/fotboll/osk/forum/9846.aspx/fotboll/osk/forum/9846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-01-18 09:50
Förra året trodde Emra att han skulle kunna bli bättre som fotbollsspelare utan att behöva ta i på träningarna.

I år tror han att han skall kunna etablera sig som utlandsproffs utan att ens ha lyckats övertyga sina tränare att han är värd starttid i ett lag i Superettan.

Både ÖSK och agenten inser givetvis att skall man kunna tjäna några kronor på honom så gäller det att smida medan järnet är varmt.
Örebro ÖSK-Marte
2006-01-18 09:36
Undrar om det är Emra själv eller hans agent som har så bråttom att komma utomlands. Killen är ung och har talang, hans tid kommer.
Landskrona Veto
2006-01-18 08:47
Bara det blir klart vart Emra ska och ÖSK kommer överrens om summan så är det klart att man kommer att köpa 2 st forwards eller 1 st mittfältare och 1 st forward. Det beror på hur man vill nyttja Mirza och Sebastian.

Flera nyförvärv är aktuella, men som sagt Tahiri soppan måste bli klar först.
Örebro Aspen
2006-01-18 07:43
Emra vill inte skiva kontrakt det innebär att han vill inte vill spela i ÖSK. Men att han vill ha lön tills han hittat en ny klubb.
Tror Emra inte varit den attraktiva spelare på marknaden som han ev. är utan stöttningen från många ÖSK-fans. Han fick säkert mer speltid förra året pga av fansen önskemål. Men någon återbetalning verkar det dock inte fråga om.
Dagens NA har halv sida om Emra som denna vecka provspelar hos utlänsk klubb.
Walker sur för han inte vet vilka som ingår i truppen. Walker tycker det är ok att han vet att någon kan tillkomma men inte att han kan tappa någon!!!
Örebro *Korpen*
2006-01-17 22:11
apskallen//

Tror att han menade att han blev ett mobboffer pga sina attitydproblem, fast det är ju bara vad jag tror
Örebro apskallen
2006-01-17 21:49
MAD FOR IT!//
Att påstå att Nordin har attitydsproblem för att han var ett mobboffer är bland det dummaste jag nånsin läst. Har alla mobboffer dålig attityd tycker du?
Örebro Mittåt
2006-01-17 21:45
ÖSK-Power// Nej, det stämmer inte. Men han vill inte skriva ett nytt kontrakt. Så ÖSK jobbar på två spår samtidigt. Man försöker både att få tillstånd en förlängning eller att sälja honom. Om han förlänger så är han inte till salu längre.
Örebro Aspen
2006-01-17 21:41
Melin sa i NA att Emra inte vill stanna i ÖSK
Örebro Ösk-Power
2006-01-17 21:36
Har Emra deklarerat att han ej tänker fortsätta i ÖSK? Eller har det bara spekulerats. Har för mig att han sade i NA att han inte kommer fortsätta i ÖSK, stämmer det?
Örebro Aspen
2006-01-17 20:15
Undrar om det var denna vecka som Emra ska bestämma sig
Örebro *Korpen*
2006-01-17 20:11
Någon som verkar ha attitydproblem är ju Emra Tahiri...

Kubanen_90//

Huliganismen är inget stort problem i Sverige och det finns väl inget som tyder på att det skulle vara ett om 10 år heller.
Örebro MAD FOR IT!
2006-01-17 19:45
En person har omkommit i sverige pga hulliganism, allt detta hände långt bort från arenan i ett uppgjort möte.

Stog i tidningen idag att Jesper troligtvist erbjuds kontrakt av Ajax och flyttar till ner till sommaren när grundskolan är avklarad.

Att ÖSK inte bjuder in Nordin kan kanske ha ngt att göra med att relationen dom två imellan kanske inte är den bästa? Något kanske hände när han lämnade ? Han blev mobbad nere i Tyskland, det om ngt bekräftar väl att han har en del attitydsproblem och en sådan spelare kan ställa till med mer problem än vad han kanske gör nytta i ÖSK?

Detta är såklart spekulationer, men ngt ligger det säkert i det, Varför inte fråga Mr Walker himself ? Jobba dom inte ihop under tipselit tiden?
Örebro ÖSK-Gordon
2006-01-17 19:40
kubanen 90// All heder åt dig som reagerar och vill göra något åt huliganismen!
Örebro kubanen_90
2006-01-17 19:01
Ämne: Örebro SK har en del....
Är det en spelare eller flera som klubben kommer värva? Unga landslagsspelare? Jesper Floren?
Landskrona Veto
2006-01-17 18:59
Örebro SK har en del nyförvärv under luppen.

allsvenskar, utlandsspelare samt unga landslagsspelare.

Något kommer att hända innan seriestart. En sak som gör att det drar ut lite är Emra Tahiri.
Örebro 1908
2006-01-17 18:54
Dessutom är våldet "på matcher" ytterst ovanligt. Det handlar mest om uppgjorda fighter långt från arenorna. Dvs våld som inte drabbar oss vanliga supportrar... människor hittar alltid anledningar att slåss; för en viss ideologi, för en viss religion eller för ett visst fotbollslag (vissa skulle iof hävda att fotboll är en religion :-)... Dämed inte sagt att det är OK!
Örebro go_osk
2006-01-17 18:42
kubanen_90//
Det är stor skillnad på att säga att man stödjer huliganerna till att själv ge sig in i leken och boxas.

Förövrigt har våldet inom fotbollen minskat kraftigt om man jämför med hur det var på 80-talet!
Örebro kubanen_90
2006-01-17 18:35
När jag skriver 85 % är det ca 50 personer jag grundar det på. Och alla säger att de gillar fotboll. ( Tror att det bara var 2-3 som höll på ÖSK)
Örebro kubanen_90
2006-01-17 18:24
Jag tänkte så här. Tyvär som tidigare sagt så stödjer ca 85% av dagens ungdomar huliganer. om man räknar med att kanske 50% ändrar sig. Men resten bråkar match efter match. För något år sen så var det ju ett slagsmål i stockholm med ca 40 personer inblandade var av en tyvär dog. Inte så troligt kanske men om det blir slagsmål varje match där alla som stödjer huliganerna är med och en på 40 dör ja då blir det väldigt mycket till slut. :( Ska dock säga att jag håller med om att det låter väldigt mycket. Jag skrev det direkt när jag kom hem från skolan. Då var jag chokad och arg som fan! För när jag frågade dom vad är det som är så bra med huliganer? Så sa dom" det är ju typ tufft att gå ut på stan och bråka och bara strunta i matchen". Jag tror dock att bråk på matcher tyvär kommer att öka om inte vi ( fans runt om i Sverige) och media gör något åt det. Men jag tror också att många bara säger att de stödjer huliganerna för att verka tuffa. JAG TYCKER ATT HULIGANER ÄR BLAND DET VÄRSTA SOM FINNS!!!!!
Örebro *Korpen*
2006-01-17 18:11
Hmm... Hur många är det som har dött i Sverige de senaste 10-åren pga huliganer? Inte många i vart fall..

Tycker det är konstigt att man inte ger en lirare som Nordin chansen i alla fall, Diallo fick ju visa upp sig, det borde väl vara ett bevis på att ÖSK har lite koll på spelare i länet?
Örebro MAD FOR IT!
2006-01-17 17:57
Ämne: Nu måste vi ta tag i....
NU får du allt ta o lugna ner dej lite, det här var det värsta på länge ? 72 800 döda på 10år?
Och vemfan sa att fågelinfluensan var ett problem?
Örebro Charlezzz
2006-01-17 17:57
kubanen_90//

Hur kommer du fram till dom siffrorna 72.800?? rätt många msk som måste dö då va??? väldigt osannoligt dessutom!! o de huliganer som slåss gör det inte inne på arenorna (oftast) så du kan nog lugnt fortsätta o gå o titta på fotboll framöver.

Örebro MAD FOR IT!
2006-01-17 17:54
Att ÖSK inte ger Nordin chansen igen är nog mest pga Nordins attityd, visst han dominerade AIF Cupen i helgen, men vad ger det för garantier?

Tror heller inte att ÖSK's A-lag skulle kunna vinna en sådan turnering.
Örebro kubanen_90
2006-01-17 17:22
Men men man får tro att de blir klokare med åren. Ni som är lite äldre såg det ut likadant ut när ni var under 18 bland ungdomarna?
Örebro Grixx
2006-01-17 17:16
Spöa upp huliganerna!!!!

.....och när det gäller Nordin så måste han få testa i vart fall.....sjukligt att inte låta en så bra spelare som bor i samma stad ens prova.
Kan det vara resekostnaden det faller på:-/
Örebro worldfarm
2006-01-17 16:58
Låt Nordin Gercic provträna med ÖSK. Det är dags nu. Han dominerade totalt under helgens AIF-cup. Helt outstanding.
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-01-17 16:41
Rackarns vilka kraftuttryck!
Örebro *Korpen*
2006-01-17 16:26
kubanen_90//

Haha. Ta det lite lugnt va...
Örebro kubanen_90
2006-01-17 16:12
Nu måste vi ta tag i huliganerna! Av de som jag har frågat så stödjer ca 85% huliganerna. En del av de går också på Ösk matcher för att de vill att det ska bli slagsmål! Jag har räknat lite. Om de 85% för igenom sin vilja kommer den stora delen av alla klackar i Sverige vara huliganer om ca 5 år! Om man räknar avlidna personer under slagsmål kommer det vara 72.800 på 10 år. Det är inget litet problem längre det är ett mycket stort problem! :( :( :( Vad ska vi göra då? Mitt förslag är att alla högrisk matcher spelas in för tomma läktare! Och media måste vara stenhårda mot allt våld! Och att alla klackar har något i sitt tiffo som är emot alla Huliganer. Om vi inte gör något kommer det bli som jag och en av mina vänner sorgset kom fram till. Det är bara en tidsfråga till stora delar av Sverige är huliganer. :( :( :(
Örebro ÖSK-Gordon
2006-01-16 21:26
Rulltrappa, sa Gordon. Upp!
Annons: