/fotboll/osk/forum/9835.aspx/fotboll/osk/forum/9835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-02-04 18:44
Verkar som att ÖSK bandy vann med 10-2 idag!! inte illa!
Örebro kenya
2006-02-04 17:46
Tillbaka med Zimba och Boniek!

Örebro Brus-Nilsson
2006-02-04 17:22
..och nu blev det 5-2! ;-)
Örebro jockepingvin
2006-02-04 17:10
ösk bandy leder 4-2 i början av 2a halvlek
Örebro Mittåt
2006-02-04 00:00
Mackan// Enligt Julle så har uppställningen ingenting med A-laget att göra. Man ställer helt enkelt upp laget på det sätt som bäst passar de spelare som finns tillgängliga.

Förra året så hade man ofta problem med snabba kontringsanfall från motståndarna. Detta hoppas man få bättre kontroll över genom att spela med två balansspelare. Erik Nilsson har sett vädligt bra ut, tycker jag. Jag tror att han och Anton kan bilda ett starkt mittfältslås om de inte springer i vägen för varandra. Med dem på mitten kommer motståndarna att tvingas ut på kanterna, där backarna sedan äter upp dem (eller i alla fall bollen).

Anton spelade i 12 matcher förra året. De sista sju missade han på grund av en fotskada. Möjligtvis blev det en viss utträngningseffekt då man tog in både Näfver/Lidén på mittfältet samtidigt som James Frempong etablerade sig. Men jag skulle nog säga att han var ordinarie, så länge han var kurant.

Som vanligt har man i år ett överskott på mittfältare och så här tidigt på säsongen vill nog Julle först och främst testa nykomlingarna. Kevin och James vet han ju var han har. Rahmström såg jag spela för ÖSK Söder i junior-DM finalen. Han har en väldigt bra speluppfattning. Och Christian Lumbana Kapasa har både fart och teknik. Det här kan nog också bli ett bra lag vad det lider.
Örebro kubanen_90
2006-02-03 23:52
Ämne: ÖSK Ungdom - KB Karl....
Jag vet hur det är. För några år sen slutade jag spela fotboll. Och vad fick de som var kvar göra 3 dagar efter att jag slutat? Jo de fick gå in med ÖSK spelarna innan matchen mot HBK 2002 (ösk vinst med 3-1) De fick också spela i halvtid. Så jag vet hur det känns.
Forward ara
2006-02-03 23:41
ÖSK Ungdom - KB Karlskoga
Behrn Arena, 4 februari 10:45

/// Nu är man lak, Nu brinner man.
- Borde fan aldrig flytta till Stockholm.

- asså tänka sig, om jag inte hade flyttat så skulle jag troligen spela i KB Karlskoga och spela mot ÖSK U imorgon...
Nu är min dag förstörd...
Örebro kubanen_90
2006-02-03 23:41
Någon som ska gå på Bhern imorgon och heja fram Eskilstuna? :P
Örebro joth
2006-02-03 23:06
Hilltop//Antar att du hellre ser att man flyttar matchen bakåt två timmar... ;-)

Tidlöst var ordet...

Örebro jockepingvin
2006-02-03 23:05
Underbart nu kan man se bägge matcherna.Om nu inte ÖSK Bandyn säkrar allsvenskan den matchen.Då FESTAR VI ISTÄLLET
Forward ara
2006-02-03 22:36
superrandig/
haha aa ...Jag såg båda matcherna mellan Bois och Gais...
Om Roland Nilsson kan springa förbi era backar så säger det väl allt ;)

- Passa er för Näfver, Pettersson, Kuhi X2000
Örebro Hilltop
2006-02-03 22:07
Hur kan en match bli framflyttad och samtidigt börja två timmar tidigare?
Låter ju som en skoltrött degerforsare skrivit den biten.
Örebro Mittåt
2006-02-03 21:57
Degerfors skriver på sin hemsida att Daniel Mendes inte är med i morgon därför att han har ont i knäna. Obs pluralis. Jag trodde att han möjligen kunde ha haft ont i ett knä efter matchen i Jönköping. Men båda knäna? Hur går det till?

Man kan ju undra vad det är för glaslirare som Degen har värvat inför denna säsong. Kabous har ju också redan haft problem. Då skyllde man på skorna. Men han har väl inte spelat barfota tidigare, eller?

Med den här utslagningstakten i deras lag så blir träningsmatchen nästa helg mindre intressant. Att slå ett halvt B-lag är väl ingen höjdare.
Landskrona superrandig
2006-02-03 20:54
Ara:
Tycker du att Bois har de segaste backarna i superettan? Jag tror ej att du sett Johnny Lundberg, J Norell. Inte många i superettan som springer ifrån dessa killar.

Däremot tror jag att både Bois och Örebro kommer tillhöra Topp 3.
Ni är värda en återkomst till eliten 2007.
Er klubb blev oerhört orättvist behandlade 2004.
Örebro joth
2006-02-03 20:33
På tal om framtid och historia, läs denna historiska artikel på officiella. :-)
Örebro go_osk
2006-02-03 20:33
Noterbart är att Degerfors två bästa nyförvärv är skadade, Daniel Mendes och Andreas Drugge.

Dom som menade att vi värvade fel när vi plockade "skadebenägna Henriksson":-)
Forward ara
2006-02-03 19:17
haha komigen grabbar va äre med er?.
Efter varje inlägg som ni skriver till mig så skriver ni på slutet, du behöver inte bli sur eller bli inte aggresiv...

/ haha det är lungt, jag är inte som förrut ;)
" Alla har en egen åsikt "
Örebro Mittåt
2006-02-03 19:09
Fram-och-tillbakaflyttningar gör mig alltid totalt förvirrad. I det här fallet så är matchen tidigarelagd.
AIK Saywee
2006-02-03 18:31
Vad är fram och bak när det gäller framtid?

Med historisk burnout från Saywee!
Örebro Brus-Nilsson
2006-02-03 18:17
Håller med Rasberg ang. Näfver. Han var riktigt bra de få gånger han fick chansen i fjol. Den snabbaste i truppen!!
Dessutom är matchen TIDIGARELAGD 2 timmar! ;-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-03 17:35
Rasberg, ja, ditt näfversnack var ngt helt annorlunda!
Örebro Rasberg
2006-02-03 17:15
Kan vi inte lägga ner diskussionen kring kuhi nu? bara för att du hetsar på honom ara så är det inte en så intressant diskussion. jag respekterar att du diggar honom men varför BARA skriva om honom?

Han kommer tillbaks som en doldis och får här massa med inlägg om honom. Jag hoppas verkligen att han kan börja spela bra och producera men jag ser helst att man diskuterar lite mer intressanta lirare inför säsongen.

Ta det lugnt ara om du blir arg. bara mina tankar, du får göra som du vill.

Jag tänker fortsätta snacka om Näfver! ;) Han blir bra i år...
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-03 17:09
framflyttad? matchen skulle väl startat 13:00 ? heluu ?
Örebro Mittåt
2006-02-03 16:05
Det verkar som om Jon får vänta ytterligare minst en vecka på sin debut. Reims match ikväll mot Bastia är nämligen uppskjuten.
Örebro joth
2006-02-03 14:34
Matchen är framflyttad två timmar till 11:00.
Örebro kubanen_90
2006-02-03 14:25
Ämne: Matchen är flyttad. ....
När kommer den och spelas då? Hoppas den spelas på söndag så kan jag se den.
Örebro worldfarm
2006-02-03 14:12
Matchen är flyttad. Uppladdningen inställd. Kuk!
Örebro Robben 82
2006-02-03 12:29
ara/man kan tyvärr inte säga så mycket positivt om Herish gick ju inte så bra i boden direkt,så vad fan ska vi med honom till i ösk! tycker grabben fått sina chanser...

Ps bli inte allt för aggresiv nu (:
Örebro jockepingvin
2006-02-03 11:58
Om nu inte ÖSK sektionerna kommer överens om att ändra match start för någon av matcherna.Har ju alltid dom som ser fotbollen.Komma å se sista kvarten på bandyn.Emra tycker jag inte ska vara kvar.Han åker omkring å letar 2a klubbar.Men ingen vill ha honom.Han är för slö på träningarna
Örebro Mittåt
2006-02-03 10:12
Mackan// Dessutom har vi ju (kanske) den mystiske Mr X som den mystiske Mr Veto brukar skriva om. Fast det kan ju lika gärna vara surr. Även om mobiliseringen från Spelarinvests sida tyder på att något verkligen kan vara på gång.
Annons: