/fotboll/osk/forum/9923.aspx/fotboll/osk/forum/9923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-17 13:20
blablabla.. skulle egentligen skrivit nåra väl valda ord ang. fru blohm, men vemfan orkar ? bättre ta det med henne när tillfälle ges...........
AIK Saywee
2005-11-17 12:31
avgå Lundin//
från Häcken ? :-)

Bosse Petterson är mycket bra i TV2
Örebro Arx
2005-11-17 11:51
avgå Lundin//
Dags att byra nick? ;-)

Men helt rätt, skit i Pelle. Han har ett horn i sidan på ÖSK sedan Zetterlunds tid och de ränderna går aldrig ur. Klart karln är skadeglad över det som händer nu, precis som jag njöt när AIK åkte ur allsvenskan. Så varför bry sig?

Däremot tycker jag att han är hyfsad i TV, åtminsone om man jämför med många av hans kollegor.
Örebro FoOn
2005-11-17 08:51
Eken//
Kan det möjligtvis vara så att man inte spikar truppen före det att man gjort klart med eventuella nyförvärv? Detta är brukligt i all slags elitidrott. Om man har en spelare som i dagsläget kanske är gränsfall till truppen, vore det då inte konstigt om föreningen försökte "värva" en bättre spelare i första hand? Självklart måste dörrar hållas öppna ifall någon annan spelare på mitten faller ifrån eller om eventuella nyförvärv uteblir. Det är väl ingen social lekstuga vi pratar om, utan elitidrott där pengar styr allt (på gott och ont). Personligen vill jag se ett så pass starkt ÖSK som möjligt till kommande säsong, så jag anser att nämnde person får lära sig spelets regler eller kanske söka sig till lägre divisioner där pengarna inte är lika viktiga (?). Är det inte bättre och mer just att låta spelarna få besked eller i vilket fall som helst få en kommunikation från föreningen redan innan försäsongen påbörjas än långt in på våren? Jag har varit kritisk till mycket som hänt genom åren, men jag tror på att det stålbad som ÖSK nu genomgår kommer att gagna föreningen i framtiden.
Örebro joth
2005-11-17 07:32
Eken//
"Undrar varför det är så dött på nyheter om spelartruppen. Är det ekonomin som tar all kraft? "

Antar att vi har ett väl fungerande fotbollsutskott som inte läcker något. ;-)
Örebro Eken
2005-11-17 06:13
Om spelartruppen i dagens NA:
– Just nu har jag ingen som helst aning om var jag ska spela fotboll nästa år, säger Klingberg.
En sak vet vi med säkerhet: Niklas Klingberg har kontrakt med ÖSK även 2006. Tränarparet Patrick Walker och Urban Hammar ser helst att Niklas blir utlånad till en annan klubb.
– Jo, det har de sagt till mig. Och Tage Liljeson i fotbollsutskottet likaså.
Därför var det med förvåning som Klingberg fick läsa i NA häromdagen att det inte alls är säkert
att han ska lånas ut.
– Det känns som om ÖSK vill göra sig av med spelare utan att tänka på konsekvenserna. Det säger sig självt att jag inte vill vara kvar på nåder, som ett andrahandsval, i brist på i deras ögon bättre spelare.

Är det ekonomin som spökar igen ?
Vilken är NA:s källa till att Niklas inte ska lånas ut ? Konstigt att NA inte kommenterar detta i sin egen artikel
avgå Lundin
2005-11-16 23:20
Skit i Pelle Blom! Han är bara en liten mes och att han har blivit så populär i tv är en gåta. Helt kass och trist att lyssna på.. ÖSK kommer igen.....
Örebro Eken
2005-11-16 22:23
Undrar varför det är så dött på nyheter om spelartruppen. Är det ekonomin som tar all kraft?
Örebro Ericson
2005-11-16 21:51
På tal om mattan; är det ingen som kan pallra sig ner med en digitalkamera och plåta lite olika bilder så vi som inte bor i Örebro får se hur det ser ut? Det vore uppskattat.
Örebro Brus-Nilsson
2005-11-16 19:16
Igår stannade jag till och kollade läget på Eyr..Behrn Arena. C.a 80% av mattan är på plats, vitt gräs som linjer!!!! Mjuk och skön pad, liknade väldigt mycket tartan, alltså löparbana, i konsistensen...Det kommer att bli braaaaa!!!
AIK Saywee
2005-11-16 18:40
Apropå Jönköping Södra ...
... känns som en trevlig och intressant nykomling i Superettan. Ligger dessutom inom räckhåll för en bortamatch, med bra rastställen efter vägen.
Stadsparksvallen ligger som tidigare skrivet naturskönt, uppe på höjderna nära riksväg 40 mot Ulricehamn (Göteborg). Man kan hoppas på en sommarmatch, vilket kan inkludera ett "kallbad" i Vättern :-)

Med bortamål från Saywee
Örebro S E
2005-11-16 17:59
Pelle har lyckas med det han skulle göra; skapa debatt och lite mediabrus runt sig själv.

En kontroversiell expertkommentator,bloggare eller krönikör tjänar troligen mer än en som inte syns, hörs och att det inte talas om.

Han får nog mer betalt nu per uppdrag än innan och det har han ÖSK-fans att tacka för. ;-)

"ignore it and it will go away"
AIK Saywee
2005-11-16 17:59
Toro//
Tackar för lektionen, då stämmer det ju inte med PB´s tunga och oroande skildring.

King of Bosna//
Tackar för tipset, nu skiter jag i PB!
PS tabloid-NA närmar sig andra skit-tabloider!

Publik 2006//
Tror att Jönköping med mycket stor hemmapublik kan bli "farliga" om de går bra i serien. Deras arena ligger i ett mycket vackert naturområde, kanske "drar" några extra :-)

Landskrona har en trogen publik, men ÖSK och Peking kommer nog att "dra" en hel del både hemma och borta.
Degerfors King of Bosna
2005-11-16 17:45
Äsch, skit i Pelle Blohm.
Han är en manlig motsvarighet till Linda Skugge.
En grå mus som tar till vilka medel som helst för att hålla sig kvar i rampljuset!

Synd att en sådan etablerad tidning som NA publicerar sånt skit! Bojkotta.
Örebro Toro
2005-11-16 17:43
Svenskt uppslagsord

krönika krönikan krönikor subst.

(historisk) översikt; kåseri

kåseri kåseri(e)t kåserier subst.

lättsam och roande skildring

----------------------------------------------

Det Herr Pelle skrivit är en Översikt,absolut,men en snevriden, egenorienterad och väldigt negativ sådan.

Det är en krönika och Herr Pelle får självklart skriva det han skrivit. Det enda man kan hoppas på är att en "ÖSK-sympatisör" får skriva sin version av historien.

Att enbart vädra Herr Pelle's avsky(ogillande, välj det ord som passar bäst) för ÖSK är ju av NA samma sak som att ta ställning i "ÖSK-frågan" vilket man kunde hoppas var nånting som en sagt Objektiv tidning inte skulle göra.

Jajja,jag läser hans krönika ganska lättsamt,killen har uppenbarligen inte alla purjolökar i soppan.
Men som sagt,hoppas att NA låter någon av de personer som skriver krönikor på denna sida få säga sin mening också. Får passa på att ge alla krönikörer på denna ÖSK sidan en elogé för väldigt bra krönikor.

Till nästa krönika,ciao!
Örebro kubanen_90
2005-11-16 17:33
Ämne: Nu lite framåtblick,....
tror du inte att ösk kommer vinna ganska klart? peking kanske kan utmana men ösk kom ju två i publik ligan i år! och om laget börjar säsongen bra så kan vi hoppas på ett snitt runt 6.000.
Örebro Mackan
2005-11-16 17:31
Saywee//

Det kommer att handla om de fyra lagen. Några av de andra lagen (läs: Åtvidaberg och Degerfors) kommer att kunna blixtra till i bland. Men i det långa loppet skall det vara ÖSK och Peking i publiktopp.
AIK Saywee
2005-11-16 16:48
Nu lite framåtblick, hur kommer Superettan att te sig publikt nästa år. Jag gissar på i "bokstavsordning" Jönköping, Landskrona, Norrköping och Örebro tar täten, kanske även Mjällby kan få en bra publikplacering?
Örebro Hlynur
2005-11-16 16:37
*korpen* //

Jag menade förstås Robert Lauls blogg :-)
Örebro Mart1
2005-11-16 16:23
Det är väl så med herr Blom att ha är en i mängden gråtrista, halvbegåvade, avdankade fotbollsspelare som nu försöker sälja sina åsikter till högstbjudande. För att komma igenom bruset har han spetsat till sina åsikter lite och tyvärr blir ÖSK-lidande. Meningslöst och icke konstruktivt är vad det är, det vore roligare om han försökte hitta vägar framåt istället.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-16 16:22
Matta / Sant att en tidnings uppgift inte enbart bör vara att skriva positivt om en förening eller annan verksamhet. En salig blandning, och granskning, där läsarna själva får möjlighet att värdera saken är bäst.

Frågan är hur NA kan låta en person som själv säger att han inte går ihop med ÖSK skriva om densamma, gång efter annan. Det blir en medveten snedvridning. Det är mycket möjligt att han har sant i det han skriver och det är inte Pelle som borde krypa till korset för sina åsikter, det är forumet han yttrar sig i som olämpligt. I det fall han önskar klanka på ÖSK med ett visst intervall borde han göra det på en egen blogg eller liknande. Vill han hållas i NA kanske han kan skriva till fria ord och hoppas på publicering som alla andra.
AIK Saywee
2005-11-16 16:11
Pelle Blohm anser själv att han är professionell, jag undrar på vad då? Han nämner att hans personlighet inte passar ÖSK - vad har han för personlighet?

Han får skriva vad han vill, men vi är många som tar oss friheten att kommentera det han skriver eftersom vi har åsikter och vill yttra oss.

Ska bli intressant att se om Allehanda kommer med något positivt om ÖSK, det kan väl inte heller vara en tidnings uppgift att tiga ihjäl sådant?

En tidning som heter Allehanda borde väl vara allehanda och inte Elände, eller?

Att älta den delvis negativa historiken leder ingen vart!

Med hopp och tro om en positiv framtid för ÖSK från Saywee!
Örebro Mackan
2005-11-16 16:09
Pelle Blohm
"- Det finns personer som lämnat klubben som jag än i dag inte skulle hälsa på på stan. Många tror att jag vill ge igen nu men så pass professionell är jag att det skulle jag aldrig göra.

Precis, du ger proffesionalismen ett ansikte Pelle. Var det 15 år sedan du "jagades bort" för ÖSK. Klart su skall vara långsint och inte hälsa på de som är så dumma mot dig.

Matta//
Ingen förespråkar censur.

Så här skrev en av redaktionskollegorna (hoppas han ursäktar att jag publicerar det här).
"Åsikter och objektivt i all ära men det där var enbart "alla håller inte med mig så jag måste stämpla er i pannan som idioter och förklara en gång till" trots att ingen ifrågasatt klubbens problem utan snarare hans tjat och brist på variation".
Örebro Matta
2005-11-16 15:57
Givetvis skall Pelle Blohm få skriva vad han vill, positivt som negativt. Vi kan diskutera om det han skriver är rätt eller fel i sak, men det kan aldrig vara en tidnings uppgift att bara skriva sånt som är positivt runt en klubb/ett parti/en person/företelse och tiga ihjäl resten.

Det är sånt som brukar kallas för åsikts- och yttrandefrihet. Allt annat luktar cencur och diktatur och det är det väl ingen som förespråkar här.
Örebro Majjo
2005-11-16 15:38
ÖSK-Sektion E:
Nej precis, han säger ju att han är neutral, men när han slänger ur sig något sådant så ser inte jag det som något neutralt. Jag tycker det är lite dåligt av Na också, dom borde inte sparka på någon som redan ligger ner. Försök istället att göra något positivt för klubben, det behöver inte handla om pengar eller sponsring, se bara till att Pelle slutar på sitt jobb! Eller, som du skrev, ändrar namnet till något passande.. =)

Jag har i alla fall inget förtroende för den skojaren längre. Jag har valt att älska min klubb och vill inte se den nedsolkad av någon som har personliga problem med den för något som hände under början på nittiotalet. Jag försöker se framåt, och sånt här gör mig bara sur..
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-16 15:26
Majjo / Med det sagt borde både han själv och NA inse att han inte kan skriva om Sport i fortsättningen överhuvudtaget. En människa som redan innan uppdraget ligger på bordet har en så tydlig, och enligt egen utsago, förutfattad mening kan inte göra ett gott jobb. De kanske iofs kan fortsätta under rubriken "Pelle vinklar in den" eller något liknande.
Örebro Majjo
2005-11-16 15:21
– Alla klubbar har en själ och det är bara att konstatera att ÖSK inte passar ihop med min personlighet, fortsatte Pelle.

Men varför skriver han om ÖSK för då? Det är väl bara att låta bli! Han kan väl skriva om Hammarby om dom har en själ som bättre passar in på Blohm. Själv vill jag inte höra hur mycket han hatar ÖSK, jag ser hellre en krönikör som kan ge kritik, men samtidigt komma på bättre lösningar på ÖSK:s problem. Inte någon som bara spyr ur sig en massa men inte kommer med någon bättre lösning.
Örebro *Korpen*
2005-11-16 15:10
Kan länka oxå.. Avenbrandts krönika nämns iaf
Örebro *Korpen*
2005-11-16 15:09
Mattias_Jonsson//

Har du inte kollat på na.se? ;)

Hlynur//

Simon Banks blogg? Hihi
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-11-16 15:03
MARCUS AVENBRAND /Klockren krönika!!! Helt underbart att läsa och jag hoppas verkligen att Per Blohm gör det också. Vore intressant att veta ifall han svarar och även hur han svarar..
Annons: