/fotboll/osk/forum/991.aspx/fotboll/osk/forum/991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MR Wowoah
2015-08-08 20:54
Hade inte Sigurbjörnsson presterat så bra på försäsongen och i cupen så hade man förmodligen värvat in en mittback inför säsongen. Men när han verkade hålla måttet där i inledningen sparade man in på den kostnaden. Speciellt när man inte lyckades bli av med Wiktorsson.
Örebro Center
2015-08-08 20:49
@mzuri sana:
De kände väl igen varandra från Göteborgstiden. Mitt minne är lite dimmigt men jag har för mig att det var så. Fast jag har en konstig känsla av att du faktiskt vet om det.
AIK mzuri sana
2015-08-08 20:42
Tack, Örebro Center, har Nordin spelat med Logi ...?
Örebro Center
2015-08-08 20:30
@mzuri sana:
Det var väl Nordin som rekommenderade honom om jag minns rätt från media. Sedan förstår jag förvisso ändå inte hur en ytterback kunde gå före en mittback i det läget. Vi hade väl inte direkt några ytterbacksbekymmer efter hösten 2014. När man kickade Mange trodde jag man hade en plan för att ersätta honom. Jag menar, alltså på allvar ersätta honom.
AIK mzuri sana
2015-08-08 20:20
Logi är väl supportrarnas/insamlingens nyförvärv, det är klart att han skall spela i ett derby. Hur gick scoutingen till av denne back?

Detta är fortfarande ett frågetecken för mig, eller blev det som vanligt, "lite" stressat? Provspelade han för vår klubb eller var det videoscouting ...
Örebro Center
2015-08-08 20:04
.
Örebro Minatankar
2015-08-08 19:25
@pemo:
Utan Nordin, Nordmark och Kalle på mittfältet lär det bli många långbollar på höjden från försvaret. Allt annat skulle överraska mig positivt. Å andra sidan måste man ju pröva något nytt. Och i så fall är det ju helt onödigt att ha dem med om bollarna ska slås över huvudet på mittfältarna. Men med denna uppställning kanske vi blir starkare på andrabollarna.
Örebro Center
2015-08-08 19:22
Avslutsövningar med ÖSK på sista träningen
Örebro Lekiller
2015-08-08 19:18
Utökad sponsring!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2015-08-08 19:17
Örebro Jekl
2015-08-08 19:12
Ja jag förstår faktiskt inte varför logi skall starta om Hagge inte är skadad. Tycker att den senare klarat sig betydligt bättre och spelar dessutom med mer hjärta vilket är viktigt i det här läget
Örebro Center
2015-08-08 19:12
Det fanns någon/några som föreslog RÅP som en mittback tidigare. Jag lade ingen större energi på det rent reflektionsmässigt då. Men nu har det studsat tillbaka och jag undrar om det faktiskt inte är en rätt så bra ide ändå?. Tänker lite på när han mittfältaren och Degerforsaren (glömt namnet) omskolades till mittback i ÖSK och gjorde det riktigt bra.
Örebro pemo
2015-08-08 19:00
Enligt dagens NA ska ÖSK ställa upp så här:
Oscar
Dajje, Wiktorsson, Eidur , Logi
Martin , RÅP , Nkili , DG
Per och Pode.

Då har man ju några frågor. Är Hagge skadad? Har de äntligen petat Nordin? Är Nordmark fortfarande skadad? Har vi sett Kalle för sista gången. Är verkligen Eidur helt skadefri?

Laguppställningen ser mest ut som ett "brunkargäng" med långa bollar på Bengt. Fast det kanske är en sista desperat chansning. Men den där backlinjen imponerar inte direkt på mig.
Benny Böckling
2015-08-08 17:49
Tack HIF
Benny Böckling
2015-08-07 22:01
Blir inget Kanada i ÖSK.
Måtte man ha en annan mittback på g då.
IFK Norrköping ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Änglarna LALALALA
2015-08-07 19:31
Hur går det på Söndag ? Jag antar att ÖSK kommer ut hysteriskt revanschsugna för så dåliga är inte ÖSK som 6-0 resultatet visade och det kan gå hela vägen till nytt kontrakt viljan och jävlar anamma det kommer man långt med. Erfarenhet från vårt kära IFK . Jag tror det blir ett hårt slag där jag hoppas och tror att IFK åtminstone får med sig en pinne till Östergötland. Lycka till i matchen och resten av hösten ni behövs i AS.
Örebro Center
2015-08-07 19:09
@Fy bubblan:
En skräck-backlinje. Känns som en backlinje i ett B-lag. Dajje undantagen. Jag hoppas jag blir motbevisad.
Örebro Minatankar
2015-08-07 18:58
@ÖSK-Karl:

Bäste ÖSK-Karl! Jag valde att beskriva de starka sidorna hos resp vd och vad som skiljer dem åt i personlighet. Blev inte ombedd att ge en fullständig beskrivning av alla kvaliteter och det kan jag för övrigt inte.
De eventuellt misstag som gjorts tidigare ser jag heller ingen anledning att skriva om. De vet säkert Simon om och vill inte upprepa.

Örebro ÖSK-Karl
2015-08-07 18:39
@Minatankar:

Nu måste jag protestera, jag anser att Jan Karlsson är den den i första hand skyldige till dagens ekonomiska misär. Han var högsta hönset när pengar från sponsorer och privatpersoner rullade in efter den tvivelaktiga nedflyttningen. Varför är de pengarna slut och varför såldes spelare för kaffepengar eller gick gratis, det ansvaret vilar helt på Jan Karlsson. Självklart är det till sist styrelsens fel som borde agerat mycket tidigare mot Jan Karlsson och hans handplockade stab.

"även om vi alltid måste beakta att vi har viss konkurrens från hockeyn." Man kan lugnt säga att du inte överdriver ändå ;)
Örebro Minatankar
2015-08-07 15:22
@mzuri sana:

Jag tippar 4-0 till ÖSK i alla matcher eftersom det är så tråkigt att tippa 1-0, 0-1, 1-1, 2-1 osv. En vacker dag slår tipset in och då tror alla att jag är en mästertippare :-)

Men man får leva med skammen att provocera en ängel som var inne på vår sajt. Inte roligt när man tippar fel på 10 mål...
Örebro Lekiller
2015-08-07 15:21
[QUOTE=Minatankar]Jadu Lekiller, vi har alla våra för- och nackdelar. Många av dina och t ex Benny Böcklings inlägg kan jag uppskatta, även om vi till och från har våra ordkrig :-) [/QUOTE] Hör väll lite till? ;-)
AIK mzuri sana
2015-08-07 15:14
Det här med tippandet, jag brukar oftast tro på mitt ÖSK och gissa på 2-0 vinst men glömmer för det mesta att skriva in detta ...

... men minatankar är dubbelt så optimistisk :)
AIK mzuri sana
2015-08-07 15:06
Skönt att RÅP är tillbaka, för då tror jag att vi har chans på
poäng :)
Örebro Fy bubblan
2015-08-07 14:42
Min morbror var på träningen och sa att det verkar bli detta lag (ialla fall de som hade västar på under tvåmålsspelet) Jansson Dajje - Eidur - Wiktorsson - Logi Broberg - Gerzic - RÅP - DG Pode-Ericsson Hagge och Ayanda var på motionscykel. När Kalle (tror min morbor, han såg ej riktigt) gav reserverna/talanger ledningen dömde Axén bort det för offside. Direkt efter att Pode istället gjorde mål för A-laget så blåste Axén av matchen. Lite som Kajan i Hipp Hipp när de spelade innebandy. (https://youtu.be/9DZhG_eYqVo?t=164)
Örebro Minatankar
2015-08-07 14:41
@Lekiller:

Jadu Lekiller, vi har alla våra för- och nackdelar. Många av dina och t ex Benny Böcklings inlägg kan jag uppskatta, även om vi till och från har våra ordkrig :-)

Örebro Lekiller
2015-08-07 14:29
Örebrosonen/ Å så är ju Simon i grunden faktiskt precis som oss, en supporter. Sen att han har den dåliga smaken att hålla på Chelsea och rulta runt på plan för Yxhult får vi väll leva med. ;-)
Örebro Örebrosonen
2015-08-07 14:21
Ingen kan påstå att uppropet saknade effekt eller att det var verkningslöst! Minatankar & Co ska ha stor cred för att ha styrt upp det!

Bryter man ner det så blir det väldigt enkelt. Ett inkallat möte mellan medlemmar och ledningen. Uppropet visade att supportrarna var riktiga och kraven var här för att stanna. Oavsett hur de hanterades av ÖSK.

Alla som vill ha en renodlad sportchef, skicka in en skriftlig motion om det i tid, samla er kom på mötet och rösta igenom det.

Även om det är en skendemokrati så går det att "tvinga" fram beslut - krav på verkställande av beslut.

Saker och ting är komplicerade därför behöver man många gånger förenkla dessa båda för sig själv och för sin omgivning.

Jag har själv haft kontakt med 3 generationer av ordföranden i ÖSK - skickat in förslag om allt mellan himmel och jord till ordf./VD/utskott/ekonomi osv. med viss modifikation så har en del faktiskt förverkligats. Jag har skickat in en del även till Simon. Ett av dessa förslag har till viss del förverkligats fler återstår att se framöver.

Av erfarenhet så har/är många inom ledningen alldeles för tankespridda. De har annat att leka med vid sidan om ÖSK. Vilket min känsla har varit att dessa inte prioriterar klubben så som vi supportrar själva gör/önskar att dessa personer skulle göra.
Deras arrogans gestaltas när man lyfter upp förbättringsförslag. Detta är i mitt tycke ett tecken på att personen ifråga saknar självdistans och förmågan att utvecklas. De känner sig klara, högmodet kan verka skrämmande många gånger. Detta beteende/dessa personer hämmar i mitt tycke således klubbens utveckling.
Men jag passar på att skjuta in att de finns individer som är ödmjuka och förstår poängerna som läggs fram - hur handlingskraftiga dessa sedan är gentemot de andra är en annan historia.

I grunden lider några i klubben av ett riktigt bondesyndrom. Bonden fick en förstklassig kalv - bröstade upp sig efter att ha blivit ärad för ett förstklassigt arbete - började gå runt i bygden med näsan i vädret som om alla runt om honom stank - började bete sig som en kung fast han i själva verket enbart var en vanlig bonde.
Simon är inte sådan. Håll kontakt med honom istället för att vara negativa i media/forum/kassakön osv.

Som alla här troligtvis är överens om så ska kritik hanteras internt!
För att inte vålla mer skada än nytta! Med detta sagt menar jag inte att man inte ska kritisera klubben offentligt - men kom i samma veva med förslag på förbättring. Börja alltid med en själv och ens egen prestation. Lägg upp din egna handlingsplan och meddela berörd part vad du vill göra/att de ska göra och vad du behöver/de behöver för att utföra detta. Bana väg för dessa så att de kan bana väg för en bättre upplevelse för dig!

Så är det med allt, lycka till!
Benny Böckling
2015-08-07 14:00
ÖSK får ta sig an BKV Norrtälje i svenska cupens andra omgång.
Festligt.
Örebro Aspen.
2015-08-07 13:25
@Minatankar:

Om vi lägger efter så mycket ekonomiskt är då denna vision realistisk de närmaste 5-10 åren:

Att inför en fullsatt arena spela en attraktiv fotboll och LÖPANDE ta Allsvenska medaljer och kvalificera oss för Europaspel
Örebro Aspen.
2015-08-07 13:19
@pemo:

Var på Tele2 arena för DIF-matchen. Serveringen på BA är väsentligt bättre. Mycket snabbare service, trevligare personal, mer att välja på.
Annons: