/fotboll/osk/forum/9918.aspx/fotboll/osk/forum/9918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-11-02 10:56
brorzan

Få höra nu då vad som har hänt.
Har du sagt A så får du ju också säga B detta är lag för forumdeltagare.

Eller kan det vara så att du har fel?
2005-11-02 10:54
RjN

Eftersom jag inte har givit upp ÖSK helt så går det ju inte att välja.

Har jag rätt, så kan jag ju inte välja nr 1.
Har jag fel så kan jag ju inte välja nr 2.

Som du vet vid det här laget så kan jag inte emotsäga mig själv och förneka det negativa.

Örebro Eken
2005-11-02 10:47
Att sportjournalisterna på NA inte behärskar redovisning för elitfotboll är klart. Med det gjorde inte professorerna heller.

Att sätt rubriken "Örebro SK Fotboll riskerar att gå back med miljon".
Är inte seriöst. Texten i artikeln
"Det budgeterande överskottet på en dryg miljon är borta och så också det egna kapitalet på 1,4 miljonerna. - Vi har en stor förhoppning att vi ändå kommer att klara balansen, säger ÖSK Fotbolls ordförande Rose-Marie Frebran."
Säger bara att balansräkningen kommer att sluta på noll. Alltså miljoner fel från NA.
Sedan är det ett annat problem om intäkterna - kostnader för 2005 blir negativt. Detta beror troligen mycket på att laget inte har levererat det målet som man satt upp (allsvenskan, positiv image) och sponsorerna därför inte kunnat motiverat sig att satsa reklampengar på ÖSK.

Hur komma tillbaks till allsvenskan och hur få en positiv image borde vara de frågor vi ska ställa oss. Det sker genom att ta tillvara det positiva och städa ut det dåliga. En injektiobn som "P" bidrar säkert till det bättre. En annan positiv injektion är den nya fina officiella hemsidan. En annan positiv injektion borde vara detta forum men det är det inte just nu bl a tack vara mobbing av spelare som flyttade från ÖSK innan säsongen startade.
Alla på detta forum väljer vilka inlägg man vill svara på. På så sätt bidrar man till i vilken riktning diskusionen på forumet tar. Är det inte värt att svara så dör diskussionen.
Örebro RjN
2005-11-02 10:47
Pelle2//

Jag argumenterar med dig.

Som jag skrev tidigare så undrar jag om du får välja mellan två scenarion där:
1) Du får säga: "Gud vad skönt att jag hade fel och att det var bra för ÖSK!"
eller
2) "Vad var det jag sa?" med ett hånflin.
Där får JAG intrycket av att det senare är mer tilltalande för dig

Men vad vet jag?
Jag är ju en Fjant.

Örebro # brorzan
2005-11-02 10:45
Pelle2 //

Nej, Team Sportia har skött sig riktigt bra vad jag förstår.
2005-11-02 10:38
RjN

Fan va du fjantar dig.
Läs vad jag har skrivit och håll inte på och dumma dig i onödan.

Det där har jag ju inte skrivit.
Vad är du ute efter?

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK :

2005-11-02 10:33
FoOn

Däremot kommer inte minusresultatet för 2005 att röra sig om den nivån.

Men hon skriver inte hur mycket det blir heller.
Såg du det.

Örebro RjN
2005-11-02 10:31
Nu tror jag Pelle2 är nära att uppfinna en formel... Inlägg värderas numer efter skribentens ålder för att på så sätt få fram relevansen. Pelle2 har dessutom dubbel genomslagskraft eftersom han lagt till "2" i sitt användarnamn så hädanefter får han stå oemotsagd.

Ut med det nya och in med gamla!
Sen undrar jag personligen hur mycket livserfarenhet man får av att konstant sitta och gnälla men det är ju (uppenbarligen) en äldre man som sagt det så det får vara så.
2005-11-02 10:29
Brorzan

Helt rätt med bromsningen.

Men grunden i gnället beror ju mycket på att det fars med så mycket lögner och halvsanningar, vilket många på forumet tycker är bra, vilket jag då förmodar att dom står för också.

Varför hakar du upp dig på ordet tidigare hela tiden? Det behövs inte längre, det händer ju nya saker hela tiden, ser du inte det.

Vad är det som har hänt ang souvenirerna då, du som verkar vara informerad om det.

Vad jag vet så är det ju bara ÖSK och Team Sportia som har sålt Souvenirer har Team Sportia gjort något olagligt?
Örebro Buck
2005-11-02 10:25
Mackan//
Jag som ÖSK/Arsenalfan hade med tre kompisar tänkt att åka över och se matcehn mot Wigan den 19: nov. Problemet är bara att ingen av oss är medlemmar så vi kan inte boka några biljetter. Vet du någon som är det och skulle kunna tänka sig att (givetvis mot mot någon form av ersättning) låna ut sitt nummer en gång. Du kan nå mig på dag22@spray.se

Skulle vara kanon!
Mvh
Buck
Örebro FoOn
2005-11-02 10:22
Kan det vara så att NA har fel?
2005-11-02 10:18
Hjortsberg

Ser ju ganska tydligt i ditt inlägg att du inte står för någon form utav åsiktsfrihet.

Måste ju bara kommentera din åsikt om ålder.

Om en person tex oavbrutet raljerar med åsikter om händelser som har skett årtionden före dennes födsel,och tror sig veta hur det gick till, så anser jag verkligen att det är relevant när frågan förs med någon tex som vid det aktuella tillfället var på plats och upplevde händelsen.

Sedan finns det ju något som också heter livserfarenhet, vilket märks ganska tydligt på många här på forumet att dom inte har någon, vilket i sin tur också är ganska relevant.

Varför springer du som Katten runt het gröt?
Varför inte skriva vem och vad du syftar på.
Frågan är ju vad du menar egentligen, menar du att ingen får ha en annan åsikt än du?

Örebro MAD FOR IT!
2005-11-02 10:12
varför e det så tyst om jonaldo? han kom väl hem i lördags? har han fått ngt kontraktsförslag från frankrike, och har han tackat nej till sport? många frågor, dåligt med svar! hit me back ppl!
Örebro # brorzan
2005-11-02 10:07
Pelle2 har helt klart vissa poänger. Det är väldigt trist att budget inte uppnås, men man får också kolla terrängen innan man ger sig ut med karta och kompass. Det är trots allt en rätt bra bromsning som inletts och inte ens Stridsbåt 90 kan stanna på en femöring.
Kikar vi på trenden med minskad kostym och ökad kostnadskontroll i klubben så finns det trots dagens besked hopp.

Att sedan Pelle2 är arg på klubben för tidigare klanterier kan jag förstå. Klubben har inte skötts bra, ta bara souvenirförsäljningen som exempel. Tydligen hade man inte alls kontroll på vilka som fick syssla med det i klubbens namn.
Örebro Hjortsberg
2005-11-02 09:44

Läser med förundran hur personer med långa nicknames dagligen framför sina åsikter på detta forum. Samma åsikter, dag, efter dag, efter dag. Åsikter som dessutom i de allra flesta fall handlar om hur mycket personen ogillar det lag vars tröja han bär.

Hade samma raljerande skett på t.ex. Degerfors forum om laget Degerfors hade personen inte skrivit fler åsikter på detta forum.

F.ö. anser jag inte att fysisk ålder är ett argument på huruvida det inlägg man gör är relevant eller inte.

/Hjortsberg, själv 29
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-02 09:40
Pelle2...//

Snäll och mjäkig är nästan aldrig en bra kombination och givetvis är inte ÖSK heligt. Det kan säkert vara bra att slakta några sådana kor här och där. Det jag menar är att jag nog aldrig har läst något positivt från din sida om ÖSK. En balans mellan positivt och negativt uppfattas ju som så mycket mer konstruktivt, och då tror jag att du får lättare att föra fram dina åsikter.

Jag har också negativa åsikter om ÖSK. Det tror jag alla som är något sånär insatta och bryr sig har. Exempelvis har de genom åren varit bedrövliga på att ta hand om sina sponsorer vilket påverkat klubbens ekonomi. En annan grej är rekryteringen av sk. videospelare, som varit bedrövlig.

Med det sagt vore det bättre att diskutera möjliga positva förändringar.
Örebro Eken
2005-11-02 09:37
Diskussioner om ÖSK framtid ska föras i en konstruktiva anda.
Det innebär saker som är bra tas till vara och saker inte är bra åtgärdas.
Tycker jag.
Ett underskott behöver inte vara ett misslyckande av styrelsen utan det beror på hur det uppstått. Och INGEN är felfri. Accepteras inte fel har vi varken lag, ledare eller styrelse
2005-11-02 09:28
ÖSK-Sektion E

Som svar på din första fråga, läs det jag skrivit till Grixx där finner du svaret på den frågan.

Som svar på din andra fråga.
Om jag skall vara ärlig,
Det blir mindre och mindre med det.

Tycker du att diskussionen om klubbens framtida öden ska föras i en positiv eller negativ anda?

Om du med det menar att man skall välja den snälla och mjäkiga sidan och inte kritisera det heliga ÖSK, så väljer jag det negativa för jag kommer inte att sluta kritisera när det är befogat.
Vilket det ofta är om man inte bär skyddslappar.

Örebro Mittåt
2005-11-02 09:24
Jag blev så glad i da
Det gick ju som jag sa
Nu gick det som jag sa
Hurra, vad jag är bra
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-02 09:07
Pelle2..//

Tycker du att diskussionen om klubbens framtida öden ska föras i en positiv eller negativ anda? Jag får för mig att du tenderar åt det senare.... milt uttryckt. Vad menar du med att skratta åt ett underskott? Gör du det för att du då på något sätt känner att du hade rätt i din skepticism, och att det är viktigare än klubbens ekonomi? Vore det inte kul om ekonomin var bra?

Ett underskott är ett misslyckande för styrelsen, det har du rätt i. Men det som också är viktigt tycker jag är att ta in hur läget såg ut för ca två år sedan, då ekonomin var bra mycket sämre. Sett ur det perspektivet är det ett något mindre misslyckande. I alla fall enligt mig.

Vore kul att höra några konstruktiva idéer kring hur klubben ska utvecklas från dig. Du håller väl fortfarande på Sport?

För övrigt har inte Gurra en chans att platsa i ÖSK, hur mycket skön kille du än tycker att han är. En mittback som är uppe på mittlinjen och gör slängtacklingar i den omfattningen gör nämligen inte det. Vi behöver folk som kan lira boll. Däremot har han ett stort hjärta och det skulle vi göra oss med ett par.

Örebro joth
2005-11-02 08:57
Pelle2//Enligt ÖSK-TV så föll det lite på sponsorbiten också... nåväl som medlem så får vi väl lite info på höstmötet.
2005-11-02 08:46
Joth

Ja det är ju klart, men det ska ju inte inverka på ekonomin efter som ÖSK har lagt en budget som skall hålla med dom siffrorna.

Alltså ett misslyckande utav styrelsen om dom inte reder upp det här till slutdatumet.

2005-11-02 08:42
walker är kung!

Lovar du det?

Örebro joth
2005-11-02 08:35
Pelle2//Jag är dock helt säker på att om vi hade legat bättre till tabellmässigt under säsongen hade vi haft minst 1000 besökare extra per match...
Örebro walker är kung!
2005-11-02 08:34
"Namn: Pelle2
2,6 mille minus? det var också otippat.
Ha Ha Ha Ha Ha Ha."

ojojoj. jag säger ej mer.
räcker med att citera dig.

Örebro joth
2005-11-02 08:32
Lyssna på Thomas Nordahl om övergången från Degerfors m.m.

Pelle2//Frebran har naturligtvis bättre koll än vad jag har. Jag har precis lika mycket koll på ekonomin som du... dvs ingen alls.
2005-11-02 08:27
joth

Hur kan du skriva att publiken har svikit?

Du vet tydligen något som ingen annan vet, enligt den eminente Frebrant så ligger publik siffran över budgeten.

Du menar väll inte att hon far med osanningar?

2005-11-02 08:19
Staro

Jo då och det har jag också gjort men du väljer tydligen bara att läsa dom som är sarkastiska.

Du fattade ju tydligen vad som stod där trotts formuleringen, det är ju huvudsaken.

Ja ekonomin tillhör ju inte fotbollen!
Det måste finnas en motpol till er kappvändare också.

Tyvärr till skillnad emot dig så kan jag inte få 2,6 mille i minus att bli trevligt, hur jag en formulerar mig.

2005-11-02 08:13
Grixx

Det är nog egentligen inte minuset i kassan som jag skrattar åt utan det är nog mer åt alla er som så envist hela tiden vägrar att erkänna eller se det som händer och har hänt i ÖSK, och också hånat mig hela tiden när jag har förklarat för er hur det är och även spått vissa utgångar.

Att aldrig se felen i en klubb med så stora problem leder knappast till någon bättring.
Varför detta gnäll nu då? Jag skrattar och ler åt ÖSK det är ju det man ska göra enligt er om man är en sann ÖSKare.

Vad jag däremot inte förstår är hur i helvete någon utav er kan vara förvånade över det här överhuvudtaget.

Att flera utav er är födda i ett vakuum det vet jag, men det gäller väll inte alla eller?

Det är det här som kan kallas för baksmälla, när man vägrar att se problemen och fabricerar siffror hela tiden för att få det att se bra ut och hoppas på att det skall lösa sig.

Ha Ha Ha Ha , ja det är klart att det ordnar sig relativt lätt, för att ett år senare vara lika dant eller värre.

Hur fans naiv kan man bli?

Örebro Grixx
2005-11-02 07:47
Tror också att det är saker som den här gången "relativt" lätt ordnar upp sig, utan samma rabalder som 2004.

Däremot kan det oroa ev kontraktskrivare, både nuvarande spelare och ingående.
Annons: