/fotboll/osk/forum/9796.aspx/fotboll/osk/forum/9796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-02-23 18:01
Kevin fortsätter att göra rätt för sig och James fick komma in redan efter 14 minuter.

Bästa chansen till kvittering hade Andreas Landgren som var nära att stöta in Kevin Walkers frispark.

Fast totalt sett så var det inte någon bra match för svenskarna, verkar det som.
Örebro jappel
2006-02-23 17:56
Ämne: Smart att sälja Emra....
Chipset, har du hakat upp dig?? Mål trillar det alltid dit om bara mittfältet är bra. Med larsen tillbaka och med en rutinerad Zeb kan det bli riktigt bra med de löften vi har.
Örebro K8
2006-02-23 17:55
Visst, det ska mycket till för att Emra ska bli nästa svenska superstjärna, men han har talang och kan, om han vill, blir riktigt bra iaf.

Jag kan mycket väl tänka mig att han, om ett år är proffs i Holland eller Frankrike. För 20 mille, njaaa :-)
Örebro Chipset
2006-02-23 17:54
Smart att sälja Emra nu. Vad har vi kvar i anfallet? Jo, en anfallare som inte kan göra mål och en yttermittfältare från Sirius. Snyggt jobbat ÖSK!
Örebro jappel
2006-02-23 17:52
Mackan//
Tror du att de överger tanken på Mirza som topp redan??
Örebro jappel
2006-02-23 17:51
K8//
Ja just!!!! så var det ju... fast drömma kan man ju.
Örebro K8
2006-02-23 17:49
jappel //

Vadå, Emra går ju till Monaco för 20 mille om ett år.
Örebro jappel
2006-02-23 17:42
skönt att höra.
Då blir det antagligen samma lag som senats mot v-ås antar jag. Så att de får en chans att visa att de faktiskt kan om de bara vill!!! För jag vägrar tro att de kan vara så dåliga som de visade mot gurkorna!
Örebro jappel
2006-02-23 17:35
Ämne: Angående Emra till H....
Verkar som att de flesta har en övertro på hur mycket som HBK kan få ut för honom. Det är i allra bästa tänkbara scenario som de kan få 4-5miljoner svårt att tänka mig mer....om han inte lyckas direkt nästa år riskerar han bli bänknötare eller att lägga av helt inom några år, då blir det inte så mycket pengar från vidareförsäljning. Nej ta bra betalt nu med endast en lite del vidareförsäljning om han verkligen blommar ut till en ny stjärna.
Örebro jappel
2006-02-23 17:32
Var det någon som hade koll på hur träningarna sett ut i veckan? Börjar närma sig matchdag på nytt. Jag antar att vi inte behöver ha med Emra i laget så anfallet blir aningens lättare att ta ut. Men hur har det sett ut i övrigt?
Örebro K8
2006-02-23 17:29
Angående Emra till HBK

Hoppas ÖSK kämpar till sig en vidareförsäljningsklausul på 25-50%. Lyckas vi med det skiter jag i om vi bara får 500 000 eller dyl.
Örebro jappel
2006-02-23 17:08
Grixx//
Är man 188 lång tycker jag nog att man gott och väl kan väga 85 kg annars har man inte så mycket att sätta emot mot de stora backklippor som finns fast 80kg räcker en bra bit.
Örebro Grixx
2006-02-23 16:57
Vikten har nog Emra, men tuffare och hårdare i kroppen för närkamper skulle han behöva bli.

Lite för vek och sladdrig idag.

Synd som fan om han inte signar för ÖSK.
Örebro jappel
2006-02-23 16:54
för att förtydliga..mitt ordval:
"det brukar inte gå så bra för spelare där"
syftar på bänken i allmänhet oavsett lag... OK??
Örebro jappel
2006-02-23 16:53
Svenne //
Jag menar att det inte brukar gå frammåt för spelare som får sitta på bänken istället för att spela som ordinarie i a-laget!
Oavsett var Emra går så kommer han att ha en stor utvecklingspotential. Som du skriver räcker det med några kilo muskler och lite bättre speed så är han med bland de bättre målskyttarna i sverige.
Halmstads BK Svenne
2006-02-23 16:48
Ämne: I årets ÖSK borde ha....
jappel//
Vad menar du med att det inte brukar gå framåt för spelare i HBK? Kolla de senaste två årens skytteligavinnare. Rosenberg kom som en liten valp med noll självförtroende, lade på sig några kg muskler och vips var han landslagsmässig. Gunnar H Thorvaldson var fiskrensande amatör för ett och ett halvt år sedan och nu rycker massor av klubbar i honom. Jag tror nog att Emra inte hade kunnat gå till en bättre klubb om han skall byta inom Sverige i alla fall.
Örebro Chipset
2006-02-23 16:43
Smart att sälja Emra nu. Vad har vi kvar i anfallet? Jo, en anfallare som inte kan göra mål och en yttermittfältare från Sirius. Snyggt jobbat ÖSK!
Örebro jappel
2006-02-23 16:40
I årets ÖSK borde han vara med från start i anfallet. Garanterat minst vara på bänken i varje match. Därav min tvekan till hur bra det är för hans egen del att flytta till bänken i HBK.
Det brukar ju inte gå direkt frammåt för spelare där...måste ha matchning för att lyfta sig.
Men som sagt, ÖSK kanske lånar honom av HBK i år, så att han får sin matchträning..(men vi har andra anfallare så frågan är om vi behöver låna om så blir fallet....många tankar finns det...
Örebro jappel
2006-02-23 16:35
VÄNSTERFOT //
Läget var precis detsamma i ÖSK förra året han var 4-5 anfallare men istället för att bita ihop och ge allt på träningarna så blev det mest en massa gnäll när han inte fick spela...eller ens sitta på bänken. När han sedan väl fick chansen så misslyckades han totalt. Orkade inte en hel match men kan göra ganska bra inhopp sista kvarten när motståndarbackarna är lite lagom mosiga.. Det kommer som sagt troligtvis krävas en hel del från tränarna för att få bukt med honom. Fast vem vet, han har kanske växt upp nu.
Halmstads BK VÄNSTERFOT
2006-02-23 16:26
Emra kommer förmodligen inte få så mycket speltid i år i HBK för i dagsläget är han bara 4-5 anfallare, men det har han nog klart för sig. Men i HBK finns det alltid spelare som kan försvinna närsomhelst och då kanske han får göra några inhopp. Eftersom han kommer till HBK där han inte är garanterad plats ens på bänken så kommer han nog att hålla tyst och kämpa väldigt hårt på träningarna för att få chansen. Och gör han det kommer han förmodligen bli proffs inom en 3-års period, om han nu är en så stor talang som alla säger. Sen är det väl lite roligare att träna och spela för ett allvenskt lag.
Örebro Arx
2006-02-23 15:39
HBK:s sida på Svenska Fans kallar Emra "supertalang". Stora förväntningar väntar gossen när han anländer till västkusten...
Örebro kubanen_90
2006-02-23 13:25
Ämne: kubanen_90// Hade he....
Vad ska man då kalla en spelare som inte går för fullt på tränigen och när han blir bänkad ska han klaga som fan. Att det är ett tecken på att han är en tonåring håller jag inte med. För vi har ju flera tonåringar i laget som inte får spela men de går ju inte till NA och snackar massa skit om tränaren. Och om jag minns rätt så har vi fått in info om att han har betet sig dåligt på tränigar? Ps Jag är väll inte den ända här inne som har kallat honom för diva?! Men jag hoppas och tror att han går bra i HBK! Om Emra bara kommer in i det att man måste jobba hårt så kan han mycket väll hamna i landslaget!
Örebro Mittåt
2006-02-23 13:23
Ämne: P-89 mot Tyskland.
....
Per Johansson, ytterback från Karlslunds IF, är också med i startelvan.
Örebro Ösk-Power
2006-02-23 13:10
Väntar efter ett uttalande ifrån Veto. Vad håller du hus?

Som jag förstått, så är Emra i princip klar för HBK, vilket är ruskigt tråkigt, men det verkar inte som någon här inne sade att Klubben har gjort allt för att Emra ska stanna.

Om vi räknar med att Emra försvinner nu, måste ÖSK förstärka så fort som möjligt. Eftersom inte ÖSK ( enligt mitt tycke) har gjort allt för att behålla Emra, kanske klubben har några Ess på gång. Det är min teori.
Veto har nämnt tidigare att ÖSK har förhandlat med en eller flera olika etablerade anfallare. Vilka kan de vara?

Shaedeh i Åtvidaberg,
Hemberg , tidigare ÖIS
Någon spelare från Norska ligan?

Något måste hända på värvningssidan, helst snarast, annars för vi det tufft.
Känns tråkigt att säga detta, men vårt anfall håller inte riktigt måttet.
Örebro Mittåt
2006-02-23 12:23
ÖSK tattoo// Talanger finns det gott om. Det går minst 13 på ett dussin. Riktiga fotbollsspelare är det så ont om att man måste importera dem från länder som Brasilien och Kenya för att få ihop en startelva för Superettan.

De flesta lovande spelare faller ifrån av en eller annan anledning. Deras talang kanske bara berodde på att de var tidigare i sin utveckling än andra ungdomar från samma årskull (typ Martin Bengtsson). Andra är inte villiga att satsa vad som krävs för att gå från talangstadiet till att bli etablerade spelare. Och för de allra flesta så avstannar utvecklingen helt enkelt för tidigt.

Jag tror att ÖSK har en bra talangutveckling jämfört med många andra klubbar. Det stora problemet är att hoppet från ÖSK ungdom till A-truppen är för stort. Det skulle behövas ytterligare en station spel på icke-amatörnivå för att kunna sålla fram de spelare som ÖSK verkligen vill ha i sin A-trupp. Förhoppningsvis kan ett bättre samarbete med till exempel Forward hjälpa till med detta på sikt. Men där är vi inte än. (Att, som Forward gjort, starta ett samarbete med IFK Göteborg är väl rätt så aningslöst).
Örebro jappel
2006-02-23 12:05
Kul att det händer lite idag. Detta har jag ju efterlyst i en vecka snart!
Var är Veto???
Riganó Jag lovar att lyssna mer på dig i fortsättningen. Även om jag tycker att det är oerhört dumt av dig att yppa vad spelarna i ÖSK förhandlar om medan förhandlingarna pågår.
Veto vet vi inte var vi har...men jag tror att det är Emra som ändrat sig en gång per dag eller kanske gett olika signaler till båda parterna..
Örebro Mittåt
2006-02-23 12:04
Grixx// Hela Emras karriär så här långt har väl präglats av en "grönare gräs på andra sidan" attityd. När han spelade i ÖSK Ungdom ville han till ÖSK Fotboll. När han som 17-åring fick ett erbjudande om ett lärlingskontrakt, ville han absolut ha ett "riktigt" kontrakt. (Som senare visade bli till hans nackdel, eftersom det låste honom till ÖSK). Nu när han 18 år gammal får ett erbjudande om ett nytt och bättre kontrakt (och indirekt mer speltid med ÖSK), så vill han till varje pris till HBK.

Jag är nästan säker på att så fort han skrivit på för Halmstad så kommer han att börja planera för sin nästa flytt. Efter provträningarna på kontinenten har han säkert fått blodad tand.
Örebro jappel
2006-02-23 11:56
Tror inte att felet ligger i talangutveckling. ÖSK får verkligen fram talang efter talang. Det är bra. Problemet är att ungdomarna är för ivriga att komma ut i världen. ÖSK har så gott som alltid haft problem att visa upp sig för storklubbarna ute i europa, dels för att vi aldrig är med i cuperna dels för att vi inte direkt ligger utmed deras normala resvägar. Då lockar det såklart för en talang med proffsdrömmar att flytta till en klubb som ha dessa kontakter. Så som skåneklubbarna(halva ösk på 90talet) göteborg (alvbåge) eller Stockholm (resten :-)
HBK får ju möjlighet att visa upp sig titt som tätt och ligger bättre till för slumpartade besök då någon holländsk eller brittisk scout är ute på tur!
Örebro Arx
2006-02-23 11:54
jappel//
Ja, per definition är det ju alldeles sant. Robert hade aldrig spelat i ÖSK annars.

Grixx//
Tror nog inte att ÖSK bett på sina bara knän att Emra ska stanna. Stämmer tidningsuppgifterna är det nog många inom klubben som är rätt nöjda just nu.
Örebro Grixx
2006-02-23 11:51
Mittåt// Man får väl anta att du menar att han till varje pris vill bort. Då är det inte lätt.

Frågan är då i vilken omfattning man jobbat på att behålla honom, övertygat honom att ÖSK är det rätta i nuläget och gett honom ett riktigt bra anbud.

Det kan ju vara så att allt detta har gjorts på ett bra och proffsigt sätt men att lusten till allsvenskt spel mm drar mer. Klart att Emra ska göra det han tycker är bäst, man får ju inte så många chanser i sin karriär. Det finns ju inte chansen att testa båda möjligheterna och om 5 år välja det som var bäst.Livet levs bara en gång och en idrotts karriär är kanske lite mer än 10 år. Rent ekonomiskt och kanske även sportsligt skulle han lyckas bäst som Bosman efter säsongen.

Råd mm kommer väl inte bara från ÖSK utan även från hans farsa och Halmstad.

I vilket fall som helst önskar jag Emra lycka till i .....ÖSK och Halmstad....eller vad det nu blir!?
Annons: