/fotboll/osk/forum/9924.aspx/fotboll/osk/forum/9924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro helldandy
2006-05-22 16:33
MAD FOR IT: ordet fru får du gärna använda, men det är olyckligt när du använder det som ett allmängiltigt nedsättande ord.
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-22 16:32
helldandy//

du tycker inte att du har annat att reta upp dej på en dag som denna än att jag använder mig av ordet fru ?
Örebro Mittåt
2006-05-22 16:31
Ämne: Det ryktades i våras....
Nej, det tror jag inte. Jag tror faktiskt att Phiri trodde att han hånades. I den radiointervju som finns hos SR Väst talar han inte svenska utan engelska. Även om han kan en del svenska, så tyder det på att hans språkkunskaper är bristfälliga. Så han kan mycket väl ha trott att ropen kort, kort, kort var ett försök att psyka honom på grund av hans bakgrund och hudfärg.
Örebro kubanen_90
2006-05-22 16:30
helldandy//
Det är ju en ganska vanligt citat inom fotbollen typ: Stå upp som en riktig man.
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-22 16:25
Det ryktades i våras att ÖIS erbjöd Edwin till ÖSK, klubben valde att inte ens bjuda in honom för provspel och han hamnade i LSK.

Kan det vara så att Edwin är en riktig dålig förlorare som hellre hade spelat för ÖSK och kasta ur sej detta om rasistattack på väg ut till bussen till fru udding eller ngn annan stjärna på NA?

OM det hade vart sådan rasistattack, hade inte detta tagits upp på presskonferensen direkt efter match?
Örebro helldandy
2006-05-22 16:24
"fru Uddling"!!??

Vad är det för fel på kvinnor/fruar/tjejer? Lyft nivån en aning.
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-22 16:20
fattar inte hur i he*vete man kan skriva en krönika där man uttrycker sej om att sveriges vmguld igår förblekades av rasistattacken på behrn arena ? själv hörde han inget själv, och tydligen ingen annan heller? vafan e det frågan om ? går det för bra för ösk ?

antar att matchen finns bandad och det lätt går att få reda på vad som egentligen hände, har fru udding fel så är han välkommen ner och be om ursälkt!
Örebro rokky
2006-05-22 16:18
Edwin Phiri, stå upp som en man! Dålig förlorare brukar det kallas.
Örebro Mittåt
2006-05-22 16:17
NA:s debattförsök att hålla rasistgrytan kokande verkar än så länge bara ha resulterat i ett rejält vådaskott. Så gott som alla inlägg ifrågasätter Uddling och hans objektivitet. Och det är man ju inte direkt van vid i den här stan, där så många gillar att ogilla ÖSK.
Forward ara
2006-05-22 16:13
Blir det liva rapportering från ÖSK B - AIK ?
haha :)
Örebro rokky
2006-05-22 16:10
ÖSK!!!!!
Örebro rokky
2006-05-22 16:10
Vilken jävla tidning NA.är! Tidigare var det Pelle Blom som öste galla över ÖSK. Nu har her uddling tagit över! Dax att säga upp prenumerationen!! Örebro har en mycket trevlig publik! Uddling vad vet du om ÖSK och dess publik? Tvivlar på att du vet nått över huvud taget!!
Forward ara
2006-05-22 16:09
Mittåt/
Håller med dig.
Vet någon vart man kan hitta uppställningen mot AIK B?
Örebro helldandy
2006-05-22 16:06
Sitter på M och hörde inget, men det behöver ju inte betyda att det inte förekom. Verkar dock som att två personer hörde något, om än från helt olika ställen (Phiri och "örebro sk").

Det bästa är väl ändå att vid nästa hemma-match verkligen demonstrera tydligt att vi INTE är rasister i Örebro. Att sådana inte är välkomna att kalla sig ÖSK:are. Det vinner vi på både på kort och lång sikt. Om vi gör det har dessutom Uddling förlorat stort.

Vi är ju dessutom de svart-vita. Kan det bli mer anti-rasistiskt?
Örebro Mittåt
2006-05-22 16:06
Finns det ingen som har laguppställningen till AIK-matchen?
Örebro kubanen_90
2006-05-22 15:52
Ämne: Men fyfan! kolla på ....
JA för i HELVETE de jävla nötterna kunde ju iallafall vissat vad de ansar var rassistiskt
Örebro Örebroare
2006-05-22 15:52
men debatten gäller ju ap-ljud inte app-ljud!

"höhö"
Örebro joth
2006-05-22 15:48
örebro sk//Då är det nog dax att du hjälper ÖSK genom att tala om vart dessa "två" personer satt. Det finns en artikel på officiella om vart du ska vända dig...
Örebro kubanen_90
2006-05-22 15:47
örebro SK//
Om det var två som skrek ska ju inte hela laget bli straffat!
Örebro örebro sk
2006-05-22 15:44
vet inte om det va app ljud men ja tror det va det.
är inte helts säker..
det va två idioter som skrek varje gång killen hade bollen
Örebro Örebroare
2006-05-22 15:41
Ämne: jag hörde app ljud s....
gjorde du? och vad är det för sorts ljud? "app-ljud".
Örebro Gohan
2006-05-22 15:39
Verkar bara som det e Lsk spelarna som har hört det, Jag stog på stå närmast idrottshuset och jag hörde inget. Det här är något som har blivit förstorat av NA, Var ju likadand förra säsongen mot GAIS. Folk borde tvätta öronen bättre
Örebro örebro sk
2006-05-22 15:37
jag hörde app ljud satt på nya läktan
Örebro Örebroare
2006-05-22 15:36
Men fyfan! kolla på webb-tvn på NA om ni vill bli ännu mer förbannade... Nu är det tydligen fakta att detta hände också...
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-22 15:31
Visar det sig att det är fel så är Anders Uddling säkert välkommen ner till Behrn Arena innan nästa hemmamatch för att be hemmapubliken om ursäkt via högtalarsystemet, det tror jag ÖSK bjuder på.
Örebro kubanen_90
2006-05-22 15:27
Tack NA! Vi älskar Er värkligen eftersom ni ännu en gång har lyckats med konststycket att kasta skit på VÅR älskade klubb! Utan några bevis också! Så tack igen NA jag menar det värkligen!
Örebro RjN
2006-05-22 15:13
Jag har nu skickat ett mail till Uddling och efterfrågat hans kommentarer i debatten såhär dagen efter. Väljer han att inte svara och utreda detta vidare kommer jag avsluta min prenumeration.
Örebro Justitiemord
2006-05-22 14:58
Ser hellre en banderoll mot Uddling än om rasism.
Att vara mot rasism är ju enbart folkvett och det vet dom flesta att det är fel.

Uddling har minst sagt tappat udden.
Och jag uddrar vad som händer här näst :)
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-22 14:51
joth // Jag vet att svensk lag inte gäller i fotboll, där gäller Lagrells lag, dvs vilda västern...

Som jag skrev 2006-05-22 00:16:44:
"Det verkar som att herr Lagrell har chans att tvåla dit ÖSK på en bot på 250000 kronor, något som aldrig hänt tidigare, men någon gång ska ju vara den första... "
Örebro joth
2006-05-22 14:45
Tomten//När det gäller fotboll så gäller inte svensklag, det vet väl alla. ;-)
Det som gäller är att vi nu i media har blivit både anklagade och dömda utan möjlighet till att bevisa våran oskyldighet.Och om det nu skulle vara något rötägg på första bänkraden på K sektionen som har öppnat sin mun(VIlket jag betvivlar) så borde väl inte hela publiken dömas för detta, som vi görs nu i media.

Därför menar jag att vi borde göra något som vissar att vi inte tolererar rasism eller att bli anklagade för rasism....
Annons: