/fotboll/osk/forum/9769.aspx/fotboll/osk/forum/9769.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gurka
2006-03-13 19:04
Apråpå disskusionen om reklam på plastmattan,tittade på barcelona igår och där hade dom klubb märkena i gräset och vid frisparkar kom det fram liksom ringar runt bollen ,det kom även fram siffror,så det borde väl gå i sverige också om inte lagrell säger nej.
Örebro jappel
2006-03-13 18:51
Då blir det med andra ord till att avvakta till helgen då innan vi vet om det kan bli en lyckad värvning.Men det är ju ytterligare några träningar innan dess. Skulle vara bra/kul/nyttigt om han kunde visa prov på sin spelskicklighet och målfarlighet innan matchen också. (förhoppningsvis har han dessa kvaliteer!)
Örebro jappel
2006-03-13 18:48
tack för den rapporten Joth. Kanske inte riktigt vad man ville läsa, men det är ju knappast ditt fel :-)
Hoppas att han helt enkelt vill få kontrakt lite för mycket! Hoppas att han hinner lugna ner sig till matchen mot BP!

Kul att Jope ser bra ut!! Jag tror att det kommer visa sig vara en kanonvärvning!
Örebro jappel
2006-03-13 18:45
DIEXEL//
De SKA inte investera...de har så mycket att investera för. D.v.s. de KAN investera så mycket!
För den skull inte sagt att hela summan måste användas.
Sedan är det minst 6miljoner kan bli upp mot 10 om försäljningen av andelar i Örebro går bra.
Utöver detta borde de ha de pengar som kommer in för Emra Tahiri... inte ofta man har dessa summor att investera med!! Men det gäller ändå att hitta rätt spelare såklart!
Örebro joth
2006-03-13 18:43
Minirapport från dagens träning i länken ovan...
Degerfors DIEXEL
2006-03-13 18:40
Har hört att Spelarinvest ska investera 6 miljoner kr i spelartruppen men hur går det med det?
Örebro go_osk
2006-03-13 17:59
Någon som har koll på när träningen var?
Örebro jappel
2006-03-13 17:05
Nya tag nya spelare... Inväntar med spänning en träningsrapport. (och det är inte varje dag man gör det!!) Måste bero på att det är dumsäsong och inga tävlingsmatcher inom synhåll!
ÖSK mot SM-guld 2008
Örebro *Korpen*
2006-03-13 17:00
MaSa tog sitt ansvar som lagkapten när Erkan gick på Westman i duellen. Enligt mig så var det ju inte MaSa som provocerade fram situationen, och även om han skulle gjort det så borde Erkan fått ett hårdare straff!
Örebro Rasberg
2006-03-13 16:36
Förkyld och febrig som man är så kunde man ju inte ta sig ner till behrn idag och se nya killen. får hoppas på bra rapporter därifrån! Nyfiken!!!
Örebro Arx
2006-03-13 16:11
Stora Norrland//
Nej, du behöver inte skriva något mer. Men om du ändå läser, så:

Jag försvarar inte ÖSK:arnas agerande i situationen och det tror jag ingen här gör. Poängen är att Sagliks reaktion på provokationen är inåt helvete för kraftig. Hade han rest sig och knuffat ner Samuelsson hade det varit befogat och helt OK tycker jag. Man ska inte behöva stå ut med vad som helst.

Men en dubbelspark rakt i nyllet står inte på långa vägar i proportion till vad han utsattes för. Och det är det som saken handlar om.

Hade någon av ÖSK:arna intill svarat med att sparka in käften på Erkan hade det också varit att betrakta som grov misshandel och ett fall för rätten. Men så skedde inte och den som stod för övervåldet i situationen var Saglik. Punkt slut.
Örebro jappel
2006-03-13 16:09
Antar att de flesta här slutade lite tidigt idag och skuttade glatt ner till BA för att ge oss exilare en massa trevliga rapporter om Vladimir K
:-)
Örebro jappel
2006-03-13 15:37
Stora Norrland//
Det var hur som helst inte MS som bråkade han är/var lagkapen och kom in i situationen utan att ha provocerat eller något. Därav tingsrättens dom så klart!! Självklart hade inte rätten dömt saglik om magnus deltagit eller uppmuntrat till bråk!
Det är det sista jag skriver i ärendet. Hej!
Örebro jappel
2006-03-13 15:33
GIFS supportrar är alltid lika trevliga och fotbollskunniga. Men jag kommer att ha bra mycket svårare för GIFS efter att de värvat Saglik. Han ska inte spela fotboll. Men min inställning ändras säkerligen med tiden. Vem vet om han vill signa med ÖSK om tre fyra år har jag kanske glömt bort hela den här historien.
Sundsvall Stora Norrland
2006-03-13 15:31
Arx: självklart är det oförsvarbart det som hände även det innan Erkans spark. Man kan inte vara så blåögd så man bara ser det som hände ens egen spelare. Det som föregick det hela ska inte glömmas bort heller, eller hur. Hela händelsen är inget som hör hemma någonstans eller hur?
Man måste vara minst 2 för att bråka.
Detta är det sista jag skriver i ärendet. Tack och hej.
Örebro Arx
2006-03-13 15:17
Stora Norrland//
Efter en snabbtitt på Patronernas forum, tycker jag snarare att många av er har samma uppfattning som vi. Att sådant här inte hör hemma på en fotbollsplan.

Även om det finns några undantag (och jag hoppas att jag aldrig blir så enögd att jag skulle försvara en sådan idioti bara för att killen hörde till "mitt" lag) visar det än en gång att Giffarna har kanske landets mest sympatiska supportrar. Synd att ni inte klarade er kvar.
Sundsvall Stora Norrland
2006-03-13 15:13
ÖSK tattoo:
Tack, vi blir gärna 2a, minst.
Örebro ÖSK tattoo
2006-03-13 15:04
Ämne: Efter att nu Erkan f....
Absolut ska det vara god stämning mellan supportrarna.
Men att se den domen är svårt, med hänvisning att han var tonåring när det skedde, är det en förmildrande omständighet. jag vet att det krävs lite mer för att man ska döma folk under tjugo till fängelse men hade det hänt utanför en plan hade varit grov misshandel och straffet på den ligger på ett år.
Men som du sa, inget ont om sundsvall eller deras supportrar. Jag önskar er all lycka i superettan, jag hoppas verkligen att ni hamnar på en andra plats efer oss i tabelen
Sundsvall Stora Norrland
2006-03-13 14:44
Efter att nu Erkan fått sin dom så kanske vi fans kan återuppta den fina stämning som råder mellan våra supportergrupper. Erkan fälld, mild dom, kan vi gå vidare och lägga detta bakom oss?
Hoppas.
Örebro ÖSK tattoo
2006-03-13 14:43
Saxat Från Expressen, Läsarnas tankar kring domen på Saglik//
det jag tycker är så otroligt dåligt, det är inte Örebros Tingsrätts dom, utan "Lagrell" och company, som endast dömmer en spelare till 4 matchers avstägning när han medvetet, med kraft sparkar en motståndare med fotbollsskor i ansikte. det är det sjukaste. man vill förebygga våld på fotbollsplan! då kanske den feta grisen ska börja ta sitt förnuft till fånga och börja agera som det högsta hönset han faktist är. lek med tanken nu, tänk om Magnus Samuelsson blev träffad i ögat (istället för kinden) blir totalt blind på det ögat, vad skulle avstägningen bli då? 8 matcher max. då snackar jag om att det var kanske 3 cm från att Erkan skor verkligen träffade Samuelssons öga. det tycker jag är det sjukaste. Kanske dags för herren på täppan kommer ner självmant, innan han blir nerputtad.
Örebro jappel
2006-03-13 14:23
en tanke kring det här med bonusar vi påskrift av kontrakt....är det inte bättre att övertyga aktuell spelare om att höja lönen med motsvarande summa under kontraktsperioden. Möjligen kryddat med någon liten prestationsbaserad belöning. (absoult inte mål bonus eller något sådant dock!!!! det fungerar aldrig!)
Gillar inte riktigt att slänga iväg en klumpsumma innan spelarna presterat något. för att sedan riskera en ny PFO!! bättre att de som sagt får lite mer under hela perioden. Och detta ska såklart pressenteras för spelaren efter att de krävt/önskat en signonbonus. Bra eller anus??
Örebro jappel
2006-03-13 14:16
En bossman från bosnien bed en far som är boss.
Båste bli succe.
Med förkylda hällsningar från bmej..
AIK Saywee
2006-03-13 14:12
VlKa, tittar i spåkulan och undrar om inte denna förkortning kan förekomma i framtida gissade laguppställningar ;-)

Bosniens flagga är blågul med lite vita stjärnor, undrar om Vladde kan bli en svartvit star?

ALLA TILL B A!
Örebro Mittåt
2006-03-13 14:05
Beträffande just ingenting.

Karalic takes over at Borac
Thursday, 27 June 2002

e-mailPrint

Slobodan Karalic has been appointed the new head coach of Bosnia-Herzegovina Premier League side FK Borac Banja Luka.

Safe hands
Karalic was the club's sports director last season and replaces Zoran Smileski, who parted company with Borac after failing to agree a new contract. Karalic started his career as goalkeeper of Borac before moving on to FK Crvena Zvezda and Ethnicos Asteras FC. He has coached at Cypriot side Nea Salamis FC and was also an assistant at Olympiakos Piraeus FC.

'It will not be easy'
“I am ready for this challenge although I am aware that it will not be easy to compete with the big clubs," he said. "Still, I will do everything in my power to have my club leading along with FK Zeljeznicar and FK Sarajevo."
Örebro joth
2006-03-13 14:00
Michill//Ett annat "rykte" gör även gällande att hans pappa var målvakt... lite mer onödigt vetande.
Örebro Michill
2006-03-13 13:56
Hörde lite "rykten" att Vladimir Karalic pappa (Slobodan Karalic) sitter med i styrelsen i Karalis fosterklubb "Borac Banja Luka"
sen vet man inte om det har någon fördel för nånting. bara lite onödigt vetande
Örebro Mittåt
2006-03-13 13:53
Apropos Erkan-sparken.
Efter det att Erkan fälldes av tingsrätten så kan man väl konstatera att Svenska Tomteförbunders rättsuppfattning i hög grad skiljer sig från samhället i övrigt.

I och för sig inte så överraskande.
Örebro Arx
2006-03-13 13:45
Apropå Sparka'n Saglik-fallet. Enligt Radiosporten är detta tydligen en av de tuffaste domarna någonsin vad gäller våld inom idrotten.
Örebro jappel
2006-03-13 13:42
Arx //
Ja! Och för att återställa ordningen helt bör han ta med sig sin familj till Örebro :-)
Örebro jappel
2006-03-13 13:33
Verkar som att databasen för forumet är lite ledsen igen....trist händer ganska ofta! Att det ska vara så svårt att drifta en liten fotbollsfansite!
Fast dom är å andra sidan ganska snabba på att boota om :-)
Annons: