/fotboll/osk/forum/9840.aspx/fotboll/osk/forum/9840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-01-29 10:08
Jag tycker inte att man kan jämföra Anttonen/Nordback och Emra. De två förstnämnda har sina givna platser i laget. Emra å andra sidan är fortfarande en marginalspelare/inhoppare. Om han tydligt visar att han inte är intresserad av att fortsätta i ÖSK, så finns det ingen anledning att spela in honom i ett lag, som han i alla fall kommer att lämna så fort han får chansen. Det handlar alltså inte om någon utfrysning, utan snarare om att satsa på spelare som kommer att stanna längre i klubben. Emra kan ju fortsätta som inhoppare. Det klarar han bra och eftersom motspelarna är trötta i slutet av matcherna skall han nog klara av det fysiskt också.
Örebro Aspen
2006-01-29 09:40
Mackan//Hur ska man kunna bygga ny klubbkänsla om man inte visar tacksamhet mot de spelare som visat klubbkänsla tidigare? Det är svårt!!
Örebro Aspen
2006-01-28 21:53
Från Silly seasong på officiella:

Fredrik Nordback (info)
22 november. Fredrik säger till NA att han räknar med att spela för ÖSK även nästa säsong.
24 december. NA skriver att ÖSK erbjudit Fredrik ett kontrakt fram till och med år 2009. Han är dock osäker om han vill binda sig för en så lång period eftersom han helst vill spela i Allsvenskan.
Örebro go_osk
2006-01-28 19:57
Ämne: Kontrakten går ut äv....
Om jag inte är helt ute och cyklar så blev väl Nordback erbjuden ett kontrakt till 2009?
Örebro Aspen
2006-01-28 19:35
Mackan//Jag skrev inget om petas utan om onåd hos supoporters. Några av de Du nämner har visat ett stort ÖSK hjärta under många år. Ingen av dom har gått ut och sagt sig vilja lämna ÖSK. Det dröjer mycket länge innan t.ex Anttonen hamnar i onåd hos mej.
Men självklart ska man spela in ersättare så snart som möjligt och inte vänta till sista dagen för spelare som vill lämna. Det gäller ju också för gamla trotjänare som Thomas A.
Örebro Aspen
2006-01-28 16:25
I nästa vecka stängs fönstret för utlandsövergångar. Är Emra kvar då återstår svenska klubbar. Han kommer säkert inte att platsa i en allsvensk klubbs trupp. Då återstår S1:an med ÖSK där han inte kan vara säker på en plats i startelvan eller Qviding FIF (eller Assyriska) där han kanske tar en plats.
Ett är säkert bestämmer han inte sig snart kommer han att hamna i onåd hos supporters för att han blockerar ÖSK byggande av årets trupp.
Örebro K8
2006-01-28 14:57
joth //

Haha, sant iofs. Som sagt, ska bli spännande att följa det här.
Örebro joth
2006-01-28 14:41
K8//Å andra sidan så tror jag inte på det förräns första spadtaget är taget.... :-)
Örebro K8
2006-01-28 13:36
joth //

Äntligen fick man läsa något uppiggande i NA! Jag ser fram emot att följa utvecklingen av detta projektet. Nu verkar det iaf som att dem har fått ur tummen ur arslet och gett sig f*n på saken.
Örebro pemo
2006-01-28 13:08
Tack för svaret om reservserien. Känns skönt att veta att det blir mer spel för avbytarna. Tidigt i höstas skrev jag om Mirca som topp. Nu verkar det som om Walker också ser en möjlighet. Jag skall nog anmäla mina tjänster till ÖSK....Då skall jag göra högerback av Nordback och slänga fram Frippe med Mirca. Vilket anfallspar! Inte en benpipa går säker i superettan.
Örebro Ösk-Power
2006-01-28 13:03
Hur ser det ut med Emra nu? Han har ju som alla vet vart ute på många "turer" för att försöka spela till sig ett kontrakt men inte lyckats..

Det var någon som nämde att Emra kommer stanna.
Riganó tror jag bestämt.
Men frågan är hur troligt det är? Någon som är insatt i den här "affären" som kan lämna en kommentar?

Hoppas iallafall på en förlängning. Om någon vet nått om "Emra-affären" så är jag öppen för information=)
Örebro DaSa
2006-01-28 12:58
T.o.m Emras agent borde förstå att han behöver speltid för att kunna bli proffs. Om han får ett val att förlänga eller inte spela fotboll på ett år (kanske t.o.m. låta honom träna med Ungdom), så har han inte så mycket val. Vi lär ju inte få många kronor i sommar om vi säljer honom då.

Om han platsar nästa år är ju inte självklart, men jag hoppas att det blir Emra och Pettersson. Tror de kan komplettera varandra bra.
Örebro Mittåt
2006-01-28 11:26
Jag är ingen större beundrare av Westman. Väldigt för att inte säga extremt osäker på inspel från kanten och svårigheter att bedöma situationen så fort han avlägsnar sig från mållinjen. En duktig skottstoppare men inte mycket mer än det.

Så jag tycker att det är dags att börja med Simon Nurme i målet. Håller han så får han bli förstemålvakt och ÖSK kan värva en ny andremålvakt om Westman inte vill fortsätta på bänken. Om Nurme inte klarar av att etablera sig som nummer ett efter vårsäsongen så kan man sätta in Westman i målet igen medan man fortsätter att söka efter hans ersättare. För en sådan skall till vad som än händer. Westman blir 34 i år.
Örebro # brorzan
2006-01-28 11:00
Saywee //

Du har så rätt så, och överens är vi - i alla fall hyfsat. Bekymret är att jag biter mig själv i svansen hela tiden. Samtidigt som en bör spela hela tiden, så är det bra med två jämnbördiga om skador och avstängningar dyker upp. Men är de verkligen lika bra om bara en fått speltid? Bit, bit, bit i den lilla svansen runt, runt runt...
Örebro Mittåt
2006-01-28 10:29
DaSa// Även om Emra inte förlänger sitt kontrakt så finns det fortfarande en möjlighet att sälja honom innan kontraktet går ut. Nämligen under sommarens transferfönster. Det bästa man kan göra är därför att låta honom spela under våren och hoppas att han gör så pass bra firån sig, att det går att sälja honom under perioden juli - augusti. Då finns det så gott som alltid klubbar i Sverige som är intresserade av att förstärka sina spelartrupper samtidigt som klubbarna längre söderut förbereder sig för sin nästkommande säsong och tar in nya spelare. Så det finns nog ingen anledning att bänka honom redan i vår.

Sedan är det ju frågan om han platsar i laget. Och på den punkten är jag inte lika säker.
AIK Saywee
2006-01-28 09:57
# brorzan//
Vi är nog överens om att det är lurigt/svår balansgång.

Vid ev. skadeläge eller utbyte av annan anledning(hemska tankar) är det dock en fördel med två i stort sett lika bra målvakter.

Pojklagsfilosofin som du skriver om hoppas jag inte blir verklighet i ÖSK, alltså någon slags påtvingad rättvisa. Nej, ska det delas på jobbet måste dagsform, motivation etc. få avgöra.

Med benparad från Saywee
Örebro DaSa
2006-01-28 09:35
Håller med om att det inte är snyggt av förbundet att ta massor med biljetter. Men samtidigt får antagligen förbundet mer pengar från sina sponsorer för att de ger bort biljetter vilket ger mera pengar till klubbarna.

Jag hoppas och tycker att Emra inte skall få spela någonting alls nästa säsong om han inte förlänger. Klubben måste vara hårdare med kontraktsskrivandet och försäljningar. Enda chansen att ÖSK någonsin skall kunna slåss om SM-guld är att vi får till en "Zlatan försäljning".
Örebro joth
2006-01-28 06:46
Vackert! Örebroportens VD säger i dagens Allehanda att till hösten är Västra och nya betong färdigbyggda och till säsongen 2007 kan den användas fullt ut... delägare i nyabetongs våning 3 och 4(Antar jag) är spelarinvest med 45%, Tack för det!
Örebro # brorzan
2006-01-28 00:05
Saywee //

Här kommer ett sent svar om målisarna.

Jag minns U21-EM där målvakterna i någon pojklagsfilosofi fick dela broderligt på jobbet genom att spela var tredje match. Jag och några till här gillade inte riktigt det upplägget, och målvakterna i fråga verkade inte heller helt nöjda.

Frågan är väl lite vad som är viktigast? Samtidigt som våra två jämna målvakter måste spela, så måste kanske en av dem känna förtroendet och få matcherna i kroppen? Svår balansgång där...
Örebro Mittåt
2006-01-27 22:57
Chanserna för Jon att komma ut på planen och visa vad han går för i ett skarpt läge lär ha ökat i kväll. Stade de Reims har nämligen återgått till nolläget. Inga mål gjorda, men heller inga insläppta för andra matchen i rad.
Örebro Mittåt
2006-01-27 21:44
Jon ingick inte i truppen inför kvällens match mot Grenoble. Oklart varför. Möjligen är han skadad. Men det kan även vara så att han inte anses spelklar. Det handlar nämligen om en match som spelades den 3 januari, men som fick lov att avbrytas i förtid. Stade de Reims hemsida skriver bara Truchet et Lundblad non qualifiés Även nämnde Truchet är nämligen ett nyförvärv.
Örebro go_osk
2006-01-27 21:19
Vad jag hör hört ska truppen utökas med en till två spelare. Men om Emra väljer att signa antar jag att inte förstärkningar är av samma intresse.
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2006-01-27 20:24
Nu har SvFF svikit folket igen! Nu tar de hälften av biljetterna till sig själva! ALLA biljetter bör säljas till FOLKET! bort med alla jävla sponsoere! det är fan pinsamt, vårat förbund! Det är skandal!
AIK Saywee
2006-01-27 19:51
Riganó//
Vilka är dina säkra källor?
Är du en retlig bluff?
Varför fegar du ur och inte svarar?

Saywee är en glad grabb vad som än händer!
Örebro Ösk-Power
2006-01-27 19:20
Har hört här inne att det låter som att Emra kommer att stanna och förlänga? Är det sant=) ?
Är det någon som kan bekräfta / dementera uppgifterna?

Vore Guld ifall han stannade..

Det finns dock bara en jag litar på här "inne" när det handlar om Silly Season, och det är Veto..
Snälla kan du inte göra ett uttalande =) ?
Örebro kubanen_90
2006-01-27 18:48
Veto// Är det sant att Emra ska förlänga? Blir det inga nya spelare i år om Emra stannar?
AIK Saywee
2006-01-27 13:08
Aspen//
OK, hadebra! Ska ut å köpa marknadsgodis, med ÖSK-mössan på topp! Rox, Rox, Rox ....
Örebro Aspen
2006-01-27 13:01
Saywee// Din morsa får kontakta KIF Örebro som saknar anfallare :=).
Vi få hoppas att Emra mognat. Kanske kontakterna med dom andra klubbarna har visat att gräset inte var grönare än plasten på BA - tvärt om
AIK Saywee
2006-01-27 11:47
Aspen//
OK, men jag är kluven beträffande hans inställning till saker och ting. Det räcker inte att vara lovande, man måste visa inställning och prestera. Han gjorde några mål, men om man tittar på förspelen kanske till och med min morsa hade satt en strut?

# brorzan//
Westman är/var inte dålig, men det är/var inte Nurme heller. Detta med delad målvaktssyssla och/eller en förste- resp. andremålvakt är lite lurigt.

Med tippning över ribban från Saywee
Örebro # brorzan
2006-01-27 11:15
Saywee //

Jag säger Westman med mer matchande av Nurme än förra säsongen. Westmans frilägesräddningar förra året håller mig fortfarande varm.
Annons: