/fotboll/osk/forum/9788.aspx/fotboll/osk/forum/9788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Marte
2006-03-02 00:32
Walker är nog nöjd med landskampen.

Finns det någon/något dåligt duff?

Jag kan bara komma på bra: Damien Duff, Duff Beer och - sist men inte minst - Duff McKagan!
Örebro ÖSK-Gordon
2006-03-01 23:42
SvFF kammar hem 1,4 miljarder för TV-rättigheterna. Pengar som kan användas för att processa mot sina egna medlemmar.
Örebro jappel
2006-03-01 22:15
och det var ju inte direkt någon munter tillställning! om man nu inte är irländare såklart.
Örebro jappel
2006-03-01 20:29
Landskampsdags härligt!
Ska bli riktigt intressant att se var de står.
Örebro Respect&Dignity
2006-03-01 19:42
Nytt för i år på Behrns Arena:

"All affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !!"
Örebro mrwrigley
2006-03-01 19:21
Veckans citat:
"Yes, Herrish Kuhi misses a few, but he gets in the right place to miss them."
(stämmer väl bra in på våra anfallare nu också?)
Örebro jappel
2006-03-01 18:27
Man måste ju kunna likställa tillskottet från Spelarinvest med sponsring.

Kan tycka att det är lite undligt ändå att vi ändå inte lyckas hålla oss på rätt sida av nollan i budegetramen, utan denna sponsring.

Men det är såklart av godo både för ÖSK och spelarinvest.
Örebro jappel
2006-03-01 18:14
jo th ack för det tipset :-)
Örebro joth
2006-03-01 17:27
Vårat ekonomi-snille Mittåt har klargjort lite runt ekonomin! Se länk.

Tack för det Mittåt!
Örebro jappel
2006-03-01 16:30
Standard av mig att glömma länkar när jag pratar om artiklar.....sorry här kommer den om det mot förmodan är någon som missat denna nyhet.
Örebro jappel
2006-03-01 15:56
Så totalt idiotiskt av SvFF att sälja rättigheterna till en utländsk sändningsmäklare bara för att trissa upp priset några miljoner.
Nu kan det istället sluta med att det inte sänds speciellt många matcher alls i Sverige och därav kommer intresset succesivt att dö ut.
Så dumsnålt att man blir mörkrädd.
Örebro jappel
2006-03-01 15:52
Vallås Locos//
Lika trist och intetsägande som Örjansvall.
Fast jag vet inte hur den gamla såg ut så det är säkerligen en förbättring.
Halmstads BK Vallås Locos
2006-03-01 14:53
Ta en titt på våran nya hemsida!
Länktips: www.hbk.se
Örebro jappel
2006-03-01 14:10
Aktuell bild mycket trevlig vinterträning i det strålkastarljuset. mer sånt!
Örebro jappel
2006-03-01 14:09
Mackan //självklart ska degen påminnas om detta resultat så snart det närmar sig match mot dom men vi sparar det till dess.
Örebro MAD FOR IT!
2006-03-01 13:35
right here, right now, herish is unstopable
right here, right now, he's scoring for a miracle!
Örebro jappel
2006-03-01 12:09
bandoo //
okidoki.... då faller ju hela min beräkning... och så är det helt plötsligt omkring 9-10% som anmält intresse. Betydligt bättre :-)

Har funderat lite på att Walker känner sig nöjd med det lag han har.. han borde ju veta vad ÖSK kan förvänta sig för motstånd, hoppas då bara att spelarna känner detta förtroende och lever upp till det utan att känna någon gigantiskt press. Självklar skulle det optimala för ÖSK vara att vi lyckas matcha upp ett lag bestående av den stomme vi har kvar från förra året samt upplockade ungdomsspelare som får slå igenom i SE. Det skulle vara en dröm om vi lyckas med det.
Örebro bandoo
2006-03-01 11:38
Med reservation för små fel, medlemsantalet för för 2004 var ~1500 och för år 2005 så var vi 1900.
Örebro jappel
2006-03-01 11:19
Mittåt//
Du har kanske en poäng där....men alla medlemmar har fått reklam och erbjudande om detta...vi är väl ca 3000 eller så, sedan kan man visserligen räkna bort 2000 av dessa då det säkerligen är familjemedlemmar eller ungdommar som inte kan/får/har råd att köpa aktier. men 60 av 1000....6% av de vuxna i ÖSK:s mest hängivna skara.... jaja det droppar väl som sagt in allt eftersom.
Kanske kommer det att skapas sammanslagningar där t.ex. kubanerna köper andelar och alla går in med säg 100:- var 50 pers och de har sina 5000
fast å andra sidan blir det bara 61 då :-)
Örebro jappel
2006-03-01 11:15
dags att vara lite gnällig....
Är det inte på tiden att vi byter ut 8-0 bilden på Svartvitts förstasida. det var ett bra tag sedan nu vi har loosat en match efter detta och spelat 0-0 i två andra. Vi kan inte leva på gamla meriter. Det var kul att slå degen, men dagen efter är det dags att fokusera frammåt, in med en bild på ett snyggt mål eller något annat kul!
Är jag bara gnällig eller???
Örebro Mittåt
2006-03-01 11:15
jappel// Jag tycker att 60 intresserade personer är riktigt bra. Man har ju knappast gjort någon "reklam" för emissionen än.
Örebro jappel
2006-03-01 11:11
Lite underligt att det bara är 60 personer som meddelat intresse att teckna aktier i ÖSK. Det kan ju bli hur bra som helts. Speciellt med tanke på vilken skillnad det borde bli i värde på truppen och laget när vi går upp i Allsvenskan igen till hösten :-)
Men det droppar nog in intressenter allt eftersom vi närmar oss premiären, det är kanske inte superhett med fotboll i Örebrotrakten såhär i början på mars
Örebro jappel
2006-03-01 11:09
Fair Play//
Ja jag är självklart medlem dock inte guld då jag ändå nästan aldrig är i Örebro, fick bli ett silverstöd i år.
Sedan har jag för avsikt att bli delägare i Spelarinvest med minst 2 aktieposter. Ska bli kul att se hur det kan utveckla sig.
Örebro Mittåt
2006-03-01 10:33
kubanen_90// Det var ju en årsstämma för ÖSK Fotboll. Och Spelarinvest passade på att göra litet reklam för sin emission efter mötet. Och emissionen har ju inte formellt ens börjat än. Allt man gör är att man lämnar information om den.

Jag har för mig att Melin nämnde, att man redan fått in ca. 60 personer som anmält sin avsikt att teckna nya aktier.

Spelarinvest har redan sedan tidigare "säkrat" 6 friska miljoner. De skall komma från bolagets nuvarande aktieägare. Sedan är frågan hur mycket ytterligare man kan dra in. Jag skulle kunna tänka mig att det rör sig om två sorters intressenter. Dels privatpersoner som tecknar aktier för 5000 kronor. Och dessa personers insatser kommer inte att räcka så långt. Det skulle behövas 800 för att beloppet på 4 mkr som man siktar på skall kunna tas in. Därför är det nog så att man även hoppas på att få in en del nya intresserade företag/företagare. De kan teckna betydligt större belopp. Om man tänker sig att en sådan person är villig att satsa 250.000 kronor så räcker det med att man finner 16 sådana investerare för att de exta 4 miljonerna skall vara säkrade.
Örebro kubanen_90
2006-03-01 10:00
Om det bara kom ca 120 personer på mötet blir man ju lite orolig för aktierna. Om alla köp aktier för 5.000 för ösk in 600.000 kr.
Örebro Mittåt
2006-03-01 09:54
Mackan// Nej givetvis inte. I styrelsen för ÖSK Elitfotboll hade han suttit bra. Men den enda fotboll som ÖSK Fotboll i fortsättningen skall ansvara för är ett division 3-lag samt några pojklag. Så man kan ju undra varför man sätter den värvningsansvarige där. För det är ju inte till talanggruppen han skall värva spelare.

Vad jag egentligen ville ha sagt med dessa inlägg är att det fortfarande verkar något osäkert hur samarbetet skall gå till mellan ÖSK Fotboll och Örebro Elitfotboll AB. Jag får nästan det intrycket att styrelsevalet för ÖSK Fotboll löpte i vidare i gamla tiders banor utan att man tagit någon hänsyn till att organisation och ansvar radikalt förändrats.

Antingen finns det en hemlig plan någonstans eller så har man bestämt sig för att lösa problemen i den takt de dyker upp. Inte för att det behöver bli så många problem, men det gäller att undvika dubbelkommandon och gränsdragningsstrider.

Om Örebro Elitfotboll AB lagt ut ansvaret för scoutingverksamheten på ÖSK Fotboll så är det säkert helt ok att Steen sitter i ÖSK Fotbolls styrelse. Om man inte har gjort det, så är risken uppenbar att det kan komma att uppstå konflikter i framtiden.
Örebro Mittåt
2006-03-01 09:22
joth// Jag vet det. Men ÖSK Fotboll bedriver ingen scoutingverksamhet. Den hör till ÖSK Elitfotboll AB. Det finns därför ingen egentlig anledning till att han skall sitta i ÖSK Fotbolls styrelse.
Örebro joth
2006-03-01 09:09
Mittåt//Miakel Steen är ansvarig för scoutingen så jag antar att det är där han kommer in i bilden...

Man kanske räknar med några avhopp typ Thalbäck förra året. ;-)

På plus sidan är väl som du nämt tidigare att det finns en stor vilja att angagera sig i ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-03-01 09:00
En av de saker som överraskade när uppgifter om fjolårets resulat började läcka ut var att året slutade med en liten vinst. Detta var tvärtemot tidigare tidningsuppgifter som under hösten talade om en förlust i storleksordningen 1-2 mkr.

Förklaringen till att man trots allt lyckades vända resultatet till något positivt hittar man bland noterna till årets resultaträkning. I posten övriga intäkter så återfinns en ersättning på 1,4 miljoner från Spelarinvest avseende andelsbevis. Same procedure as last year, med andra ord.

Utan detta tillskott hade det egna kapitalet ånyo balanserat vid nollstrecket.
Örebro Mittåt
2006-03-01 08:43
ÖSK sitter efter gårdagens årsstämma med en ovanligt välfylld styrelse. 2006 års utgåva består av hela 9 medlemmar. Vad alla dessa personer skall syssla med är dock oklart. Förutom att vara aktieägare i ÖSK Elitfotboll AB så inskränker sig verksamheten i ÖSK Fotboll numera till man är ansvarig för Talangverksamheten plus några ungdomslag.

Enligt uppgift i NA idag så kommer Björn Åqvist att ta huvudansvaret för ekonomin medan Rose-Marie Frebran får ta hand om föreningslivet och det ideella arbetet samt ÖSK Ungdom (som nog betyder Talangtruppen i detta sammanhang).

Men vad skall de övriga sju styrelsemedlemmarna göra? Ok, en del av dem sitter även med i Elitfotbolls styrelse och skall väl huvudsakligen verka inom ramen för denna organisation. Men de övriga? Det finns nog fortfarande en del organisatoriska frågetecken att räta ut.
Annons: