/fotboll/osk/forum/9882.aspx/fotboll/osk/forum/9882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2005-11-29 20:28
Mackan//Floppar du inte Walter? Beror det på hans mål mot Falkenberg eller? ;-)
Örebro joth
2005-11-29 20:27
Arx//Tre senaste värvningarna? Har jag missat någon eller menar du Angel? ;-)

Intressant i Sebastian fallet är att värvningen gjordes i sammarbete med Spelarinvest och att han inte kostade något... signing bonus???

För övrigt av medlemsmötet förra veckan verkar inte Costa helt avskriven... ;-)
Örebro kubanen_90
2005-11-29 20:12
Jag tror han spelade så mycket! Hans sista match var den innan Sundsvall borta.
Örebro Mackan
2005-11-29 20:09
Flipp 2000:
1. Larsen
2. Alvbåge
3. Skoog

Flopp 2000
1. Pincelli
2. Johnsen
3. pfo
Örebro Arx
2005-11-29 20:05
kubanen_90//
Spelade han verkligen så mycket som 20 seriematcher i ÖSK? Att han gjorde fyra mål vet jag, men jag tyckte nog att han visade sig vara en hyfsad spelare övriga tiden också. Dessutom lyckades ju ÖSK faktiskt sälja honom vidare, vilket väl ändå får betraktas som ett plus i kanten. Hade Djurgården köpt Costa för tre miljoner hade det onekligen höjt hans anseende i mina ögon. Men en sådan affär var ju aldrig i närheten av att vara aktuell.

Men visst, jag kan hålla med om din kritik mot PFO. Och det visar ju i så fall ännu mer att jag har rätt: Utländska värvningar kostar oändligt mycket mer än de smakar.

joth//
Ja, det verkar minst sagt korkat att släpa hit någon hundratals mil om syftet är att han ska sitta på bänken. Men märkligare saker har ju inträffat... Och frågan är om man verkligen vill se ekonomin i de affärerna. Brrr....

Och jag tror som du att ÖSK nu är på rätt spår, det visas ju av de senaste värvningarna.
Örebro Ösk-Power
2005-11-29 20:04
Känns bra. Nu börjar bitarna falla på plats.
Bra att klubben satsar på inhemska spelare. Det ger nog en större trygghet i laget, eftersom att alla kan språket vilket är en väldigt viktig faktor.
Vad skall man säga om nyförvärvet Henriksson. Jag vet inte så mycket om honom, men jag har hört att han skall vara en riktig fighter. På CM 01/02 var han iallafall en riktig striker i IFK Göteborg. Hoppas på många fina baljor från hans fötter respektive "skalle" denna säsong.

Hoppas klubben fortfarande är ute på marknaden och snokar runt lite. För jag anser att vi bör värva minst 2 spelare till innan spelartruppen fastställs. En back och en mittfältare/anfallare skulle sitta fint. För det här räcker inte. Vi måste ha ett ännu slagkraftigare lag. Men man märker att bitarna börjar falla på plats, men det saknas fortfarande några "pusselbitar".

Men om ÖSK skall värva spelare så blir det väl spelare som står utan kontrakt? De har väl knappast råd att lösa en spelare.
Örebro kubanen_90
2005-11-29 19:59
Ämne: Arx//Sen är ju allti....
Håller med om Fm. Tyvär har jag inte köpte det än men jag ska köpa nästa Fm som kommer ut! Jag kör Cm typ som FM.
Örebro *Korpen*
2005-11-29 19:47
joth//

Så kan man ju också säga, men poängen är ju varför ingen av de bättre spelarna stannar en längre tid i klubben? Vad får de att vilja lämna klubben så tidigt? Vad kan klubben förbättra? osv osv...
Örebro joth
2005-11-29 19:40
Arx//Sen är ju alltid frågan om i vilket syfte spelarna värvas... startelva eller reserv... låter dumt kanske att värva en spelare från andra sidan för att sitta på bänken, men ekonomin i dessa importer vore kul att se.

Men jag tror att vi delar uppfattning i vilket fall som helst... först och främst ska vi värva svenskt med bra koll på plånboken! Den sociala biten blir så mycket lättare än för tex Angel som inte kan språket...

Som sagt, hoppas att Steen kan bygga upp ett bra kontaktnät. Tror även att Juhlin och Co har hyfsad koll på talangerna i närområdet.

EDIT: Om inte annat är FM2006 ettutmärkt scouting verktyg! ;-)
Örebro kubanen_90
2005-11-29 19:31
Arx//
4 mål på ca 20 matcher jag tycker inte det är något strålande resultat. Med ca 75.000 i månaden
Örebro ÖSK-Gordon
2005-11-29 19:28
Välkommen till ÖSK, Sebastian! Vi tror på dig som en riktig förstärkning till de svartvita
eleganterna under nästa säsongs jakt på en allsvensk plats.
Örebro Arx
2005-11-29 19:27
joth//
OK, jag borde väl förtydligat mig: Agentrekommendationer och provträningar.

Jag vet att t ex Munster tränade med ÖSK, men att det är svårt att få en uppfattning om en spelares kapacitet efter några få träningar, tycker jag ändå att resultatet visar.

Carreño har många fans, men jag har ärligt talat svårt att förstå varför, men visst, ni andra kanske såg något jag missade (inte ironi). Och visst borde Budalic fått fler chanser etc etc.

Men...

Faktum kvarstår: Ingen utlandsvärvning sedan Boniek och tidiga Oyugas tid (undantagen Mambo Mumba och Larsen) har på allvar klivit fram och visat sig vara en ledande spelare i laget.

Visst, jag tycker också det finns många hyfsade killar som har kommit hit, men - och det är det som saken gäller - har de kunnat slå ut de egna killarna? Var Munster, Walter och Leo så mycket bättre än Herish och Tahiri? Var Budalic och Costa så väldigt mycket bättre än Lundblad att det var lönt att ta hit dem?

Kanske lite - men ska vi ta hit en kille från andra sidan jorden (eller Nordsjön) och satsa pengar på honom och hans agent får de fanimej vara klasspelare. Se på Kalmars och Öis brassar. Det är sådana killar jag vill se. Där är det liksom inget snack om det var OK att ta dit dem eller inte.

Ett undantag finns och det är faktiskt PFO. Man kan snacka mycket (berättigad) skit om honom, men på den lilla tid han var i ÖSK, gjorde han det som han var här för: mål.
Örebro joth
2005-11-29 18:54
*Korpen*//Orvar Bergmark, Thomas Nordahl, Sven-Gunnar Larsson, Leif Wendt, Kuba, Gudjohnsen är inte heller kvar i klubben.... ;-)

Och man kan även säga att 1999 fanns inte Niklas Skoog, Lars Larsen, John Alvbåge, Johan Paulsson, Mikael Danielson, Paul Oyuga, Ricardo Costa, Bonniventure Maruti, Robert Mambo Mumba, Joel Riddez och Christopher Pozniak i truppen.
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-29 18:21
...och eftersom ironi inte ska användas på barn och utvecklingsstörda så väntar jag mig en enorm anstormning från byn bakom kilsbergen (:
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-29 18:20
Jonte R:
Kan det vara Ola Toivonen från ....

OBS! detta inlägg var starkt ironiskt

;)
Örebro *Korpen*
2005-11-29 18:19
Svårt att välja 5 bra värvningar. Men Skoog, Larsen, Alvbåge, Mambo Mumba, Micke D, Pozniak, Maruti, Oyuga, PFO är alla lirare som man vart glad över att se I ÖSK... Ser ni något samband? Bara 1(!) spelar kvar i klubben
Örebro Jonte R
2005-11-29 18:15
Freban hintar om minst en ny forward till någon som har hört några heta rykten om en forward på ingång?
AIK Saywee
2005-11-29 18:08
OK då blir det i min ordning.

Skoog
Alvbåge
Larsen
Mumbo Mamba
Paul Oyoga

bra idé joth, jag utmanar dig på de 5 första
Örebro cave
2005-11-29 18:07
Budalic kommer 1'a på min lista över "Mest misshandlade spelare av tränaren"-lista
Örebro cave
2005-11-29 18:06
Alven är 1'a - Larsen kommer längre ner.......
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-29 18:04
Skoog lämnade oss 2001..
Örebro joth
2005-11-29 18:03
redax//Släng upp min lista för bästa värvningen under 2000-talet! :-)
Örebro joth
2005-11-29 18:01
saywee//2000
AIK Saywee
2005-11-29 18:00
Tar genast bort PFO om Skoog värvades detta årtusende! Skoog ska i så fall in, men när värvades han?
AIK Saywee
2005-11-29 17:58
OK. 5 bra värvningar ...

Larsen, Alvbåge, Mambo Mumba, Paul Oyoga och, men det tar emot, PFO
Örebro joth
2005-11-29 17:57
MAD FOR IT!//

1. Niklas Skoog
2. Lars Larsen
3. John Alvbåge
4. Johan Paulsson
5. Mikael Danielson
6. Paul Oyuga
7. Ricardo Costa
8. Bonniventure Maruti
9. Robert Mambo Mumba
10. Joel Riddez
11. Christopher Pozniak
12. PFO (Av ekonomiska själ)

AIK Saywee
2005-11-29 17:52
MAD FOR IT//
Skrev ju att jag lider av ÅNK!
Örebro MAD FOR IT!
2005-11-29 17:51
Saywee:
Kom igen nu! En sådan lista ska väl (egentligen) vara betydligt lättare att få ihop!
AIK Saywee
2005-11-29 17:49
MAD FOR IT//
SH tror jag kan bli med, men svaret kommer senare :-)

Med förväntansfull önskan från Saywee
AIK Saywee
2005-11-29 17:48
S E//
Hallå, läs ordentligt, vi jiddrar inte.
Det är bara några få som närmar sig "gnällsekten", hittills som jiddrat.

De flesta är positivt inställda till värvningen av SH för 0 kronor i inköp!
Annons: