/fotboll/osk/forum/9891.aspx/fotboll/osk/forum/9891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kämpa SvartVit !
2005-11-28 20:08
Faan va gött att S Henriksson kommer till ÖSK :) Tror Henriksson kommer gö mycket nytta för laget!
Örebro joth
2005-11-28 19:54
Mittåt// Läst min träningsrapport? Lars är en outsider till min startelva...
Degerfors Chrille Degerforza
2005-11-28 19:50
S Henriksson kommer inte att få er att gå upp i Allsvenskan, oavsett vad ni tror om spelaren. Ta vilka ni vill, men kvar i superettan kommer ni vara!
Örebro Mittåt
2005-11-28 19:47
joth// Har du redan spolat LaLa?
IFK Göteborg Ian Rush
2005-11-28 19:44
Grattis till Zeb. Han kommer att tillföra endel. Värvades till blåvitt som vänterback en gång i tiden. Han var vänsterback i U21-landslaget och spåddes bli Roger Ljungs arvtagare. Men det blev innermitt/anfall för Zeb där han gjorde störst nytta. Jobbar hela matchen, tyvärr är han inte särskillt snabb.
Örebro joth
2005-11-28 19:43
Så här ser det ut just nu va, eller?

-------PeWe--------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
PaAn-RoWa-SeHe-KrNä
-----JoPe-EmTa-----

För övrigt finns första delen av presskonferensen i ÖSK-TV! format på officiella.
Örebro ÖSK-Marte
2005-11-28 19:43
WOW, det här var precis en sådan värvning som ÖSK behöver!
Örebro Per Persson
2005-11-28 19:42
MAD FOR IT: Jag saknade Gurra som kämpe och pådrivare när det gick oss emot förra året. Tror han som sådan är viktigare än många förstått. Jansson ser jag hellre som högerback istället för FS.
Örebro Hlynur
2005-11-28 19:41
Joth// Vart går gränsen gällande hur länge man får vara lycklig som ÖSK-supporter egentligen?
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-28 19:38
Per Persson:
Och vart skulle du då göra av Fredrik Jansson? Försvinner Kjäll så kan han iofs konkurera som högerback med Fredrik Samuelsson.

Thomas är enligt mig redan nu fjärde val som mittback, skulle Gurra anlända så är han femte val.

Och Gurra, ja, vad har han förutom hjärta?
Örebro Per Persson
2005-11-28 19:34
MAD FOR IT: Jag tror det skulle vara toppen med Gurra o Haginge som mittbackar, Samuelsson går ju sönder hela tiden o Thomas kan rycka in med sin rutin vid behov. Dessutom har Gurra riktigt ÖSK-hjärta, komihåg vilka matcher han gjorde hösten -04.
Örebro joth
2005-11-28 19:22
Mini mini träningsrapport... jag lider med Larsen, hoppas att det inte var något allvarligt!
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-28 19:18
*Korpen*

Emra är väl den av dom 3 som är den som är mest renodlad? Om jag inte minns fel så användes Johan Pettersson som yttermittfältare i en del matcher, och Seb ja, han är precis som Hagge, potatis!
Örebro *Korpen*
2005-11-28 19:15
Saxat från fotbolldirekt.com:
"Vilken lagdel anser du behöver förstärkas ytterligare till kommande säsong?
- Vi behöver naturligtvis 1-2 anfallare till eftersom vi bara har två renodlade på den positionen just nu. Jag har dock inget konkret att förmedla om detta just nu, säger Frebran."

Vad menar hon med detta? Är Emra på väg bort? Nu är jag förvirrad...
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-28 19:15
Om Gurra skulle få återvända gratis till Sport, varför skulle vi då välja att förlänga med Thomas Andersson?

Gurras äventyr blev som många av oss förutspådde ett fiasko, skulle inte hans beslut att/om återvända hit bekräfta det?

Sen är han ju inte direkt helgonförklarad av (majoriteten?) av ÖSK fans. En comeback för honom och Hagge gör inte många matcher som mittback, om inte Frippe och Mange används på kanterna i en backlinje.

Jag är klyven.
IFK Göteborg Starbolt
2005-11-28 19:11
Ämne: Helt suverän värvnin....
Håller med dig fullständigt, Seb är en spelare som kämpar enormt bra, viker inte ner sig lätt iaf. En av dom få som verkligen slet hårt i blåvitt under det mörka året 2002.
AIK Saywee
2005-11-28 19:08
Kanske SH kan bli en bra "Micke Danielsson"?

Landskrona i premiären, bäva månde Gurra! eller?
Örebro Per Persson
2005-11-28 19:05
Helt suverän värvning, tack styrelsen, minns att Sebastian var fruktansvärt jobbig att möta när han spelade i Blå/vitt. Spelare med rutin från A-landslaget kryllar det ju inte av i SE. Välkommen "hem" Sebastian. Ryktet säger att Gustaf Andersson också skall få återvända gratis från Bois, hoppas det är sant.
Örebro DaSa
2005-11-28 19:03
Har aldrig varit vidare förtjust i spelare som kan spela på "alla" platser. Känns inte som han är någon kantspelare och mitten mittfältsplatserna tar väl Larsen och Nobbe hand om. Så då återstår bara en anfallsplats eller möjligtvis att spela in honom som mittback (om han inte redan klarar av det). Eller skall han ta Näfvers vänsteryttermittfälts plats?

Det positiva är att han är stor och stark, förhoppningsvis kan också bli den pådrivare som vi saknade i år.
Degerfors Glaban
2005-11-28 18:54
En hel Seb är en fin förstärkning för er. Åter´står att se om han kommer upp i sin kapacitet...
IFK Göteborg Starbolt
2005-11-28 18:53
Sebastian Henriksson är iaf allround kunnig, kan spela vänsterback, vänsterytter, centralt på mitten och även forward !!! bäst är han väl på centrala mittfältet tycker jag.
Är allt bra att han vänsterfotad spelare.....sen kanske skottet inte är det bästa ;)

Vet ju inte vad ÖSK behöver för spelare dock, men har man ont om pengar som ni verkar ha (tyvärr) så är det aldrig fel att ha en sån allroundkunnig spelare som Sebastian i laget.
Örebro R.F 4 33
2005-11-28 18:43
Jaha, Jag får säga välkommen till "Zeb"

Jag ska ärligt säga att jag inte är helt övertygad om att det blir en "supervärvning" men jag är den första att ta av mig hatten och buga om jag har fel.

Lycka till i ÖSK Sebastian!

/Chipset
Han är ju ingen "vinthund" direkt :)
Örebro Chipset
2005-11-28 18:38
Tycker Henriksson är en helt okej värvningen. Minns honom som en ganska bra allround-tuggande spelare. Hoppas bara han inte är långsam som Starbolt säger för det var ju såna spelare vi INTE skulle värva.
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-28 18:34
Beträffande den "firma" som det skrivs om under "det ryktas.." på sverigescenen, så var det en incident som inträffade i samband med matchen hemma mot VSK i höstas. Det är ytterst tveksamt till om dessa bråkstakar slåss i ÖSK's färger, verkar mer vara ett gäng casuals som fått smak för box!
IFK Göteborg Starbolt
2005-11-28 18:25
Grattis till ett bra nyförvärv, är väl en av dom få blåvitt anhängare som tyckte om Sebastian Henriksson kanske ;)
Men han är ju bra att ha i truppen iaf, kan spela lite överallt, lite långsam kanske ;) men jäkligt lojal spelare.
Örebro *Korpen*
2005-11-28 18:10
Perkan - Hejdå Walker!//

Vi har ju Emra Tahiri, den store egoisten, som kan sätta dit några bollar när han hoppar in...
Örebro Mittåt
2005-11-28 18:09
Perkan// Lugn, bara lugn. Johan kommer att göra succé. Han är bra. Och Sebastian gick skadad större delen av förra året. 2003 spelade han 25 matcher och året därpå 22 stycken.
Örebro Mittåt
2005-11-28 18:02
Einar// Han hamnade ju i länet i alla fall. ;-). Eftersom du (om jag kommer ihåg det rätt) väl bor i Örebro, så kan du ju alltid komma ner och kolla in honom på Behrn Arena.
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2005-11-28 18:00
Jag är riktigt orolig för att vi kommer att ha ett dyngfloppande anfallspar nu.... Om Sebastian och Johan Pettersson startar så är jag högst orolig över målproduktionen. Pettersson har visserligen gjort 25 mål i tvåan, men det är i tvåan. Det är jäkla skillnad mellan SE och tvåan. Sebastian har gjort ett mål på 11 spelade matcher. två från start och nio inhopp. Inte ett jättebra facit... Men jag hoppas att jag har fel fel fel och att de tu blir ett målglatt par som öser in mål för vårat svartvita lag! Forza SvartVitt!
Degerfors Einar.
2005-11-28 17:58
Fy fan.. fy fan... jaja... hans hälsensproblem fortsätter säkert även i år. Kan vi hoppas på att han gör en "Larsen 2005"?
Annons: