/fotboll/osk/forum/9870.aspx/fotboll/osk/forum/9870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2005-12-16 00:08
*Korpen*// Syftet med spelarinvest var att rädda kval ÖSK i Allsvenskan genom att köpa över vissa spelarrättigheter för precis så mycket pengar som behövdes för att kapitalet inte skulle vara negativt. Och hur det gick med detta vet vi ju alla vid det här laget.

Spelarinvest fick dock ett problem på halsen. En del av de spelare som man köpte såldes nämligen och plöstligt så hade Spelarinvest fått den del pengar över.

Jag skulle tippa att man från Spelarinvests sida väljer att ligga lågt tills dess att planerna på en bolagisering av ÖSK Fotboll klarnar.
Örebro *Korpen*
2005-12-15 23:48
Är det inte dags för spelarinvest att visa musklerna snart? Vad är annars syftet med dem?
Örebro Klas ÖSK
2005-12-15 23:32
go_osk//
Det lär ju inte vara föreningen som pyntar i händelse av en värvning utan Spelarinvest. Det är vad vi ska ha dem till.
Örebro ÖSK-Marte
2005-12-15 23:32
Skulle Bengtsson lägga av eller hur var det? Kanske har jag drömt...

Örebro *Korpen*
2005-12-15 22:51
Kan ju stryka Diallo frågan, såg på officiella att han inte får någe kontrakt...
Örebro *Korpen*
2005-12-15 22:49
Vad händer med Diallo? Antar att han inte får någe kontrakt? Bengtsson då? Är det klart att han lämnar? Hamnar Klingberg i Forward eller stannar han?
Örebro go_osk
2005-12-15 22:11
Vilka kommer och vilka går? Här är läget i ÖSK vad jag har hört!

Jag har för mig att jag har hört att ÖSK nu förhandlar med en etablerad mittfältare som står under kontrakt från allsvenskan eller superettan. Men det går inte ihop för mig hur klubben ska lyckas värva en spelare under kontrakt med den ekonomin vi har, speciellt inte från allsvenskan.

Rose-Marie Frebran sa för ett tag sedan att det minst skulle in ytterliggare en anfallare i truppen. Frågan är om behovet är lika stort nu när lärlingarna har flyttats upp och om Walker har planer på att använda Mirza och Seb i anfallet

Patrik Walker uttalade sig för ett tag sedan att han saknar högerfötter och därav alternativ på högerbacksplatsen.

Silly Season är hetare än någonsin!
Degerfors davenn
2005-12-15 19:26
korpen// Stånga mig.... Han slet sitt hår, Kom igen då kämpa!!! Men Ösk de bara och väntade under BÄÄÄÄhrn arena....... Lycka till i värvningarna.....
Örebro Klas ÖSK
2005-12-15 19:10
ÄKorpen*//
Att det är tyst är väl rätt bra på sitt sätt? Om klubben läcker vilka spelare man tittar på gynnar det knappast förhandlingarna. Bättre då att det är tyst och så kommer värvningsnyheten som en blixt från klar himmel, lite som med Henriksson. Jag tror nog man kommer plocka fram åtminstone ett nyförvärv till.

Att det inte läcker ut rykten ur klubben är ett tecken på att verksamheten funkar. vi supportrar däremot kan ju spekulera så mycket vi vill ändå.
Örebro *Korpen*
2005-12-15 18:59
Varför är det så förbannat tyst runt ÖSK? Gör något innan det är för sent! Så jävla svårt kan det inte vara om Degerfors lyckas värva Drugge!
Örebro Arx
2005-12-15 14:05
Damlandslaget flyttar till Gbg. Det kanske vore något för Örebro läns fotbollförbund att göra Behrns till hemmaplan för t ex U21?

...om nu LåLita Pop och mygelboysen på Fusk- och Felförbundet skulle gå med på något sådant. Okej, glöm det.
Örebro Hero
2005-12-15 09:18
Tack alla skribenter på svartvitt för att ni håller grytan puttrande under vinterhalvåret, fortsätt så, ni är uppskattade.
Örebro Klas ÖSK
2005-12-14 21:18
ChLi//
Som tillägg.. man kan alltså inte jämföra de olika styrelserna i betydelse.. de jobbar med olika saker. Bolaget driver elitlaget och föreningen annat (även om den har aktiemajoritet i bolaget).

Aktiemajoriteten visar sig på bolagsstämman (1 per år) där aktieägarna tar ställning till, i enkla drag, hur bolagets styrelse skött uppdraget. Där styr de även vilka som ska sitta i styrelsen coh kan sätta ut riktningen aktieägarna vill att bolagsstyrelsen ska jobba åt.

(Jag har har förenklat en hel del och någon som är kunnig på området kan säkert ge en förklaring med bättre precision)
Örebro Klas ÖSK
2005-12-14 21:12
ChLi//
Såvitt jag kan se det så kommer ÖSK (föreningen) ha ens tyrelse och en ordförande som jobbar med föreningen. Föreningen äger i sin tur aktiemajoriteten i bolaget ÖSK Fotboll AB. Bolaget har förstås sin egen styrelse med orförande. VD har de om de anställer en sådan.

Själva elitlaget komemr då bedrivas av bolaget medan föreningen driver , som reglerna föreskriver, minst 4 ungdomslag och annat (vad det nu kan vara).

Elitlaget som bolagsstyrt faller då under aktiebolagslagen som ger lite andra möjligheter på många sätt jämfört med en förening samt är betydligt tydligare i många lägen än vad det är för en förening.

Det finns förstås många fler små och stora aspekter på saken.
Åtvidaberg ChLi
2005-12-14 20:59
Alltså, jag har inte förstått det här med en bolagisering. Kommer det fortfarande finnas en ordförande för ÖSK och så en VD som har större "betydelse" än ordföranden?
Örebro *Korpen*
2005-12-14 20:48
Någon som vet om Drugge va aktuell nån gång? Ska vi inte stjäla honom framför röven på degen? ;D
Örebro jappel
2005-12-14 20:45
Här var det livat som vanligt.....
Får väl kila in på degens forum och se om det är mer drag där....eller skriva något nedlåtande om tidigare nämnda lag så brukar det krylla av degerflugor här :-)
Örebro jappel
2005-12-14 20:36
Startandet av ÖSK_FOTBOLL_AB kommer ju lämpligt nu när idrottsarenor har rätt att servera både öl och nubbe. Perfekt läge att ordna med matchrestaurant. Och en sådan borde kunna gå att bygga till på någon av kortsidorna samtidigt som man rustar upp dessa. SKer det så har vi snart en "hel" arena..

Fast jag minns inte riktigt hur det var med uthyrningsrätten...är den ÖSK:s eller kommunens???
Örebro jappel
2005-12-14 20:29
Saywee //
Jag kan gissa... säg 2006-01-11
eller 2005-12-24 med ett sista guld förvärv som avslöjas på julaftonsmorgonen.
Fast egentligen har jag inte den blekaste...inte ens när eventuella transferfönster för SE stängs...
Örebro Klas ÖSK
2005-12-14 18:23
Kalle//
Smygtränar och smygtränar... min grundform är ju rätt rutten så det kan behövas.

Tack för beröm!
Örebro Kalle Örebro
2005-12-14 16:52
//Klas

Fy tusan håller du på och smygtränar inför korpsäsongen. Jag sitter inne och skriver uppsats hela dagarna så jag är nog i sämre form än någonsin. Men det är ju långt till våren så den hinner ju bli ruttnare. :)

Måste säga att dina krönikor är kanon.

Nu längtar jag som tusan till första träningsmatchen.
AIK Saywee
2005-12-14 16:45
Nej, nu skall jag bli lite seriös. Har nog frågat detta tidigare ...
... är det någon som vet när truppen skall spikas, finns ytterligare förvärv att vänta på, eller? Jag är egentligen bara intresserad av ett datum, d.v.s. NÄR spikas truppen?
(sedan kan ju iofs förändringar ske under pågående säsong, men det är jag inte ute efter)

Någon som kan eller kan gissa?
AIK Saywee
2005-12-14 16:34
go_osk//
.... och Henke Larsson planerar faktiskt ett avslut i Sverige?

Rainer H//
Nej, skämt åsido. Så här års spelar faktiskt inga lag i Allsvenskan!
AIK Saywee
2005-12-14 16:30
Rainer H//
Förmodligen är vi alldeles för bra för Allsvenskan, så vi spelar i Premier Leuage, division 1, även kallad SUPERETTAN!

Egentligen borde du ställa frågan till SvFF för vi vet inte själva? Vi hoppas dock att bli tvångsuppflyttade, då det verkar som minst ett par lag fifflat med både det ena och det andra.

Är det något mer du undrar, får du fråga Lagrell, han verkar veta det mesta och har alltid "svar på tal", men du ska också veta att han ändrar sig titt som tätt.

Med vanlig halsning från en Saywee som inte vet.
Örebro go_osk
2005-12-14 16:24
Mathias Florén före detta Norrköpingspelaren kanske vore något för ÖSK. Det vimlar inte av vänsterfötter i truppen och Riddez lär må bra av lite konkurans.

Man kan ju allatid drömma!
Örebro Jimpa_90
2005-12-14 15:41
håll käften
Örebro Jimpa_90
2005-12-14 15:41
håll käften
Halmstads BK Reinhold Hoffmann
2005-12-14 14:27
Hej!
Varför spelar ni inte i Allsvenskan?

MVH
Rainer H
Örebro ÖSK-Sektion E
2005-12-14 13:23
Börje / Japp, det sägs så. Slutsatser enligt nedan.

Inne: Naturfärgade jultomtar, julmust, Sportklubben och Viktor Rydberg.
Ute: Rödvita tomtar i alla dess former, coca cola, degen och Disney.
Örebro Smoothieman
2005-12-14 13:20
Börje// hehe, hb+cc=tjock o rövitt.........stackars alla tomtar :)
Annons: