/fotboll/osk/forum/9895.aspx/fotboll/osk/forum/9895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-11-25 11:12
Kenneth//Jag felciterade Walker och eftersom det nu blev sådan het potatis tog jag bort frågan och svaret eftersom jag mindes svaret fel... ber om ursäkt för felciteringen. Måste dock säga att med den mängd information som vi fick under gårdagskvällen var det svårt att hålla isär allt.
Örebro Kenneth.
2005-11-25 10:56
Vad som är väsentligt eller inte i en artikel är väl i betraktarens ögon. Det var alltså inte korrekt återgivet med Walker svar?
Örebro Matta
2005-11-25 10:47
Johts rapportering är helt korrekt i allt väsentligt. Men det var rätt snabba replikskiften ibland.
Örebro Kenneth.
2005-11-25 10:43
Matta//
Så du menar att joths rapportering inte är korrekt?
Örebro Matta
2005-11-25 10:34
Walker ville inte kommentera Haginges position när han satt i publiken. Även Thomas Andersson och Magnus Samuelsson satt för övrigt i publiken. Det där med att gå ut eller hålla för öronen, var det jag och inte Walker som sa (på skoj alltså).
Örebro Kenneth.
2005-11-25 10:29
Är väl självklart att man skall vara nöjd med Walker och vad han presterat.
Dvs. om man är nöjd med att spela i lägre divisioner än allsvenskan. :-(

Förstår precis vad du Eken menar om vad som hoppar ur Walkers mun.
Örebro joth
2005-11-25 07:53
Eken//Näfver tycker jag har utvecklats den här säsongen och när det gäller Haginge så har han lyckats väldigt bra när han har fått chansen på mittbacksplatsen. Sen har vi alla olika syn på det hela och det är väl bra det.

När det gäller Walker så är jag övertygad om att han är rätt person att leda laget trots att årets placering var en besvikelse. Men som sagt alla har vi olika åsikter. :-)

För min del så känns det som att rätt personer sitter på rätt plats i organisationen. Men å andra sidan är jag väl en av sektmedlemmarna! ;-)

Jag ser även framemot träningarna och se hur Sandro fungerar under A-truppsträningarna!

Som medlem nu skulle jag verkligen vilja ha svart på vitt om vad som är bra respektive dåligt när det gäller bolagisering. Antar att bland annat Mittåt kan hjälpa oss med det. ;-)
Sverige Pat
2005-11-25 07:51
Ämne: Jesper Florén tränar....Eken - När tränade han med HeIF? Jag visste att dom var nyfikna på honom men har missat att han varit nere.

Jag tycker f.ö inte resonemanget att han inte skulle vara intressant för ösk o vice versa stämmer. Som dom flesta vet debuterade han i division 2 i år, en division under ÖSK.
Örebro Eken
2005-11-25 06:31
joth//Tycker Du det ser ut som Haginge tagit många steg i utvecklingen den gångna säsongen. jag tycker han ser ut att lida av att flytta runt vilket han också har bekräftat själv.

Walker snackar mycket bull shit tycker jag. Man måste alltid tänka efter, stämmer det han sagt.
Örebro joth
2005-11-25 06:06
Eken//Eken, det där kan du ta med en nypa salt. Så här i efterhand är jag faktiskt lite osäker på vad Walker och vad Dernand sa... ;-)

Walker nämnde inte många spelare vid namn, men Haginge och Näfver nämdes för att dom tagit mycket positiva steg framåt i utvecklingen!

Måste säga att dom som inte var där missade något... mycket trevlig stämning slottet!

Intressant är att Walker nämner omställningen från det gamla konstgräset till naturgräs... ärligt talat tror jag att det ligger vädligt mycket i det. Det ny gräset är godkänt av UEFA och ska ge en mycket mer naturtrogen studds av bollen vilket förmodligen kommer att gynna ÖSK.
Örebro Eken
2005-11-25 00:36
Från kvällens möte:

Satsar du på Haginge på mittbacken nu? (Till Walker)
-Det tänker jag inte svara på nu när han sitter här, eventuellt om han går ut eller håller för öronen. *Skratt*

Taskig attityd från Walker tycker jag
Örebro # brorzan
2005-11-25 00:15
Nu har Joth sammanfattat kvällens medlemsmöte.
Örebro Mittåt
2005-11-24 23:54
"Giffarna" värvar anfallare från Ljungskile
SUNDSVALL.

Gif Sundsvall ersätter anfallaren Ali Gerba, som går till allsvenska IFK Göteborg eller AIK, med Ljungskiles forward Johan Patriksson.

" En rapp och tuff anfallare som kommer ställa till mycket bekymmer för försvarsspelarna i superettan", säger GIF Sundsvalls klubbchef Urban Hagblom i ett pressmeddelande.

Patriksson har skrivit på ett treårskontrakt.
Örebro Mittåt
2005-11-24 23:49
Nackdelen med att ha ett bolag är att det inte längre går att köra verksamheten med ett negativt eget kapital :-). Skulle man kanske kunna säga.

Så går det när man blandar in en massa näringslivsfolk i styrelsen. De har en helt annan referensram.

Men givetvis är det bra om man för in verksamheten i en mer ändamålsenlig organisationsform. Omsätter man mellan 20 och 30 miljoner kronor per år så är nog inte den ideella föreningen det mest naturliga sättet att organisera sig.
Örebro kubanen_90
2005-11-24 23:31
vet inte riktigt vad bolagisera betyder men är det typ att man säljer delar av klubben?
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2005-11-24 23:22
Saxat från NA:

ÖSK planerar att bolagisera
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2005-11-24 22:50

Örebro SK Fotbolls styrelse informerade i går klubbens medlemmar om de sensationella planerna att bolagisera föreningen.
– Det här är en jättemöjlighet för ÖSK att skapa kontinuitet, kapital och kompetens, sa klubbens vice ordförande Mikael Karlsson till de samlade medlemmarna i Rikssalen på Örebro slott.

ÖSK Fotboll har brottats med ekonomiska problem under många år.
Förra vintern var problemen så allvarliga att ÖSK kastades ut ur allsvenskan.
Styrelsen i ÖSK Fotboll utreder just nu en bolagisering av föreningen.
ÖSK Fotboll AB siktar på ett aktiekapital på tio miljoner kronor där den ideella föreningen måste ha en majoritet på minst 51 procent av ägandet. På medlemsmötet i går målades Spelarinvest AB ut som en tänkbar ägare av de resterande 49 procenten.
– Det här är inte knutet till något belopp utan både stora och små aktieägare skulle vara välkomna. Inget belopp skulle vara för litet i det här sammanhanget, sa Karlsson.
Frågan ställdes till medlemmarna: Är detta en bra väg för ÖSK Fotboll?
Om klubben väljer att gå vidare med planerna avgörs frågan slutgiltigt på ett årsmöte och en föreningsstämma.
Örebro Eken
2005-11-24 22:34
D. McGrain//Tack
Örebro D. McGrain
2005-11-24 21:53
Ämne: Rapport från kvällen....
Kort sammanfattning:
*Läktaren ska bli klar, ny ståplats mot Idrottshuset på G med stå-som-ka-bli-sitt-vid-behov.
*Ekonomi: minus ett par miljoner men ändå litet plus kvar i kassan vilket gör att Licensnämnden hålls borta. Kraftiga nedskärningar i budgeten (läs löner), mindre budget (läs sponsorintäkter) t nästa år. Inga pengar t spelarköp.
* Organisationen ska göras om egentligen från början. Ska skapa en fungerande organisation med lite seriös och professionell inställning. Skapa en långtidsvision, en policy a´la Djurgårn om hur ÖSK ska spela, värva etc. Förbättra kontakterna med länsklubbar osv.
*Laget ska byggas på egna talanger från ÖSK U - de letar också efter en mf och en fw. Bara ute efter kontraktslösa - inga köp. Det var väl de stora punkterna tror jag.
Örebro Eken
2005-11-24 20:02
Rapport från kvällens höstmöte önskas mycket
Örebro Eken
2005-11-24 19:51
Jesper Florén tränar för närvarande med Ajax. Har också tränat med Hälsingborg och ICA-hanlaren i Göteborg.
ÖSK ligger på en mycket enklare nivå när det gäller att ta hand om ungdomar.
Örebro *Korpen*
2005-11-24 18:12
Pat//

Jesper Florén är en väldigt talangfull spelare, men vad vore bäst för honom? Att inte få någon matchträning alls i ÖSK:s A-lag, Spela i division 3 med Ungdom eller att försöka slå sig in i Forwards A-lag som spelar i division 1 nästa år?

En förköpsrätt vore det optimala, tycker jag... Men självklart måste ÖSK kontakta Forward innan det är för sent...
Sverige Pat
2005-11-24 16:58
Ämne: Pat//Kan också vara ....
Skulle köpa det om det inte vore för ÖSK:s historik.

Det är ju inte så att det handlar om en enskild spelare som inte snappas upp av ÖSK.

Fråga som kanske kan fungera som exempel: Har ÖSK ens tänkt tanken på att bjuda in Jesper Florén från Forward på träning? Om inte med A-laget så åtminstone U.
AIK Saywee
2005-11-24 16:58
Det är som att gå och vänta på Jultomten, kommer han med några svartvita paket? Det är hemlighetsfullt, men man får inte vänta för länge med inköpen för då kan de bästa klapparna ta slut.

Nej nu skall jag knalla upp till min termos i våtdräkt, det regnar vågrätt och Kattegatt´s vågor är lodräta!

Oj, vad jag längtar efter att bl.a. få dra på mig en toppluva, en snygg halsduk och den värmande ÖSK-fleesen för att bevittna den första träningsmatchen i sol, flera plusgrader och grönt gräs på Behrn Arena!

PS nu är det mindre är 100 inlägg kvar till 50.000

Med hopp om bra svartvita paket från Saywee
IFK Norrköping jazzman
2005-11-24 16:25
Det har ryktats om Anttonen till IFK Norrköping. Det var också bara ett rykte.
Örebro *Korpen*
2005-11-24 16:12
davenn//

Att det inte håller med att värva för många osäkra kort när man spelar i Superettan/allsvenskan. Tror att ni kan få det svårt om Toivonen lämnar..

Vad händer med Arenan? När börjar bygget igen? Någon som vet?
Degerfors davenn
2005-11-24 15:05
korpen// Jo jag håller nog med dig... Klart att man inte skall värva för många och heller inte osäkra kort... Vilken läxa skall vi lära oss efter säsongen????
Örebro ÖSK tattoo
2005-11-24 15:05
Känns bra att tomas skrev på för ett år till.
som vi alla vet är han inte den snabbaste liraren men har har en grym rutin och kan kastas upp i anfall sista 20( med framgång har vi ju sett tidigare) och styra upp i dom bakre regionerna vid behov. skulle kännas väldigt tomt utan honom också, han har varit med under hela min period som ÖSK,are och det är alltid kul att träffa honom på stan,puben. har oftast tid för ett par frågor och kankse lite lite allmänt snack.
Sen skulle det kännas väldigt orättvist om han slutat nu med tanke på den skara fans som var med i ljungskile och isåfall sett hans sista match.
Thomas ska firas av med dunder och brak, champange och cigarr. En av få verkligt stora hjältar vi har i ösk.
Örebro *Korpen*
2005-11-24 14:28
davenn//

Det är ju precis därför jag längtar till seriestarten!

Du vet väl att det bara är November? Nyförvärven kommer, vänta bara. ÖSK har lärt sig sin läxa, Degerfors kommer att lära sig sin läxa efter säsongen. Hellre ett bra nyförvärv än två osäkra, eller vad säger du?
Örebro go_osk
2005-11-24 11:27
Saxat från Mjällbys Silly Season.

Kvicke anfallaren Fredrik Olsson, som tillhörde skyttetoppen i Superettan 2005, är inför kommande säsong intressant för framförallt GIF Sundsvall och AIK, men även Örebro SK vill ha honom 2006. I slutet av november besökte Fredrik Sundsvall och ett extra plus för norrlandsklubben är att Fredrik sedan tidigare känner flera av deras yngre spelare.

Kanske inte helt omöjligt att han tillslut spelar för ÖSK!
Örebro Grixx
2005-11-24 07:28
Pat//Kan också vara en formulering utan tanke att den skulle analyseras för djupt.
Annons: