/fotboll/osk/forum/9911.aspx/fotboll/osk/forum/9911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2005-11-09 14:56
silly season är ifull gång och som vanligt mer rykten än sanning.
*När det gäller Axel så vore det bra om han gick till Haugesund,tycker att han haft brister både offensivt och defensivt;med risk att låta tjatig så tycker jag man ska värva A Spencer från Frölunda innan han går till en allsvensk klubb.
*Herrish har väl knappast varit ngn frälsare i Boden och ärligt talat vill jag inte ha tebaks honom till sportklubben.
*Lidén har inte fått den chans han förtjänar kanske så det bästa är väl om han får mer speltid i ngn annan klubb.
*Klingen är på G till E-tuna och jag tycker inte han varit när tillfälle getts,ska väl tilläggas till hans försvar att han har haft stora problem med skador men det kan vara bra att kanske gå ner ytterligare ngn division.
*Thompa hoppas jag stannar för här spelar åldern ingen roll,han har visat att han "still going strong".

PS.Önskar Super-Jon lycka till i Frankrike,kommer följa hans utveckling och målproduktion där borta!
Örebro Mittåt
2005-11-09 14:28
ara// Marcus Lidén kan du nog stryka bort på en gång. Han får inget nytt kontrakt (tyvärr).
Forward ara
2005-11-09 14:19
bandoo/
Hoppas att det kommer 2-3 spelare till klubben inte fler. Det är bara bra att spelare lämnar klubben så att det inte blir så många spelare som iår. Det kom en ny spelare varje vecka.
Tycker att det ska vara få spelare så att, alla enskilda spelare får mer speciall träning istället för att 20-30pers krigare under en träning.

Truppen i nuläget:
Målvakter:
1. Peter Westman
17. Simon Nurme

Försvarare:
3. Joel Riddez
6. Magnus Samuelsson
15. Fredrik Jansson
16. Moses Reed
19. Patrik Haginge
... Destin Makumbu klubb: BodenBK

Mittfältare:
5. Lars Larsen
8. Fredrik Nordback
9. Patrik Anttonen
... Peter Gitsélov Klubb: BodensBK
25. Marcus Lidén
26. Robert Walker
27. Kristoffer Näfver
... Andres Ingel Klubb: BodensBK

Anfallare:
7. Johan Pettersson
11. Herish Kuhi
24. Emra Tahiri
Örebro kenya
2005-11-09 13:54
På tal om Eskilstuna tycker jag ÖSK skulle försöka värva Dan Wikström från City innan Peking eller nån annan klubb gör de. Chiquita Sesay är en annan som man kunde ta sig en titt på.

För övrigt tycker jag Thompa ska stanna i sportklubben 1 år till.
Örebro bandoo
2005-11-09 13:39
Jag är lite oroligt över senaste tidens snack om utlåningar och spelare som går utan kontrakt.

Visserligen har vi inte sett mer än 1 ersättare ännu och givetvis kan ersättarna visa sig vara bättre.

Alltid ett risktagande att byta många spelare samtidigt.
Örebro ÖSK Robban
2005-11-09 11:11
Ska spelare lånas ut så ska ÖSK i första hand kolla med Forward om de är intresserade, då kommer spelarna fortsatt bo kvar här i stan och kan därmed lättare plockas hem igen.

Sammtidigt så blir kontakten mellan Örebro klubbarna bättre och det kan gynna ÖSK längre fram.

Visserligen är det bättre med Eskilstuna än att skicka iväg dem till Boden eller Skåne.
Forward ara
2005-11-09 11:01
Anfalls sidan:

Jon Lundblad : till stade de reims
Ricardo Costa: ej kontrakt tillbaka till brasilien
Emra Tahiri: Nytt kontrakt i ÖSK
Paul Munster: Fick ej någon kontrakt
Herish Kuhi: Man får se efter försäsongen

Så just nu är det bara tre anfallare
*Emra Tahiri
*Johan Pettersson
*Herish Kuhi

/ Det är kul att klubben rensar i truppen... Så att ekonomin blir stadigare...

/ Saywee: skärp dig ;)
Örebro Hlynur
2005-11-09 10:45
Lustigt att IFK Eskilstuna jagar Tompa efter Danielssons uttalande i artikeln om Klingberg:

"Jag ser hellre att vi värvar unga hungriga spelare än 38-åringar med ont i benen."
Hammarby Perry
2005-11-09 10:31
hehe Lagrell tycker synd om blåvitt en fin klassisk förening med gammalt beprövat ledarskap. Hmmm annat ljud i skällan när ösk skulle degraderas och aff flyttas upp. Beslutet bejublades ju även av alla politiker som sade att de hade aff som favoritlag. Någon som tror att lagrell kommer verka för att ifk flyttas ner? För övrigt sade jag med en gång att det ni råkade ut för det hade aldrig drabbat mff, göteborgs eller stockholmslagen.
GAIS Mangomeni
2005-11-09 00:02
Thomas Andersson även till IFK Etuna?

- Självklart kan Thomas bli ett hett namn för IFK om han inte får kontrakt med ÖSK. Han är en riktig strateg som mittback, han är otroligt vältränad och stark på huvudet. Jag tror ingen IFK-spelare har bättre fysik än honom, säger Lasse och avslöjar att han återigen ska höra sig för med Andersson, lagkapten hos Närkelaget.
Örebro *Korpen*
2005-11-08 23:18
Tror att det vore bra för Klingberg och Lidén att bli utlånade, men det är absoult spelare jag tror på...
Örebro Hlynur
2005-11-08 22:52
Kanske kan någon form av samarbete inledas med Eskilstuna nu när både Lasse Z och Micke är tränare där. Tycker det vore bra om någon av Klingberg och Liden kunde lånas ut en säsong. Kanske inte båda dock.
Örebro Hlynur
2005-11-08 22:50
Danielsson: Jag hade att välja mellan AIK och Örebro, AIK bjöd mer pengar men jag valde Örebro eftersom man måste se till andra faktorer som exempelvis det sociala.... :-)
Örebro Hlynur
2005-11-08 22:48
Micke Danielsson är för övrigt på TV just nu. Debatt program på ettan....
Örebro Mittåt
2005-11-08 22:13
Ottosson tränar med Dif igen!!!!!

Ja, det gäller alltså Kristoffer Ottoson och Djurgården. Men medge ändå att det var rätt så nära.
Örebro DaSa
2005-11-08 21:55
Får hoppas att Klingberg och Lidén blir uthyrda till Esklinstuna. Tror att både behöver lite speltid. Sen om vi går upp till allsvenskan så får vi tillbaka två billiga breddspelare kanske t.o.m. en spetsspelare (Lidén).

Tror ni att Lundblad kommer att lyckas? Jag tror han kommer tillbaka redan till nästa sommar.
Örebro *Korpen*
2005-11-08 20:37
Bara att gratta Jon och hoppas att han återvänder till klubben i allsvenskan!
Örebro Mittåt
2005-11-08 20:27
Jon Lundblad klar för Stade de Reims. Klubben skriver på sin hemsida:

Après avoir passé avec succès les tests médicaux hier, Jon Lundblad a signé en fin d'après-midi un contrat d'un an et demi avec le Stade de Reims. Le jeune attaquant suèdois s'entraînera avec les Rouge et Blanc fin décembre et sera donc la première recrue Stadiste du mercato d'hiver.
Örebro Eken
2005-11-08 14:09
Det är konkurrensen med andra klubbar som får ÖSK att bli bra. Det är bra att grabbarna ser sig om. Även om man gärna vill ha kvar en frisk Klingberg
Örebro Börje
2005-11-08 13:47
ARX// Lagrell svarade så i en intervju i söndagens sportspegel, kanske går att se på svt:s hemside?
Forward ara
2005-11-08 11:23
Klingberg: kan vara på väg till IFK Eskilstuna!

Kjäll: kan vara på väg till Norge!

Lidén: Åker till Eskilstuna imorgon!

Tahiri: har många ögon på sig just nu!

Antonnen: Får han bud från någon allsvenskt klubb, så lämnar han ÖSK troligen.

Kuhi: Blir det bara 3 anfallare till nästa säsong så blir nog Herish kvar, annars lämnar kan ÖSK för spel i Väsby United troligen...
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-08 10:35
Det är ju så man mår illa. Även om man är en rikspajas borde man veta bättre än att göra så stor skillnad mellan två allsvenska föreningar, rent mentalt. Maktmissbruk och manipulation var orden. Det står klart och tydligt att makteliten i Svensk fotboll inte alls har för avsikt att låta reglerna gälla för alla.
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-08 10:09
Klingberg har besökt Eskilstuna.
Länktips: www.folket.se/
Örebro Arx
2005-11-08 10:02
Förlåt DaSa, men när man läser Uddlings krönika i NA idag, får man ju fan spader. Han citerar vår favvis Lars-Åke som tydligen har sagt att "det är synd att detta ska drabba en så klassisk förening som IFK".

Ja, kanske är det så. Men du, Larsa: Förra året hette det att "ÖSK behövde en gammeldags, hederlig idrottsledare". Menade du alltså sådana som sitter i IFK:s ledning? För dem är det tydligen inget fel på. Jävla pajas! :-P
Örebro Eken
2005-11-08 07:57
Att det är tyst på värvningsfronten hänger väl ihop med ekonomin. Först gäller det väl att få ned befintliga lönekostnader. Kanske sälja av spelarna med de högsta lönerna. Den 24 nov borde en hel del klarna.
Örebro Mittåt
2005-11-08 07:52
Gio Style// Förmodligen i Chile eller i något annat sydamerikanskt land. Angel hade kontrakt med ÖSK även för nästa år. Enligt kontraktet fanns det dock en möjlighet för honom att köpa ut sig.

ÖSK har dock låtit honom gå utan ersättning från hans sida under förutsättning att utköpskravet aktualiseras igen om han börjar spela fotboll i Europa igen under den ursprungliga kontraktsperioden.
Djurgården Gio Style
2005-11-08 00:49
Någon som vet vart Angel Carreño kommer att hamna?
Örebro Mittåt
2005-11-07 23:14
Kjäll kan lämna ÖSK.
Örebro DaSa
2005-11-07 22:40
Börjar ledsna på IFK:s ekonomi diskussion. Ingen som hört om de allsvenska och superettan spelarna som skall vara aktuella?

Marklund kan ju skrivas av nu när han är klar för Assyriska. Tycker han skulle ha kunnat vara bra för konkurrensen i anfallet. Tror mycket väl att både Emra och Pettersson kan hålla hög SE klass nästa år men de skulle nog bättre av att ha en konkurrent av klass. Kanske Hoch kan blomma ut i ÖSK?

Örebro Eken
2005-11-07 22:00
Skojiga Göteborgare:
1) skickar i väg 1,3 Mkr för mycket från ICA:s konto
2) upptäcker inget förrän SS ringer
3) då ska 1,3 Mkr inte skickas tillbaks utan till Janne P konto i Luxenburg
4) Janne P sätter in dom på ICA:s konto efter ca ett halvt år när polisen kommer
5) vad då vi har int gjort något
6) fråga : är dom fulla eller ljuger dom
Annons: