/fotboll/osk/forum/977.aspx/fotboll/osk/forum/977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2015-08-15 16:46
Tycker faktiskt det ser bra ut idag. Kändes konstigt att säga det där med tanke på hur det har sett ut så här långt denna säsong.
Örebro jpsvartvitt
2015-08-15 16:45
Vi gör ändå en bra första halvlek :)
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2015-08-15 16:24
Har aldrig sett storheten i Björnquists offensiv. Bedrövlig på inlägg
Örebro Bastard on Parade
2015-08-15 15:20
@Hertig_Karl:

Jag tror inte Hagge är skadad. Han gick för fullt på träningen i torsdags i alla fall. Däremot så körde Dajje försiktigt vid sidlinjen då han har problem med ljumsken. Hoppas att han klarar av att ta hemåtjobbet mot Sundsvall effensiva offensiva raider.

Helt rätt för övrigt att Rinne får chansen. Oscar har inte varit 100 procentig på sistone, även om det inte är så många av målen som man kan lasta honom för. Om det finns en konkurrenssituation så måste andremålvakten få chansen när laget har släppt in 9 mål på de senaste 14 avsluten på mål.
Benny Böckling
2015-08-15 15:13
Orkar inte gnälla mer på att Eidur får starta... Han är ju fanimej mer given i sitt lag än Messi enligt Axén.

Nåja, hög tid att visa stolthet, hjärta och passion nu.
Kom igen nu Sport!
Örebro Hertig_Karl
2015-08-15 15:09
Är Hagge skadad eller vad händer? Det är ju nu hans hjärta behövs som mest! Håller tummarna att Rinne tar chansen nu och spikar igen!
Örebro Fy bubblan
2015-08-15 15:04
Rinne
Dajje-Eidur-Moberg-Logi
Broberg-Gerzic-RÅP-DG
Astrit
Pärlan

Nu gäller det...
Eyravallen Örebro
2015-08-15 13:41
Idag är jag nervös, låt det vända nu
Örebro Bempa no:10
2015-08-15 12:07
Flesklepp : Förlåt självklart 11st matcher kvar jag hoppade tydligen över dagensmatch i sammanräkningen hur som väldigt tuff höst som väntar alla som håller på Örebro SK...
Örebro Lekiller
2015-08-15 11:58
3 viktiga idag! Pärlan och Astrit nätar!
Örebro Ansiktet
2015-08-15 11:44
I eftermiddag kommer det att serveras torsk, var så säkra.
Örebro flesklepp
2015-08-15 11:07
@mzuri sana:
Jäddra mig vad hungrig jag blev, världens bästa maträtt på värdens bästa Värdshus: Hjälmargös med spenattäcke, sandefjordsås, syrade grönsaker & dillslungad färskpotatis
AIK mzuri sana
2015-08-15 10:51
Gös-ta Lind

Hjälmargös får det bli:)

Målet serveras mellan 16 och 18 i eftermiddag.
Örebro flesklepp
2015-08-15 10:40
@mzuri sana:
Ål kanske? Stefan Ål-ander? Hakuna matata
AIK mzuri sana
2015-08-15 10:20
Börjar redan nu planera lite kring dagens måltid ...

... det blir iallafall inte torsk!
Örebro Nicka i ribban
2015-08-15 09:59
Barcelona fick stryk borta mot Bilbao med 4-0 igår. Tydligen är vi inte ensamma om att förlora stort på bortaplan. Gott så.
AIK mzuri sana
2015-08-15 08:51
Apropå AS-tabellen, så tittar väl inte Axén i denna, förrän sluttabellen presenteras sent i höst. Om jag läst rätt angående vad han sagt föstås. Kan nog vara klokt, för i sluttabellen är ÖSK tolva :)

Jag tror på mitt lag och försöker supporta så gott jag kan.

Hösten är vår !!!
Örebro flesklepp
2015-08-15 07:31
@Bempa no:10:

Vem har sagt?
ÖSK, liksom för övrigt alla andra lag i Allsvenskan har elva matcher kvar innan vi kan titta på sluttabellen (har någon vågat tjuvkika på hur vi ligger till just nu?). Fem hemma och sex borta. Som du antyder så är de två kvarvarande naturgräsmatcherna de mot HBK och HeIF varav den förstnämnda är lite av en ödesmatch..
Örebro Svartvitt forever
2015-08-15 06:06
Oavsett resultat i dag vill jag ge ledningen klart godkänt för de senaste värvningarna/lånen. Även om en mittback möjligen har ännu högre prioritet öppnar värvningen av Ajdarevic för att sätta ner Åhman-Persson som mittback. Nu håller vi alla tummar som finns för en upprepning av Mjällby borta ifjol.
AIK mzuri sana
2015-08-15 05:24
Tack
Eyravallen Örebro
2015-08-15 01:01
@mzuri sana:

Ja
Eyravallen Örebro
2015-08-15 01:01
@mzuri sana:

Ja
Örebro Bempa no:10
2015-08-14 23:54
Som sagt så är det 10 st matcher kvar i Allsvenskan 2015 varav 8 st är på konst gräs, detta bör vara till fördel för oss kan man ju tycka, men de två kvarvarande spelas borta mot HBK och HIF som vi har haft väldigt svårt mot på borta plan historiskt men men nu hoppas jag på vinst imorgon så att denna mardröm tar slut snart...... Forza Svartvitt .....
Örebro Lekiller
2015-08-14 23:42
[QUOTE=Miroslav kuba]Vad tror ni om Ajdarevic har han det som krävs för att rädda oss kvar? [/QUOTE] Vi får ju hoppas. Har fått rapporter om att han tränat ner sig en 5-6 kilo sedan tiden i HIF vilket ju inte kan vara något negativt.
AIK mzuri sana
2015-08-14 22:56
Det är hela laget, tränarna och vi supportrar som kan rädda oss kvar i AS.

Kämpa!!!
Örebro Miroslav kuba
2015-08-14 22:37
Vad tror ni om Ajdarevic har han det som krävs för att rädda oss kvar?
AIK mzuri sana
2015-08-14 21:33
Carlos Gustavsson var väl golvläggare (90-talet)?

Men hur ser det ut idag, är alla svartvita proffs ...
Örebro flesklepp
2015-08-14 21:18
Fredrik Nordback träffade man ju på på Handelsbankskontoret på Stortorget. På andra sidan disken alltså
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-14 20:48
Inte för att ägna mig åt hårklyverier här men om vi definierar "amatör" som någon som förutom att spela elitfotboll till yrket också arbetar därutöver så torde det vara Magnus Wikström. Wiken extraknäckte väl inte precis utan gjorde det aktiva valet att till viss % arbeta som fastighetsmäklare. Dessförinnan var ju Anders Karlsson även idrottslärare vid sidan av fotbollen.

Däremot får vi väl gå längre tillbaka för att hitta seniora spelare som var tvungna att försörja sig genom civil karriär för att få ekonomin att gå ihop.
Örebro DaSa
2015-08-14 19:36
Tyckte även att intervjun med Axen som gjordes nyligen var bra. Kul att man fick en lite hint om varför han valt de uppställningar som han har. Sen kanske det var onödigt att bjuda Giffarna på att vi kommer att spela 4-4-1-1, men det gjorde ju inget förra hösten att alla visste att vi spelade det hela tiden vi vann i alla fall:)

Jag hoppas att vi kommer att spela 4-4-1-1 resten av säsongen, det tillsammans med att vi försöker få kontinuitet i backlinjen så tror jag att vi har chansen att greja det. "Tyvärr" så innebär det att spela Eidur som mittback, men det är det minst sämsta alternativet. Mittfältet så skulle jag helst se: Broberg - RÅP-Nordin-Astrit. Tror att Astrit kan bli höstens Sobra, dvs komma in med lite självförtroende och bli lekkamrat till Nordin. På topp vill jag se Pärlan tillsammans med DG.
Annons: