/fotboll/osk/forum/9905.aspx/fotboll/osk/forum/9905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2005-11-10 22:14
Fredrik Samuelsson på officiella om kontraksskrivandet.
Helsingborg Bästa rödblå laget
2005-11-10 20:56
Hej alla fotbollsfantaster!

Nu när det är så trist och tråkigt utan Allsvenskan och superettan så hade det kanske varit kul att få vara manager åt sitt eget favoritlag. Nu finns chansen, gå med i Xperteleven och gå med i våran liga...

Riktigt roligt och trevlig stämning mellan alla managers ingen hatstämning mellan olika lag här inte utan enbart rolig och underhållande stämning.

Så gå in och regga dig på www.xperteleven.com
och gå med i ligan genom att ansöka via denna länken http://www.xperteleven.com/?lid=34886.

Lycka till i Allsvenskan/Superettan 2006
Örebro DaSa
2005-11-10 20:22
Ämne: Hur blir det med Pat....
Jag har inte hört ryktet, men jag har hört att Torres skall vara en mycket bra ytterback. Synd han kunde ha ökat konkurrensen för Riddez och FrSa som inte kommer ha ngn konkurrens om Kjäll försvinner. Kanske att Hagge får spela på kanten vid skador.

Känns som det hetaste alternativet för Anttonen är HBK, men de är ju så snåla så att de gråter när de skiter så vi lär inte få så mycket pröjs.
Örebro *Korpen*
2005-11-10 19:19
Hur blir det med Patrik Anttonen? Något rykte om vart han spelar nästa säsong?

Från Bodens löjliga sida:
Daniel Torres:
Ska ha tackat nej till till åtta allsvenska klubbar samt Örebro. Stor chans att det blir spel i Usa.

Någon som hört det innan?
Örebro Eken
2005-11-10 18:58
Walker förbättrar sitt renome genom att vilja ha FSAM blir kvar i truppen.

Bra, då får vi en starkare offensiv med en ytterback som är offensivt lagd.
Örebro Mittåt
2005-11-10 18:45
ÖSK-Power// Niklas Anttonen spelade under våren med ÖSK Ungdom, men han hade vissa skadeproblem och var inte med i så många matcher.

Sedan sommaruppehållet har han tagit en time-out. En familjebildning spelade väl in.

Enligt hans far kanske han dyker upp någonstans så småningom. Knappast dock i något ÖSK-lag, utan det blir nog i något mindre ambitiöst sammanhang.
Örebro
2005-11-10 18:08
Har mycket svårt att förstå dom som sågar FreSam. Själv tycker jag han tillhör de bättre - är dessutom ung, ambitiös och utvecklingsbar, gör attacker ibland från sin backplats och tillhör inte "tjongarna".
Örebro Ösk-Power
2005-11-10 17:26
Hur är det med Niklas Anttonen? Är han aktuell för ÖSK, eller är han fortfarande i Forward?
Örebro Arx
2005-11-10 17:17
ÖSK-deportivista//
(båda) Anttonen kom väl från Forward?
Örebro ÖSK-deportivista
2005-11-10 16:45
Bjornloven/
Jag tycker att du har en bra poäng. Själv undrar jag om inte ÖSK U - där spelarnas individuella utveckling premieras före resultatet - kan medföra att vinnarmentaliteten dämpas.

Det är naturligtvis bra att spelarna blir bättre individuellt, men jag tycker ÖSK (och ÖSK U) har saknat lag-spelet (att hjälpa varandra, löpa mera, samspel) oroväckande mycket. På ett liknande sätt verkar många spelare som kommit upp från ÖSK U (Anttonen, Klingberg, Jelecak, etc) tendera att prestera dåligt när det gäller som mest. Varför?
Örebro Bjornloven
2005-11-10 16:33
Jag kan inte säga att jag varit och sett så många av ÖSKs träningar. Men det jag funderar på är, varför talangerna i ÖSK inte blommar ut?
Ja visst är det så att alla talanger blommar inte ut. en del har talangen i benen men saknar den mentala biten för att lyckas.
Om man gör en jämnförelse med hockeyn, där MoDo under några år formligen sprutade ut kvalitetsspelare ur de egna leden, där många idag är världsspelare.
Beror det på kamp och konkurrens på träningarna, eller beror det kulturen i föreningen, eller är det så att i tex Modo fanns Peter Forsberg med sitt enorma "förlusthat och vinnarkärlek".

Jag tror nog att för att få fram riktiga kvalitetsspelare krävs alla dessa faktorer och säkert någon till. Men vad kan göras för att få ÖSK till ett nytt MoDo?
Det vore väl enormt om vi kunde få fram någon eller några till A-landslaget.
Vad tror ni andra som är inne och läser och debatterar på denna magnifika sida...

För övrigt önskar jag mig några nyförvärv som är på väg att etableras och kanske inga övermogna äldre divor...
Örebro Mittåt
2005-11-10 15:38
ara// Det är mycket lättare att acceptera en ytterback som inte gör några mål än en anfallare som inte gör det.

Jag tillhör nog dem som gärna ser att Fredrik fortsätter. Han vill som go_osk påpekar alltid gå fram på sin kant och se till att han är spelbar. Han är inte alls lika försiktig som Axel verkar att vara. Dessutom så har han väl slagit ett antal (nåja, några stycken i alla fall) målgivande inlägg i år.
Forward ara
2005-11-10 15:33
Arx /

Om Fredrik Samuelsson får kontrakt så lär Herish också få kontrakt.
Örebro go_osk
2005-11-10 15:08
Om jag får säga mitt i fallet FrSa så tycker jag att han är rejält underskattad. Han vill hela tiden vara offensiv och spelbar och är för det mesta helt okej i defensiven. Vi har även möjlighet att använda han på kanten på vårat tunna mittfält.

Det ska nu bli intressant och se om ÖSK fortfarande är angelägna om att behålla Kjäll. Blir det så att han går på FrSa:s bekostnad så tycker jag att det är helt rätt.
Örebro Arx
2005-11-10 14:43
Överskattad, möjligen ja. Men han kan i alla fall slå en och annan passning åt rätt håll. Det är mest kontraktet med FS och hans kapacitet som jag ifrågasätter.
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-11-10 14:24
Arx//Plats för Kuhi finns det nog men varför ska han spela för Ösk när han är den mest överskattade spelaren i hela Örebro,genomrutten med andra ord,inget mer snack om Kuhi nu.
Örebro Arx
2005-11-10 13:36
Med risk för att låta som ara ;-) måste jag ändå säga att det känns mycket märkligt att det inte finns någon plats för Herish i ÖSK när man skriver nytt kontrakt med Fredrik Samuelsson. Visst, de spelar inte på samma plats, men ändå. Vad lägger ÖSK sina stackars enstaka slantar på???
Örebro Kronblom
2005-11-10 12:01
Minns en diskussion som jag hade med en bekant isommras(som är Hammarbyare)om varför det aldrig har varit ngt ingående samarbete med Forward och nu verkar det äntligen som om att ett sådant samarbete är på G.Finns många lovande talanger i Forward och kanske skulle man kunna skriva över min favorit Aldemir till sportklubben!
Smoothieman
2005-11-10 12:00
Engen//Ja, en anrik klubb som göteborg får väl inte spela i superettan....
Lite tankar om nästa år:
Vi har bantat när truppen så mycket som möjligt,så troligtvis kommer några spelare att gå sönder eller så visar det sig att de är inte det vi har hoppats på.Vad häder då?Kommer vi att panik köpa sydamerikaner? Jaja,det som visste det
Välkommen Johan Pettersson till sveriges bästa klubb,tror på dig.
IFK Göteborg Engen
2005-11-10 11:01
Hoppas vi möts i Allsvenskan snart och inte i Superettan.
Örebro ÖSK tattoo
2005-11-10 10:09
Fredrik Samuelsson 2 år till.
Bara hoppas han får vara skadefri och lära sig att slå en femmeterspassning..
Så kan det nog bli nåt av det här också..
Örebro bandoo
2005-11-10 08:55
Just att alla hittils har gått utan någon ersättning gör ju att vi måste investera mycket i nya spelare, om man inte tar upp folk från elitgruppen dvs. Tror dock vi måste ha in förstärkning utifrån också för att detta skall fungera.
Örebro Eken
2005-11-10 06:42
Det är klart att den ekonomiska situationen gör att truppen blir tunn. Det måste vi vänja oss med. Att kunna locka allsvenska spelare som Walker säger känns inte realistiskt när alla våra fd allsvenska stjärnor får räkna med att jobba halvtid.
Örebro Rasberg
2005-11-10 00:16
måste säga att det ser väääldigt tungt ut just nu. vi tappar spelare, även om det inte är kanonlirare men det är oroande (precis som många inna skrivit). dyrt att få in spelare i kjälls kaliber eftersom de sitter i en bra kontraktsdiskussion. de vet ju att klubben vill ha en. svårt att värva spelare som man vill använda som backup till a-laget. ingen vill gå till ett lag om de vet att de inte får lira. sen tycker jag att man ska ta det lite lungt med näfver. han har gjort det bra när han kom in på slutet men någon frälsare är han nog inte. han platsade ju t ex inte i bröjan av serien. hoppas att han blommar ut, men någon spelare att luta laget på är det nog svårt att tro att han är. mycket tankar på många ord...
Örebro Kenneth.
2005-11-09 22:55
Larsen ja, en sån här pass "allvarlig" skada som han har haft kan ju sätta djupa och långvariga spår, ofta behövs det inte mkt innan man är sjukskriven igen.

Tunn trupp, visst. I dagsläget iaf. :-(

BennyGuldfot//
Jag säger
Grattis till det nya jobbet Kalle, inte en dag försent fast jag undrar om nån egentligen vill ha honom...
Landskrona BennyGuldfot
2005-11-09 22:44
Gissa om det känns bra i Landskrona...

Nu spelar vi på stor plan igen....
Utnyttjar kanterna och Gustaf platsar...
Grattis till nya jobbet Jingblad.

Örebro Mittåt
2005-11-09 22:20
go_osk// Ja, det stämmer. I alla fall skrev NA det.

Det är med en viss förskräckelse som jag ser hur antalet spelare minskar i truppen. Även om det kanske inte är förstahandsvalen på de olika positionerna som försvinner. Jag kan bara hoppas att det finns en plan. Samt att man kan genomföra den.

På mittfältet finns det till exempel bara följande spelare kvar:

Lars Larsen (har i princip varit skadad hela säsongen)

Fredrik Nordback

Patrik Anttonen (har indikerat att han gärna går till en allsvensk klubb)

Mirza Jelecak (tilltänkt som anfallare?)

Robert Walker (har varit skadad hela säsongen)

Kristoffer Näfver

Om de långtidsskadade spelarna inte kommer i spelbart skick och Anttonen verkligen flyttar på sig, så ser det väldigt tunt ut. Speciellt om Mirza skall anfalla.

Och ändå lånar man ut Herish och Klingberg samt skickar Marcus på dörren.
Örebro go_osk
2005-11-09 22:05
Om jag inte mins fel så uttalade sig Walker i Na för någon vecka sen där han sa att det är säkra kort från allsvenskan och superettan som man främst letar efter. Han berättade att man satt i förhandlingar med ett par stycken men ville av förstårliga anledningar inte gå in på eventuella namn.
Örebro DaSa
2005-11-09 20:58
Vi får hoppas det, verkar vara en intressant spelare. Han är ju bara 20 år också.

Tycker vi borde skicka styrelsen på studiebesök till Start i Norge så kan vi kopiera deras spelidé (kanske räcker att skicka Walker:)). Deras spelidé bygger i alla fall på att ha snabba spelare.

Undrar varför ÖSK inte vill behålla Lidén, han skulle ju ta över efter Nobbe när han försvinner. Vilka spelare har vi nu som kan spela på den defensiva mittfältsplatsen mer än Nobbe?
Örebro Ösk-Power
2005-11-09 19:55
Dasa //
Jag tror inte att intresset av Fredrik Olsson bara kommer ifrån supportarna.
Tror walker och övriga har rätt bra koll =) Hoppas det iaf
Annons: