/fotboll/osk/forum/9795.aspx/fotboll/osk/forum/9795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-03-12 12:38
Men Melin kunde ju vara lite mer infomativ, men inte avslöja ev. namn på tilltänkta spelare. Han har ju trots allt ett betydelsefullt arbete för ÖSK och framtiden, något har han väl ändå att säga (skriva). Å det är nog många fans som undrar.

Ju hemligare han blir ju nyfiknare blir våra konkurrenter och i dagens verklighet och snabba kommunikation så avsöjas både det ena och det andra ganska enkelt och snabbt.
Örebro # brorzan
2006-03-12 12:37
Jag tycker det är bra att det är locket på från fotbillsutskottet. Visserligen skulle man kunna tänka sig att utskottet via medlems-delen på hemsidan bloggade eller liknade för att visa hur arbetet fortskrider, men med handen på hjärtat - vem här skulle kunna hålla sig från att diskutera den bloggen på detta öppna forum? Därmed skulle andra klubbar och NA vakna till liv som så många gånger förr och förstöra det roliga för oss ÖSK:are. Jag är fortfarande bitter på NA i Sumiala-affären. Idiot-puckon till tidning!
Örebro jappel
2006-03-12 12:36
Det verkar ju som att du redan idag är inblandad i Ungdom på något vis..
Örebro jappel
2006-03-12 12:35
Mittåt //
Att du inte går med i styrelsearbetet? det finns med största sannorlikhet ett behov av din hjälp någonstans i organisationen eller i något utskott. Då får du veta tidigare och även möjlighet att påverka till viss del.
Örebro jappel
2006-03-12 12:33
Jag tycker inte att ösk:s ledning behöver vara öppna! vi medlemmar ska inte veta mer än vad som sker i den dagliga driften! värvningar och kontraktsförhandlingar bör/ska vara hemliga.
Så länge som det händer bra saker (Jope, Jeffs, Alvbåge m.fl.) kan de få hålla saker hur hemliga som helst för min del!
Keep up the good work.
Örebro Mittåt
2006-03-12 12:33
joth// Jag tror att de flesta som är intressarade av vad som sker i och omkring ÖSK gärna skulle vilja veta mer än att måslättningen nu är att vara tillbaka i allsvenskan senast år 2008.

Till exempel hur man tänkt sig att jobba med spelartruppen för att komma dit. Så länge denna typ av information bara vidarebefordras genom NAs filter och vinklingar, så kommer medlemmarna att fortsätta att vara förvirrade. Vilket leder till misstanken att man inte heller i fotbollsutskottet riktigt vet vad man håller på med. Man kanske vet det, men i så fall låter man inte omvärlden få reda på det.

Jag vet inte om jag hetsar fram något. Men jag tycker att det är märkligt att man så här pass sent inte har klart med hur uppbackningen på högerbacksplatsen skall se ut. Och jag tycker att det är mycket oroväckande att man skall ta hit en anfallare på provspel nästa vecka, men att man uppenbarligen inte ännu vet vem av två kandidater som kommer.
Örebro jappel
2006-03-12 12:28
joth//
Mittåt saywee och vi övriga kanske inte har Windows Media Player...då kan man ju inte titta på ÖSK TV :-)

Men jag håller med alla de som anser att vi måste förstärka laget, mest akut är det med en forward av rang. Men det ligger inte långt före en högerback på priolistan.
Ian på mittfältet där verkar han ju vara i det närmaste klockren. varför skola om honom då????är väl bättre att skola om någon annan mittfältare tillfälligt i väntan på en riktig högerback! Har svårt att tro att de ens övervägt att omskola Larsen!!! så varför skola om Jeffs???
Örebro joth
2006-03-12 12:27
Naturligtvis ska ÖSK vara så öppet som möjligt, åtminstone för medlemmar. Det är nog en balansgång mellan vad man kan berätta utan att riskera att förstöra det arbete man håller på med.

Några gånger har ÖSK haft spelare på gång men namn har kommit ut och det har blivit problem med affärerna.

Idag håller man relativt tyst, trots detta så dyker personer upp som Veto mfl. som riskerar att sabba för ÖSK.

Men som sagt, naturligtvis ska det vara hyfsat öppet. Fråga ÖSK är ju tex ett utmärkt sätt att föra en dialog med ÖSK, även det medlemsforum som finns på hemsidan. Sen ligger nog en stor del på oss i redaktionen att hjälpa ÖSK att använda detta media för information i form av intervjuer m.m.

Några intressanta intervjuer finns på planeringsstadiumet så håll ut. :-)
Örebro Aspen
2006-03-12 12:27
Mittåt//Det går aldrig !! Walkers tankar är svåra att följa. Det är därför många har varit tveksamma till honom.
AIK Saywee
2006-03-12 12:21
OK. Målsättningen är bra och offentlig, men Melin är nog lite hemlig ibland. Varför, det kanske finns en förklaring, men han borde väl kunna ta initiativet själv att säga något, lite oftare, eller?
Jag upplever att många av våra konkurrenter har "namnkunniga" anfallare. Det oroar mig lite. Ska vi gå upp i år måste vi nog ha snudd på Allsvensk klass (nedre hälften av AS) på vårt anfall. Försvaret och mittfältet oroar mig inte för närvarande.

Med varierande puls från Saywee
Örebro joth
2006-03-12 12:15
Hemligheter... okej det var cirka 5 månader sedan man gick ut och talade om målsättningen för dom kommande åren. Vi publicerade även på hemsidan ÖSK-TV angående målsättningen, se länk.

Till det kan läggas den framtidsutredning som man publicerat för medlemmar på hemsidan.
AIK Saywee
2006-03-12 12:07
Mittåt//
Kloka tankar, Melin behöver ju inte vara alltför hemlig. Han har ju officiella sidan att kunna presentera lite tankar och idéer utan att avslöja hemlisar för våra konkurrenter
Örebro joth
2006-03-12 12:06
Mittåt//Det du gör nu är alltså att hettsa fram värvningar på specifika platser. Tanken är ju att fotbollsutskottet ska tänka steget längre än bara behovet just nu. Tycker personligen att Ian verkar vara en riktigt lovande högermittfältare som kanske kan användas bakom Anttonen, och på mittfältet ifall Anttonen drar i höst.

Och när det gäller Axel har han väl inte passat in i den speltanke man har med offensiva kanter. Kanske då dumt att erbjuda honom kontrakt men det rättade man till. Dvs, Fick jag välja mellan FrSa och Kjäll valde jag FrSa.

**Målsättningen är fortfarande senast 2008.**
Örebro Mittåt
2006-03-12 12:01
Att det blir så här (alltså att det verkar rörigt och ogenomtänkt) tillskriver jag framför allt ÖSK ledningens ovilja att komma ut och förklara sitt tänkande för medlemmarna.

Man skulle kunna sätta agendan själva genom att bättre artikulera var man anser att man står och var man vill uppnå. Verktyget för detta finns genom att man lär sig att använda hemsidan aktivt istället för re-aktivt. Genom att lägga locket på så överlåter man till mer sensationssökande media (som till exempel lokaltidningen) att sätta agendan och bestämma vad debatten skall handla om.

Vi får rätt ofta läsa i NA vad Melin anser om saker och ting. Men han har mig veterligt aldrig presenterat sitt tänk via den informationskanal som borde ligga närmast till hands. Om man gjorde det skulle det kanske minska misstankarna om att det fortfarande är förvirring som präglar rekryteringsarbetet.
Örebro Mittåt
2006-03-12 11:55
joth// Jag tycker tyvärr att det verkar vara en del förvirring i organisationen. Kjäll var enligt uppgift i NA klar för ett nytt kontrakt. Det var bara någon detalj som återstod. Så det kan knappast ha hängt på lönenivån eller utvecklingsbarheten.

Sedan åker han till Ålesund för att provträna. Korkat, javisst. Men ändå.

När han sedan kommer tillbaka finns det plöstligt ingen plats för honom längre. FreSa hann skriva på en förläningning före honom. Och så behöver klubben plötsligt inga fler anfallare. Enligt fotbollsutskottet.

Vad händer sedan på försäsongen. Jo, Walker & Hammar prövar än den ena, än den andra på högerbacksplatsen. En är för trög (Frippe), en för för ung (Lönnqvist) och en tillhör inte ens truppen (Jeffs). Och Hammar säger till NA att han tror att Jeffs är utvecklingsbar som högerback.

Om man tycker att man behöver en högerback till, trots att man inte anser det, så borde man väl i första hand försöka värva en högerback och inte en mittfältare som man tror att man skall kunna förädla.

Jag håller gärna med om att mycket av vad som fotbollsutskottet gör verkar genomtänkt och bra. Men på högerbacksidan har de klantat till det, som jag ser det.

Och jag är inte speciellt förtjust i den här anfallaren som skall dyka upp nästa vecka precis innan man skall åka på träningsläger. Och man vet inte ens vem det blir än. Det påminner alldeles för mycket om röran innan Walter kom hit. Vem vet, det kanske är Walkers franske brasse (eller vad han nu var) som är på tapeten i år också.
AIK Saywee
2006-03-12 11:47
Vi aer svarte vi aer vide, vi har Larsen vid vår side!
Örebro MAD FOR IT!
2006-03-12 11:34
We had joy
We had fun
We got Herish in the sun
And the joy will never end
'Cos Herish will score once again
AIK Saywee
2006-03-12 11:30
joth//
Tackar, pulsen är nästan normal igen ...
AIK Saywee
2006-03-12 11:28
Aspen//
Tio naglar är redan uppätna till nagelbanden och jag når inte ner till mina tånaglar.

Joth//
Vad jag menar är att det gäller att hänga med från början (tänker på förra året), en bra start är A och O, eller heter det Ö,S och K? Det kan vara svårt att rätta till en eftersläpning under pågående säsong. Det är bara att riva ifrån i tabellen från start och sedan öka tempot ;-)

Med lite lugnare puls och förhoppningar från Saywee
Örebro joth
2006-03-12 11:26
Och när jag menar spelet i mitt förra inlägg så är det inte det taktiska utan mer denna "krampkänning" spelarna verkar ha, dvs problem att få ut dom där sista procenten av kapaciteten, hoppas att det beror på att det är försäsong.
Örebro joth
2006-03-12 11:23
Saywee// Med Larsen,Seb,Nordback,Anttonen,Ian på mittfältet så kommer nog målen ändå. Och nog tror jag att Mirza kommer att knoppa in några mål...

Jag är inte orolig för att vi inte har några anfallare, mer orolig över att spelet påminner om förra årets 10 första omgångar... Startar vi med några vinster är problemmet löst.

Årets utroppstecken blir nog Kevin!
AIK Saywee
2006-03-12 11:20
joth//
Men, joth, i sommar kan det ju vara för sent :-(

.. annars har du ju helt rätt.
Örebro Aspen
2006-03-12 11:18
Saywee//Andra ordinationer:Valium, bita på naglarna
Örebro joth
2006-03-12 11:15
Enligt "rykten" så har ju fotbollsutskottet trådar ute när det gäller anfallare. Men, är det så att dom inte håller måttet väntar jag hellre till fönstret i sommar. Vem vet, dom kanske har någon Bosman på gång till sommaren....

Aspen// Tycker helt klart att Ian ska spela på mittfältet, gillade helt klart hans offensiva egenskaper innan Walker gav honom order att bredda spelet. ;-)

Sen har vi väl standard fenomenet när det kommer provspelare: "Spela inte den där nya killen!" :-)

Nåväl, den som lever får se. :-)

**För övrigt saknar jag Angel.**
AIK Saywee
2006-03-12 11:14
Aspen//
Tackar för de lugnande inläggen, men fotbollspulsen är fortfarande lite för hög.
Men det är väl kanske normalt så här års ;-)
Örebro Aspen
2006-03-12 11:09
Inskolningstiden för en bra forward behöver inte vara så lång - jämför Bajen inskolning av Paulinio.
Varför lägga tid på inskolning som har stor risk att inte lyckas??
Ian kom direkt från Arlanda utan ha tränat med laget och gjorde en bra insats. Bra, vad månne bliva efter 1 månads daglig träning?
Örebro Aspen
2006-03-12 11:06
Ordning och reda - forward kommer på fredag.

Bättre en bra forward sent än ett misslyckande på direkten.

Ian åtgärdar högerkanten som många här klagat på och får en att glömma Pozniak.

Johan, Seb och Ian kan ses som långsiktiga (ca 3 år). Bra - förra årets förvärd höll högst 3 månader/matcher/veckor
AIK Saywee
2006-03-12 11:05
joth//
Förvirring kanske är att ta i, men "paniken" smyger sig på.

Vilka anfallare har vi i dagsläget, hur målfarliga är de, hur många mål kan de tänkas göra? Skador, avstängningar? Det är glest framåt, och inskolningtiden minskar för varje dag!

Svartvitt behöver minst en bra anfallare till!
Örebro joth
2006-03-12 10:58
Mittåt//Förvirringen är total? Det kanske finns andra parametrar... man ser att Axel inte kommer att utvecklas mer hos ÖSK, han har för höga lönekostnader.

För min del tycker jag att det inte råder den minsta förvirring i Fotbollsutskottet, utan att man för en gångs skull jobbar systematiskt utan panik grejer.
AIK Saywee
2006-03-12 10:55
MAD FOR InterneT?//
Hur mår du? Är du på vintersemester på de brittiska öarna? Har du glömt det svenska språket? Har du blivit skald?

Hoppas att du mår bra!

"These boots are made for Walker" Nancy Sinatra
Annons: