och eran backhjälte N Carlsson är tydligen en av många som kommer lämna klubben.Är det inte bättre att satsa på de som kommit fram i år och som gjort det bra även om det är stor skillnad på SE och Allsvenskan?
AIK Saywee
2005-10-05 12:22
#brorzan//
GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN!

Med en riktig strut från Saywee
Forward ara
2005-10-05 10:26
Hur många kommer på matchen mellan
Väsby United - Örebro SK ? ...
Örebro Klas ÖSK
2005-10-05 09:21
joth//
Du har rätt om alternativa inkomstkällor. Ska ÖSK få ut nåt av sådant som konserter trots att man inte äger arenan måste man står för arrangemanget. Den kapaciteten finns knappast. Att låta en befintlig konsertarrrangör ordna det hela ger småpotatis till ÖSK/arenan.

En tröjsponsor som betlar för sig med reda pengar vore guld värt. Visar ett företag den typen av intresse kan det dra med andra också.
Örebro Klas ÖSK
2005-10-05 09:16
joth//
Men Obol är väl inget lokalt företag? Kopplingen hit var väl att en inflytelserik person i företaget bor i Örebro. Jag tycker inte det är det samma som att företaget är lokalt riktigt. Lite svårt för ÖSK att känna till detta och att han dessutom hade sympatier för ÖSK. Det finns garanterat fler sådana möjligheter men det är så mycket som ska trilla på plats för att det ska hända.

Det var synd att Obol enbart ville sponsra arenanamnet vilket gjorde att kommunen kunde stoppa affären med sitt krav på insyn i företaget eftersomd e skulle förskottera pengarna till ÖSK. Synas på ex matchtröjor verkade Obol ointresserade av och det är en sådan sponsor vi behöver.

*Korpen*//
Jag tycker du tar det lite för långt. Varför skulle andra än lokala sponsorer till slut kräva inflytande i klubben. De allra flesta klubbar är sponsrade utan att sponsorerna tar över klubbledningen.
Örebro joth
2005-10-05 07:07
Dett skall förresten bli kul att se hur mycket mersponsring Örebroläktaren innebär för ÖSK, eller om det är en förlustaffär... rimligtvis måste ÖSK åtminstone få in 250 säsongsabonnemang i årsavgift från Örebroläktaren....

ÖSK skulle nog likt Färjestad behöva alternativa inkomstkällor men det är nog väldigt svårt när man inte äger arenan...
Örebro joth
2005-10-05 07:03
När det gäller stora företag så hade vi ju Obol... stort företag i Örebro som ingen kände till... kanske finns fler.

Vi kanske får be kommunen att sälja läktarnamnn. Tex: Kubanerna hållertill på Würthläktaren på Behrn Arena. :-)

saeviz//Och Västerås aldrig mer Superettafotboll. ;-)
Västerås saeviz
2005-10-05 01:20
Örebro kommer aldrig mera få spela allsvensk fotboll
Örebro Mittåt
2005-10-05 00:29
*Korpen*// Svårt att säga vad som hände med Würth. På sätt och vis kan jag förstå att de tyckte att arenanamnet var ett intresantare reklamobjekt.

Verkligen ett lyft för Behrn att köpa in sig där. Jag undrar hur mycket man skulle behöva betala för att komma upp i samma omfattning av exponering på ett mer konventionellt sätt.

Den officiellt förklaringen från kommunens sida att man valde Behrn var att de erbjöd ett avtal på 11 år, vilket var ett år mer än vad de andra intressenterna ville binda upp sig för. Om det nu fanns några sådana.
Örebro *Korpen*
2005-10-04 23:17
Mittåt//

Du har nog rätt där, eftersom det inte vart något med namnet. Är de sura må tro?

Tror inte att Behrn har lust att slänga in några extra miljoner heller
Örebro Mittåt
2005-10-04 23:11
Det enda företag jag skulle kunna tänka mig som huvudsponsor som har verksamhet i örebrotrakten är Würth. De sponsrar ju allt från fotbollslag till cyklister runt om i världen. Så de är helt klart intresserade av att visa upp sig på detta sätt. Men det är väl å andra sidan tveksamt om de är intresserade av ett lag i Superettan.
Örebro *Korpen*
2005-10-04 22:44
Klas ÖSK//

Jag hann läsa ditt första inlägg, jag tror inte heller att vi kan hitta en storsponsor i länet. Jag tror att vi måste leta utomlands för en sådan...

Men vill vi det? Att ett företag som slänger in en massa pengar i klubben förr lr senare förmodligen kommer att kräva någon sorts ansvar lr något annat i utbyte? Typ klubben i Österrike va? Fast i det fallet är jag knappast insatt, men skit samma. Jag ser helst en lokal storsponsor, lr flera mindre
Örebro Klas ÖSK
2005-10-04 22:21
Hlynur//

Intressant lista. Den understryker vad vi skrivit idag. De fåtaliga större företag som finns här är antingen av en typ som inte har intresse av att sponsra ÖSK eller som har sitt huvudkontor på annan ort. Nu är ju iofs inte antalet anställda nödvändigtvis ett kvitto på att ett företag är stort ekonomiskt sätt men nånslags fingervisning ger det ju.

Det är toppen att lokala företag stöttar ÖSK men huvudsponsor tror jag inte vi hittar lokalt så jag tror inte på att ödsla jätteresuurser på att leta efter en sådan i länet. Ut i världen och sälj in ÖSK istället. :-)
Örebro Klas ÖSK
2005-10-04 22:15
Örebro *Korpen*
2005-10-04 20:58
Kolla länken, någon sponsor borde de ju kunna hitta från länet? Kanske dags för oss fans att jaga sponsorer?
Annons: