/fotboll/osk/forum/9890.aspx/fotboll/osk/forum/9890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro WhItE ZoMbIE
2005-11-29 14:00
Kronblom//Typisk gnällbältementalitet,bara klagar,Sebbe kan tillföra en hel del rutin till våra unga grabbar,ger alltid 100%,kan även spela som anfallare,bra komplement till Pettersson så lägg ner ditt jävla klagande.
Örebro Kronblom
2005-11-29 13:55
Återigen kan man undra vad man tänker på när man värvar spelare.Nä,Seb ville jag verkligen inte att man skulle satsa på.Han är defensiv mittfältare och det har vi redan en sådan spelartyp i Nobbe,vad ska man med två defensiva mittfältare till??
Hade hellre sett att man satsat på kreativa spelare,typ Tommy Thelin från Åtvid eller Mahmod Hejazi från väsby.De kostar mer,visst,men nu tycker jag man köpt en rea-spelare i och med Seb.
Nu får jag nog skit för detta men jag tycker inte alls ÖSK gjort ngn bra värvning!
Örebro ÖSK tattoo
2005-11-29 13:10
En längd diskussion har blommat upp,, det spelar egentligen ingen roll hur lång man är om man inte har taiming och spänst, så jag säger det igen, Låt ÖSK ta kontakt med Örebro volleys fystränare Nisse holmdahl och låt honom göra specialträningsprogram åt spelarna för att utveckla spänst och taiming..
AIK Saywee
2005-11-29 11:46
Tack Efaqo, vi skall kämpa!!!
IFK Göteborg Efaqo
2005-11-29 11:42
Tror att Sebastian kommer tillföra en hel del. Kämpa på, ÖSK!
Örebro joth
2005-11-29 10:53
Saywee//Åtminstone lär ju alternativen vara fler på dom fasta situationerna...
AIK Saywee
2005-11-29 10:45
loopy//
Du har rätt i att det inte går att träna upp längden, lr?
Om alla i laget lägger in 5 mm´s sulor i dojorna ökar medellängden med 5 mm.
Det kanske är fusk och kollas av av fjärdingsman, jag menar fjärdedomaren.
AIK Saywee
2005-11-29 10:41
En liten fundering, hur många mål tillkommer som spelmål och hur många kan tänkas tillkomma på fasta situationer. Någon som vet ungefärlig fördelning?
Örebro loopy
2005-11-29 10:38
Ståhl//

när man väl får huvudet på bollen så är ju längden av mindre betydelse, men för att komma dit med skallen så är faktorerna längd, spänst, timing och placeringsförmåga av betydelse. (var väl nästan vad Saywee precis skrev :)

längden är det enda som inte går att träna på så jag tror ändå att ökad medellängd på några centimeter ändå kan betyda en del både offensivt och defensivt.

Emra har ju längden för att kunna bli en bra huvudspelare och kan nog utveckla den biten rejält med träning och spel mot tuffa försvar.

Mirza har ju börjat ta för sig en del men som alla andra delar i hans spel skulle nog även huvudspelet gynnas av några kilo muskler.

Man kan väl i alla fall konstatera att costa/kuhi som var våra försataval som anfallare när förra säsongen startade knappast vann några nickdueller alls.
Örebro Grixx
2005-11-29 10:36
Mittåt// Om han ville till området så finns det inte så många klubbar att välja på.

Degen velade och risken att stå utan något kontrakt var inget han önskade.

ÖSK kunde lova kontrakt,lite mer pengar?,hygglig chans till allsvenskt spel,Större stad.

Jag tror inte att Degen inte ville ha honom, det var nog "bara" ekonomin" som strulade där.

....ähh innerst inne vet vi ju att det var plasten som gjorde att han släppte allt han hade för händerna och skrev kontrakt.
AIK Saywee
2005-11-29 10:35
Mittåt och Ståhl//
Nej, ni har helt rätt, längd är inte hela fördelen, men det är ingen nackdel ...

... om man dessutom har spänst och timing.

Det är dessutom ganska bra om man är på rätt plats vid rätt tillfälle :-)
Örebro Ståhl
2005-11-29 10:07
Kul med långa anfallare, men längd är inte alltid samma som god nickförmåga. Titta t.ex. på Emra som inte vinner mycket trots sin längd.

Bäst huvudspelare i förhållande till längd är enligt mig Patrik Anttonen. Han är bara 178 cm och vinner ändå många dueller.
Synd att inte Mambo Mumba är kvar. Han höll världsklass på att läsa bollbanan!
Elfsborg Mattias_Jonsson
2005-11-29 09:36
Välkommen till Örebro Sebastian!!
Det här känns riktigt bra, behövdes efter alla de spelarförluster som blivit efter seriens slut. Forza ÖSK, nu går vi ut och visar att även vi kan vinna en serie!!
Örebro Mittåt
2005-11-29 09:33
Grixx// Det är det enda som gör mig orolig. Men vad kunde han egentligen säga? Här är några förslag som han uppenbarligen förkastade:

1. Degerfors ville inte ha mig.

2. Jag vill så gärna spela i Allsvenskan igen och jag är säker på att ÖSK med mig i laget kommer dit innan mitt treårskontrakt gått ut.

3. Vi hittade ett så bra dagis i Örebro.

4. Mitt hjärta har (egentligen) alltid varit svartvitt .

5. ÖSK betalade bättre, alternativt "Jag gillar verkligen gubbarna i Spelarinvest".

6. Som ÖSKs trupp ser ut idag så kände jag mig säker på en plats i startelvan.

7. Jag har alltid gillat att spela på konstgräs. Bollen blir liksom mer förutsägbar. Därför kändes Behrn Arena betydligt tryggare än Stora Valla.
Örebro Grixx
2005-11-29 09:29
Positivt att höra Walker säga att spelet ska vara snabbt och på marken.

Inte för att jag vill strö salt i såren för Degen men Zeb säger också;-)

- Jag valde ÖSK därför att jag tror på dem fotbollsmässigt.
Örebro Mittåt
2005-11-29 09:13
Fast å andra sidan är jag inte säker på att det enbart är höjden över marken som avgör nickförmågan.

Thomas styrka är att han verkar kunna läsa bollbanan i luften och anpassa språnget till detta på ett väldigt bra sätt.

De flesta andra spelarna i laget tycks bara hoppa till på ett ungefär, vilket resulterar i att de kanske inte ens träffar bollen eller att det blir någon halvträff av något slag.
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-11-29 08:55
Välkommen Sebastian!
AIK Saywee
2005-11-29 08:45
Jag får nog återkomma med medellängden när truppen är spikad :-)

Tänker dessutom på Real Betis, som jag av någon anledning uppfattar som ett lag i Europa med många långa spelare.

Med kort pass till långa spelare från Saywee
Örebro Smoothieman
2005-11-29 08:44
Välkommen Sebastian!!!
Slipa lite på dialekten, så blir det jätte bra ;)
Örebro Mittåt
2005-11-29 08:40
joth// Och ändå blir inte Sebastian och Mirza längst i truppem. Sandro slår dem nämligen. Han mätte 192 cm redan i våras. När det gäller Niklas så fick man dra ut måttbandet 187 cm.
AIK Saywee
2005-11-29 08:36
Joth//
Japp, det känns också rätt.

Lite statistik? :-)
Genom att SH ingår i din nedanstående lista ökar ÖSK sin längd från 29,26 meter till 31,15 meter.
Hela 1,89 meter totalt!

Genomsnittslängden för spelarna ökar med 3 millimeter genom att SH läggs till i listan, alltså från 1829 mm till 1832 mm (avrundat). Dessa 3 mm kan vara avgörande för ribba in eller ribba ut!

Med nickskarv från Saywee
Örebro joth
2005-11-29 08:17
Saywee//Kul också att vi värvar spelare som dramatiskt höjer medellängden i laget så att vi har fler alternativ än att skicka upp Thompa på fasta situationer!

Statistik på längden:
 Henriksson, Sebastian 189
 Jelecak, Mirza 189
 Tahiri, Emra 188
 Pettersson, Johan 187
 Jansson, Fredrik 186
Andersson, Thomas 185
 Klingberg, Niklas 185
 Westman, Peter 185
 Samuelsson, Magnus 184
 Haginge, Patrik 182
 Nordback, Fredrik 181
 Riddez, Joel 181
 Samuelsson, Fredrik 180
 Kjäll, Axel 179
 Anttonen, Patrik 178
 Larsen, Lars 178
 Näfver, Kristoffer 178
AIK Saywee
2005-11-29 08:09
Charlezzz//
:-)

Vad jag har förstått av olika inlägg, främst från gästfans så ger SH alltid 100%. Det känns bra eftersom det saknades av så många så ofta den senaste säsongen och var en av anledningarna att vi inte nådde ända fram till finrummet, men det var nära i slutomgångarna av serien.

Känns bra med en spelare som ger 100% utan att behöva höra detta från tränare. Det verkar helt normalt och naturligt på denna nivå.

Med morgonpass från Saywee
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-29 06:23
Charlezzz (:
IFK Göteborg Christian
2005-11-28 23:33
kubanen_90

+

* Bra vänster skott.
* Ger alltid 100%
* Bra lagspelare.
* Hyfsat på huvet.
* River och sliter.

-
* Långsam.
* Dålig teknik
* Svagt passningsspel

Ni kommer iaf få en pålitlig spelare, som alltid ger 100%
Örebro Charlezzz
2005-11-28 23:16
En mycket rolig ÖSK dag idag. Nästan lika kul som när degerfors tränare presenterade sitt Mr X vilket visade sig vara en norsk same!!! hahaha hur kul som helst...

För att runda av kvällen på bästa sätt måste jag passa på o bju på en vits.

Jo, det var så här att det var en Degerfors supporter som tog med sig sin hund till en pub en söndag för att titta på matchen på tv. Bartendern släppte motvilligt in hunden men jycken satt lungt och stilla medan spelet pågick.
När degerfors blev tilldömda en hörna en stund in i andra halvlek blev hunden som förryckt. Den både ylade och skrek, rusade runt i cirklar och slog baklängesvolter.
-Du milde, det var det värsta jag har sett! sa bartendern fascinerat. Vad i hela världen hittar han på när degerfors gör mål?
-Ingen aning, svarade ägaren. Jag har bara haft honom i två år!!!
Örebro kubanen_90
2005-11-28 21:17
jag hoppas att seb spelar topp! Emra håller inte rikigt än!
Örebro Jonte R
2005-11-28 21:10
Smart värvning. Med Sebastian och en hel Larsen kan det bli riktigt roligt nästa år.
Örebro R.F 4 33
2005-11-28 21:06
Ämne: S Henriksson kommer ....
Chrille Degerforza//
Det är lika roligt att läsa inläggen från surmulna Degerförsare som att läsa om ÖSK:s nyförvärv :P

:-D
Örebro # brorzan
2005-11-28 21:04
Silly Season i allmänhet och hos ÖSK i synnerhet brukar präglas av "mycket snack och lite verkstad".

Imponerande hur klubben har täppt till rejält så det istället är "lite snack och mycket verkstad". Klart imponerande!

Starkt jobbat från alla er som bevakade presskonferensen åt oss andra!
Annons: