/fotboll/osk/forum/9920.aspx/fotboll/osk/forum/9920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-10-29 12:47
Saywee

Ja men ännu mer i ÖSK när det inte finns några spelare kvar där.

Ha Ha Ha Ha Ha Ha ha Ha Ha.
Örebro R.F 4 33
2005-10-29 12:01
Ämne: Är Jon klar för Fran....
Tror du han platsar i Franska landslaget ;-) (Frankrike)

Skämt o sido
Kul för Jon mindre kul för ÖSK, tycker att det är synd att vi aldrig kan ha två målfarliga anfallare på plan samtidigt...

Välkommen Johan!

Örebro Henrik(ÖSK)
2005-10-29 11:49
Är Jon klar för Frankrike? Ajaj!
Örebro zxcv
2005-10-29 11:38
välkommen Johan!

och stort grattis till Jon!

och förrövrigt snackas det om Lundblad på länken.
dock är min franska minst sagt begränsad :-)
Örebro ÖSK-Gordon
2005-10-29 10:56
GRATTIS SUPER-JON! Glöm inte den klubb och de fans, som stöttade och trodde på dig. Välkommen tillbaka en dag som hemvändande målspruta.
VÄLKOMMEN till Sportklubben *SUPER'-JOHAN!
Spännande tider - jag kan inte sova...

AIK Saywee
2005-10-29 09:39
Välkommen Johan!
Lycka till Jon!

För övrigt så platsar Gurra på bänken i blivande Superettalaget BOIS ......
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-10-29 09:33
Bra att jag hade fel ang Pettersson,bättre att förbereda sig på dåliga nyheter så blir man desto gladare när det blir bra nyheter.
Örebro RjN
2005-10-29 08:30
Brorzan// Jag citerar:
Namn: Pelle2-Avgå Walker.nu.omg » Svara på inlägg
Sänt: 2005-10-16 18:57:35
"Johan Petterson är kontaktad utav tre st Allsvenska klubbar också, så honom kan ni glömma.

: Förövrigt så platsar Gurra fortfarande i ÖSK : "

Särskilt många rätt finns ju inte i det inlägget? Iofs. inget ovanligt. Vad säger du nu Pelle2?
Örebro Mackan
2005-10-29 00:31
Härligt!
Välkommen Johan!
Ta väl vara på Larsens mackor nästa säsong. Skitkul att du valde ÖSK!

Tack för allt Jon.
Lycka till bland sniglar och grodlår!
Örebro # brorzan
2005-10-29 00:10
Jag har för mig att domedags-Pelle2 skrev något om att Johan Pettersson var förlorad för ÖSK...

Frågan är hur många av hans övriga och förmodligen kommande profetior som kommer att vara felaktiga...
Örebro # brorzan
2005-10-29 00:00
Officiella är såklart med!

Välkommen Johan!
Örebro Purre
2005-10-28 23:59
Mycket trist att Jon lämnar ÖSK, men på sätt och vis så är det förståeligt i hans sits. Dessvärre får ju inte ÖSK en krona för honom... MEN Johan har bestämt sig för Örebro! Mycket spännande kille som kan bli en överraskning!!!
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-28 23:56
http://www.na.se/artikel.asp?intId=930008
Välkommen johan och lycka till
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-28 23:55
http://www.na.se/artikel.asp?intId=930006 Hej då jon o lycka till
Örebro Hlynur
2005-10-28 18:11
Mittåt// Visst ligger det något i det du säger, men jag tycker att ÖSK i regel är rätt värdelösa när det handlar om "business" och att göra bra affärer (Åtminstone när det handlar om spelaraffärer).
Örebro Eken
2005-10-28 17:23
Anttonen vill flytta (tillspetsad text)
Örebro Mittåt
2005-10-28 17:18
Hlynur// Jag skulle tro att med Kuhi är det så, att vad ÖSK helst av allt vill är att få bort honom från lönelistan. Så att man kan anställa en annan anfallare i stället. Varken i ÖSK eller i Boden har Kuhi lyckats ens på Superettnivå. Så några stora pengar, om ens några, lär det aldrig bli. Därför gäller det att få iväg honom så fort som möjligt. Ju fortare han lämnar, ju mer tid kommer man att ha att försöka kontraktera en ersättare.
Örebro Hlynur
2005-10-28 16:49
Träningsmatch mot gefle inbokad 4 mars.

För övrigt tycker jag att ÖSK skjuter sig själva lite i foten när de går ut i media med att Kuhi inte är önskad trots att han har ett år kvar på kontraktet. Vad jag menar är att de knappast kommer få några pengar vid en eventuell försäljning vilket de kunde ha fått annars. Säkert ingen stor summa men ändå välbehövliga slantar...
Örebro Rasberg
2005-10-28 13:06
Riley// lycka till med trenden. vi ska jobba hårt på att bryta vår skadetrend. vi är nämligen också väldigt bra på knäskador.
AIK Riley
2005-10-28 12:13
En kvart räcker nog inte, men om du ger oss ett par tre månader kan vi erbjuda antingen genomruttet självförtroende eller kanske en knäskada?
Allt enligt senaste fem årens trend, nuvarande år ej medräknat, det får räknas som ett undantag. Skulle det visa sig att vi fortsätter nästa år som vi gjort i år, är trenden bevisligen bruten.
Örebro Rasberg
2005-10-28 12:00
Riley// Alla som ÖSK vill ha vi AIK ha, sen sluitar det med att Hammarby köper dem. Om inte AIK köper dem så att deras talang försvinner på en kvart...
AIK Riley
2005-10-28 11:45
Det är nog dumt att göra jämförelser med just Göran Marklund. Mannens far Clas Marklund är gammal Gnagare, inte bara till sinnet, så att sonen hyser känslor för klubben är väl kanske inte så konstigt.
Sen att han inte lyckats så bra är ju liksom inte samma grej.

Hur har ni kommit fram till att Johan P skulle vara intressant för Gnaget?
Sirius Heinrich
2005-10-28 11:17
Tror inte att Johan P skriver på för AIK.
ÖSK, Gefle (där har han polare från Sirius i form av Claesson och Jallow) eller Djurgården (Jonevret har varit och kollat in honom personligen några gånger) (och kanske Peking eller Bajen??) är de hetaste buden
Örebro ÖSK tattoo
2005-10-28 11:08
jag tror nog att J.P skriver på för ösk eftersom han har sagt att han är ute efter speltid och att hoppet mellan division 2s backar och dom allsvenska är väldigt stor. Marklund spelade ju i ettamn när han var aktuell för sport,
ÖSK är en bra klubb att utvecklas i ett år eller tre för att sedan avancera till AS. sen har väll AIK en hippfaktor bland spelarna men det är ju inga vanliga krav som ställs på dom heller, ett första fiasko år i AIK kan nog mer förstöra en talang än att utveckla den,
Jag tror att han kommer till Sport, vi har ett lågt antal forwards nu som innebär speltid och utveckling, och det är ju roligare att göra mål än att bära vatten och värma bänk.
Örebro warlord
2005-10-28 10:04
Ja då var jag inne för första gången igen efter att det är klart att SE lockar minst ett år till. Det är alltid roligt att läsa om Silly Season. Har ni disskuterat sannolikheten att Johan skriver på för Sport? Om inte jag minns fel så var det väl likadant med Göran Marklund. Det var i princip klart och ÖSK var det hetaste alternativet, sedan kom AIK och då var vi körda.. Jag anar alltid ugglor i mossen när det inte skrivs direkt, då väntar spelaren på något han hellre vill enl. min mening. Men vi får väl se..
Örebro Rasberg
2005-10-28 10:00
Jag har en äcklig känsla för att Johan P kommer signas av AIK. Det stod i dagens NA att han skall ge svar imorgon eller om två veckor(!!!) Tydligen var det en klubb i Superettan och en i Allsvenskan som också är med och fiskar efter han. Har en otäck känsla över hela dealen och jag vågar inte hoppas...

_nightflier_//Äevn om jag som du ser Hemberg som en spännande spelare så är väl spelare som varit skadade i flera säsonger det sista vi behöver nu. Den kvoten är för längesedan uppfylld i ÖSK...
Örebro ÖSK-deportivista
2005-10-28 09:36
Oavsett position, oavsett övriga kvaliteter:

ÖSK behöver få in mer snabbhet i laget - i backlinjen (så vi blir mindre känsliga för kontringar), på mittfältet (så vi får mer rörelse), och i anfallet (så att vi kan utnyttja genomskärare).

Såg Johan P mot ÖSK U i höstas och han såg ut som en bra värvning. Förutom att han är en bra avslutare så jobbade han hårt och stod för några riktigt fina framspelningar till lagkamrater.

Costa - tack för allt. Du har tillhört de bästa spelarna i laget under din tid i ÖSK, men brist på snabbhet/effektivitet gör att ÖSK kanske klarar sig bättre utan dig (se ovan).

Angel - Tråkigt. Du visade stora kämpatakter och bra passningsspel under din korta tid i klubben. En av de få spelarna som verkligen visade att de ville röra bollen. Hade du stannat fanns det stora möjligheter att du blivit staden hjälte, men jag förstår att en vinter i Sverige inte lockar..
Örebro joth
2005-10-28 08:09
Grixx//Tack! ;-)
Örebro Grixx
2005-10-28 06:58
joth// Instämmer.
Örebro joth
2005-10-28 05:52
Emra stannar i ÖSK enligt NA. Sjäv tror jag inte att det var något annat i tankarna. ÖSK lät Emra få se sig lite om... vågat gjort av ÖSK, men det är väl så att ju hårdare man håller i spelaren desto mer vill han lämna klubben. :-)

Anfallsläget nu är väl alltså:
Klar: Emra Tahiri
Kanske: Jon Lundblad, Johan Pettersson

Johan lär ju defenitivt på spel tid i ÖSK vilket han har efterlyst... Johan, åerigen, fatta pennan och skriv på för ÖSK!

PS. Verkar som att Walker/Hammar är på väg att forma ett nytt lag. Lite orolig blir man när spelare försvinner, å andra sidan är de nog precis vad som behövs!
Annons: