/fotboll/osk/forum/9822.aspx/fotboll/osk/forum/9822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-02-13 11:16
iallafall om vi ska följa kenneths mall :-)
Örebro jappel
2006-02-13 11:16
Saywee//
du menar
;-) = ironi
väl???
;-)
AIK Saywee
2006-02-13 11:06
;-) är ironi (eller skämt eller flirt)

Christoffer Näfver &:-) vilket han dolde i handra halvlek. Explosiv kille!
Örebro jappel
2006-02-13 10:49
För övrigt kan jag inte annat än hålla med tidigare talare rörande Sundsvall, de har numera tappat all respekt. Hoppas att de minst åker ner ytterligare en serie eller stannar kvar i SE när vi går upp om inte annat!
Vill inte spela i samma serie som dom när de anställer våldsmän och galningar som inte kan kontrollera sig ens på en fotbollsplan med 5000åskådare.
Brottet har tagits upp av åklagare och saglik kommer med största sannorlikhet bli dömd.
Örebro jappel
2006-02-13 10:38
det verkar som att alla i degen åkt på en obotlig huvudvärk efter förlusten mot ÖSK (se länk)
Örebro Mittåt
2006-02-13 10:10
Tomten// Han är åtalad och målet skall tas upp av Örebro Tingsrätt.
Örebro Ericson
2006-02-13 10:08
DaSa// Jag var också på IFK-DIF igår, vad tyckte du om domarinsatsen?? Antingen var det han som var lite rostig på försäsongen eller så var det jag och min polare som var det.

Ibland kändes det som när man var på innebandy för första gången och inte fattade vad han blåste för...
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-02-13 09:59
Mittåt // Håller helt med angående Saglik, hur har det förresten gått med den utredningen? Är den helt nerlagd eller varför hör man inget om det?

Stora Norrland // Har svårt att tänka mig att det enbart var fotbollssupporters som slogs, enligt artikeln i Nerikes Allehanda så var det ju supporters från Boltic Bandy och Karlskoga Hockey med också, av detta drar jag slutsatsen att det finns idioter både i Värmland och i Närke, att de sedan är sportintresserade är inte en idrottsförenings fel...
Örebro Aspen
2006-02-13 09:40
Veckans spänningsmoment blir Emras kontrakt - blir det HBK eller ÖSK.
Tycker lördagens match visade att Emra behövs i årets ÖSK och att ÖSK är bra för Emra. Där får han göra mål.
Örebro
2006-02-13 09:07
Stora Norrland/
Apropå busets försök att vara fotbollsfans - Läs Hilltorps inlägg 12/2 17.15 där både Vulkanerna och Kubanerna berättar vad som skett.
Håller sen med Mittåt om att vara bestört över Sundsvalls värvning och klubbens kommentar över det, särskilt som jag tidigare hållit Sundsvall som lite favorit efter ÖSK.
Örebro Mittåt
2006-02-13 08:50
Stora Norrland// Antagligen inte hälften så bestörta som vi blev, när vi såg att Giffarna skrivit kontrakt med med en spelare som är under polisutredning för fotbollsrelaterad våld. På fotbollsplanen!!! Och sportchefen har mage att säga att man gillar hans aggressiva spelstil. Man kan ju fråga sig vilka signaler han vill sända till sin publik, när han uttalar sig på det viset.

Beträffande "uppgörelsen" i lördags, så är det väl så, att de inblandade inte alls är några fotbollsfans. Detta är bara något som slöddret använder som ursäkt för att få slåss.
Örebro Grixx
2006-02-13 08:10
Kenneth// Härligt, still rolling.
Sundsvall Stora Norrland
2006-02-13 07:54
Med bestörtning läser man om firma uppgörelser mellan Ösk fans och Degerfors fan. Var är världen på väg?
Örebro Simon78
2006-02-13 07:26
Heja ÖSK. Vi är tillbacka i Allsvenska nästa år igen.......!
Örebro Kenneth.
2006-02-13 01:58
Skall göra ett litet gästspel nu och lugna oroade här på forumet. :-)

Joth har jag ju redan pratat med så till Grixx, ÖSK-Gordon och DaSa så kan jag tala om att jag lever iaf och jag tackar för omtanken. Är det fler så får ni ta åt er för jag orkar inte läsa tillbaka till jul, inte ens ner till sista inlägget på denna sida. :-)
DaSa var helt klart inne lite på rätt spår. :-)

Joth fick även rätt i att jag kom in här igen närmare premiären ;-)

Till sist för att besvara Saywee’s undringar.
Kenneth var inte sur.
Ironi Saywee, ironi…
Vilket någon härinne utnämnde mig till ”ironins mästare” en gång i tiden, fast ibland blir det så bra att alla inte fattar den…
Sen är det är väl lite skillnad på tecknen.
:-) = Glad
:-( = Sur

Ha det så bra alles, tills min nästa inloggning, efter TurinOS… :-)
Örebro K8
2006-02-13 00:36
-------Westman-------
-FrSa-ThAn-MaSa-JoRi-
------FrNo-SeHe------
JoPe-----LaLa----KrNä
---------MiJe--------

Haginge får vila ryggen.
Örebro # brorzan
2006-02-13 00:04
ChLi //

Du petar kapten Samuelsson? Varför?

-------Weggen-----
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi---
----FrNo------SeHe----
---------LaLa---------
--JoPe---EmTa---KrNä--
Åtvidaberg ChLi
2006-02-12 21:25
-------Weggen-----
FrSa-ThAn-PaHa-JoRi---
PaAn-LaLa-SeHe-KrNä---
-----EmTa-JoPe------

Örebro Mr.ÖSK
2006-02-12 20:52
Vem ser till så att matchen mot Västerås flyttas så att man kan följa det Gul-Svarta ÖSK när de går upp i allsvenska för första gången sen ja jag tror det var -94. Detta måste fixas på samma sätt som igår med tanke på de formidabla resultaten det förde med sig.
AIK Saywee
2006-02-12 19:17
joth//
Verkade Kenneth sur för att ÖSK vann med 8-0, eller? Varför tror han att Walker snart blir förbundkapten?
AIK kribba
2006-02-12 19:00
Mycket imponerande av ösk att slå degerfors med 8-0. Man märker rätt tydligt sen vilket lag som ligger först i förberedelserna,för sån stor skillnad ska det normalt ju inte vara. Dessutom missade ni ju en straff också.

En ny mycket stark försäsong att vänta från ösks sida? Det ser ju så ut nu i alla fall. Den här gången gäller det för er att konservera den formen i så fall till seriespelet. Tänk om ni krossar allt motstånd igen på försäsongen för att rådippa i serien...ojoj..;) Nej, hoppas ni grejar det den här gången.
Örebro K8
2006-02-12 18:58
Någon mer som längtar tills Assyriska besöker Behrnabeu?
Örebro DaSa
2006-02-12 18:54

1. Assyriska
2. Sundsvall
---------------
3. ÖSK
---------------
4. Norrköping
5. Landskrona
6. Mjällby
7. Degerfors
8. Trelleborg
9. Jönköping Södra
10. BP
11. Väsby
12. Umeå
13. Åtvidaberg
----------------
14. Qviding
15. Ljungskile
16. Falkenberg
Örebro DaSa
2006-02-12 18:47
Jag ser hellre Hagge på högerkanten och FrSa på vänster om Riddez skulle bli skadad. MaSa används bäst som mittback, sen har vi ju både Frippe och Thompa som kan ta Hagges plats.

Var och såg Royal League matchen mellan IFK -DIF idag. Känns som Göteborg kommer att ta hem allsvenskan i år, de ser riktigt starka ut. Kan förstå varför Alven inte ville stanna och slåss om en plats, Bengan var grym idag.
Örebro K8
2006-02-12 18:37
joth //

Ja just det, men nämnde inte Urban i Mackans intervju att de såg Seb som en offensiv kraft, och inte back? Kanske kan bli en nödlösning hur som helst.
Örebro joth
2006-02-12 18:17
K8//Sebbe spelade vänsterback i Norge, kanske kan det vara svaret på din fråga. Annars blir det väl Magnus Samuelsson som flyttas ut på kanten.
Örebro K8
2006-02-12 18:16
Ösk-Power //

Mittbackar har vi väl så det räcker, men jag funderar också på vad som händer om Riddez blir skadad. Håller Moses Reed?
Örebro joth
2006-02-12 18:14
har fått kontakt med ÖSK-Kenneth... han lever!

Jag skulle hälsa detta:
"Nu är väl det Allsvenska återtåget i praktiken redan klart med tanke på den oerhört imponerande starten på försäsongen. :-)
Walker är väl snart förbundskapten. :-)"

Har en känsla av att han dyker upp här ju närmare premiären vi kommer. ;-)
Örebro Ösk-Power
2006-02-12 18:06
Kan bli en rolig säsong för oss ÖSK:are.
Pressen ligger på Norrköping, LaBOIS och Giffarna.
Hoppas vi kan arbeta i lugn och ro och slippa skador.
Pettersson och Henriksson känns som bra nyförvärv. Johan med sin snabbhet och Sebastian med sin rutin.

Men jag tycker endå ÖSK borde se sig efter en till back. Vad händer om Magnus Samuelsson eller Riddez blir skadad? Vi behöver en bra ytterback, då är jag nöjd=)
Örebro ÖSK-Gordon
2006-02-12 17:44
Pelle2 har inte varit inne sedan förra året heller. Någon annan som har kontakt med Kenneth?
Annons: