/fotboll/osk/forum/9833.aspx/fotboll/osk/forum/9833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-02-01 13:32
Okej... jag borde ha tagit med James och Sandro som anfallare, men dom glider in under samma kategori som Emra, dvs:"Oerfaren, vi vet inte om han håller för 90 minuter än."
Örebro go_osk
2006-02-01 13:15
När man läser artikeln om Spelarinvest i dagens Na så låter det som att förstärkningar kan vara på ingång. Men jag antar att Emras vara eller inte vara i klubben sätter käppar i hjulet för arbetet inför nästa säsong.

Personligen tror jag nog att det bästa vore om dom eventuella förstärkningarna infann sig så fort som möjligt, tiden börjar bli knapp.
Örebro joth
2006-02-01 12:57
Man kan väl inte vara helt nöjd med antalet anfallare?
Emra - Oerfaren, vi vet inte om han håller för 90 minuter än.
Herish - herish är Herish
Mirza - Orutinerad, ojämn men kanske kan lyckas på denna position om han hittar målet.
Johan Pettersson - är väl den som ser mest lovande ut i anfallet.

Jag beställer en anfallare till säsongen 2006.
Örebro DaSa
2006-02-01 12:00
Tycker inte det finns något behov av att förstärka truppen för tillfället. Får vi inga allvarliga skador på nykelspelare så kan vi nå allsvenskan med dagens trupp.

Har vi 6 miljoner så tycker jag vi skall spara dem till den dagen vi eventuellt spelar i allsvenskan igen får då bevöer vi minst 3-4 spelare som går direkt in i startelvan.
Örebro Mittåt
2006-02-01 11:44
Det är märkligt nog ingen som kommenterar de 6 miljoner som Spelarinvest uppges ha öronmärkt för att förstärka ÖSKs superettrupp (enligt dagens papperstidning). 6 miljoner är mycket pengar. I dessa Bosmantider så får man väl nästan ihop ett halvt lag för de pengarna. Om man inte satsar på avdankade före detta proffsspelare med framtiden bakom sig. Då kan det bli betydligt dyrare.

Men ett så pass stort belopp till förfogande, så verkar det väl som om man avser att köpa loss en eller rent av några spelare som för tillfället är under kontrakt.

Fast det är klart, det framgår inte av artikeln vilket år det är man tänker förstärka truppen.
Sundsvall Stora Norrland
2006-02-01 11:40
Tack Mittåt och Joth.
Fullständigt klart och tydligt redovisat och i och med detta blir det dubbla poster överallt.
Dubbla ordf, dubbla kassörer osv , jaja det är väl det moderna förstås och samtidigt sparar man pengar också och hur det går till det vete fasiken.Då har jag bilden helt klar för mig. Tack.
Örebro joth
2006-02-01 11:25
Mittåt//Kul med videoklippet på Costa... jag undrar vart det kommer ifrån. :-)
Örebro Mittåt
2006-02-01 11:19
joth// Vad du skriver om det nya underlaget stämmer väl med vad jag har hört. På det gamla konstgräset kom man inte "under med foten" på ett naturligt gräsliknande sätt, vilket gjorde att alla försök till skott över rullnivå blev rätt chansartade. Detta problem upplever man inte att man har med det nya underlaget.
Örebro Mittåt
2006-02-01 11:15
Ny klubbadress för Ricardo mm.
Örebro Mittåt
2006-02-01 08:59
Stora Norrland// I fortsättningen är det ÖSK Elitfotboll AB som kommer att driva A-lagsverksamheten i ÖSK. I en artikel i lokala Nerikes Allehanda igår, så nämndes att Rose-Marie Frebran kandiderar till posten som ordförande i detta bolag. Och eftersom det bara finns två aktieägare i detta bolag (ÖSK Fotboll 55% och Örebro Spelarinvest AB 45%), så är det väl inte en alltför djärv gissning att anta att hon blir vald.

Man skall dock tänka på att rollfördelningen i en förening och i ett aktiebolag ser olika ut. I ett aktiebolag förväntas en ordförande inte vara lika inblandad i dag-till-dag uppgifterna. Detta arbete har istället delegerats till den verkställande direktören.

Hur som helst kommer den nya strukturen att innebära att det blir fler kockar inblandade i denna soppa.

Frebran, ordförande i aktiebolaget.

Åqvist, ordförande i föreningen ÖSK Fotboll, som har aktiemajoriteten i aktiebolaget.

VD i aktiebolaget, inte utsedd än.

Spelarinvest, minoritetsägare i aktiebolaget, men de som stått för pengarna och som säkert kommer att ha synpunkter på hur Fotbollsbolaget sköts.

För att göra saken ytterligare något mer komplicerad kan man ju notera att Åqvists företag AB Carlsson & Åqvist är en av aktieägarna i Örebro Spelarinvest AB. Så man får onekligen intrycket att det lokala näringslivet i Örebro i allt högre grad "tar sitt ansvar" för ÖSKs utveckling som elitfotbollsklubb.
Örebro Aspen
2006-02-01 08:57
ÖSK har REA på Emra. Objektet svårsåld. Agenten verkar ha gett upp.
Örebro joth
2006-02-01 07:53
Stora Norrland//Björn Åqvist är valbveredningens namn till ordförande inför årsmöte i föreningen. Dock bör nämnas att en VD ska tillsättas i Aktiebolaget och den positionen är fortfarande öppen...
Örebro joth
2006-02-01 07:52
Minimal träningsrapport finns på officiella under supporter, se länk.
Sundsvall Stora Norrland
2006-02-01 06:53
Ska Frebran bytas ut? Läste att ett nytt namn var aktuellt som Ordf. i Örebro SK.
Örebro ÖSK-Marte
2006-01-31 21:20
Även om Seb inte är hetast just nu kommar han säkerligen bli en tillgång under en lång säsong.
Örebro kubanen_90
2006-01-31 21:08
Ämne: Bara nio dagar och u....
Är det flopp varning på Seb?
Örebro Ösk-Power
2006-01-31 20:45
Hur ser det ut på träningarna egentligen? Deltar Emra eller är han fortfarande ute på provspel?
Ifall han tränar undrar jag om han är loj, eller om han visar glöd.

En rapport skulle sitta fint=)
AIK Saywee
2006-01-31 17:22
Jag läser inte sådant som jag inte bryr mig om eller sådant som inte intresserar mig ...

... men å andra sidan är det väldigt mycket som jag bryr mig om och som intresserar mig!

Hur kallt skall det vara för att man ställer in en träningsmatch? Någon som vet? Hemska tanke! Själv tror jag dock att risken för sådan kyla är liten, trots februari, det blir nog + 5 gr i skuggtemperatur, vindstilla och sol från en blå himmel!

Med ännu mer derbypuls från en väderoptimistisk Saywee!
Örebro Aspen
2006-01-31 15:49
Lungnet före stormen!! Bäva måne !!
Örebro ÖSKare i exil
2006-01-31 15:33
Träning ja. Suktar efter lite rapporter eller varför inte en intervju eller något annat skoj. Sånt sjuk stiltje nu.

"Here we are now, entertain us" ;)
Örebro ÖSK Fans
2006-01-31 15:09
ni snackar så jävla mycket skit om saker ingen bryr sej om!!!

några som vart o kollat på träning????

skador???

formtoppar???

Fan snacka om sådand som rör försäsong och ÖSK nu!

O snälla Emra börjar bli lite ut tjatat!
Örebro Aspen
2006-01-31 14:28
I dag är det den sista dagen för internationella övergångar. Fr.o.m i morgon får Emra, Nordback, m.fl hålla tillgodo med att spela i Sverige
Brommapojkarna Conrad
2006-01-31 09:57
NikkiSixx//Bandylaget spelar i gul/svart därför att man förr i tiden tyckte att det var omöjligt att se vita spelare mot vit is och ofta i vitt snöfall.
Det fanns ett tillfälle då det var väldigt praktiskt med de gula tröjorna. ÖSK var så överlägsna att det var bäst att låta hela elvan utgöra landslaget. Då räckte med att byta de svarta byxorna mot blå.
Det var länge sen, i slutet av 50-talet, men en del av oss minns och kan fortfarande inte förlika oss med det faktum att det snart blir ännu en bandyfinal utan ÖSK.
Örebro warlord
2006-01-31 08:47
Hallå alla svartvita! Vad händer med Nobbe? Är det någon som har koll på hans turer?
Örebro Hilltop
2006-01-31 08:36
Hej alla svartvita fans!
Jag har tjuvläst på forumet länge, och har nu tagit mig i kragen och reggat mig.
Mitt debutinlägg blir att tipsa er om att en ny ordföranden är på G i klubben.

Lev väl! :-)
Örebro kubanen_90
2006-01-30 23:39
Ämne: Både Walter Gigena o....
Walter fick sparken i sommras. Ricardo Costa fick inte nytt kontrakt. Och en liten grej bara. Vår arena har ändrat namn till Bhern Arena :)
Trelleborg stefanDIF
2006-01-30 23:29
Både Walter Gigena och Ricardo Costa sålda??

Ingen sydamerikansk glans på Eyravallen i vår alltså...
Hammarby NikkiSixx
2006-01-30 22:10
Grattis till segern mot Sirius....
Varför spelar ÖSK bandy i gul/svart och inte vit/svart?
AIK Saywee
2006-01-30 19:40
Förra Startelvan kom den 11:e, nästa bör komma senast den 11:e :-)

Matta//
Det verkar vara så att det inte finns mycket att rapportera för närvarande, utan många är så laddade och förväntansfulla, så då blir det att "debattera" och "spekulera" i stället.

Om man vänder på Emra blir det Arme.

Hur är det med truppen, är alla friska och krya?

Med sakta ökande derbypuls från Saywee
Örebro Aspen
2006-01-30 16:12
rokky//Inte bara men det måste vara grunden.
Annons: