/fotboll/osk/forum/9898.aspx/fotboll/osk/forum/9898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-11-21 19:27
Mittåt//Å andra sidan ser jag inget behov i att ha en utpräglad defensiv innermittfältare, det är bara slöseri på offensiva positioner. Skola om Nordback till ytter- eller mittback. Jag anser att vi endast behöver en defensiv mittfältare om vi ska spela 3-5-2, spelar vi 4-4-2 ska innermitfältet bestå av spelande spelare, inte rensande spelare. Sug på den du! ;-)
Örebro Mittåt
2005-11-21 18:38
Spelet om TV-rättigheterna.
Örebro Mittåt
2005-11-21 18:24
joth// Jag håller med dig om att Anttonen och Nordback inte haft någon av sina bättre säsonger. Man skall dock inte underskatta diverse tränares dragning åt hybrishållet. De flesta verkar att tro att de kan göra en bra fotbollsspelare av nästan vem som helst.

Att Nordback plötligt "blev dålig" hängde nog samman med att han oplanerat förväntades bli speluppläggare också i Larsens frånvaro. En roll som inte passar honom speciellt bra. Han skall jaga och förstöra - för det andra laget. Och sedan ha någon som han kan slå bollen till på ett enktel sätt för vidare distribution inom laget. För ett lag på jakt efter en spelförstörande inre mittfältare är han som klippt och skuren.

För övrigt skulle nog ett miljöombyte göra gott för båda två.

Men detta ändrar inte på min huvudtes. Det ser rätt så tunt ut på ÖSKs mittfält efter höstens utrensningar. Även om Anttonen och Nordback stannar. Så en snabb, spelskicklig samt målfarlig mittfältare skulle vara mycket välkommen.
Örebro joth
2005-11-21 17:24
På begäran kommer bilder på konstgräset... version 2.

Mittåt//Tror inte vi blir av med Nordback och Anttonen... ingen är väl intresserad av spelare i ett lag som inte har hållit jämn nivå. Anttonen har återigen haft en säsong då han blandat när det gäller bra och dåliga matcher. Nordback gjorde nog sin sämsta säsong på länge... enligt mig.
Örebro Chipset
2005-11-21 17:10
Äntligen satsar ÖSK på snabbhet och löpstyrka. Som jag längtat efter de prioriteringarna. Just nu är det väl bara Antonnen och Haginge som kan tillskrivas snabbhet, möjligtvis MSam också...
Örebro erikf
2005-11-21 17:09
Bara jag som tycker Walters mål var snyggast på vallen i år?
Örebro Hlynur
2005-11-21 14:17
Kribba//

Håller inte med dig angående att nästa års superetta skulle vara enklare än årets. Sundsvall och Landskrona är ju två lag som varit med länge i allsvenskan och satsar nog stenhårt på att gå upp igen så fort som möjligt. Dessutom är det två lag som kräver en lång resa. I matcherna mot Assyriska kommer det nog gå riktigt hett till efter allt som dessa två föreningar har varit med om på senare år....
Örebro Mittåt
2005-11-21 13:24
Vad ÖSK behöver mer än någonting annat är en spelande mittfältare, som kan ta över den dagen då Lars Larsen faller ifrån. Och den dagen är nog inte mer än ett eller max. två år borta.

Vad det betyder för laget att sakna den spelartyp som Larsen representerar åskådliggjordes med icke önskvärd tydlighet under säsongen 2005. Ingen av de mittfältare som finns i truppen var ens i närheten av att klara av att fylla ut denna roll. Angel var möjligen tänkt som en ersättare på sikt, men han har ju lämnat.
Örebro Arx
2005-11-21 13:05
Saywee//
Sent svar, men här kommer det. Nix, Frillesås spelar i Södra, ÖSK i Västra. Däremot kan det vara så att de kan få mötas längre fram, jag har för mig att det är de fyra bästa lagen från södra och västra som samlas i södra kvalserien.

Och det gick ju givetvis åt helvete i lördags, trots en oerhört lyckad försäsong. Verkar obehaglight bekant, på något vis. Gula tröjor tycks inte hjälpa mot Örebro Sportklubbs notoriska sämst-när-det-gäller-filosofi.
Örebro Ståhl
2005-11-21 12:40
Ösk-power
Jag vet inte om jag vill hålla med dig om att det är försvarare som ÖSK behöver. ÖSK släppte in 32 mål (3:e bäst) samtidigt som man gjorde endast 40. Nu har vi dessutom tappat vår bästa målskytt. Det som behövs tycker jag är en nickstark targetplayer/straffområdesspelare (Stefans Rodevåg) samt en snabb djupledslöpare (typ Johan Paulsson).
Örebro Mittåt
2005-11-21 12:34
Utsläckt.
Örebro Mittåt
2005-11-21 12:34
*Korpen*// Jo, det var han. Men inte kan man säga nej till en mittfältare som klarar av att göra två mål på ÖSKs betongförsvar. I samma match dessutom.

Nu är dock chansen inte så stor att Anton hamnar i Örebro. Det är många som drar i honom.
Örebro Mittåt
2005-11-21 12:30
ÖSK-Power// Mittfältarna faller ifrån som spön i backen, eller hur man nu skall säga.

Larsen.
Skadad hela förra säsongen. Börjar bli gråhårig.
Nordback.
Blir nog såld om någon vill betala.
Anttonen.
Har sagt att han vill bli allsvensk.
Jelecak.
Påtänkt som anfallare (?).
Kyosev.
Fick inget nytt kontrakt.
Klingberg.
Kommer förmodligen att lånas ut.
Carreño.
Sade upp bekanskapen efter att han synat det svenska skattesystemet i sömmarna.
Lidén.
Fick inget nytt kontrakt.
Walker.
Fick kontraktsförlängning på 2 år.
Näfver.
Fick nytt kontrakt på 2 år.
Örebro *Korpen*
2005-11-21 12:20
Hlynur//

Enligt NA går rehabiliteringen bra och han ska kunna vara med när träningsmatcherna drar igång igen...

Anton Holmberg... Är inte det han som gjorde 2 mål mot ÖSK i Västerås? Då vill jag inte se han i Svartvitt ;)
Örebro Ösk-Power
2005-11-21 12:14
Lite reflektioner.
Känns mycket bra att klubben redan igår gjorde klart med Haginge. Angående Walker, så har jag inte mycket att kommentera. Jag har knappt sett honom i "action", men eftersom de tecknar ett 3 års kontrakt bör de ha stora förhoppningar på killen. Hoppas hans rehab. går bra.

När jag läste NA idag så nämner Melin att klubben fram för allt kollar på anfalls och mitfällts altenativ, vilket jag inte riktigt förstår. Okej, en anfallare är ju gjutet men en mittfältare förstår jag inte riktigt. ( Kanske är för att någon spelare är på väg bort ? )

Är det inte bättre att lägga sina slantar på en mittback eller en ytterback ?. Jag skulle definitivt satsa mina kort på en back. Det är där problemet ligger hos ÖSK. Spelare som Thomas Andersson,Frippe och Mange har nog nästan haft sin "storhets tid", därför bör det satsa på en ung , hungrig back som har åren framför sig. Jag är stundtals skeptisk till ÖSK´s fotbolls filosifi. Man bygger ju som sagt ett lag från grunden, alltså backlinjen.
Örebro apskallen
2005-11-21 09:16
Jag tror att ÖSK:s svåraste motståndare blir ÖSK själva nästa år. En, vad det verkar, tunn trupp och hittills inga förstärkningar där det verkligen behövs (försvaret).

Och vad är egentligen Walkers fotbollsfilosofi? Nu har han i princip ett halvår på sig att spela in ett fungerande spelsytem. Men vilket blir det? Kommer vi att fortsätta med tjongbollar från backlinjen eller ska vi försöka bli ett mer spelande lag? Det finns många frågetecken som måste rätas ut innan vi kan räkna med topplaceringar i Superettan...
AIK kribba
2005-11-21 00:26
Några heta nyförvärv inför nästa säsong på lut för er? Ni lär få lite lättare motstånd nästa år..det känns klart redan nu,även om silly season inte är över.

Lag som AIK, Öster och Gais känns klart tuffare än assyriska,sundsvall och bois. Boden, ett jobbigt skrälllag som skrällde mycket hemma är borta från serien. Spelar ni era kort rätt borde ni ha ett utmärkt utgångsläge inför nästa säsong.

Bois tror jag blir mycket svår motståndare..sundsvall måste skärpa sitt notoriskt svaga bortapel. Hemma lär dom ta många vinster men det duger inte att vara enbart hemmalag om man ska gå upp. Dom var nästan lika dålig som assyriska i år och frågan är dom två ens höll se mittenivå i år...

Örebro kubanen_90
2005-11-21 00:01
jag tycker att emra har fåt chansen att vissa upp sej också. Jag gnälde inte så mycket när inte emra fick mycket speltid för han är väl ingen superb lag spelare?
Örebro Ron
2005-11-20 23:35
Mittåt//
Angående Robert Walker.
Det är bl.a. det jag tycker är så fel. Tränarens son är den enda som fått en "rejäl" chans att visa vad han går för. Sist det hände var med Svante Dahlqvist. Han blev kvar i nästan åtta år. I och för sig i u-truppen men ändock avlönad.
Marcus L, Robin I m,fl. får inte ens ett par matcher på sig i riktiga förhållanden. Inte heller Bengtsson som tvingades att spela med u-truppen. Även om Robert skulle vara bra så skulle det se bättre ut om han utvecklades i t.ex. Forward. Sådant skrivs inte en rad i tidningarna.
Örebro kubanen_90
2005-11-20 22:49
någon som vet hur många år westman och larsen har kvar? är det aktuelt att anttonen ska sticka fortfarande?
Örebro Mittåt
2005-11-20 22:48
Haginge fanns för övrigt inte ens med bland dem som förväntades skriva nytt kontrakt i år. Vilket väl betyder att man verkligen omförhandlar alla eller i alla fall de flesta kontrakt. Samtidigt som man i hans fall även passat på att förlänga det.
Örebro Mittåt
2005-11-20 22:45
Verkligen bra att Haginge skrivit på för tre år.

Beträffande Robert Walker är jag mer tveksam. Killen var lärling denna säsong, skadades under försäsongen efter att ha gjort några sporadiska inhopp.

Vad han går för under skarpa förhållanden är det väl egentligen ingen som vet. Varför skrev man ett treårskontrakt med honom medan man skickade Marcus Lidén på dörren och lånar ut Klingberg?
Örebro kubanen_90
2005-11-20 22:25
ekonomiskt sett är det en liten ljus glimt att ösk är intresserade av mjälbys Fredrik Olsson. Kanske någon stor sponsor på g?
Örebro Ericson
2005-11-20 22:09
Efterlyser fortfarande bilder på nya mattan... Kom igen nu, innan snön kommer. Tomten (som brukar hänga här) kan kanske knäppa ett par bilder åt en Göteborgare... ;-)
Örebro Hlynur
2005-11-20 22:06
Hur går det med Robert Walkers skada egentligen? Är han på väg tillbaka?
Örebro # brorzan
2005-11-20 21:44
Rob och Hagge klara med kontrakten!
Örebro kubanen_90
2005-11-20 20:19
Ämne: kubanen_90//
Var bo....
jag bor i sörbyängen och här finns det många ställen för snön att samlas på! ):
AIK Saywee
2005-11-20 19:09
kubanen_90//
OK, jag bor mitt i city och har inte sett en enda snöflinga förrän jag närmade mig utkanterna, typ Stadsparken ...

... PS jag gillar inte det vita vattnet!

Snart är det vår och de svartvita eleganterna och kubanerna är i kanonform, jag längtar redan nu och snart vänder det!

Med snurr i vändkors från Saywee!
Örebro Mittåt
2005-11-20 18:31
gurka// Det är inte nödvändigt att köpa papperstidningen. Man kan köpa en pdf-utgåva över nätet.

Det är dock rätt stor sannolikhet att tidningen inte innehåller några nyheter om laget på söndag-måndag eftersom sportskribenterna har fullt upp med att rapportera av lördags- och söndagssporten.
Länktips: www.na.se/pdf/
Örebro kubanen_90
2005-11-20 17:59
Annons: