/fotboll/osk/forum/9848.aspx/fotboll/osk/forum/9848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-01-14 16:58
erikf// Ja, Fedja är ju betydligt kvickare än sin bror. Men det finns en viss tendens till omständlighet även hos honom. Nu är han ju inte en färdig fotbollsspelare än (han blir 18 i år) utan utvecklas hela tiden. Det är en väldig skillnad jämfört med hur det såg ut för ett år sedan.

Ett annat nyförvärv, Erik Nilsson, ser också väldigt bra ut, tycker jag. Han har vuxit till sig och kan säkert stå upp på mittfältet i år.

Julle behöver dock ytterligare några namn i truppen. En mittback skulle inte sitta fel med tanke på alla de tappat på ett eller annat sätt sedan div 2-säsongen slutade.

Men man skall nog inte dra för mycket slutsatser av hur det ser ut inomhus. Det är först den 4 februari som säsongförberedelserna startar på allvar.
Örebro erikf
2006-01-14 16:23
Mittåt//

Vad säger du om Fedja Jelecak då? I vanlig ordning imponerar han och i min mening ser han bra mycket mer lovande ut än brorsan.
Örebro Mittåt
2006-01-14 15:56
Christian Lumbana-Kapasa gjorde debut i svart-vitt idag. Jag tyckte att han såg riktigt bra ut. Fin teknik, snabb och arbetsvillig. Dessutom gjorde han ett av målen. Där tror jag Julle & Co. kan ha gjort ett riktigt bra kap.

Mindre roligt var väl att inomhusfotbollen fortsätter att slita hårt på spelarmaterialet. Förra helgen drabbades Daniel Andersson och Jacob Nilsson. Idag råkade Simon Hartman ut för en knäskada och fick skjutsas till akuten för närmare undersökning. Inte heller Philip Öhlund klarade sig igenom den första matchen med båda knäna skadefria.

Laget gick dock vidare till slutspel efter att först ha fått stryk av Sturehov (tack vare deras bonusstraff), men sedan tog man nio poäng på raken mot Garphyttan, SMÅ (äntligen, äntligen) och slutligen Fjugesta. Pontus Brunzell som blivit lagkapten på unga dagar var den dominerande spelaren i det väldigt unga laget.
Örebro joth
2006-01-14 15:21
ChLi//Det var väl så också att man var tvungen att fylla ut truppen eftersom den redan från start på säsongen inte uppfyllde dom 22 man som skulle ingå... och som sagts tidigare. Att värva under säsongen innebär att man måste titta utomlands på grund av för dyra kostnader i Sverige. Och när det gäller korta kontrakt med utländska spelare så är det väl bara bra när det gäller "utfyllnad"!
Örebro Aspen
2006-01-14 15:03
Jag tror värvningarna bli mer genomtänkta i år. Förra NA-artikeln (ÖSK:s tunga fall)andades att tränarna hade fått för stort inflytande vilket resulterade i att det blev för kortsiktigt. Mycket berodde på att vi saknade sportchef.
Åtvidaberg ChLi
2006-01-14 14:48
Angående Munster. jag tycker att är en mycket bra fotbollsspelare.
Sen när det gäller ÖSK måste man sluta att värva spelare för att ha några månader och sedan inte skriva nytt kontrakt. Det håller inte i längden
Örebro joth
2006-01-14 14:13
Rasberg//Poängen med Emra är nog att han skulle må bra utav att stanna i ÖSK något år till... det är nog bara positivt att utvecklas i en trygg miljö, istället för en hård miljö som tex Inters ungdomsakademi...

Jag bänkar dock både Herish och Emra i dagens läge:
--------PeWe-------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
PaAn-LaLa-FrNo-KrNä
-----JoPe-SeHe-----

Emra smiter dock in på avbytarbänken med möjlighet till att knipa en plats i startelvan.

För övrigt vill jag sen en träning där bollen oftare sitter i mål än utanför...

Forward ara
2006-01-14 13:58
Emra är 18 år och går ut i media och pratar trams. Emra ingen Cassano och Beckham stil i ÖSK det är bara skämmit.

Herish är 24 år gammal med tanken på att tränaren och klubben gått ut i media och snackat skit om Herish så gav knappast Herish tillbaka.
Han hade respekt för ÖREBROSK och höll lungt tillbaka allting. Han ville inte ens kommentera något.
Örebro K8
2006-01-14 13:33
*Korpen*

Jo, precis vad jag menar. Men helt allvarligt tror jag han skulle kunna blivit en grym målgörare i ÖSK om han hade fått lite tid. Det är ju bara otur att domarn har nervryckningar i armen så fort han får en chans.
Örebro K8
2006-01-14 13:30
Man tycker ju Emras föräldrar borde ha lite vett i skallen och övetala honom att skriva på för nåt/ett par år till. För både sin egen och ÖSK:s skull.
Örebro *Korpen*
2006-01-14 13:28
K8//

Haha, gjorde inte Munster typ offsidemål fyra matcher i rak?

Rasberg//

Emra har talang, visst. Men han är inte någon lagspelare för femöre! Visst är det kul med en underhållare på planen, fast laget är viktigare än individen och det har inte Emra förstått verkar det som!
Örebro Rasberg
2006-01-14 13:21
Jag läste att nån hade jämfört Emra med m.bengtsson. det är ju helt sjukt. Bengtsson var aldrig riktigt lovande utand et var mest önsketänkande från supportrars sida. Han fick komma in i 20 minuter mot Trelleborg. Emra har bra mycket mer talang än bengtsson hade iallefall.

Jag säger att vi ska sälja emra nu och få en schysst vidareförsäljnings-klausul i övergången. Hans kontrakt går ut efter säsongen och då är han inget värt för oss. Sälj han nu och få in en etablerad anfallare för en del av pengarna. Mina tankar bara...
Örebro K8
2006-01-14 13:03
ara //

En anfallares uppgift är verkligen inte att skapa lägen! En anfallares uppgift är att sätta lägena han får, göra mål!

Munster gjorde väl nästan 2 mål de matcher han fick spela, sen att linjemannen viftar konstant med flaggan är ju bara otur.
Örebro *Korpen*
2006-01-14 12:40
Sälj emra, börjar tröttna på grabben. Han tänker inte alls på ÖSK och han förtjänar ingen spelstil som han håller på!

Med Larsen tillbaka så tror jag att även Herish kommer höja sig flera snäpp! Utan Larsen så är det ju långbollar som gäller eftersom nästan ingen vågar hålla i bollen.
Forward ara
2006-01-14 12:27
K8 /
En anfallares uppgift är att skapa lägen, herish är ju grym på det.
hahaha ingen Svensk anfallare kan göra 2mål per match under en helsäsong.
- Varför gjorde inte Munster 2mål per match?
Örebro K8
2006-01-14 12:24
ara //

Det jag menar är att han borde ha gjort minst 2 mål till, per match! Så många chanser som han fick, och sumpade.
Forward ara
2006-01-14 12:22
K8 / Vadå är det bättre att göra mål och missa än att aldrig göra mål som t.ex
W.Gigena o P.Munster ?

Hade man låtit herish vart kvar så skulle han defenetivt gjort fler mål än dem två.
Han gjorde 3 mål och 2 assist i BODEN!.
Och det var inte mot dåliga lag han gjorde mål.
Trelleborg - GAIS - AIK superettans bästa lag.

Joth: Jag tror att Herish har mer i kroppen om han bara kan kyla ner sig lite vid avsluten, han har ju i alla fall det där som moderna anfallare ska ha... snabbhet.
- Men då ska Walker använda honom rätt och inte skjuta långbollar hej vilt.

- Minns ni när jag sa varför kan vi inte värva Bovar Karim till oss ? Månaden efter så värvade en holländsk klubb honom.
Örebro K8
2006-01-14 12:14
Visst, Kuhi gjorde många mål förra våren men om jag inte minns fel missade han även 3-4 frilägen per match?

Örebro joth
2006-01-14 11:57
Till Herish försvar kan man ju säga att det var nog inte så jätteroligt att vara anfallare i ÖSK under stora delar av förra säsongen... inte mycket vettiga bollar att jobba med.

Jag tror att Herish har mer i kroppen om han bara kan kyla ner sig lite vid avsluten, han har ju i alla fall det där som moderna anfallare ska ha... snabbhet.

Läste i NA idag att Emra inte vill förlänga med ÖSK, är det sant så gör klubben bäst i att försöka sälja honom... men precis som många säger är nog risken stor att det blir en ny Martin Bengtsson av honom.

Med facit i handen tycker jag att Walker/Hammar spelade Emra smart under föregående säsong. Han var inte redo för 90 minuter... därför borde Emra sattsa ett år till i ÖSK för att få dessa 90 minuter av Superettan tempo i kroppen för att möjligtvis klara av något annat.

Emra//Kom ner på jorden och ge 100% i ÖSK under denna säsong, och för guds skull... skriv på för åtminstone två år till.

--------PeWe-------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
PaAn-LaLa-FrNo-KrNä
-----JoPe-SeHe-----

EDIT: Aspen//Håller med... NA går från klarhet till klarhet. Kommer nog hålla kvar vid min prenumeration... ;-)
Örebro Aspen
2006-01-14 11:52
Hel uppslag i dagens NA om ÖSK. Artiklar om Melins fotbollsutskott och 2005s års resultat.
Bra innehåll. Det verkar stor risk för att Emra kommer att försvinna.
Bra jobbat NA!!
Örebro D. McGrain
2006-01-14 10:19
Angående Herrish, Emra osv:
Tyvärr anser jag att Herrish har fått otaliga chanser men aldrig tagit dem. Hur många mål har han gjort som mest under en säsong? 5-6? Ungefär som Tompa vid en bra säsong.
Emra har hybris och en girig agent som vill tjäna pengar - Hur många 18-åringar har lyckats som proffs? Per Zetterberg och Schwarz stack tidigt och lyckades, fler minns jag inte. Zlatan var ung men ordinarie under 1 1/2 säsong. Tyvärr luktar det Martin Bengtsson över Emra och vi möter kanske han i kassan på ICA om några år eller i korpen.
Tror för övrigt det är bra för ÖSK att de (till sist) har en policy för hur de ska sköta klubben ex. värvningar. Att sälja spelare som inte vill skriva förlängning är kanske ett måste för en klubb av ÖSK storlek - bara det inte går till överdrift och även betyder avstängning från att spela som Hammarby försökte (Kennedy m.fl för ett par år sen.)
Tror ÖSK har börjat bygga på ngt bra men det kan ta tid innan det ger resultat (med ex. bättre samarbete med lokalklubbarna)
Forward ara
2006-01-14 10:19
#7 /
Du kan ju fråga #bror...
Han fick också min intervju med Walker och Kuhi, men dem som är admin i ÖSK hemsidan vägrade att lägga upp den.

#7 / lägg till mig på msn, så ska du få intervjun...

: Ares_Ramazani@hotmail.com :
Örebro #7
2006-01-14 09:55
Ara//
som svar på din fråga säger jag bara Emra Tahiri. Hur många mål gjorde inte han "från bänken"? Han tog iaf sina chanser som han fick! Trots att han inte fick starta så bet han i det sura äpplet o körde på...sen att han gick ut i media o uttalade sig aningen korkat är en annan femma.
Jaså..media har fel? Men om en hel förening, tränare, ordförande etc, säger att en person inte ingår i deras framtidsplaner, då borde det väl stämma? De dementerade ju knappast dessa påståenden!? Med tanke på att de letade efter en klubb som ville låna Herrish så tror jag nog att han inte var så värst önskvärd.
att du har haft en dialog med Walker tror jag inte på. Eller så har du det, men då har Walker varit feg och inte vågat stå för sina åsikter om vissa spelare! Vem vet..Walker trodde väl kanske att du var en övertaggad supporter som skulle hugga ner honom om han sa fel saker...dagens ungdom vettu...går inte att lita på ;).
Örebro loopy
2006-01-14 01:59
ara//

Herrish spelade från start de 6 första omgångarna samt omgång 9-11 (3 gånger i rad)

I takt med att laget presterade sämre så skapade även herrish mindre chanser, och missat de flesta chanserna hade han ju gjort hela tiden. Nog fick han sina chanser förra säsongen och visst var varken walter eller munster bättre men man kan ju knappast säga att det herrish presterade duger i ett lag som vill vara i toppen på superettan.

Herrish är ett alternativ från start när han är i form men är han inte det har han ju inga spetskvaliteer (tex skott, snabbhet, nickstyrka) att avgöra matcher så han blir nog inhoppare tills han visar att löpningarna sitter och att han gör mål på sina frilägen.
Forward ara
2006-01-14 01:07
#7 /
Jag har själv haft en dialog med Patrick Walker och disskuterat lite småt och gott...Han sa att han aldrig gått ut i media och sagt Herish Kuhi ska inte vara kvar i klubben. #7 lär dig media har inte alltid rätt.
Om nu Herish Kuhi inte skulle behövas så skulle ju han lämna ÖSK för att gå till de klubbar som är intresserade utav hans egenskaper.

Förra året så gjorde Herish Kuhi bra ifrån sig för att han hade tränarnas stöd tills en början, men när säsongen började så tror jag att det blev tjaffs mellan walker och herish och det slutade med att herish fick nötta bänk och till slut bli utlånad. Nu i slutet så ser det ut som att Walker och Herish har kommit överäns.

#7 SVARA PÅ DEN HÄR FRÅGAN!
Säg under 3 matcher där Herish Kuhi har fått starta 3 matcher i rad?. Tror du inte att det är svårt och göra mål från bänkeN?

: Det är din teori att ösk kommer spela så,
det är bara synd att alla inte håller med dig.

. Men så tror jag att ÖSKs uppställning kommer se ut.
-----------Westman------------
FreSa----Haginge---Mange----Riddez
Anttonen--Larsen---Henriksson----Nävfer
---------Pettersson--Kuhi---------

Bänken: Nurme, Thomas, Frippe, Nobbe,
Jelecák, (Sandrovic).
Örebro #7
2006-01-14 00:39
Ara//
Vad man har gjort under tidigare säsonger spelar ingen som helst roll när man pratar om kommande säsonger. Att man presterar bra i div2 säger mig ingenting! Det är upp till bevis, både för Herrish och för Johan! Herrish är jag dock besviken på, av två orsaker! För det första: ÖSK:s målfarligaste anfallare på försäsongen förra året var nog ÖSK:s sämsta anfallare när det väl gällde!
För det andra: Hur lågt kan han sjunka när han går tillbaka till en klubb som deklarerade tididigt att han inte är med i deras framtidsplaner? Förstår han inte bättre att ÖSK bara väntar på en bättre förstärkning för att sedan låna ut honom igen? Dessutom, att noggrannt klargöra att Mirza ska omskolas till anfallare, säger det dig något? De senste säsongerna har ÖSK spelat med en Targetplayer/Djupledsspelare, i anfallet! Skoog/maruti--Oyouga/maruti--Costa/herrish--Costa/Lundblad är några få exempel! Mirza, som är stor och stark (trots hans smala ben :p )skall med stor sannolikhet ta över Ricardo Costas plats i laget (det är vad jag tror). En annan osm kan ta över denna plats är sjlvklart Sebbe..men han har jag inte sett än!

Att säga att vi har Superettans bästa anfallspar i Herrish/Johan vore en överdrift utan dess like! Herrish som inte har bevisat något varken i Sveriges högsta eller nästhögsta liga kan nog inte göra så mycket väsen av sig iår heller!
Och Johan...även om han är en spännande förstärkning vet vi fortfarande inte vad han går för.
Om jag skulle tippa anfallspar skulle det bli Mirza och Johan....dock så kommer de få hård konkurrans av Sebbe (Mirzas plats) och Emra (Johans plats)...Backplatserna är säkra med Samuelsson x 2, Riddez och självklart kung Haginge som kommer blomma ut iår. Mittfältet består av Antonnen, Nordback, Larsen och Näfver..!
Håller du med Ara??
Örebro Ösk-Power
2006-01-13 23:29
Riganó/
Är helt inne på ditt spår. Jag känner ingen som har "makt" i kubanerna, men ja tycker absolut de ska fixa en baderoll om emra, så att han verkligen fattar att vi vill ha honom kvar.
Det är nästa stora projekt.. Några fler som instämmer?
Örebro Riganó
2006-01-13 22:32
Tycker att emra ska vara kvar tycker att vi ska gå ner till tränigen med en banderoll där det står emra var kvar!!!!

KOM IGEN SVARTVITT!!!!!!!
Forward ara
2006-01-13 20:05
::: Är ni bröder eller ? :::
"Superettans snabbaste och kanske bästa duio"

Johan Pettersson :::
Född: 1980
Snabb anfallare som är farlig i straffområdet.
25 mål i IK Sirus förra säsongen.
Vann dessutom skytteligan i DIV2

Herish Kuhi :::
Född: 1981
Snabb anfallare som är farlig i straffområdet.
24 mål i BK Forward 2000-2001.
Vann dessutom skytteligan i DIV2.

- Få hoppas att Pettersson och Kuhi börjar umgås på fritiden så de lär känna varrandra både på plan och utanför plan. Ju mer två anfallare känner varrandra det stå bättre blir det på plan.

- P.Walker inse för gudskull att vi ska spela med direktpassningar och inte långbollar.
Djupleds bollar på två stycken snabba anfallare, kan det bli bättre?
Vi har för tillfället superettans Snabbaste och kanske bästa anfallare!
Örebro Mittåt
2006-01-13 18:12
Jag tycker man gör samma fel som förra året med träningsmatcherna. För mycket spel på bra planer. Ut med grabbarna på någon leråker istället, så de vet vad som väntar dem på bortamatcherna under våren.
Annons: