/fotboll/osk/forum/9864.aspx/fotboll/osk/forum/9864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2005-12-21 18:18
Hade tidigare skrivit att han nog skulle försvinna i sommar eller att kontrakt skrivs då för övergång senare efter säss.

Att man skulle förlänga med honom ytterligare trodde jag inte fanns med på den ekonomiska kartan.

Att det inte blev 3-4 års kontrakt kan ju finnas många orsaker till. Hoppas bara inte att det var dumsnålhet som avgjorde. Dvs att man inte riktigt trodde på Emra och chansade på ett kort kontrakt.Var det istället agentens krav på ett kort så var det kanske inte mycket att sätta emot.

Nu måste det väl till extremt bra vilkor för att Emra skulle skriva en förlängning. Han har ju några gånger vädrat lite missnöje mot klubben.

Rättvist eller inte, låter jag vara osagt.

Frågan är om han skulle vilja stanna och ruttna några år i ett eventuell permanent S1-placerat ÖSK?

Inte för att jag tror att ÖSK-missar uppgång nästa år, men som spelare måste man tänka på sin jävligt korta fotbollskarriär och åren rinner fort sin väg.

...men skulle vi gå upp så har jag svårt att tänka mig en bättre plats än ÖSK för Emra, klart en MFF/Zlatan feeling.
Örebro Mittåt
2005-12-21 17:36
Marte// Det finns ytterligare ett försäljningstillfälle innan kontraktet går ut. Nämligen sommarfönstret mellan den 1 juli och 31 augusti. Så det finns ingen anledning att sätta honom i någon frysbox innan dess.
Örebro Ösk-Power
2005-12-21 17:35
Ingen som känner någon som är med i styrelsen , tänkte ifall de vet någon om någon eventuell förlängning.
Hoppas gubbarna som sköter detta gör det proffisionelt. Ge killen ett lukrativt kontrakt, då blir vi av med alla spekulationer.
Örebro ÖSK-Marte
2005-12-21 17:29
På Gustav Melin låter det som att det är antingen försäljning eller förlängning av kontrakt som gäller angående Emra. Säg att inget av dessa alternativ blir verklighet, ska ÖSK då "stänga av" Emra som Djurgården gjorde med Barsoum? Jag hoppas verkligen att ÖSK inte har detta som policy för unga spelare, då en sådan policy är helt fel enligt mig.
Örebro Ösk-Power
2005-12-21 16:45
Jonas L //

Det bästa vore om vi gick upp och på så sätt erbjuder honom ett lukrativt allsvensktkontrakt=).

Nejdå, skämt o sido så vet jag inte riktigt.
Men hur skulle du resonera? Spela kvar i superettan åtminstone 1 säsong till och vara princip ordinare, eller gå till ett mittenlag i allsvenskan där han med största sannolikhet får sitta på bänken mest?

Altenativ 1 låter ju helt klart bäst för hans utveckling. Men det där har ju med klubbens ambitioner att göra. Om klubben anser att de ska sikta på ett avancemang till Allsvenskan denna säsong så kan iallafall jag acceptera att Emra eventuellt försvinner ifall vi inte går upp denna säsong. Men isåfall chanser de rejält..
Frågan är vad som är bäst?

Förstår du mitt resonemang på ett ungefär =) ?, Jag förstår ifall du inte fattar mitt resonemang ;P
Halmstads BK Jonas L
2005-12-21 16:38
Problemet ÖSK har (och säkert orsaken till kontraktslängden) var ju att man inte gick upp direkt, så nu står man i valet att få pengar nu eller att riskera att inte få någonting nästa säsong. Tänk om han skulle göra succé i superettan 2006, men ÖSK ej gå upp och han är kontraktslös (worst case), succé och avancemang till Allsvenskan men kontraktslös, eller att han inte färgat i superettan men kontraktet går ut (tagit onödigt utrymme i truppen). Vad tror ni som supportrar?
Örebro Ösk-Power
2005-12-21 16:20
Ara//

Jämför inte Emra med Herrish.
Det är 2 helt olika spelartyper. Sådana spelare som Emra är det bristvara på i svenskfotboll. Därför bör vi vara extra noga med att erbjuda honom ett nytt kontrakt.
Som Thomas Nordahl säger, man skall ta hand om talangerna.

Och de där att vissa ej tror på Emra i ÖSK köper jag inte riktigt. Denna säsong har han tagit ett ytterligare steg i sin utveckling. Jag har aldrig sett en sådan typ av spelare i ÖSK. Trots hans ringa ålder så bjuder han på otroliga fotbollskonster.
Örebro ÖSK tattoo
2005-12-21 14:56
sälj emra på minst ett fyraårskontrakt till halmstad med en grym vidareförsäljningklausul,
Ösk har väl aldrig varit känt för att kunna plocka fram storheter som tex halmstad lyckats med, Är det så att ösk hindrar honom för att gå nu och emra inte vill skriva nytt så är det ju kört iallfall, Jag tror mycket på Emra, talang, teknik storlek , men tyvärr inte i ösk.
Forward ara
2005-12-21 14:44
Ska man tjäna på Emra så är det bäst att sälja honom nu. Om vi ger honom nu FETTASTE kontraktet som en del påstår...

* Tänk om han blir skadad, då sitter han där med sin fetta lön ?

* Tänk om det blir samma sak om hände med Herish Kuhi? Herish va ju i samma sition talangen som vann skytteligan i DIV2, men aldrig blommade ut riktigt.
Örebro RjN
2005-12-21 14:39
Enligt mig så måste Emra leverera innan han erbjuds ett fett kontrakt... Klart han skall erbjudas nytt men om det skall vara fett vet jag inte. Stämmer det jag hört om hans attityd till träning så pekar väl det mesta på att han förblir en evig talang som aldrig blommar ut.
Örebro Kronblom
2005-12-21 14:29
Är helt inne på chipsets linje,ska man sälja Emra så gör det till utlandet då man kan få lite mer pengar men det bästa är om Emra stannar åtminstone ytterligare säsong.Bättre han utvecklas i ÖSK för i nuläget så slår han sig knappast in i ngt allsvenskt lag!
Örebro Ösk-Power
2005-12-21 14:27
Det ÖSK och styrelsen bör göra ,eller rättare måste göra är att idagsläget erbjuda Emra ett nytt "fett" kontrakt.
Killen är som alla vet en jätte stor talang, som vi inte skall mista för någon liten summa.
Erbjud honom ett 2-års kontrakt, med en riktig bra lön.
Samma sak med Anttonen, men idet fallet är jag inte lika orolig.

Agera nu ÖSK och erbjud Tahiri ett nytt lukrativt kontrakt, det är ett MÅSTE!!!
Örebro Grixx
2005-12-21 14:26
Klart att vi ska behålla Emra och släppa honom gratis om ett år - Not...eller?

Kontraktskrivningen blev ju löjligt kort för hans del och skulle ha varit tre eller fyra år och då blir det ju så här.

Sedan kan man ju diskutera vad han är värd om han tar oss till Allsvenskan nästa säss.

Vi får inga stålar för honom när han går men vi är uppe.... vilket ekonomiskt värde motsvar det?

Å andra sidan kanske han floppar 2006 och sitter på bänken mest....

Det är väl som vanligt bara den som i framtiden sitter med facit i hand som vet vad som är rätt eller fel. Blir Emra-beslutet bra så skrivs det inte mycket men blir det fel så kommer alla gnällspikar sedvanligt komma med sitt gnällande om att ÖSK aldrig kan göra rätt...

Am I right or am I wrong?:-)
Örebro Mittåt
2005-12-21 13:06
Stora Norrland// Ja, jag ser att ni laddar upp för en kort sejour i Superettan. Det trodde vi också förra året. Men visst skall det bli kul att få se Giffarna på Behrns Arena igen.

Vad gäller PFO så gör han i princip helt rätt. Han skrev en gång ett kontrakt med ÖSK som gav honom rätt till en signing fee på ett väl tilltaget belopp. Detta skulle betalas ut månadsvis under kontraktsperioden. Av detta belopp är 750.000 icke betalda än och mellan 300 och 400 tusen är redan förfallna till betalning. Det är dessa som han nu försöker kräva in via kronofogdemyndigheten.

Jag tror inte att någondera parten har något i sak att invända mot att PFO har denna fordran. Frågan är bara vem som skall betala. ÖSK anser och hävdar nämligen att denna skuld övertogs av Hammarby när de köpte spelaren av Örebro. Det finns en skrivning, säger ÖSK, i avtalet mellan klubbarna om att Hammarby skall ta över ansvaret för alla betalningar till PFO.

Detta är dock inte något som PFO kan veta något om. Han skrev ett kontrakt med ÖSK och skall givetvis ha betalt. Det är nu upp till ÖSK att bevisa att Hammarby är de betalningsansvariga.

Något som dessa inte verkar helt införstådda med. Att PFO inte har kännedom om hur uppgörelsen mellan ÖSK och Hammarby ser ut i detalj är rätt naturligt. Han kan alltså inte göra på annat sätt än att gå på ÖSK och kräva sin betalning.

Min egen gissning är att det är Hammarby som ligger pyrt till. De kan mycket väl ha tagit på sig betalningsansvaret utan att ha reflekterat över att det fanns en signing fee som ÖSK bara betalt en tredjedel av.
Örebro Chipset
2005-12-21 13:05
Försäljning av Emra - Nej tack!

Visserligen har man som ÖSK:are blivit härdad efter alla tuffa försäljningar av kvalitetsspelare. Det hjälps inte, det gör ont att se på när det rycks i en sån stor talang som Emra. Var hårda ÖSK och få honom att skriva på tre år till! Släpp inte för skitsummor!

Emra borde också för sin egen skull skriva på. Bättre att utvecklas här med mycket speltid än harva bänk i HBK.
Forward ara
2005-12-21 13:01
ChLi /
Herish kuhi kommer inte sitta på bänken...
Annars skulle ÖSK sälja honom till klubbarna som är intresserade utav honom...
Örebro Klas ÖSK
2005-12-21 12:56
Angående Emra...
Saker är sällan så enkla som man kan förledas att tro. Det är ju inte så att ÖSK nödvändigtvis vill sälja Emra. Hans kontrakt går väl ut om ett år. Med andra ord går han gratis då om inte kontraktet förlängts. Sälja nu kan vara enda chansen att få en slant för honom. Vi vet ju inte hur snacket går internt om Emra är intresserad av att förlänga, man kan knappast tvinga honom att skriva på. Det är väl inte alltid styrelsen kan få exakt som den vill utan andra faktorer påverkar och styr. Om man inte funderar på vad mer som påverkar kan nästan alla beslut verka underliga :-)
Sundsvall Stora Norrland
2005-12-21 12:49
Örebro kamrater, då syns vi igen i seriespel. Fel serie för oss båda men likväl blir det en trevlig borta match att åka till som alltid.
Vad anser ni om att Petter F Olsen ställer krav på 300000 av ÖSK på utebliven ersättning? Läste det någonstan. Är han olycklig den killen eller?
Nåväl , vår trupp börjar ordna sig med flera fina nyförvärv så vi får hoppas på en trevlig säsongen 2006 för våra lag.
Ät nu rejält i ledigheten så ni får en tyngre supporterskara,
det ska vi göra.
GOD JUL.
Örebro *Korpen*
2005-12-21 12:39
Hehe, checka in Degerfors forum! Om Pelle Blohm tycker att ÖSK:s fans är sektmedlemmar, då borde han kolla in Degerfors och deras anhängare...
Åtvidaberg ChLi
2005-12-21 12:36
Herregud, vad tänker ÖSK egentligen?
Först behåller man Kuhi, han lär inte vara mycket bättre nästa år än vad han varit i år. Sen kan man helt plötsligt tänka sig att sälja Emra.
henriksson är mittfältare enligt mig och då finns dessa anfallare:

Kuhi
Pettersson

hmm. Vi behöver minst 2 anfallare till för Kuhi ska till bänken
Örebro Ösk-Power
2005-12-21 11:35
Jaha, nu var det dags igen med ytterligare spekulationer om Emra. Står i NA att Hamlstad och några utländska spelare är villiga att köpa Emra, men till vilket pris?
Det ÖSK och Walker bör göra i dagsläget är att Walker tar ett snack med Emra, att han är villig att satsa på honom som anfallare i år. Det är som sagt viktigt att få förtroende. Jag tror garanterat att Emra stannar då, för det är ju säkrare för hans utveckling att vara med från start i ett lag i superettan, en att spela i allsvenskan och sitta på bänken.

Gör allt nu för att behålla underbarnet!!!

Vad tror ni själva? Någon som känner Emra kanske ?

Emra i ÖSK säsongen 2006
Forward ara
2005-12-21 10:51
ChLi /

- Om emra lämnar ÖSK... Måste vi få in pengar så vi kan köpa in en anfallare till...

en anfallare till behövs...
Herish Kuhi
Johan Pettersson
Örebro Mittåt
2005-12-21 10:26
IFK Göteborgs skatteaffärer sätter sina spår både här och där. Bland annat på ledarsidan hos Länstidningen i Södertälje. Är det ett nytt mediadrev under uppstart månntro?
Örebro ÖSK tattoo
2005-12-21 10:05
jag tror att det kommer drabba Göteborg i sltändan ändå på något vis, dom har missbrukat sitt förtroende hos ett stort antal sponsorer och är det så att dom blir dömda så är det ett väldigt stort steg till en stabil ekonomi, då kan inte ens Svff blunda längre i elitlicens skumma korridorer, så om två tre år så är denog SE för götet ändå..
Örebro MAD FOR IT!
2005-12-21 09:48
Mr. Milton:

"Skjut inte pilbåge när du när du ligger i kuvös"
Örebro Mr. Milton
2005-12-21 07:34
Hmm det där med skrupelfria människor känns bekant.

Kasta inte pil när du ligger i kuvös skulle passa på Lagrell i det här fallet.

Örebro Mr. Milton
2005-12-21 07:29
Jag skriver på direkt.

Vet många affärsbekanta och vänner som skulle göra likadant.

Skulle inte Lagrell kunna börja på Volleybollförbundet? De har ju en riktigt pamp i toppen på det internationella förbundet. Där gäller inte heller lag och ordning. Skulle passa Lagrell som handen i handsken.
Örebro go_osk
2005-12-20 23:42
Ämne: Hmm.. Man kanske sku....
Det är fritt fram! (se länk)
Örebro *Korpen*
2005-12-20 22:56
Hmm.. Man kanske skulle ordna en namninsamling emot pajasen som styr SvFF?
Örebro Klas ÖSK
2005-12-20 22:07
joth//
Försökte mig på ett långt svar, för långt och rörigt för att lämpa sig på forumet. Vill ju inte ockupera allt utrymme :-)

Passiv medlem? Ja.. det kan bli så. När man både ska leka reporter, krönikör och engagerad allt i ett. Blir lite dubbelt att både bevaka saken så som den är och kanske pga det egna intresset för den gå in och påverka det man bevakar. Låter kanske flummigt men optimalt blir det ju inte. Så du har rätt i att jag höll mig för passiv och inte själv plockade fram de data som jag sedan önskar hade funnits (en del saknar man först med facit hand förstås).
Kanske speglade mitt handlande genomsnittmedlemmens; jag läste det som gjorts tillgängligt men efterfrågade inte mer trots att jag inte kände mig tillräckligt insatt.

Det är absolut ingen sågning tycker jag. Det är en synpunkt, inte värre än så. Hade väl i princip varit helnöjd om OH-skissen och lite mer data kring bolagets aktiekapital (eftersom media rört till siffrona rejält) legat med på nätet.

Jag skriver desto mer om att media envist rapporterat om felaktigt aktiekapital och det lastar jag ju inte klubben för. Säkert någon journalist som slarvat och inget du ska se som en sågning av ÖSK.

Jag förstår att den här frågan kommit med expressfart och det inte fanns tid för att utbilda alla medlemmar i allt om bolag. :-)

Menar inte att kritisera ÖSKs information generellt. Info via hemsidan fungerar i allmänhet riktigt bra och har bara blivit bättre och bättre så någon sågning av informationen som helhet var inte min avsikt.

Det här med engagemang vill jag gärna återkomma till. Det känns både vikttigt och intressant. Bra att det uppmärksammats av klubben och att man försöker ex mobilisera knattarna :-)
Annons: