/fotboll/osk/forum/9916.aspx/fotboll/osk/forum/9916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2005-10-30 19:22
Gustaf Andersson borde väl ha varit ett givet inbyte under slutforceringen idag, tycker jag. Ideliska förhållanden sett ur hans synvinkel.

- Inga fiendeforwards att bekymra sig om.

- Goda möjligheter att förstärka laget på alla fasta situationer i motståndarboxen, tack vare hans starka huvudspel och pådrivaregenskaper.

- Bra glid i gräset.
AIK Saywee
2005-10-30 19:19
Mittåt//
Instämmer ang bra kvalresultat, klokt som vanligt!
Örebro DaSa
2005-10-30 19:18
Vad jag minns så var det glädje stämning i forumet den dag det blev känt att Gurra skulle lämna oss. Och ingen som tyckte han var en svikare.

Lite lustigt också var att han krävde en plats i startelvan en tid innan han lämnade oss. Snacka om att överskatt sig själv.

Sen om han var så himla duktig och även styrlesen skulle tyckt det. Varför blev han inte erbjuden högre lön. MaSa blev nöjd med sin lön i alla fall (har för mig att han fick ett nytt kontrakt samtidigt).

Grattis GAIS!!! Illa för SE, känns som intresset kommer att bli mindre nästa år. Landskrona är ju inte något "poppis" lag.
Örebro Mittåt
2005-10-30 19:17
D.McGrain// Nej, det finns inga högerbacker, som man kan ta upp från ÖSK Ungdom redan nästa år. Tänkbara namn är Jacob Nilsson och Joakim Green. Men de behöver nog stå på tillväxt ett år till.
Örebro Pelle2-Avgå Walker.nu.omg
2005-10-30 19:08
Hlynur

Varför skulle dom byta in en back när spelet närapå hela matchen var på GAIS plan halva?

Att du orkar bry dig då.

Kanske tur att inte du är tränare:-)

Staro

Han blev erbjuden kontrakt men lönen var för dålig ( Det vet jag )

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK, men vill inte spela där:
Örebro D. McGrain
2005-10-30 19:07
Till nästa år:
Vi måste bli av med Kjäll & FreSam och få in en högerback som kan hantera en boll. Kanske ngn egen produkt? Förslag? Tror det kan bli bra med spelare som är hungrigare och känner mer för klubben än medelmåttiga bulgarer, chilenare osv.
Mirza som tredje forward - varför inte? Fyll på med Sandro så är truppen klar till nästa år.
Örebro Mittåt
2005-10-30 19:05
Jag tror att det på det hela taget var ett bra resultat för ÖSK idag i det allsvenska kvalet. GAIS är ett lag på uppgång och hade klarat av ett missat kval på rätt sätt. De hade kommit tillbaka starkare nästa år.

För Landskrona gäller motsatsen. De är förlorarna som spelade sig själva ur allsvenskan. Laget består till stora delar av ett hopskrap utan några djupare rötter i den skånska myllan. De kommer säkert att förlora en del av sina bättre spelare och kommer att ha problem med nyrekryteringen.

Dessutom blir det säkert tränarbyte också. För det finns ju alltid en ljudstark falang som tror att ett tränarbyte löser alla problem.
AIK Saywee
2005-10-30 19:04
Pelle2//
Nu känner jag mig mycket piggare, tröttheten är som bortblåst.

Hlynur//
Är man optimist orkar man hur mycket som helst :-)

Vill gratta GAIS till en Allsvensk plats. Den har dom spelat sig till!

Kom igen ÖSK, kom igen!!!!
Örebro Hlynur
2005-10-30 18:36
Ämne: Saywee

En liten ....Gustaf platsade dock inte i Landskronas lag i dagens match mot GAIS, trots att alla byten användes.

För övrigt förstår jag inte hur du orkar hålla på som du gör....
Örebro Ösk-Power
2005-10-30 18:27
Mittåt//

Slarvfel av mig. Klart dom ska skifta kant.
Men annars såg det väl bra ut ? :P
Örebro Staro
2005-10-30 18:24
Ämne: Saywee

En liten ....
ÖSK valde att inte förlänga hans kontrakt eftersom han var kritisk mot Lundin. Han ansågs väl vara illojal. Det var alltså inte Gurra som vägrade skriva på ett nytt kontrakt, han fick inget!
Örebro Mittåt
2005-10-30 18:23
Ösk-Power// En kommentar skulle väl kunna vara att Näfver är vänsterfotad.
2005-10-30 18:18
Saywee

En liten förklaring till trötta dig.

Mitt avslut grundar sig på att jag försvarar Gurra gentemot dom fånar här på forumet som omg stämplade honom som en svikare bara för att han såg om sitt hus.

Och naturligtvis för att han platsar i ÖSK hur lätt som helst.

Och så kan ju även jag avsluta med att jag skriver vad jag tycker och kommer knappast att ändra mig bara för att du är trött.
Örebro Ösk-Power
2005-10-30 18:16
Känns konstigt att sitta o kolla på när Gais går upp. Kunde lika gärna vart ÖSK. Nej nu blickar vi fram emot nästa säsong då vi skall vara bättre och stabilare.

Enligt mitt tycke ser laget följande ut:

------------------Westman-----------------
Kjäll*-------Haginge----Samuelsson------Riddez
Näfver------Larsen------Nordback-------Anttonen
------------Tahiri-------Pettersson------------

Vill se att ÖSK förstärker backuppsättningen. Helst med en mittback eller en ytterback, som kan ta Kjälls position. På vänsterbacken har vi Riddez, och ifall han blir skadad eller inte presterar bra så sätter vi in Moses Reed. Ett riktigt framtidslöfte. Har bara hört positiva saker om honom. Sen så är ju våran policy att satsa på våra egna unga spelare.

I denna laguppställning har vi 2 st kvicka och tekniska yttermittfältare, och 2 stabila centrala mittfältare.

Anfallet ser intressant ut. Med en stor och teknisk Emra som förhoppningsvis bygger på sig lite mer under vintern så att han icke är så lätt att flytta på. Sen har vi nyförvärvet Pettersson. Hoppas vi kan få nytta av hans snabbhet. Tror mycket på dessa killar. Men vi behöver nog förstärka ytterligare på anfallspositionen.

Detta är receptet för framgång år 2006.

Kommentarer?
Örebro Staro
2005-10-30 18:11
Ämne: Håller en liten tumm....
Tveksamt om man får 1,5mille för en medelmåttig SE-spelare. Skulle tippa på halva det belopppet.
2005-10-30 18:10
brorzan

Ja jag förstår att du har svårt att erkänna att jag har haft rätt, utan åter så kommer du med bortförklaringar och skitsnack.

Men när du nu inte kan bätre så ska du ta mig den inte kritisera mig heller.

: Förövrigt så platsar Gurra i ÖSK, men vill inte spela där:
Örebro # brorzan
2005-10-30 18:04
Från SM-guld till Superettan på en säsong. Härligt för Andreas Yngvesson.
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-10-30 17:29
Hoppas GAIS vinner idag... skulle va kul med lite nya lag i SE nästa år
Örebro DaSa
2005-10-30 16:28
Håller en liten tumme för Landskrona idag, om de hänger kvar kanske de köper Anttonen för ett hyfsat belopp. Känns som man kan få lite mer för spelarna i år eftersom det kommer in lite mer tv-pengar som antagligen kommer att gå till nyförvärv.

Vad kan vi få för Anttonen? 1.5 miljoner?
AIK Saywee
2005-10-30 16:27
DaSa, Mackan//
Ser mycket spännande ut ...

... när är nästa match?

KOM IGEN ÖSK, KOM IGEN!!!!!!!!
Örebro DaSa
2005-10-30 16:16
Mackan//

Intressant startelva, men jag tycker vi skall hålla oss till 4-4-2 speciellt med det spelare material som vi har just nu. Hur snabb är Walker? Har aldrig sett honom spela. Tycker vi skall göra som Start och satsa på snabbhet till nästa säsong.

Utgår från att Anttonen säljs och att Tahirir stannar. Och att Sandro och Bengtsson flyttas upp till a-laget.

----------------------Weggen---------------------
---Hagge------MaSa------------Frippe---Riddez----
---Bengtsson-----Nobbe---Larsen------Näfver------
-------------Tahiri-------Pettersson-------------
Bänk:
Nurme
FrSa
Thompa
Lidén
Walker
Sandro

Skulle kunna tänka mig Hagge som mittback och sedan FrSa som högerback. Men när alla våra mittbackar är friska så tycker jag att MaSa är den bästa och Frippe behövs med sitt stora ÖSK-hjärta.

Fotnot:
Start vann nästan Tippeligan med enbart "okända" spelare men de har gemensamt att de är alla snabba.
AIK Saywee
2005-10-30 16:00
Eken//
Det var inte för ett år sedan ...
... sedan är jag är bara så himla less på Gnälle2´s avslut, gillar han ÖSK eller BOIS eller Gurra eller?

Dessutom skriver jag vad jag tycker.

Med positivt avslut från Saywee ...
... kom igen ÖSk, kom alltid igen!!!!
Örebro # brorzan
2005-10-30 15:57
Pelle2 //

Jag berömde dig juh när jag skrev att du gör helt rätt i ditt klamrande vid Halmstrået, eller hur? ;o)

I övrigt finns det väl inte mycket att berömma. Med tanke på att de flesta av dina "ÖSK är skit, allt går åt helvete"-kommentarer är så allmänt hållna så är de absolut inte tecken på vare sig insikt eller kunskap. Tvärtom så är det bara ett tecken på att du satsade på den sidan med lägst odds. Med tanke på hur ÖSK har haft det de senaste åren så var det helt klart störst chans att få rätt om man skrev att något går åt helvete för klubben.
För att du ska kunna fortsätta med dina positiva siffror på chansning kontra rätt så bör du ändra ton från dur till moll, för det svänger för klubben.
AIK Saywee
2005-10-30 15:44
Grixx, Walker är kung, RjN, m fl.//
Härligt, rätt inställning, nu rockar vi vidare!!
Forza Svartvitt, kom igen ÖSK!! Nu gräver vi inte ner oss i "piss i mism", se framåt, längta, 100-åringen skall firas!!!!

Kom för tusan igen vårt underbara svartvita gäng!!!!!!!!!!!!
Örebro Grixx
2005-10-30 15:36
Förstår inte varför så många ska behöva älta att de tycker någon är dålig.

Säg det en gång, det räcker....sedan kan man avvakta ett tag och inte gå in och försvara sin åsikt så fort någon tycker annorlunda.

Som vanligt tycker jag själv att ÖSK redan har ett spännande lag till nästa säss.

...och bättre blir det!!!

Forza svartvitt!
Örebro walker är kung!
2005-10-30 15:24
eken//

var är skilnaden på att kritisera en fd öskare.
mot att skriva att vår tränare nu är en sopa. som tex pelle2 gör hela tiden.
Örebro RjN
2005-10-30 15:16
Pelle2// Det som får mig att tvivla på ditt engagemang i ÖSK är att JAG får intrycket av att du hellre ser att dina domedagsprofetior slår in, än att det löser sig för klubbens bästa. Det verkar som det bästa du vet är att få logga in här och säga "-Vad var det jag sa!?"
Men det är ju som sagt bara vad jag tycker....
Örebro Eken
2005-10-30 15:12
Jag tycker det är lågt att diskutera hur dålig en fd ÖSK-spelare (Gurra) var för ett år sedan.

Kan bara konstatera att ÖSK efter en formidabel spurt slutade 7:a i Allsvenskan för ett år sedan innan SvFF började greja. Den spurten hade vi vilja se i år också. Vaför fick vi inte det ?
Örebro Staro
2005-10-30 15:11
Ämne: Staro

FM2006 ?? v....
FM2006 heter Football Manager och är ett dataspel. Man är helt enkelt manager över sitt favoritlag. Extremt realistisk och roligt spel
AIK Saywee
2005-10-30 14:46
Pelle2//
Det var inte kul att se det!

De indirekta självmålen från våra backar kan diskuteras, men Gurra´s på Olympia var inte indirekt, utan direkt! Man kan inte hoppa på detta sätt i ett målområde ...
.. har för mig att han har fixat minst ett baklängesmål även i BOIS ...?

Kom igen ÖSK, kom igen!
Annons: