/fotboll/osk/forum/9789.aspx/fotboll/osk/forum/9789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hjortsberg
2006-03-01 02:22
Jappel:

Walker svarade ju inte direkt på frågan om träning, utan var mer intresserad av vilken typ av träning man ägnade sig åt.

Vad gäller ytterbacksfrågan så nämndes Lönnqvist som ett alternativ, men inget slutgiltigt svar gavs (mer än då att vi skulle få se om det blev aktuellt). Min känsla var väl att det skulle bli ngn av mittbackarna, även om detta inte sades.
Örebro Fair Play
2006-03-01 00:47
Ämne: Vilken roll spelar/s....
Sigvards Marjasin är medlem i ÖSK sedan flera år tillbaka och spelar ingen annan roll än den som vi andra medlemmar kan spela. Marjasin är för övrigt en mycket engagerad medlem och stammis på Behrn Arena. Du är väl också medlem jappel ?
Örebro jappel
2006-03-01 00:18
Vilken roll spelar/spelade Sigvard Marjasin i ÖSK?? vill inte ha några fler redovisningsskandaler nu!!
Örebro jappel
2006-03-01 00:15
Rörande högerbacksresonemanget låter det ju nästan som att ÖSK bestämt sig för att lyfta upp någon/några från ungdom om det, gud förbjude, skulle bli skador. Vem vad varför??? är det bra eller dåligt?? den som lever får se :-)
Örebro jappel
2006-03-01 00:13
Medlemskickoffen avslutades sedan med frågestund. En fråga som kom upp var huruvida fotbollsspelare tränade alldeles för lite. Paralleller drogs till sprinters, längdskidåkare och golfspelare! Patrick menade då att man måste se till vilken typ av idrottsutövning man ägnar sig åt, en sprinter har som enda uppgift att springa fort rakt fram, medan en fotbollsspelare måste ägna sig åt mycket mer komplex träning.

Det är ju lite motsägelsefullt att säga så...det här är ju en anledning till att fotbollsspelare borde kunna träna ännu mer än t.ex. en 100m löpare, fotbollen kan ju träna en muskelgrupp per gång och se till att vila den helt nästa träning!
Örebro jappel
2006-03-01 00:13
j hjortsberg//
tack för den rapporten, mycket trevlig läsning.
Örebro jappel
2006-03-01 00:08
Mittåt//
Låter vettigt att bara satsa på ÖSK i det här läget, sen är det en annan sak att damerna mycket väl kan utvecklas på ett bra sätt (ekonomiskt och sportsligt)
Rörande spelarköp den här tiden på året så finns det säkerligen ändå massvis med spelare i liknande situationer som Emra. Utgående kontrakt inom en väldigt snar framtid.
Örebro Mittåt
2006-02-28 23:44
jappel// Av kommentarerna att döma vill man i första hand ha en spelare som inte är bunden av ett kontrakt. Men dessa har så att säga redan gått åt. Det finns en del spelare som av en eller annan anledning inte har hittat någon ny klubb, men det finns i allmänhet också en anledning till detta.

Sedan är det ju också så att eventuella spelar*köp* av ekonomiska skäl måste göras via Spelarinvest. Och de lär inte lägga sina pengar på vem som helst.

En intressant punkt som kom fram vid den informationsträff som Spelarinvest hade efter årsstämman var, att Spelarinvest fortsättningsvis bara kommer att investera i fotbollsspelare för ÖSKs räkning. Tidigare har de ju även hjälpt KIF litet grand, men det är det slut med. Detta för att de som investerar i bolaget skall vara säkra på vart deras pengar användes till för ändamål.
Örebro jappel
2006-02-28 23:39
Mittåt//
Nej självklart ska vi inte bara värva vem som helst bara för att vi har pengar. Men jag tror att vi skulle må bra av att ha en riktigt erfaren anfallare i laget som alltid levererar. Dels för att ta bort lite av pressen på de övriga anfallarna så att de kommer igång med sitt målgörande, dels för att det blir mål även för denna spelare...jon hade fungerat, inne i ett stim gör mål på det mesta. Det är det som vi behöver. Kuhi är inte riktigt het, kommer liksom inte igång (jag kan inte förstå varför, han har helt klart kapacitet att bli toppscorer.)
Örebro Mittåt
2006-02-28 23:35
kubanen_90// Det var drygt hundra röstberättigade. Totalt kanske 120 - 130 personer.
Örebro kubanen_90
2006-02-28 23:24
Hur många var med på mötet?
Örebro Jonte R
2006-02-28 23:13
Ämne: ÖSK (eller Spelarinv....
Även om det inte är en offensiv mittfältare vi söker i första hand så känns det väl som att vi här kan ha en blivande ersättare för Lars Larsen. Och då vore det ju dumt att inte titta på vad spelaren besitter för kvalitéer och också skaffa sig en bild av vilka ekonomiska åtaganden det skulle bli prat om. Om IFK Eskilstuna skulle vara aktuellt känns det spontant inte som att det ekonomiska torde vara några problem. Har du tipsat Spelarinvest?
Örebro # brorzan
2006-02-28 22:37
En liten snabbrapport som jag hoppas att Mittåt kan brodera ut längre fram.
Örebro Mittåt
2006-02-28 22:36
jappel// Nej, det var inga andra egentliga nyheter. Walker låter väldigt nöjd med sin nuvarande trupp. Inte ens en antydan till att han tycker att den skulle behöva förstärkas vad jag kunde uppfatta. Därmed inte sagt att truppen inte kan komma att förstärkas under den månad som är kvar tills dess att transferfönstret slår igen för denna gång. Men det är i så fall viktigare att det är rätt spelare än att det är en spelare (för att fylla ut en lucka).
Örebro jappel
2006-02-28 22:28
Inga nyheter på mötet med andra ord. Ordföranden förlänger med ett år, spelarna har vi sett.
Sades det inget om nyförvärv, investeringstakt(avseende spelare) m.m.?
Örebro Mittåt
2006-02-28 22:25
Ämne: Tillbaka från årsmöt....bandoo// Jag fick nog intrycket att Åqvist övertygats om att tacka nej i ett relativt sent skede.

Valberedningen verkade inte vilja ha Frebran som kandidat utan man överlät därför åt Åqvist att föreslå henne.

Det normala borde ju ha varit att Åqvist meddelat valberedningen sitt beslut före mötet och att man i stället föreslagit Frebran direkt.

Rose-Marie gjorde ett energiskt framträdande tyckte jag med ett entusiastiskt litet anförande före mötesförhandlingarna och med ett snabbinkallat styrelsemöte direkt efter årsmötet för att ta några snabba beslut.

Jag tycker också att det var ett bra beslut att hon sitter kvar. Det skapar en viss balans mot "företagarna".
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-28 22:10
hey herish!, score one,two,three four, you're a man with a mission!
Örebro bandoo
2006-02-28 22:06
Tillbaka från årsmötet nu. Tog sin lilla tid...Första gången som det blivit lite diskussioner och stämning på årsmötet.
Jag är glad att lite åsikter kom fram, för det hör till.

Ang Åqvist avböjning så är det lite märkligt att man gör ett sådant uttalande, det är sådant som skall vara kontrollerat innan årsmötet. Det skall inte komma fram på ett årsmöte att ordföranden tackar nej efterssom det skapar förvirring som det gjorde nu.

I övrigt hölls bl.a framtidstal som var mycket bra i min mening om hur ÖSK ska nå sitt mål att bli en toppklubb i Sverige. Walker presenterade också de nya spelarna i A-truppen hålldes också ikväll vilket var uppskattat. I övrigt inte alltför mycket sagt om själva fotbollen utan mest fokus var på bildandet av aktiebolaget och hur det skall skötas. Marjasin framhöll i ett tal hur viktigt det är att medlemmarna fortsätter att ha en god inblick i klubben.

Aktierna kommer förövrigt att kosta 50kr / stick och säljas i en bunt om 100st , dvs 5000:- som insats.
Örebro Mittåt
2006-02-28 22:04
jappel// Stefan Ehn kunde inte få tag på något arbete i Örebro så han åkte hem till föräldrarna i Skara.
Örebro jappel
2006-02-28 21:44
glömde länken
Örebro jappel
2006-02-28 21:43
Som sagt kan det hända mycket under ett årsmöte. Det här är självklart inte enda gången som någon som är föreslagen en post avböjer!
Tror att det är bra att Frebran blir kvar ett år till!
Örebro jappel
2006-02-28 20:31
Hur har det gått för Stefan Ehn??
Vill minnas att det var ganska glada inlägg på forumet när han signade med ÖSK (var det i höstas?) är han på gång mot a-truppen?
Örebro Beeks
2006-02-28 19:56
Japp! Jag tror att det har med den syn på fotboll som råder i ÖSK genom hela organisationen. Inga fel med det, men det kan ju som vi sett utvecklas till konflikter när katter smyger sig in bland hermelinerna!

Avslutningsvis håller jag med Smoothieman, skönt att Emra-affären är avklarad så att vi kan gå vidare!
Örebro jappel
2006-02-28 19:36
Smoothieman //
ja vem var inte trött på den såpan!
Men som du och många med dig sagt, skönt att det är dags för nya tag och full fokus på årets ÖSK!
Örebro Smoothieman
2006-02-28 17:44
nu ä jag tillbax.
har varit så trött på alla j***a rykten om tahiri,skönt att det ä över nu iaf,men jag undrar varför det inte står nått på officiella?
Örebro Smoothieman
2006-02-28 17:39
MAD FOR IT!// götta rimm på oasis-wonderwall...;)
Örebro jappel
2006-02-28 15:11
MAD FOR IT!//
Du måste vara först i världen att rimma all med goal!!! :-) men jag börjar se vartåt du lutar!
Örebro MAD FOR IT!
2006-02-28 15:02
Because Herish
You're gonna be the one who saves me
And after all
You'll score a wondergoal!
Örebro Mittåt
2006-02-28 14:23
jappel// Möjligt, men inte troligt. Eftersom hela den tidigare styrelsen finns med i valberedningens förslag, så skulle ett annat styrelsealternativ väl få lov att ställa upp med helt andra personer.

För man får väl lov att anta att när den nuvarande styrelsen låter sig nomineras av valberedningen så kan de inte dessutom ingå i en annan falang. Och att en helt okänd och inte inkörd styrelse skulle kunna vinna en omröstning håller jag för otroligt.

Jag skulle tro (utan att veta något alls) att detta bråk möjligen kan ha något att göra med Frebrans ställning i organisationen. Av vad NA skrev för ett tag sedan, så skulle hon kunna tänka sig att bli ordförande i Elitfotboll AB. Det blev hon inte. Gubbarna i Spelarinvest vill nog att det är någon ur deras krets som håller i ordförandeklubban.

Men sedan hade ju valberedningen föreslagit Åqvist som ordförande i föreningen. En Åqvist med rötterna i Spelarinvest. Frebran har alltså (kanske) blivit bortfintat och har nu ingen maktposition alls i den nya konstellationen.

I ett sådant läge skulle jag kunna tänka mig att man kan ha pressat väldigt hårt på valberedningen. Det märkliga är ju att dess ordförande avgår, trots att det är hans (och hans kollegers) förslag som kommer att föreslås.

Men det är inte alls säkert att det är Frebran det handlar om. Det kan ju finnas andra grupperingar inom "ÖSK", som tycker att deras inflytande tunnas ut. De nya styrelserna blir ju väldigt dominerade av företagsfolk. Dels av egna företagare, men även andra personer i ledande ställning i föreningens styrelse har en företagarbakgrund, även om de är anställda snarare än egenföretagare.

Jag kan i och för sig förstå att man från Spelarinvest sida vill ha bättre kontroll över vart pengarna går och hur föreningen drivs. Man har under de senaste åren satsat en ordenlig slant. Dels vid den tidigare räddningsförsöket och nu i form av 6 garanterade miljoner i nyemissionen.
Örebro Nikki Sixx
2006-02-28 14:10
Hoppas verkligen att ÖSK ser sig om ordentligt efter en ny anfallare just nu. För den uppsättning forwards som nu finns i truppen känns ruggigt oprövade/osäkra.

Sedan skulle en ny mittback inte skada heller. Att Hagge har problen med ryggen gör mig lite nervös iallafall. Varken Thomas eller MaSa har väl blivit snabbare under vintern?
Annons: