/fotboll/osk/forum/9871.aspx/fotboll/osk/forum/9871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors Einar.
2005-12-08 18:38
...vill förövrigt passa på och önska er alla en god rödvit jul ;).

//Einar som längtar till 11:e februari...
Degerfors Einar.
2005-12-08 18:35
1/6 DIF-ÖSK

4/8 ÖSK-DIF

...är vad som gäller just nu.

(förövrigt anser jag att antalet anhängare är underordnat kvalitén på supportrarna, och i fråga om det senare slår vi ju er med hyfsad marginal hur som helst...)
AIK Saywee
2005-12-08 18:03
Jag tycker iallafall att det är roligt med länsderbyna! Att få åka till Stora Valla, det är klassiskt, där har jag sett både Orvar och Sippa ...

... eller att känna derbypulsen redan vid morgontidningen och sedan mentalt ladda för att vandra ned till Behrn Arena.

Kommer inte ihåg var jag läst det, men finns det inte ett preliminärt spelprogram med två sommarderbyn?

Med "lång tilläggstid" från Saywee
Örebro Charlezzz
2005-12-08 17:53
sådär ja!! nu har glaban själv sagt att örebro har fler fans...

****slutdiskuterat****
Degerfors Glaban
2005-12-08 17:53
Som saywee säger tror jag också att Degerfors är ganska okänt bland yngre. De har aldig fått bekanta sig med oss. Men en dag ska dom få se! Det är jag övertygad om...
AIK Saywee
2005-12-08 17:51
davenn//
Jag har bott på flera ställen i mellan- och södra Sverige och reser mycket i jobbet och snackar ofta fotboll och om olika lag. Jag vill nog påstå att det är väldigt få lag som har sympatisörer över hela dessa befolkade delar av Sverige.

Degerfors nämns möjligen bland några äldre herrar som kommer ihåg Sippa Tinglöf och Lasse Heineman, men ni håller nog på att bli bortglömda bland de övriga generationerna.

Som exempel har AIK många sympatisörer, i flera generationer, över hela Sverige. IFK Göteborg har också en relativt stort antal sympatisörer, i Sverige, troligtvis kopplat till deras internationella framgångar. Många av de andra "stora" klubbarna, Bajen och MFF, som exempel, har främst regionala sympatisörer.

Jag tror det där med att Degerfors har så mycket sympatisörer överallt, är en myt eller kanske en inbillning eller kanske ett önsketänkande.

Tror nog att ÖSK som spelat på elitnivå på senare tid, faktiskt har fler sympatisörer. Ni får nog acceptera att ni håller på att glömmas bort, mer eller mindre. Det behövs stordåd en längre tid för att nå tillbaka till det ni tror på.

I all välmening från Saywee
Degerfors Glaban
2005-12-08 17:50
Rimligtvis borde ni har fler fans eftersom det bor hundratiotusen mer människor i er stad, så det är inte mycket att skryta med. Det är ganska logiskt. Mindrelogiskt är väl dock att vår bygd skördat så stora framgånger, trots dess storlek. Det är väl därför Degerfors är så unikt på fotbollskartan. Förutsättningarna till trots, så är ni knappast framgångsrikare än Degerfors i fotboll. Drugge tror jag kan bli ett bra nyförvärv, men är liksom Henriksson en chansning. Det är lite tråkigt att Seb inte orkade vänta på Degerfors, men nu får vi finna oss i att han svikit oss. En person som gör på det sättet behöver man inte ödla energi på, men ska inte gråta över spilld mjölk (eller hur nu uttrycket är, men ni vet vad jag menar = )

Precis som hos oss, antar jag ni hoppas på ytterligare några namn innan jul...

Örebro Charlezzz
2005-12-08 17:33
Det är väl självklart att degerfors har mer fans än ÖSK... kolla bara på publiksnittet i årets superetta!!! NÄÄÄ där ser man ju att ÖSk har ett snitt på 5000 och degerfors på 3000!!! Men om man slår ut det % sett så har nog degen fler supportrar?!
Örebro Hlynur
2005-12-08 17:25
Vore riktigt skoj om vi kunde snuva Degerfors på Drugge också....kan ju inte krävas så mycket, det borde ju räcka med att visa honom Degerfors och sen göra ett besök i Örebro så är valet ganska så lätt sedan.
Degerfors davenn
2005-12-08 17:22
Arx// Tar du en titt runt i Sverige så skulle jag nog vilja påstå att degerfors har betydligt fler sympatisörer än Ösk har.... Det är väl ren fakta!!
Örebro Klas ÖSK
2005-12-08 16:49
go_osk//

De har tränat ute på förmiddagrna tror jag. Fysträning inne på eftermiddagarna. Har därför inte passat med mitt eget schema att se någon träning. Mackan såg tydligen en del idag och kanske kan bjuda på någon kommentar.

Jag hoppas kunna avlägga en träningsrapport imorgon eftermiddag/kväll.
Örebro *Korpen*
2005-12-08 16:13
Arx//

Det finns nog en mening med Mattos inlägg...
Forward ara
2005-12-08 15:59
Intresset för herish ökar mer och mer för varje dag som går...
-
Örebro go_osk
2005-12-08 15:58
Är det någon som har varit nere och bevittnat någon träning på senaste tiden och kan berätta lite vad dom sysslar med?
Örebro Arx
2005-12-08 15:29
Hittade detta lilla guldkorn på Dif:s forum när jag skulle kolla statistiken. Matto verkar vara en kille med järnkoll ( :-) ), en kille som visar att även den mest hardcore-degerforsare tycks ha en svartvit själ. Eller också har han inte (heller) alla paddlar i vattnet... Håll till godo:

Namn: Matto » Svara på inlägg
Länktips: www.ultrarossobianco.tk
Sänt: 2005-12-08 12:48:44

Själv säger jag att Ö** gärna får förlora alla matcher utom de mot OSS!
Örebro Bonzo
2005-12-08 15:28
davenn// Hela Sverige? Du menar LRF-byn degerfors! Röv-ita matto har en härlig inställning till fotboll, han vill att vårt ÖSK ska vinna derbyna i år!
Örebro Arx
2005-12-08 15:27
davenn//
Degerfors forum: 11 343 inlägg
ÖSK:s forum 50 489 inlägg

Har ni fler fans är de i alla fall inte särskilt skrivkunniga. Eller också har de ingen dator. Och när det gäller era fans är i och för sig bådadera högst troligt. Så du har säkert rätt.
Örebro Jimpa_90
2005-12-08 14:59
exempel på en ny ramsa när vi möter degen. "tjalalala tjalalala tjalalala bruket brinner ner, fuck you"
Örebro kubanen_90
2005-12-08 14:55
davenn// Har svårt att tro att degen har fler fans än ÖSk. Du kan tex gemföra hur många inlägg det finns på vårat forum med hur många som finns på degens. :)
Örebro Kronblom
2005-12-08 14:52
klart som tusan att Hagge ska spela mittback fast det är svårt att peta Thompa och MSam.Grattis till U-21 uttagningen!
Degerfors davenn
2005-12-08 13:55
Arx// He he nej vi jobbar inte i skift... Vi är bara betydligt fler än er !!! Dessutom i hela sverige.. Puss och Kram
Örebro ÖSK-Marte
2005-12-08 13:21
Torgny//
Dessutom undrar jag hur ett lag utan målvakter kan rankas som etta. Och det är ännu värre nu med Lee Baxter...
Örebro Arx
2005-12-08 10:04
Torgny//
Lycka till med den rankingen, du. Problemet är att de faktorer du tar upp långtifrån är allt som styr. Vad är det som säger att Bois mentalt klarar av degraderingen till SE bättre än ÖSK? Och kommer Bois att bättre kunna hantera de köttmurar som motståndarna kommer att ställa upp. Kom igen när ni har slagit Falkenberg i en tävligsmatch! ;-)

davenn//
Helt jävla otroligt! Det tog inte ens två minuter från kubanens inlägg innan du dyker upp som gubben i lådan - dessutom mitt i natten! Har ni rövita skift för att bevaka allt som skrivs om degen på detta forum???
Örebro kubanen_90
2005-12-08 09:32
davenn// Derby lag brukar man hata! :)
Örebro Henrik(ÖSK)
2005-12-08 09:11
Drugge's eventuella övergång till Degerfors är samma PR-trick som när Mattias Jonsson inte uteslöt ÖSK för två år sedan.
Degerfors davenn
2005-12-08 00:46
kubanen 90// Hatar du oss???? He he he!!!
Örebro kubanen_90
2005-12-08 00:44
våra hårt hatade läns bröder håller på att värva drugge!
Örebro Mittåt
2005-12-08 00:08
Anledningen (som jag ser det) till att ÖSK fälldes var att Svenska Tomteförbundet inte gärna kunde erkänna att deras egna organ inte var kapabla att förstå och tillämpa sina egna regler.

Överste licenstomten hade ju inte en siffra rätt då han avkunnade sin dom. Sedan gällde det bara att skyla över så gott det gick.
Örebro kubanen_90
2005-12-08 00:07
jappel// Tråkigt nog är det ingen demokrati i i Fotbollens värld. ): Diktator lagrell med han nära män plågar alla svenska fotbolls fans. Och Ingen gör något åt det!):
Örebro jappel
2005-12-08 00:05
edit
Annons: