/fotboll/osk/forum/9921.aspx/fotboll/osk/forum/9921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nitro
2005-10-31 11:17
Saywee// Tror att det ä nå golfbana som har köpt eller fått den gamla plastmattan...
AIK Saywee
2005-10-31 11:10
Kan man få lite gratis gammalt gräs från BA, eller hamnar allt på tippen?

Tänk er detta ovanpå vardagsrummets parkett, med granulerna :-)

Skämt åsido, vad händer, när är det klart med nya gräset, när provar man första gången?

Med gräsligt avslut från Saywee
Örebro sahlin007
2005-10-31 10:39
hahaha fan va kul det skall bli när vi fintar upp Gurra A på läktaren (där han hör hemma) nåsta år. Hjärligt välkomna Landskrona BOIS till fotbollens bakgård !
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-10-31 09:24
Jag tycker vi måste ha in minst 3 nya spelare en mittback är ett måste tycker jag... Men nån ny målvakt behöver vi inte
Örebro joth
2005-10-31 09:13
Både Gurra och Micke var två riktigt viktiga kämpar i ÖSK, båda två saknades i ÖSK i år.

Även om Gurras spel med fötterna var det bästa så är hans inställning på planen guld värd.

Och Micke kommer alltid att vara saknad även om han ibland kunde ställa till det så kompensera han det med mycket bra saker framåt. Frisparken mot Kalmar borta 2004 sitter bra på näthinnan. :-)

Å andra sidan ska vi nu bygga ett nytt lag med forhoppningar om Allsvenskan SENAST 2008, och då bör vi nog titta på lite nytt blod.
Örebro Arx
2005-10-31 08:55
Pelle2//
Hoppas du inte menar att jag utmålat Micke D som upprorsmakare och svikare.

För säkerhets skull kommer ett förtydligande: Vad jag menade var att det fanns folk i KLUBBLEDNINGEN som såg honom som en "bråkstake".

Jag själv har inget som helst emot Micke, tvärtom tycker jag att det är en av de härligaste och mest färgstarka lirarna ÖSK haft på många år, både på och utanför planen. Därtill är han en kul kille att snacka med privat. En sådan profil skulle vi verkligen behöva idag. Då skulle ÖSK synas betydligt mer.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-10-31 08:37
Hlynur

Ganska långt kvar innan den hamnar på den nivån.

Här handlar det ju uteslutande från dom flesta huruvida jag skall, få, bör,använda mig utav ett avslut, signatur, kalla det vad du vill eller inte.

Och många retar sig så oerhört på att det kan finnas någon som försvarar en sådan svikare som Gurra, vilket bara sporrar mig ännu mer att fortsätta att försvara honom inför vissa fånar som tror sig veta vem personen Gurra är.

Ett tydligt bevis på detta är ju att nu helt plötsligt så har MD blivit indragen i det här med att vara en upprorsmakare och svikare.

En spelare som till och med har fört Kubanernas talan vid några tillfällen osv, detta visar ju bara på standarden på många utav detta forums besökare.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK, men vill inte spela där:
Örebro Grixx
2005-10-31 08:36
Ytterligare saxning från BoIS, en åsiktsriktning som många har:

"Jingblad bör avgå självmant, han borde få träningsförbud av SvFF.. jävla sopa till tränare!"
Örebro Arx
2005-10-31 08:29
Hittade den här på Bois-forumet. En del av oss känner igen sig, när man försökte se åtminstone något positivt i det som hände i fjol. Tror inte att det är någon ÖSK:are som tycker samma sak idag...

Namn: Cantona7 » Svara på inlägg
Sänt: 2005-10-30 21:04:00
Känns lite konstigt att säga det, men jag ser verkligen fram mot Superettan.

Vi kommer antagligen att se BoIS-mål på IP igen:), med en ny offensiv tränare. Vi kommer säkert också att ge Måns Sörensson och de andra talangerna chansen, detta hade de aldrig fått i Allsvenskan, där hade vi kört med välkända föredettingar.
Örebro Arx
2005-10-31 08:21
brorzan//
Ja, den som gjort den analysen har inte mycket koll på spelarmarknaden. T ex 4-5 mille inom Sverige för en kille som "kan bli något". De ska vara glada om de får en miljon.

Men finns det ingen kämpaanda och klubbkänsla alls i Landskrona??? Om spelarna har inställningen att "så fort det blir tufft så drar jag", så förstår jag att Bois hamnat där de hamnat. Dvs med massor av pengar på banken men ett lag i Superettan.
Landskrona Cantona7
2005-10-30 22:32
8,9 miljoner + 04

Detta år gick Rasmus Lindgren till Ajax för 2 miljoner, Ajsel kuvoic till Feyonord för 2 miljoner, sedan sålde vi Jonas Olsson för ett antal miljoner. Skulle gissa på att vi har ca 10 miljoner i eget kapital inför nästa år. Och då har jag inte räknat med några miljoner för Kevin, Jörgen, Sandqvist m.fl
Örebro # brorzan
2005-10-30 22:14
Mittåt //

Ja, den som skrev detta har inte mycket tilltro till spelares lojalitet, men å andra sidan är det väl inte många där som är egna produkter...
Örebro Mittåt
2005-10-30 22:10
#brorzan// Förvånande att "man" kallt räknar med att sälja av halva truppen. Tongångarna här i Örebro förra hösten var precis tvärtom. Vi räknade med/hoppades att alla skulle förnya resp. förlänga.

Landskrona verkar annars ha en rätt så bra ekonomisk situation. I sitt bokslut för 2004 redovisade de ett eget kapital på 8,9 mkr. De har väl tjänat en del då de sålde bröderna Farnerud. Men det har kanske gått åt en del för att förstärka laget i år.
Örebro # brorzan
2005-10-30 22:02
Klippt från Landskronas forum:

Jörgen Pettersson - äntligen får han gå till MFF. Pris: 3-4 mille.

Kevin Amuneke - lär bli allsvenskan, på sin höjd alldanskan för honom. Jag gissar på MFF, FCK eller DIF. Pris 7-8 mille samt en vidareförsäljningsklausul. Bättre är han faktiskt inte.

Pontus Segerström - killen kan bli ngt bra. Bajen lär komma med en förfrågan men de har inga pengar. MFF behöver en bra back..4-5 mille.

Jonas Sandqvist - har gjort en usel säsong. Kommer dock säljas och en 5-6 mille med vidareförsäljningsklausul är väl inte orimligt?

Kalle Corneliusson - ville inte vara med i AIK då de rök ur. Vill inte nu heller. Danska ligan eller åter AIK? Efter nyår isåfall: 3-4 mille.

Morten Avnskjold - tyckte nog inte det här var så kul. Det blir DK ige. 3 mille.

Antti Okkonen - blev aldrig ngt i BoIS. Hade varit en tillgång men ska han slåss om en plats i landslaget så kan han inte lira i S1. LP får 2 mille för honom.

Valentino Lai - bäst på plan idag. Lär väl se om sitt hus. Hade varit nyttig på plan men HBK lär tappa Dusan. Lai perfekte ersättaren! 4 mille.

Johan Andersson - den eviga talangen som aldrig blev ngt. Kan komma att lämna för att ta sista chansen i sin fotbollskariär. 3 mille, till DIF.

Känns väl ändå som att de övervärderar ett par spelare som spelat sitt lag till Superettan rätt rejält?
Landskrona BennyGuldfot
2005-10-30 21:36
Ämne: Då får vi tyvärr för....
Det visste han väl när han skrev på
för BoIS med Jingblad som tränare
Örebro ÖSK-Boldt
2005-10-30 20:47
Då får vi tyvärr för Bois och Gurras del hälsa dom välkomna till Superettan.

Pelle2//

Jag är inte så säker på att Gurra platsar längre i ÖSK. Det är ju liksom inget Allsvenskt lag vi talar om. :-)
Däremot, han inställning. Den platsar i landslaget.

Hur som helst så måste det vara ruggigt jobbigt att åka ur Allsvenskan 2 år i rad. :-P
Örebro Arx
2005-10-30 20:12
Apropå Mittåts analys: Det finns en fördel till med Gais uppgång. Gais har knappast ekonomi att värva några storspelare och ju svagare allsvenska desto "enklare" kvallag.

I övrigt se Mittåts analys om varför Bois får det svårt. Till det kan läggas att de - precis som vi - kommer att få möta köttmur efter köttmur. Allt detta gör AIK:s prestation än mer anmärkningsvärd.
Örebro Hlynur
2005-10-30 20:10
Pelle2//
Jag har inget emot Gustaf. Tvärtom, jag skulle inte ha något mot att han kom tillbaka till ÖSK en vacker dag när han har utvecklats som spelare. Men det börjar bli lite jobbigt att varje dag läsa om en spelare som inte längre tillhör klubben, det känns ganska så orelevant om han platsar i ÖSK eller inte eftersom han spelar i BOIS. Denna debatt börjar likna den kampanj som Ara hade förut om Herrish Kuhi......
AIK Saywee
2005-10-30 20:00
Arx//
Ja, du har en befogad fråga, varför?
Örebro Arx
2005-10-30 19:54
Staro//
Nej, störig var han inte, men är man frispråkig och sticker fram hakan får man många fiender. Micke visste om detta och klagade inte.

När det gäller Gurra, tycker i alla fall jag att han platsar i ÖSK, så att han är hatad av 99% tvivlar jag på. Och jag tycker synd om honom just nu.

Saywee//
Mycket möjligt. Men varför valde han då Bois? Han borde ju verkligen veta vad Jinga går för.
AIK Saywee
2005-10-30 19:49
Vad jag har förstått av mina västkustkontakter så kanske inte Gurra funkar så bra ihop med Jinga´n. Märkligt, eller!

För övrigt anser jag att Gurra inte platsar i ÖSK, men vill spela där!
Örebro Staro
2005-10-30 19:45
Ämne: Mittåt//
Helt rätt ....
Jasså, sågs Micke D som en bråkstake av ÖSK? Det visste jag inte, var det för att han hade lite åsikter, eller va han störig?

Pelle2// Jag tvivlar på att 99% här på forumet skule hata Gurra. Däremot kanske 99% inte tycker att han är något för ÖSK eller allsvenskan just nu. Hata är ett starkt ord när det gäller fotboll.
2005-10-30 19:44
Saywee

Ha Ha Ha.
Vilken då?
AIK Saywee
2005-10-30 19:40
Hlynur//
Jag förstod detta, kanske lite i efterhand, men min förklaring stämmer bra ändå. Du och jag är på samma planet!
2005-10-30 19:40
Arx
Inte helt omöjligt.

2005-10-30 19:37
Hlynur

Det är ju mycket möjligt, men han är inte klar förens han har skrivit på

Vilka glänsande ord nu då över en spelare som är hatad utav 99% här på forumet..

Vapen,
- Goda möjligheter att förstärka laget på alla fasta situationer i motståndarboxen, tack vare hans starka huvudspel och pådrivaregenskaper.

Jag skulle nog kunna få er att älska honom bara jag skrev ner honom i stället för att hylla honom.
Ha Ha Ha.

Örebro Arx
2005-10-30 19:30
Mittåt//
Helt rätt om resultatet. Bois får det tufft i SE, undrar just hur många spelare som stannar kvar. När de intervjuade Friberg i TV kändes det ju inte direkt som om han med flera tänkte sig att stanna kvar och kämpa Bois tillbaka. Hade jag hållit på Landskrona, hade jag blivit riktigt förbannad på honom.

...men det gjorde jag inte. För jag gillar Gais och tycker att det var kul att de gick upp.

En annan som borde vara glad idag är väl Anttonen. Tänk om han skrivit på för, låt säga tre år, i somras när Jingblad lockade. Hade varit fint, det. Nu kan han - om han vill - gå som Bosman betydligt tidigare.

Pelle2 och Staro//
Vad jag vet har ni rätt båda två. Gurra blev erbjuden kontrakt, men det var många i ledningen som inte var särskilt angelägna att behålla honom efter han - precis som Micke D - var stämplad som en bråkstake. Därför kan man undra hur lockande kontraktet var.

Och just nu är nog vår Gurra inte så nöjd åt att han valde just Bois...
Örebro Hlynur
2005-10-30 19:29
Saywee// Det var inte dig jag syftade på utan hur Pelle2 orkar hålla på att klanka ner på allting. Vem som helst fattar väl att Johan Pettersson är på väg till ÖSK efter de uttalanden han har gjort...

Pelle2// Håller med Mittåt, Gustaf hade faktiskt varit ett bra vapen att slänga in i slutet på matchen, minns att han i ÖSK fick gå upp många gånger som anfallare i slutet på matcherna. Dessutom spelade han ofta som anfallare under hans tid i ÖSK Ungdom...
2005-10-30 19:26
DaSa

Då läste du inte mycket då, om du har missat den dabatten.

Du missade tydligen också att lönerna blev sänkta i ÖSK, därför blev väll knappast någon erbjuden högre lön.

Örebro D. McGrain
2005-10-30 19:26
Ämne: Att använda Mirza so....
Jag kan väl hålla med om att Mirza inte tar plats på mitten och med tanke på att det inte finns pengar till spelare utifrån så önskedrömmer jag att han plötsligt passar som fw....
Annons: