/fotboll/osk/forum/9794.aspx/fotboll/osk/forum/9794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-02-24 23:23
Jag kan faktiskt inte fatta allt detta tjöt om ET, en träningsslö lallare som lullat runt och väntat på smörpass från någon annan. Tror inte att det är något som helst talang i honom, kunde lika gärna bli akrobat. Vad har han skapat på egen hand? Han är för klen! Svår att anpassa etc etc. Hoppas att HBK betalat minst en mille för denna pajas!

Ursäkta om ni inte tycker lika, men jag saknar inte Emra.
Halmstads BK Z:a
2006-02-24 22:56
//jappel

Jag presenterar tre faktauppgifter.

* HBK var värvat Emra.
* Emra har i princip inga meriter alls att tala om.
* HBK har bara lagt två miljoner på en spelare en gång genom tiderna.

Övergångssumman för Emra vet varken du eller jag. Vi kan bara spekulera. Men du måste hålla med om att det sannolikt inte är två miljoner.
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-24 22:20
Skönt att den här såpan äntligen är över, nu kan vi börja blicka framåt. Vi kan väl oxo räkna med att det händer saker i nästa vecka, då detta var väl rätt väntat från ÖSK's sida? Tror ÖSK har ett namn som är redo att dyka upp så fort Emra försvinner. Detta kanske kan bekräftas efter artikeln om ÖSK's intresse av Edwin Pihri, han betraktas inte som het för tillfället, vilket tyder på att det är (en? två?) anfallare som e prioritet ett, hade Emra stannat kanske Pihiri vart mer aktuell?

Förövrig är jag jäkligt splittrad vad gäller Emra Tahiri och hans framtid.
Örebro jappel
2006-02-24 22:08
Z:a//
Då tror inte jag att ni har signat honom!
Det är priset som ÖSK har på honom.
Halmstads BK Z:a
2006-02-24 22:02
Tror nog inte ni skall räkna med några två mille i klubbkassan för Emra. De spelare som HBK har lagt sådana summor på kan räknas på ena handens pekfinger. Och då pratar vi genom tiderna.
Örebro jappel
2006-02-24 21:16
Ämne: Okej, så var Emra of....
Sorry hittade inlägget om laguppställningen här på sidan nu. ...där står det mycket riktigt att Larsen inte är med, ersätts av Mirza vilket är helt ok.
Örebro jappel
2006-02-24 21:14
Angående morgondagens match,
är det kul att se Nurme i målet. Måste låte killen drillas någon gång!

Backlinjen:
F Samuelsson | Jansson | M Samuelsson | Riddez
Inte mycket att orda om ska vara kassaskåpssäkra!

Mittfältet
Anttonen | Nordback | Larsen | Näfver
Ser bra ut som vanlingt. Synd att Zeb hade någon liten känning och inte kan delta...Är larsen ok nu?

Anfallet
H Kuhi | J Pettersson
Kan bli årets radarpar i SE!!
Örebro jappel
2006-02-24 21:07
go_osk//
Kanske inte live, men lite rapporter från Mackan om vi har tur. Han funderar på att styra däråt.
Sedan lät det som att det var ytterligare någon glad suporter som var påväg dit...kan inte minnas vem bara....
Örebro kubanen_90
2006-02-24 20:58
Ämne: oj ja det va stora s....Thorvaldsson är inget mot Kuba, Shalin eller Jonsson. Haginge och Näfver kan mycket väll vara blivande spelare i någon av de stora ligorna.
Örebro go_osk
2006-02-24 20:35
Någon som ska till Peking imorgon och köra ÖSK-live?
Örebro jockepingvin
2006-02-24 20:31
Live fran Dublin.Ska nu ga ner i baren a ta en Guiness
Örebro Hlynur
2006-02-24 20:05
Mackan// Ja, det är möjligt, för han var bäst på plan i den matchen vill jag minnas!
Örebro Hlynur
2006-02-24 19:45
Jappel// Verkar som det :-)

Minns förövrigt en testmatch för ÖSK för längesedan när Petter Hansson, nu i Herenveen tidigare Halmstad och Söderhamn, deltog. Han ratades då av ÖSK....
Örebro go_osk
2006-02-24 19:40
Ämne: oj ja det va stora s....
Det är enligt mig mer än ett nöje att kunna sälja en så kallad anfallare som inte lyckats göra mer än fyra mål i Superettan, och som dessutom inte är ordinarie. Att vi sedan får mer än en miljon och kanske två för kille gör det hela inte mindre trevligt.

Om ni har tur sitter han ett par matcher på bänken. För med den inställningen grabben har haft till träning så blir det även svårt för Janne Andersson kan muntra upp honom:-)

Lycka till du också och stort tack för välbehövliga pengar!
Örebro jappel
2006-02-24 19:37
Hlynur //
Är vi synkade eller är vi synkade :-)
Örebro jappel
2006-02-24 19:36
Fotbollspelaren//
Och vem hade ni förutom Ljungberg??
Rosenberg var ju MFF:are
just ja, nu kom jag på..Ingen!
Örebro Hlynur
2006-02-24 19:34
Fotbollsspelaren// Vilka EGNA talanger har ni fostrat till nämnda ligor förutom Ljungberg då?
Halmstads BK Fotbollspelaren
2006-02-24 19:27
oj ja det va stora spelare ni räknade upp.
Erlinkmark kom som längst till blåvitt i sin kariärr ojoj en allsvensk spelare
Powell till norge OJ
Wowoah ett stort misslyckande i alla klubbar han varit
Per Gawelin ja han kom långt
Wallinder, 4e forward i göteborg OJ IMPONERANDE
Antonen lirar i superetten med er
Lundblad franskt div 1 lag?
Bengtsson vem?
Haginge vem?
Näfver vem?
Tjernström lirar i gnaget det säger väl allt
sahlin ja han kom till danmark ja det imponerar.
Nej kom tillbaka när ni lyckasts producera spelare till de större ligorna typ england, tyskland, italien, holland frankrike mm och då menar jag inte i deras lägre divisioner..

Tycker inte du har räknat upp en enda bra spelare.

och ja tar du genomsnittet de senaste 10 åren så ligger HBK etta i allsvenskan du kanske missade den krönikan i tidningen förra året?

Lycka till i år och tack för Emra
Örebro jappel
2006-02-24 19:19
Kuba!!!!
Örebro kubanen_90
2006-02-24 19:18
Hlynur//

Vi för ju inte glömma Kuba!
Örebro jappel
2006-02-24 19:16
Att emra lämnat tror jag är bra både för honom och ÖSK. Håller med er som tycker att det ska bli skönt att kunna fokusera frammåt nu!
Örebro Hlynur
2006-02-24 19:15
Ämne: Ämne: Fotboll....
kubanen_90// Ja, skulle man gå igenom vilka som slagit igenom i ösk så blir det en lång lista!
Örebro kubanen_90
2006-02-24 19:12
Ämne: Fotbollspelaren//
....
Du kan ju lägga till Boniek, Paul Oyga och Robert Mambo Mumba. :P
Örebro jappel
2006-02-24 19:11
På tal om Cabrera är agent åt fler spelare i ÖSK vet jag inte hur det ligger till, men efter hans uttalanden i NA (som förövrigt ligger på gränsen till förtal!!!) så kan jag lungt säga att spelare med Cabrera som agent gör bäst i att inte göra sig besväret att besöka vår klubb. Antar att han har satt sin sista potatis i Närkemyllan!
Örebro jappel
2006-02-24 19:08
Nu kan jag för övrigt titulera mig mr 52k och 53k :-) Mycket viktigt!!!
Örebro # brorzan
2006-02-24 19:03
Jag kan både gratulera och beklaga HBK till värvningen av Emra.

Jag kan både gratulera och beklaga ÖSK till försäljningen av Emra.
Örebro kubanen_90
2006-02-24 19:01
Jag han en känsla av att det är väldigt populärt att klaga på ÖSK i Sverige. PS Om en spelare blir bra så är det knappas klubben som gör spelaren bra. PS igen Alven håller högre klass en Touma, Selackovic och Dusan Djuric. Till sist jag tror att Jonsson gjorde ca femton mål i ÖSK året 94.
Örebro jappel
2006-02-24 18:58
I alla fall om man värvar halvdana spelare som inte ens varit ordinarie i SE....kan bli riktigt tungt för er.. Vänta bara till Emra sprider lite av sin otrevnad kring sig i laget genom att ständigt ifrågasätta alla beslut som inte är som han vill!!
Örebro Hilltop
2006-02-24 18:57
Skönt att affären Tahiri är igenspikad.
Nu kan vi koncentrera oss på gubbarna som är kvar!

Tror iofs att HBK är ett bra ställe för en (hybris)talang. Lugna, sansade människor på en stillsam ort. Och kända för att odla talanger. Det blir nog bra detta för samtliga parter...
Örebro jappel
2006-02-24 18:57
HBK åker ur i år!!!!!
Annons: