/fotboll/osk/forum/9930.aspx/fotboll/osk/forum/9930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK kribba
2005-10-22 10:47
Ja, inte mycket mer av säsongens superetta. En intressantare sådan än jag trodde på förhand. Oerhört skönt att slippa den förstås nu. Dom flesta lagen har inte mycket att spela för idag,men ni har fortfarande en del ni kan påverka då ni spelar mot ljungskile som har chans att ta kvalplats.

Hur ser annars silly season och förutsättningarna ut för er nästa säsong? Blir det en rejäl satsning (med se mått mätt) eller budget? Några andra ändringar inför nästa säsong redan?

Vad säger ni om dom nya lagen i se? Assyriska och sundsvall? Båda dom lagen känns klart svagare än AIK och Öster så ur den synvinkeln blir ju se lättare och allsvenskan tuffare nästa säsong.
Örebro Eken
2005-10-22 10:41
Dagens mittfält och anfall känns riktigt spännande. Räknar med att Carreño träffar Mirzas huvud med många giftiga inlägg.
Vi får hoppas att Carreño ingår i nästa års plan. Ordentligt grundtränad orkar han säkert mer än dagens 30:e minuter. Teknisk är han redan duktig

Örebro Kenneth-Inte 2år te me W!
2005-10-21 22:34
Lika kul och intressant att Näfver är satt på bänken om han ens får sitta kvar när matchen börjat.
Jag hade hellre sett honom från start...
Örebro Mittåt
2005-10-21 22:05
Kul med Mirza på topp. Han var inte helt oäven i den där matchen mot Karlslund. Med motståndet var mycket beskedligt. Vem vet, han kanske sluter cirkeln genom att göra säsongens sista mål också.

Intressant dessutom att Haginge placerar Kjäll på bänken. Är detta måhända en liten fingervisning om vad som kommer att hända med Axels kontrakt? Jag hade nog hellre sett Haginge tillsammans med Magnus Samuelsson i mitten. För det är väl där han skall spela nästa säsong.
Örebro Eken
2005-10-21 21:37
Skönt att slippa Mirza på mittfältet. Hoppas han gör bra ifrån sig i anfallet.
Örebro Ståhl
2005-10-21 21:18
Borde inte Mirza funka som mittback?
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro Ståhl
2005-10-21 21:17
Mirza som anfallare. Hmm....
Örebro Chipset
2005-10-21 20:02
Poz skulle vara en drömvärvning. Han var ju kanonbra, även om inte Lundin verkade fatta det. En annan back som jag vill ge en ny chans i ÖSK är Peter Olsson. Det är på tiden nu. Han var bra i superettan med Forward och han var riktigt bra i matcherna med ÖSK och ÖSK ungdom innan han blev utlånad.
Örebro Mackan
2005-10-21 19:56
go_osk//

Enligt rätt säkra källor är intervju(er) på väg upp. :P
Örebro go_osk
2005-10-21 19:44
Kommer det ut någon inför match rapportering inför morgondagen på officiella?
Örebro Ericson
2005-10-21 19:37
Självklart Gordon, det var bara önsketänkande från min sida. Förhoppningsvis så kan det blomma ut en talang från ÖSK ungdom till nästa säsong. Har lite på känn att det är på gång... ;-)
Degerfors Vera
2005-10-21 19:13
Bonzo: Vad tycker du om min fina mössa? När kommer bilderna från eran fest så att jag kan få se din mössa? Nej jag skall vara snäll mot dig det är inte jag :-)
Örebro ÖSK-Gordon
2005-10-21 18:56
Håller med ÖSK-Power och Ericson, men Chris blev för dyr för klubben. Det gäller nog fortfarande i dessa förhandlings- och omförhandlingstider med spelarkontrakt.
Örebro Ösk-Power
2005-10-21 17:20
Chris Pozniak var den bästa högerbacken vi haft i modern tid. Varför inte höra av sig?
Örebro Farsen fortsätter
2005-10-21 15:05
pjotte// tror inte du fattat riktigt... ÖSK spelar bäst när det inte gäller nåt... när det gäller har vi torskat eller tappat poäng i slutminuterna... farsen fortsätter i ettan ett år till
Örebro Ericson
2005-10-21 13:45
Fan vad bra det vore för klubben om Pozniak skulle komma tillbaka.
Örebro Mittåt
2005-10-21 13:06
Andreas Alm i Norrköping spelar i morgon sin sista match, verkar det som. Skönt att slippa honom nästa år. Tidningen Folket i Eskilstuna (City verkar vara hans moderförening) har intervjuat honom när karriären går mot sitt slut. Alm tippade innan seriens startade bland annat att ÖSK skulle vinnaserien. Beträffande ÖSKs prestation har han idag följande kommentar:

- Jag vidhåller att ÖSK har kvaliteter för att vinna, men Lars Larsen skada förstörde mycket.
Örebro Bonzo
2005-10-21 11:57
HAHAHA!! bottenlaget degerfors firade med en fest att de spelar i superettan nästa säsong! Men var är brudarna!!? Men tittar man på bilderna så förstår man varför! Kan det vara vera som har den fula mössan på sig?
Örebro MAD FOR IT!
2005-10-21 10:47
Nu får fan ngn ta och fixa min ban, jag ska fan inte va avstängd pga att ja skrivit Degerfors 1 - 2 Örebro SK i degens forum! OK om han satte en ban¨i dreas forum, men han ska fanimej inte hindra mej från att skriva här! justitsiemord!
Örebro Arx
2005-10-21 10:07
Gaisare//
Ska ni få hjälp av oss? Ni skulle ju kryssa mot Norrköping, ju. ;-)

Det hade varit helt riskfritt för er, eftersom ett ÖSK som fortfarande haft chansen givetvis drabbats av stora skälvan, krampaktigt spel och torskat med minst ett-två mål mot Ljungskile. Men vi fans hade i alla fall haft något att se fram emot.

Men som läget är nu behöver ni inte vara oroliga. Ett ÖSK utan något att spela för och med Larsen på mittfältet kommer att spela skiten ur LSK. Var så säker.

Så lycka till i kvalet. Hoppas ni går upp, hellre Gais än Landskrona eller Gefle.
AIK Pjotte
2005-10-21 03:11
ni har inget att spela för så tror ni torskar hårt .. så gaismannar ni får klara er själva vilket ni borde göra
Örebro Mittåt
2005-10-20 23:15
GAISare// Är ni oroliga för Väsby? Det kan jag förstå. Det är inget dåligt lag.

Beträffande Ljungskile så kommer de förmodligen inte ens att veta vilken färg de har på klubbtröjan, när ÖSK är klara med dem.
GAIS Göteborgs Atlet o Idrotts Sällskap
2005-10-20 23:04
tjena Kubaner. Gör oss GAISare en tjänst o banka skiten ur tråkljungskile!!! Se bara upp med superettans värsta filmare, nämligen Wålemark.. Bye bye o lycka till!
Örebro Mittåt
2005-10-20 23:01
GIF:aren på Vintertullen// Av de spelare som gick under vintern, så hade tre (Gustaf Andersson, Robert Mambo-Mumba och Mikael Danielsson) giligt förfall. Deras kontrakt hade gått ut. John Alvbåge såldes till IFK Göteborg.

Publiksnittet sjönk från 7.012 till 5.034, vilket var något bättre än budgeterade 4.900.

Sponsorerna sviktade - speciellt de större. Klubben spelade till exempel hela året utan någon storsponsor på matchtröjorna. Istället så började man sälja reklam på varje tröja för sig. Att det gick så dåligt på sponsorsidan kan dock delvis ha berott på att det tog så lång tid innan det var klart i vilken division klubben skulle spela. Att det skulle bli Superettan var ju inte helt klart förrän i februari. Jag har en känsla av att det i första hand var de kommersiella sponsorerna som "svek". Medan de mindre och medelstora företagen med lokal anknytning förblev trogna.
Sundsvall GIF:aren på Vintertullen
2005-10-20 21:36
Hej Kubaner,
såg att Walker, vår fd ass, fick förlängt kontrakt ÖSK.
Hur ser ni på nästa säsong?
Vi sitter ju i samma sits som ni gjorde inför 2005 (som utomstående varken kan eller vill jag ta ställning till om er nedflyttning var rimlig, vi har dock spelat oss ur AS för egen maskin, det råder det ingen tvekan om). Upp på en säsong annars öppnas avgrunden är den allmänna känslan. Men det finns ju en del hårda fakta i sådant. Det är svårare för varje år att behålla den "allsvenska kostymen" i superettan.
Ett antal av era spelare gick ju, hade ni inte kontrakt på dem eller lät ni dem gå mot transfersummor?
Det är svårt att bedöma hur stor smällen blir av nedflyttning. Hur stod sig era publiksiffror efter nedflyttningen? Tappade ni många sponsorer?
Hur som, vi ses nästa säsong!
Örebro Mittåt
2005-10-20 21:12
Angående ÖSK vs. PFO vs. SvFF.
Man kan eventuellt känna sig stärkt av det faktum att SvFFs siffergranskare inte slog ned på denna punkt vid sin granskning av ÖSKs räkenskaper.

Nu vet vi ju inte hur ÖSK bokförde denna signing fee, men den borde ha tagits in i böckerna med sitt fulla belopp då kontraktet med PFO skrevs. I så fall vände man säkert tillbaka denna post då PFO såldes och eftersom man kan ta med effekterna av spelarförsäljningar fram till den sista augusti i sin kontrollbalansräkning, så bör detta ha återspeglats i det bokslut man gjorde per den sista juni.

Vilket uppenbarligen godkändes av både revisorer och licensnämnd. Man får väl anta att dessa sett kontraktet avseende spelarförsäljningen till Hammarby och accepterat ÖSKs uppfattning att betalningsansvaret gått över till denna klubb.
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-20 21:05
Det är ju sablar också och skit i kvadrat att man aldrig skall kunna ta det lugnt med det ekonomiska tänkandet när det gäller "Sportklubben".

Kan inte någon rik krösus som härstammat från Närke , eller i alla fall haft en gammal kusin här eller nå´t förbarma sig över ÖSK?

En investering på en 200 mille vore gött, då kan alla hål täppas till överallt och PFO:S grinhål kan bli proppat av norsk torsk för 750.000.

Baaahh, man vill bara kunna njuta av ett härligt kämpandes ÖSK som spelar i högsta ligan och som ibland sticker ut på Europaäventyr.
Gissa om sådant känns avlägset i dagsläget, när en gammal norsk kan äventyra hela klubbens framtid. :-(

Jaja, vi snuvar LSK på fjärdeplatsen så kanske det känns lite bättre i alla fall.

PS. Visst är det dags för nya spelartröjor till nästa år?
Örebro *Korpen*
2005-10-20 20:20
Angående ÖSK vs PFO:

Jag har uppfattat det som om ÖSK har gjort upp ett avtal om att för varje år han spelar i ÖSK ska han få en viss summa i bonus.

Alltså, 1,1 miljoner kr är den summan han skulle få över tre år. Jag har för mig att ÖSK betalat en tredjedel.

ÖSK anser nog att Bajen ska ta över ansvaret för de resterande två åren, eftersom PFO inte stannade i ÖSK.

Hur som helst så är det ÖSK som blir tvångsnedflyttade ännu ett steg om Lagrells män får vara med och bestämma!
Örebro DaSa
2005-10-20 18:48
Ämne: DaSa//

Nu hänger ....
Jag syftad på att om vi får behålla Lundblad så har vi ett bra anfall nästa år i honom och Emra. Men vi behöver fortfarande en 3:de eller 4:de anfallare.

Men om Anttonen försvinner så har vi ingen naturlig ytter på högerkanten, så det är där jag tycker vi har störst behov av att förstärka.
Örebro DaSa
2005-10-20 18:44
Läste på officiella att Melin uttalat sig om att 6-7 spelare skall försvinna från truppen och ersättas med nyförvärv. Antar att de flesta av de som lämna är kontraktslösa.

Följande spelare är kontraktlösa:
- Georgi Kyosev
- Paul Munster
- Angel Carreño
- Fredrik Samuelsson
- Axel Kjäll
- Jon Lundblad
- Ricardo Costa
- Thomas Andersson

De två första är redan klara att de lämnar klubben.
1. Kyosev
2. Munster
Den tredje skulle jag gissa blir Peter Olsson (han har väl kontrakt med ÖSK?).
3. Peter Olsson
Den fjärde borde bli Kjäll eller FrSa, anser att FrSa är bättre som ytterback men att Kjäll även kan spela mittback. Tror det blir Kjäll som får lämna.
4. Kjäll
Den femte står nog mellan MaSa och Thompa, Thompa har mer anknytning till regionen men sitter samtidigt på ett utgående kontrakt. Antar att inte MaSa vill bryta sitt.
5. Thompa
Den sjätte blir nog Kuhi, har för mig att jag har läst att ÖSK inte vill ha kvar honom. Sen måste det göras plats för Pettersson.
6. Kuhi
Låter som Costa inte är så sugen på att stanna, men vill han gå ner i lön så är han välkommen att stanna som 4:de anfallare.
7. Costa

Någon som vet hur det står till med ekonomin (antar att den är kass som vanligt)? Behöver vi sälja någon spelare?
Annons: