/fotboll/osk/forum/9772.aspx/fotboll/osk/forum/9772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-03-11 09:06
Klas//
Klarar han av att både vara forn jugoslav och balkan så ...
... eller är inte detta samma sak?

ALLA TILL ARENAN!!!
AIK Saywee
2006-03-11 09:04
Kring nio ...
... sol som lyser genom tunna dimmoln, vindstilla och mellan minus 5 och minus 8 i Örebro city.
På med kängorna, borsta av cykelsadeln, skrapa bilrutorna, missa inte tåget, ta flyget. Alla till Behrn Arena!
Örebro Klas ÖSK
2006-03-11 09:03
Saywee//

Kanske kan ÖSK utöka kravspecen på den spelare man letar efter...
"Han ska vara 'wing-back' och kunna spela yttermittfält och ytterback. Han ska även kunna trots gravitationen vid behov."

Jag tror en sådan spelare kan vara nyttig i nickdueller...
AIK Saywee
2006-03-11 08:52
Klas//
Detta med att inde landa måste ha med gravitation att göra.

Undrar om killen från "forna Jugoslavien/Balkan" har landat?
Örebro Smoothieman
2006-03-11 08:49
MAD FOR IT! / Jag är så besviken på dig!!
AIK Saywee
2006-03-11 08:49
Temperaturen stiger!!!
Örebro Mittåt
2006-03-11 08:38
gurka// Det kan du nog göra. Solen syns även ifrån Örebros horisont. Just nu ligger väl tempen någonstans mellan minus åtta och minus 10. En bra temperaturlänk är den jag lagt in under länktips. Det är dock NAs termometer som loggas, så man kan hitta samma värde hos tidningen, men de har inte en lika snygg graf.

PS
Tala om att ligga sist i kön.
Örebro Klas ÖSK
Saywee//
Låter bra att det är varmare i centrum.. här är det -9,5 :-)
Men snöflingorna utan landningsplaner har jag här också. Samtidigt är det inte underligt att de inte landar.. det är ju full av annan snö på marken överallt.

Det blir till att ta med både termos, sovsäck och kamin på matchen :-)
AIK Saywee
gurka//
Ut å skrapa rutorna, om ett par timmar är det bra marsväder, under matchen värmer spelet, efter matchen värmer solen! Är du i Töreboda eller Mariestad?
AIK Saywee
2006-03-11 08:32
Temperaturerna i centrala Örebro varierar mellan minus 6 och minus 9, beroende på vilket fönster jag läser av i från. Klarblå himmel, men ändå några slags konstiga snöflingor som inte verkar vilja landa någonstans.
AIK Saywee
2006-03-11 08:27
Mittåt//
När jag för en gångs skull vaknade tidigt, så är du "svartvitts nyhetsankare" ändå strax före :-)
Örebro gurka
2006-03-11 08:25
Vad visar termometern i örebro? Tio mil sydväst är det just nu 14-15 grader och solen på väg,är det nåt liknande i örebro kanske man kan ta sig en tur till berhn
AIK Saywee
2006-03-11 08:25
I en försenad Pappers-NA
"ÖSK planerar att testa en anfallare från forna Jugoslavien" i fetstilstexten, längre fram i texten "En anfallare från Balkan är på ingång"
och "Örgrytes Phiri avskriven" i en liten minirubrik.

Snart är det match, dagarna blir ljusare och värmen är på gång!
Örebro Mittåt
2006-03-11 08:23
NA skriver idag i sin Inför-artikel även några rader om årets Silly Season. Som verkar att bryta ut nu när alla andra lag redan värvat klart. Det var väl den där Tahiri som satt som en propp. Och möjligen även bolagiseringsfrågorna.

Örgrytes högerback Edwin Phiri som tidigare varit aktuell är inte det längre. Avskriven med andra ord.

Däremot så är man intresserad av en anfallare från det forna Jugoslavien. Han kan dyka upp i veckan som kommer. Men det kan lika gärna bli en spelare med en annan nationalitet. Det verkar nästan som om grabben har dubbla medborgarskap och inte bestämt sig för vilket pass han skall använda än.

Slutligen har den bäste Örebroaren som aldrig blev ÖSKare engagerats. Marino Ramberg har anställts som säljare efter Lars-Inge Eriksson som ju gick över till Örebro Hockey.

Tidningen gör ett stort nummer av det faktum att Marino aldrig "fick chansen" i ÖSK. Fast av artikeln framgår det klart att både då han gick till Degerfors och då han gick till AIK så fanns det anbud även från ÖSK på bordet. Men det var Marino själv som valde bort dem. I den mån detta lämnade kvar några taggar så borde det ha varit i ÖSKs själ och inte i hans. Nu är han hur som helst här och håller på att installera sig. Sedan ryggen satte stopp för ytterligare fotbollande så har han jobbat med liknande frågor inom IFK Göteborgs organisation. Grabben är inte direkt lastgammal. Thomas Andersson skulle nästan kunna vara hans pappa. Nåja, kanske inte riktigt, men äldre än 31 år är han inte.
Örebro jappel
2006-03-11 00:02
Ruskigt tungt att inte ha några viktiga matcher att se fram mot såhär mitt i vintern... Måtte vi gå upp till AS och måtte vi få spela RL eller varför inte CL näst nästa vinter!!
Örebro Mittåt
2006-03-10 21:46
jappel// Det var iofs inte så allvarligt med förlusten. ÖSK ställde upp med ett väldigt ungt och lätt lag och man kunde inte stå emot på det sätt som behövdes. Ingen av de tongivande spelarna från matchen mot IFK Motala var med. Speciellt anfallsmässigt såg det tunt ut. Men det finns mer att ta av. Vad som var negativt var att båda baklängesmålen kom efter fasta situationer, en hörna och en frispark. Det borde ÖSK definitivt ha klarat av bättre.
Örebro jappel
2006-03-10 21:23
trist med torsken, men det är bättre nu än i serien. Testa på bara!
Örebro Mittåt
2006-03-10 21:08
Mackan// Det var förståndigt att stanna hemma. Idag fanns det absolut ingenting som värmde på Vallen. Rått och kall var det och jag fryser fortfarande.
Örebro Mittåt
2006-03-10 21:05
Att man redan börjar testa Jeffs på andra positioner tyder jag som att man redan bestämt sig för att ge honom ett kontraktsförslag. Hade man varit osäker på hans kvaliteter som kantspelare så hade han säkert fått spela på den platsen i morgon också.

Att inte ge Axel ett nytt kontrakt visar sig så här i efterhand vara ett misstag eftersom det inte finns något vettigt alternativ då Fredrik inte skall spela. Frippe är mittback, Niklas och Jeffs mittfältare. Ingen känns naturlig på ytterbacksplatsen.
Örebro Mittåt
2006-03-10 21:02
jappell// ÖSK Ungdom förlorade med 2-0 mot Arboga. Väldigt oväntat men de var inte i närheten av en seger idag. Walker hade dragit tillbaka Sandro och Niklas och ersättarna plus en del andra vägde nog litet för lätt mot ett Arboga som spelade tufft och tungt.
Örebro jappel
2006-03-10 20:33
jo...
intressant vill jag säga. Sjävlklart ska dubblingen ske med folk som utan problem fyller upp platsen och det är kanske problemet på backsidan. Man måste få in någon som är i toppform och matchtränad. Det problemet kommer man alltid att få brottas med vid skador och formsvackor.
Örebro # brorzan
2006-03-10 20:27
jappel //

Nog har de väl försökt dubbla på backarna med MaSa och FrJa som ytterbackar med ganska stabbigt resultat?

Jag gillade när vi fick se Anttonen vikariera som högerback en kort stund förra säsongen. Till Anttonens nackdel i den rollen finns en viss lätthet och avsaknad av backarnas inneboende tuffhet. Det sistnämnda tror jag att den fiskrensande britten kan ha.
Örebro jappel
2006-03-10 20:23
# brorzan//
Ok mycket möjligt.
Men jag skulle isåfall hellre se att de dubblade på backarna och sedan hitta spelare som behärskar anfall/mittfält. Men vad vet jag om sådant..?!
Örebro kubanen_90
2006-03-10 20:19
Jag blir så jävla trött på att Walker spelare P som mitt! Han ska vara en striker!
Örebro # brorzan
2006-03-10 20:17
jappel //

Vad jag förstår så söker de en "dubbel-spelare" som kan sköta både höger mittfält och högerbacken. Det är inte helt fel tänkt, då vi inte kan ha en spelare som backup för varje position. Tyvärr får jag inte se Jeffsy in action som back, men ser han till att hålla sig på rätt plats kan det slå väl ut. Han är ganska rivig i sin spelstil.
Örebro jappel
2006-03-10 20:16
Mackan//
Ja visst är det jobbiiigt.
Men han klarar dä nog
Örebro jappel
2006-03-10 20:16
Vinner di?
Örebro jappel
2006-03-10 20:15
Hur går det för di däringa undomarna nu ida då??
Örebro jappel
2006-03-10 20:07
Anttonen är ju en trotjänare av rang!! han kommer att vara med ÖSK när de tar hem SM guldet om några år!
Örebro jappel
2006-03-10 20:06
Stackars Ian.. ska han bli någon slags allt i allo??
Fast vem vet han kanske lyckas med detta också. Sedan är väl frågan om han vill spela som högerback?? kanske svårt att säga imot när det är dags att signa kontraktet, men om han är van att spela mittfällt anfall låter det konstigt att använda honom som höger back!! fast det finns visserligen ganska många exempel på anfallare som skolats om till backar, Östlund är väl ett av dom om jag inte minns fel igen.
Annons: