/fotboll/osk/forum/9798.aspx/fotboll/osk/forum/9798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-02-23 09:39
Peter// NA lägger inte ut speciellt mycket av sitt innehåll på nätet. De vill inte att nättidningen skall konkurrera för hårt med pappersutgåvan.
Halmstads BK Peter
2006-02-23 09:39
//Arx

Å andra sidan var Janne grymt imponerad av Emra, och man har följt honom ganska nära. Om han nu har... attitydproblem, så gissar jag att HBK anser sig kunna uppfostra honom på rätt sätt. Annars skulle man ju inte vilja ha honom i truppen. Nämns siffrorna nedan (1,5-2 MSEK) i NA?
Örebro Arx
2006-02-23 09:33
Jonas L//
Då förstår jag. Fast jag undrar verkligen om filosofin lever. Det verkar som om ni haft inte bara ett ordförandebyte utan en total kursförändring. Har träffat Sjöholm och har svårt att tro att han skulle chansa med så stora pengar.
Halmstads BK Peter
2006-02-23 09:31
Om någon av er känner sig sysslolös får ni mer än gärna knappa in mer info om Tahiri-artikeln här. NA verkar inte vara blixtsnabba med att få ut nätupplagan.
Örebro Grixx
2006-02-23 09:25
Tycker mig själv se att det finns stora möjligheter att Fresa utvecklas mycket mer.

Visst kan jag ha fel men så bra som han var 2004 innan han sprang in i väggen visar att det finns potential. Den olycksaliga inledningen på Karriären hos ÖSK var inte bra men det lyftet han gjorde sedan var enormt och större än vad alla förväntat.

2005 års säsong var alla klappruttna utom Weggen vid frilägen,Emras inhopp och Nävfers höstavslutning.Får vi bara till ett bra positivt spel under året så kommer NOG Fresa att fortsätta uppåt.

ps var är veto;-)
Halmstads BK Jonas L
2006-02-23 09:16
//Arx
HBK-filosofin lever, men f k så är Sjöholm inte längre ordförande i HBK, han har ersatts av Arne Ekstrand.

NA-nyheten finns inte på nätet?
Örebro jappel
2006-02-23 08:59
Mittåt //
tack för den inblicken i Edwin. Jag kunde inte hitta något om honom på ÖIS sida.
Rörande emra så uttalar jag mig när det är helt klart var han tänker spendera sin närmaste framtid.
Örebro Arx
2006-02-23 08:47
Mittåt//
Förresten, som svar på din fråga: Om du frågar mig skulle ÖSK inte betala ett nickel för Fredrik utan välja någon annan. Men rent objektivt är han väl värd runt 300-500 000, i bästa fall.
Örebro Arx
2006-02-23 08:45
Mittåt//
Jo, jag fattar det också, att hallänningarna har oerhört höga tankar om ET:s potential. Liknelsen med FS var mest på skoj. Poängen var att HBK tycks vara beredda hiva upp nåttsåinihelvete mycket slantar för en kille som egentligen inte presterat någonting. Mycket märkligt med tanke på Sjöholm & Co:s filosofi att hålla hårt i slantarna, köpa billigt och sälja dyrt.

Stämmer 1,5-2 miljoner är det kalasbingo för ÖSK. Alvbåge som var ordinarie i Frölunda och allmänt betraktad som en av landets mest lovande målvakter gick väl för ca 700-800 000 om jag inte minns helt fel.
Örebro Mittåt
2006-02-23 08:19
Ämne: OM NA:s uppgifter id....
Arx// Anledningen till att man kan få så pass bra betalt för Emra är åldern. Tränare tror av någon anledning alltid, att de kan vidareförädla unga spelare. Man betalar alltså främst för potentialen.

Fredrik å andra sidan har nog redan mer eller mindre nått sitt maximum. Givetvis kan fortfarande marginella förbättringar göras, men spelaren är i princip redan definierad. Gör följande tankeexperiment. Om ÖSK behövde köpa en högerkantare med försvarsinriktning. Hur mycket skulle man då betala för Fredrik?
Örebro Mittåt
2006-02-23 08:13
Ämne: Mittåt//
Intressant....
Edwin Phiri är en 22-årig zamiansk högerförsvarare som står på gränsen till landslagsstatus (2 A-landskamper). Han har spelat 41 allsvenska matcher för ÖIS. Med ett år kvar på kontraktet så står han dock numera utanför den grupp av spelare som ÖIS vill satsa på. Han hade en mycket bra säsong 2004, enligt Stefan Allbäck. I fjol gick det tyngre. Moderföreningen heter Chiparamba Great Eagles.

Men ÖSK verkar som sagt inte jätteheta på honom. Intressant är detta kanske framförallt för att det visar att ÖSK jobbar på i bakgrunden med att hitta lämpliga spelare för truppen. Så på den punkten hade Veto rätt, även om det verkar som om han helt missade utvecklingen på Emra-fronten.
Örebro Arx
2006-02-23 08:11
OM NA:s uppgifter idag är korrekta är det ju helt kanon. ÖSK får upp till två miljoner för en kille som inte ens är ordinarie i Superettan! Nu har det fanimej vänt ekonomiskt! Äntligen börjar vi också kunna håva in slantarna. Dessutom slipper föreningen en av de mest självupptagna spelarna sedan... Eh... sedan... Äsch, kommer inte på någon värre.

Undrar just om vi kan sälja Fredrik Samuelsson också. Vad kan vi få för honom? Med tanke på vad HBK lägger upp för Tahiri, borde väl Fredrik vara värd åtminstone tre-fyra miljoner. Minst.

Jag säger bara: Grattis Halmstad! Och vad kul för Emra att få se Örjans Vall från bänken som lite omväxlig. Och blir det läktaren är det inte fel heller, det är en riktigt trevlig arena. Och Tylösand är en härlig badstrand. Kul!
Örebro jappel
2006-02-23 08:08
Måtte ÖSK ha vett nog att ta bra betalt denna gång. Jag fruktar att det kan bli en ny M Bengtsson av Emra om han hamnar på bänken i HBK.
Örebro jappel
2006-02-23 07:59
Lite trevlig ÖSK läsning från våra nya seriekollegor.
Alltid kul att gotta sig i gamla goda tider :-)
(då inte sagt att dagens tider skulle vara sämre!)
Örebro jappel
2006-02-23 07:56
Mittåt//
Intressant och lite oroande.
Vem är Edwin Phiris?
Örebro Mittåt
2006-02-23 07:46
Tidningen skriver även att ÖSK och ÖIS har talat med varandra om Edwin Phiris framtid. Intresse finns från ÖSKs sida, men det verkar inte alltför hett. "Det [intresset] är inte så hett just nu eftersom det i första hand inte är en försvarare som vi söker", säger Melin till tidningen.
Örebro Mittåt
2006-02-23 07:42
NA skriver idag: Halmstad nästa för Tahiri. Vi ligger i slutförhandlingar. Inget är klart ännu, men jag tror att det blir det, säger ÖSKs förhandlare Gustavs Melin.
Örebro jappel
2006-02-23 07:28
intet nytt på inläggsfronten....dött som i graven...
Med hopp om en possitiv händelserik ÖSK dag.
Örebro jappel
2006-02-23 00:29
Laget till på lördag?
hur har det sett ut på träningarna har alla gått för fullt?
Tacksam för en liten rapport till oss i exil.
Örebro jappel
2006-02-23 00:08
Härligt för övrigt att ÖSK vann över Jönköping med 4-3 i gårdagens avslutande match i allsvenska kvalserien. hoppas verkligen att fotbolls dito lyckas med samma bedrift när de besöker staden vid vätterns södra strand.
Örebro jappel
2006-02-22 23:45
En hel del intressanta resultat idag. Som exempelvis att Sylvia slog Åtvid 1-0.
Qviding vann 2-0 över div3 gänget holmalund...inte direkt imponerande!!
Av skåningarna verkar Tff vara bäst så här långt. vinst mot Lbois 2-4
BP vann 4-1 över järfälla som jag inte har en aning om vilken div de ligger i.

Summa sumarum är det inte bara ÖSK som gör mediokra instatser i träningsmatchandet.
Örebro jappel
2006-02-22 22:13
Ämne: vad spelar det för r....
Go for Goal//
Ja säg det.... kanske ingen alls...
Go for Goal
2006-02-22 21:36
vad spelar det för roll om vi skapade varandra så nära varandra. Ja vi känner varandra, men du får trot om du vill denna historien om Emra. För jag vet att riganó har rätt.
Örebro jappel
2006-02-22 21:31
Men jag ska sluta upp att vara så misstänksam! Så fort den här historien avslutats...kanske..!!
Jag tror och hoppas fortfarande att vi får se Emra i ÖSK.
Vi är ju snart i samma serie som HBK och kommer bli farliga då. Se bara på Djurgården som brukar bli riktigt vassa året efter att de avancerat till Allsvenskan. vi kan göra detsamma!!
SM-guld 2007!!
Örebro jappel
2006-02-22 21:24
Anmärkningsvärt att Go for Goal och Riganó skapade sina användare med endast 18minuters mellanrum...fast ni kanske känner varandra också???!!! och satt tillsammans när ni skapade era nicks??!! Eller så är det någon som är skizo!!
Örebro jappel
2006-02-22 21:12
Om jsödra kan få till ett avtal i miljonklassen borde väl ÖSK kunna få till ett avtal med puma eller??? har vi ett sponsor avtal annat än att vi får tröjorna?? eller får vi betala för dom?
Go for Goal
2006-02-22 20:50
Killar jag tror vi ska lita på Riganó. Jag vet att han känner Tahiri. Jag har sett dom gå i skolan tillsammans.
Örebro jappel
2006-02-22 20:13
Riganó//
Mycket snack och lite verkstad som vanligt eller? Hoppas verkligen att du försöker driva med oss. (börjar som DaSa säger bli oerhört tjatigt)
Örebro DaSa
2006-02-22 20:02
Vad tror ni om Assyriskas chanser att gå direkt? Känns som det har haft lite för stor omsättning på spelare för att gå upp direkt. De har många intressanta offensiva nyförvärv som Erik Sundin, Marklund (tror han gör succé) och Amoah.

Orkar inte bry mig mera om Emra längre, stannar han så blir jag jävligt glad både för ÖSK och hans egen skull. Sticker han så hoppas jag att ÖSK för en gångs skulle kan förhandla till sig en schysst vidareförsäljningsklasul. Men tills det blir klart så orkar jag inte höra alla vändningar. Men antingen Veto eller Rigano har ju gjort sitt på denna sida efter Emra bestämt sig:)

Intressant om vi får in en högerspelare till, kan man få till en billig lösning så kan det vara bra att öka på konkurrensen för Anttonten och FrSa som idag är säkra på en plats i startelvan.
Örebro jappel
2006-02-22 19:33
Jag kan uppriktigt säga att det är Trist om vi ska mista emra...både för ÖSK och Emra själv... Men som sagt, ÖSK lär i alla fall kompenceras ekonomiskt. Alltid något i dessa bossmantider.
Annons: