/fotboll/osk/forum/9939.aspx/fotboll/osk/forum/9939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro hasse boll
2005-10-17 17:11
Så här har lagen tagit poäng efter midsommar:

Öster 36
AIK 35
ÖSK 34
Norrk 26
Mjällby 26
LIF 25
GAIS 24
FFF 23
BP 23
Väsby 22
DIF 20
Boden 20
VF 18
ÅFF 18
VSK 16
TFF 14

Lite sämre än AIK och Öster men mycket bättre än alla lag som blir kvar i Superettan.
SvenskaFans Per H
2005-10-17 17:04
Någon här inne som vet nåt ställe i Örebro som ska visa Allsvenskan ikväll? Kellys har ju stängt och Pitchers har tydligen fel på boxarna. Tacksam för snabbt svar!
Örebro *Korpen*
2005-10-17 16:42
Fan, om Norrköping har en chans att få nån av de tränarna, visst fan borde ÖSK få någe bättre!

Jag tycker inte att Walker gjort bort sig helt, men visst fan är det han som måste kunna motivera spelarna?
Örebro Kenneth-Inte 2år te me W!
2005-10-17 16:22
Hade det bara varit en eller två matcher som spelarna "slappat" så kunde jag varit mer förstående med Walker men när det gång på gång underpresteras anser jag att man skall kunna kräva mer av en tränare.

Det ansvaret har han och klarar han inte av det skall han byta yrke...
AIK Saywee
2005-10-17 16:07
Kribba//
Största delen av skulden får faktiskt spelarna ta, för jag har väl aldrig sett så många matcher där flera spelare uppträtt så slappt (och då har jag sett elitfotboll sedan 60-talet). Tror fortfarande inte att Walker vid dessa tillfällen sagt åt dem att "gå in å slappa lite"

Lägg därtill att en av Superettans bästa spelare, Lars Larsen, inte kunde spela många matcher och att Jon Lundblad bara deltog en "halv serie".

Örebro Grille
2005-10-17 15:59
Känns som att den nya målsättningen är rimlig med tanke på de radande ekonomiska förutsättningarna. Tycker i alla fall att det är ett praktfiasko att vi inte lyckas gå upp redan i år.
Jag har inte sett alltför många matcher i år och lämnar därför letandet efter syndabockar till andra bättre lämpade.
Men i alltför många matcher har vi tappat poäng i slutet eller förlorat mot lag som vi borde slagit.
Poängförlusten borta mot Västerås i våras svider fortfarande, sista jävla sparken i matchen. Fotbollen är grym som det heter, seger då hade gett två poäng till och drömmen om kval hade alltjämt varit vid liv.
Örebro Kronblom
2005-10-17 15:45
Farsen fortsätter//
framförallt Stellan bör riktas energi på,får han en förfrågan från ÖSK så hakar han nog på.
Han går förmodligen inte in i startelvan direkt men på bänken till att börja med och sen så kan han utveckla sig till SE-klass!
Örebro MAD FOR IT!
2005-10-17 15:03
:)
AIK kribba
2005-10-17 14:41
Det är klart att det är en stor flopp att som storfavorit i se med stora delar av laget kvar från ett lag som inte av egen maskin ramlade ut allsvenskan, att då inte klara att gå upp. Allt annat är självbedrägeri. Lite större krav måste man ha på sig själva även om serien varit tuff och jämn.

Om ni inte ställer högre krav än så, var ska ni hamna nästa år? Det är väl sällan något lag har varit så stor favorit som ni var i år, inte minst efter era träningsmatcher innan serien. Ösk föll igenom totalt och var aldrig med i matchen om allsvensk direktplats. Tveksamt då att låta en tränare få vara kvar om det inte är exeptionella skäl till att ha han kvar. Kontinuitet får ju inte vara ett självändamål.
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-17 14:38
Det är nog dags för drastiska förändringar.. bort med Larsen, Nobbe Och antonnen, låt mirza blomma ut till den klass spelere han egentligen är, spela in reed nävfer på vänsterkanten och spela in riddez på högerbacken, låt lillwalker ta den främre positionen på mittfältet. jon och tahiri på topp
Haginge och frippe som mittbackar, Låt angel spela på högerkanten och skicka både samuelsson och kjäll till forward eller nåt.
Örebro Farsen fortsätter
2005-10-17 13:50
Kronblom// Tycker inte att Aldemir var speciellt bra den match jag såg med forward i alla fall.. På nåt sätt lik Herish. Ganska liten han också. Om man ska blicka framåt skulle nog Stellan eller Calle Olsson(Karslund) vara några namn.

Tycker man ska bygga nåt runt Lundblad som har växt till den måltjuv som vi saknat på några år. Frågan är bara vad det är för typ av spelare han skulle behöva bredvid sig. En snabb teknisk? Isåfall har vi ju Emra. Tror de två skulle funka bra ihop.
Örebro *Korpen*
2005-10-17 13:45
Varför vill alla ha bort Kuhi egentligen? Han hade ju inte de bästa förutsättningarna direkt...
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-10-17 12:16
joth

Det där tar jag närapå som en komplimang:-)

: Förövrigt så platsar Gurra fortfarande i ÖSK :
Örebro Kronblom
2005-10-17 11:58
dags att börja blicka mot nästa säsong och det behövs komma in ngra nya spelare:
*Målvaktssidan förblir oförändrad.
*På backsidan tycker jag de flesta bör stanna,bara Axel tycker jag ska ersättas för jag tycker inte att han håller.En som jag skulle vilja se på högerbacken är Frölundas Arnildo spencer,en spelare som jag velat haft till klubben i flera år.
*På mittfältet har redan Kyosev lämnat och jag tycker man ska göra sig av med Klingen oxå som inte har övertygat.Närmast tänker man på Arash Bajat(Frölunda)och Tommy Thelin(Åtvidaberg).Väsbys Mahmood Hejazi är oxå ett alternativ.
*Och i anfallet försvinner Munster och ärligt talat vill jag inte ha tebaks Herrish heller,han har väl knappast varit ngn frälsare för Boden,va?
Fick man bestämma skulle Wilton Figueredo(Gais)eller Bruno santos ersätta men båda försvinner nog till allsvenska klubbar,förresten har nog ÖSK knappast råd med ngn av dem.Satsa istället på antingen Olof Guterstam(BP)eller Stefan Rodevåg(Falkenberg),framförallt Rodevåg som är väldigt bra i boxen.I de lokala serierna är det framförallt två namn som haft mest rubriker i år och det är väl Stellan Carlsson(Rynninge)och Michele Aldemir(BKF),kanske ngn av de kan tillföra ngt eller kanske Pavicevic från ÖSK U.
va säger ni??
2005-10-17 11:50
Ja där ser man vad smaken är olika.´:-)
Av alla mina ÖSK,s matchtröjor jag har så tycker jag den svarta cuptröjan och den röda reservtröjan är snyggast...

En sak undrar jag över varför det sägs svartvitt när man som regel alltid säger färgen på tröjan först vilket då borde vara vitsvart.

Nu måste jag tyvärr lämna er för min dagliga promenad så jag säger på återseende i debatteringen. :-)
Örebro Klas ÖSK
2005-10-17 11:47
Kenneth//

Jag tycker de röda tröjorna var gräsliga. Vita och svarta ställ känns rätt givna och behövs ett tredjeställ ser jag hellre lekfullt orange än att vi ska klä våra killar i rött.
Jag är hellre död än vit och röd. :-)
Örebro Kronblom
2005-10-17 11:44
säsongen blev inte riktigt som man trodde ivåras och tabellen visar ju annat.Så här tippade jag i våras innan premiären:
1.ÖSK(hehe)
2.AIK
3.öster
4.väsby
5.Norrköping
6.Gais
7.Degerfors
8.Trelleborg
9.Mjällby
10.Åtvidaberg
11.Frölunda
12.västerås
13.Brommapojkarna
14.Ljungskile
15.Boden
16.Falkenberg
...och så här ser verkligenheten ut (i nuläget):
1.AIK
2.öster
3.Gais
4.Ljungskile
5.ÖSK
6.Brommapojkarna
7.Norrköping
8.väsby
9.Falkenberg
10.Åtvidaberg
11.Trelleborg
12.Degerfors
13.Mjällby
14.Boden
15.västerås
16.Frölunda
Puhh...
Örebro joth
2005-10-17 11:43
Kenneth//Jag förstod vad du menade... ville bara hålla liv i debatten... :-)
2005-10-17 11:41
Var inte röda tröjor en vinnarfärg?
Örebro Klas ÖSK
2005-10-17 11:37
Kenneth//
Mycket grått blir det ja. Kanske dags att ha grått och rött som färger istället.
Örebro Klas ÖSK
2005-10-17 11:36
joth//

Jo du har en poäng. Det håller liv i forumet.
2005-10-17 11:34
joth//
Visst har du rätt i det men det var inte riktigt det jag avsåg utan mer att vi misslyckats med målsättningen oavsett antal poäng. :-)

Klas ÖSK//
Näe, mer åt det gråa :-)
Örebro Klas ÖSK
2005-10-17 11:32
Kenneth//

Eeh, och? Skrev jag nåt om att man inte ska få ha det? Nej.

Jag gav min åsikt oma tt jag tycker det är lite väl onyanserat. Det hindrar knappast dig från att tycka vad du vill. Det är inte ens syftet. Syftet var givetvis att peka på att saker och ting inte är så svart/vita alltid.

Örebro joth
2005-10-17 11:30
Klas//Precis... ge "#¤ i att förstöra våran debatt. ;-) Men som du säger och precis som jag menar nedan är det flera olika parametrar till varför vi ligger där vi ligger.

Faktum är väl att när Pelle2,Kenneth och jag drar igång våra debatter så är det enda gången det är fart på svartvit mellan matcherna... :-)

Kenneth//Hade vi missat med 20 poäng så hade vi säkerligen hamnat i division 2 eller vad den nu ska heta.... det är väsentlig skillnad.... :-) Och ur det ekonomiska perspektivet är det nog en jäkla skillnad på om man hamnar på 4:e eller 10:e plats, eller?
2005-10-17 11:19
Klas ÖSK//
Var och en måste ju ha rätt att få ha sina egna åsikter...
Örebro Klas ÖSK
2005-10-17 11:16
Nog för att vi håller på ÖSK men är det inte lite väl svart och vitt här nu?

Det måste inte vara spelarnas ELLER ledningens ELLER tränarnas ELLER vädrets (osv) fel att ÖSK inte går upp igen direkt. Naturligtvis är det en kombination av en jäkla massa parameterar och vilka som är viktigast kan man ha olika syn på men nu börjar snacket här bli lite väl onyanserat.
2005-10-17 11:09
Skitbra. Lasta över skulden på spelarna bara.
Ta t.ex. alla förbaskade värvningar som inte hållit måttet, där har väl Walker heller inget som helst ansvar för?
Då behöver vi aldrig byta tränare och han kan sitta orubbad livet ut.
Är väl bara ÖSK-supportrar som försvarar en tränare på detta viset...

Sen är det väl helt oväsentligt om vi missar den allsvenska platsen med 4, 10 eller 20 poäng. Ett totalt misslyckande är det i vilket fall som helst med den målsättningen som klubben har haft i år.

Nästa målsättning som nu är satt tror jag att den kommer att bli ännu svårare att nå upp till...men det spelar kanske mindre roll bara spelarna har roligt på träningarna...
Forward ara
2005-10-17 09:55
Målvakt
1 Peter Westman
17 Simon Nurme

Försvarare
2 Fredrik Samuelsson
3 Joel Riddez
4 Thomas Andersson
6 Magnus Samuelsson
14 Axel Kjäll
15 Fredrik Jansson
16 Moses Reed
19 Patrik Haginge

Mittfältare
5 Lars Larsen
8 Fredrik Nordback
9 Patrik Anttonen
10 Mirza Jelecak
18 Niklas Klingberg
22 Angel Carreño
25 Marcus Lidén
26 Robert Walker
27 Kristoffer Näfver

Anfallare
20 Jon Lundblad
23 Ricardo Costa
24 Emra Tahiri
11 Herish Kuhi

/ Hoppas att vi kan behålla den här truppen till nästa säsong. Alla spelarna känner varandra ut och in mycket väl.

/ Fanthomen vart är du? Det var ett tag sedan ;) !

- För övrigt Herish Kuhi har alltid platsat
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-10-17 09:08
joth

"Om nu det skulle vara orsaken så bevisar ju det i så fall hur dåligt laget faktiskt är, vilket i och för sig är en orsak i det hela."
Antar att du menar att det kan vara spelarna som inte håller måttet?

Ja helt klart att jag anser att många utav spelarna i ÖSK inte ens platsar i Superettan, men detta har aldrig varit något problem för Fantomen, enligt egna uttalanden.

Så det slår också emot Fantomens resultat.

ANG, Hammar.
Kan säga så här om Urban att jag har väll inte så mycket emot honom, men en andre tränare har ju också skuld i det som har hänt.

Om nu Urban har haft så mycket att säga till om, det vet jag inte.

Vad jag däremot vet ( sedan förra gången han var här)är ju att Fantomen helst arbetar efter egna idéer och utan för mycket inblandning utav andra.

Sedan har ju Urban nu på slutet haft en del egendomliga uttalanden i NA som tex, Allsvenska lag får passa sig när vi kommer dit. Onödig stöddighet utav en andre tränare för ett lag som inte har varit i närheten utav Allsvenskan under 2005.

Och att Näfver är för omogen att spela i laget, vilket för mig är helt otroligt hur han kan säga något sådant.

Näfver tillhör en utav dom bättre spelarna i år sett till hur många matcher han har fått spela, vilket Urban tydligen inte har sett vilket i sinn tur tyder på en svaghet.

*Vi tappade vinnarskallar som M. Danielson, G. Andersson och Mambo Mumba.

Bra skrivet, du tillhör tydligen en utav dom få som har sett detta.
Örebro Mittåt
2005-10-17 08:43
joth// Det verkar väl som om Trelleborg borde satsa mer på konditionsträning för nästa säsong.
Annons: