/fotboll/osk/forum/9768.aspx/fotboll/osk/forum/9768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-03-12 14:34
Ämne: Det lär väl bli fler....
Hilltop// Det var inte ÖSK som tog sitt ansvar, utan kommunen.
Örebro Mittåt
2006-03-12 14:29
Ämne: Mittåt//

Men måst....
Nej inte vi, men det vore väl bra om ÖSK visste det.
Örebro Ösk-Power
2006-03-12 14:03
Dags att lyfta på telefonen och ringa till Norge och Pozniak.
Jag fattar fortfarande inte varför inte ÖSK gjorde allt för att behålla honom. En riktig modern ytterback, kunde även lira mittback.
Vi har ju lite kapital att röra oss med iaf.

En anfallare och en ytterback är ett måste!!
Örebro Hilltop
2006-03-12 13:57
Det lär väl bli flera friplatser till nästa års allsvenska?
Jag menar....Elitlicensen kräver en spelduglig plan till premiären. Och flera klubbar lär inte fixa detta, och lever således inte upp till kraven som gäller för att erhålla elitlicens.
Och ska därmed degraderas.
Den biten är glasklar!

ÖSK tog sitt ansvar och införskaffade en spelduglig plan, nu är det upp till de övriga som ännu inte gör det att leva upp till kraven.
AIK Saywee
2006-03-12 13:34
jappel//
Då är vi iallafall två som tycker att det behövs en anfallare till. Undrar vilka som säger emot ;-)

Snart är det premiär och jag vill inte ha någon panikvärvning, men klockan står ju inte still precis.

Mittåt//
OK. Melin t.ex. kunde ju vara lite informativ utan att nämna namn.
Örebro joth
2006-03-12 13:30
Mittåt//Fel, du argumenterade för en större öppenhet på hemsidan istället för NA. Och till viss del kan jag hålla med om det. Och här ligger det en stor informationsutmaning.

Det man också bör inse att såväl som fotbollsutkottet och redaktionen på hemsidan idag bedrivs av ideellt arbetande själar, vilket gör det mer komplicerat, och då också en större utmaning.

Som jag har fattat det håller man nu även som bäst på med att organisera sig i dom olika bolagen/föreningen och jag kan tänka mig att det är lite krävande, men jag tror fortfarande att allt kommer att bli till det bättre ju längre tiden går(ju mer organisation sätter sig).

Men kort och gott, som supporter med stor kärlek till klubben vill man ju veta så mycket som möjligt, men som i kärlek gäller det att inte gå till överdrift. ;-)
Örebro Mittåt
2006-03-12 13:14
Ämne: Men hallå, dagens de....
Saywee// Dagens debatt startade egentligen när jag påstod att arbetet med spelartruppen - på sedvanligt vis - ger ett förvirrat intryck.

Därefter har jag argumenterat för att en ökad öppenhet när det gäller tankarna bakom arbetet med spelartruppen skulle vara av godo. Men jag verkar, av debatten att döma, vara rätt så ensam om den åsikten.

ÖSKs supportrar är väl så vana vid att locket skall vara på i alla lägen, att man uppfattar det påsatta informationslocket som det naturliga och bästa sättet att sköta föreningens informationsarbete.
Örebro jappel
2006-03-12 13:11
Lucien //
Lagom :-)

Saywee//
JA för superettan.
Det som strulat hittils iår tycker jag verkar vara mittfältet. men det kan ordna upp sig om larsens skada ordnar upp sig och om ian jeffs börjar hos oss samt att de övriga mittfältare vi har kommer igång som jag vet att de kan!
Örebro jappel
2006-03-12 13:08
Mittåt//
Det kanske verkar en aning förvirrat då det kanske är svårt att kontrollera dagens spelarmarknad, det är väl den som är förvirrad och nyckfull. ÖSK har och vissa spelare har ju i ena stunden varit överens bara för att i nästa stund ha slutat i brutet eller uteblivet kontrakt. Man vill ju inte ha ilojala spelare. Pengakåta spelare (som allt fler verkar bli i dagens fotboll) utan känsla för den klubb de väljer att spela för är helt förödande för fotbollen som idrott!
Örebro Lucien
Går det för bra för ÖSK denna försäsong också?
Örebro Mittåt
joth// Rent generellt så gäller väl att ett aktiebolag har en skyldighet att hålla sina medlemmar informerade om vad som sker. I detta fall således ÖSK Fotboll resp. Örebro Spelarinvest. Men att låsa in informationen med motiveringen att de två intressenterna vet allt är nog inte rätt väg att gå. Jag håller nog med Uddling (och det är inte så ofta det sker) om att ÖSK har en informationsmässig utmaning framför sig.
AIK Saywee
2006-03-12 13:07
Men hallå, dagens debatt för min del handlar nog mest om "behöver vi en anfallare till?" Eller finns han redan?

Det finns bara två svar på frågorna just nu, JA eller NEJ. Själv vet jag inte, men tror att svaret är JA på första frågan.

God only knows....
Örebro jappel
2006-03-12 13:04
joth//
Hade du inte editerat så snyggt hade du ju haft en skön fyrling :-)
Örebro Mittåt
2006-03-12 13:04
Ämne: Jag tycker det är br....
brorzan// Jag tycker inte alls, att ÖSK skall behöva informera om vad som händer från dag till dag i fotbollsutskottet. Det vore, som vi nog alla håller med om, kontraproduktivt.

Arbetet i fotbollsutskottet har - att döma av rapporter i lokalpressen - lagts om på ett rätt så radikalt sätt. Säkert till det bättre.

Men vad som inte är bra är, att information om detta nya sätt att arbeta och de tankar som ligger bakom, skall sippra ut pö om pö genom NA istället för att presenteras för medlemmarna på ÖSKs egna villkor.

Om man gjorde detta skulle det kanske till och med gå att förstå varför man testade Jeffs som back mot Åtvidaberg.

Jag menar, om man tar hit en mittfältare för provspel, så skall man väl testa honom i den positionen mot bästa tänkbara motstånd och inte mot ett division 2-gäng. Och eftersom han knappast inte spelat i försvaret på senare år, så blev det ändå ett test utan all värde.

Om man vill värva en mittfältare så låter man väl honom provspela på den positionen. Och vill man ha en back så låter man väl en back komma för provspelet.

Detta plus snacket om anfallaren, som man inte vet vem det blir än, ger i alla fall mig intrycket att läget är förvirrat.
Örebro jappel
2006-03-12 13:03
Aktiebolag kan hålla det helt hemligt så länge det gäller affärsmässiga beslut. Ekonomi och målsättningar ska vara öppen. Har svårt att tänka mig att Ericsson måste berätta vad deras nästa offensiv ska innehålla eller vilka länder de ska hårdsatsa i... det är säkerligen hemligt!!
Örebro joth
2006-03-12 12:55
Mittåt//Eftersom stora delar av verksamheten nu ligger i aktiebolaget, hur är reglerna när det gäller information?

EDIT: Min första trippel på ba länge. ;-)
Örebro joth
2006-03-12 12:54
För övrigt tycker jag att ÖSK generellt har öppnat sig mycket sedan 2004. Tänker då bland annat på dom medlemsmöten där man väldigt öppet har pratat med medlemmar. Synd bara att vid träffarna dyker knappt 10% av medlemmarna upp.
Örebro joth
2006-03-12 12:52
Mittåt// Å andra sidan så sitter du ju med i redaktionen så lyft luren till Melin. ;-)
Örebro jappel
2006-03-12 12:51
Saywee //
klart att de borde kunna gå ut och säga att de arbetar för att hitta en anfallare eller två...men var händer då med de vi redan har?(inte något positivt i alla fall)...och vad händer då om ÖSK misslyckas med värvning av en ny förmåga(sämre stämning i truppen, m.m. m.m.)???
Sedan kan man tycka att fotbollsspelare borde vara vana med detta! Men de är ju inte mer än människor
Örebro jappel
2006-03-12 12:48
Mittåt//
aha....då så...anmäl ditt intresse att delta i arbetet kring vårat kära ÖSK!! du sitter ju inne med hur mycket kunskap som helst!
Örebro jappel
2006-03-12 12:47
# brorzan //
helt rätt!
Hur svårt är det för övrigt för ett annat lags supporter blir medlem i ÖSK för att hålla koll på just sådant!! speciellt om det blir känt att det diskuteras sådant på ett medlemsforum!! håll det inom ÖSK:s styrelses väggar tills allt är klart!
Örebro jappel
2006-03-12 12:45
på tal om något helt annat.
Så verkar det som att vi liger lite efter Hammarby i försäljning av säsongskort...
8131 sålda till och med 8:e mars!!!
Ligger vi på strax över 1000??? kom igen nu trogna Örebroare shoppa loss nu med årskort till ÖSK!! Allsvenskan here we come!
Örebro Mittåt
2006-03-12 12:45
Ämne: Det verkar ju som at....
Ja, från läktaren.
AIK Saywee
2006-03-12 12:38
Men Melin kunde ju vara lite mer infomativ, men inte avslöja ev. namn på tilltänkta spelare. Han har ju trots allt ett betydelsefullt arbete för ÖSK och framtiden, något har han väl ändå att säga (skriva). Å det är nog många fans som undrar.

Ju hemligare han blir ju nyfiknare blir våra konkurrenter och i dagens verklighet och snabba kommunikation så avsöjas både det ena och det andra ganska enkelt och snabbt.
Örebro # brorzan
2006-03-12 12:37
Jag tycker det är bra att det är locket på från fotbillsutskottet. Visserligen skulle man kunna tänka sig att utskottet via medlems-delen på hemsidan bloggade eller liknade för att visa hur arbetet fortskrider, men med handen på hjärtat - vem här skulle kunna hålla sig från att diskutera den bloggen på detta öppna forum? Därmed skulle andra klubbar och NA vakna till liv som så många gånger förr och förstöra det roliga för oss ÖSK:are. Jag är fortfarande bitter på NA i Sumiala-affären. Idiot-puckon till tidning!
Örebro jappel
2006-03-12 12:36
Det verkar ju som att du redan idag är inblandad i Ungdom på något vis..
Örebro jappel
2006-03-12 12:35
Mittåt //
Att du inte går med i styrelsearbetet? det finns med största sannorlikhet ett behov av din hjälp någonstans i organisationen eller i något utskott. Då får du veta tidigare och även möjlighet att påverka till viss del.
Örebro jappel
2006-03-12 12:33
Jag tycker inte att ösk:s ledning behöver vara öppna! vi medlemmar ska inte veta mer än vad som sker i den dagliga driften! värvningar och kontraktsförhandlingar bör/ska vara hemliga.
Så länge som det händer bra saker (Jope, Jeffs, Alvbåge m.fl.) kan de få hålla saker hur hemliga som helst för min del!
Keep up the good work.
Örebro Mittåt
2006-03-12 12:33
joth// Jag tror att de flesta som är intressarade av vad som sker i och omkring ÖSK gärna skulle vilja veta mer än att måslättningen nu är att vara tillbaka i allsvenskan senast år 2008.

Till exempel hur man tänkt sig att jobba med spelartruppen för att komma dit. Så länge denna typ av information bara vidarebefordras genom NAs filter och vinklingar, så kommer medlemmarna att fortsätta att vara förvirrade. Vilket leder till misstanken att man inte heller i fotbollsutskottet riktigt vet vad man håller på med. Man kanske vet det, men i så fall låter man inte omvärlden få reda på det.

Jag vet inte om jag hetsar fram något. Men jag tycker att det är märkligt att man så här pass sent inte har klart med hur uppbackningen på högerbacksplatsen skall se ut. Och jag tycker att det är mycket oroväckande att man skall ta hit en anfallare på provspel nästa vecka, men att man uppenbarligen inte ännu vet vem av två kandidater som kommer.
Örebro jappel
2006-03-12 12:28
joth//
Mittåt saywee och vi övriga kanske inte har Windows Media Player...då kan man ju inte titta på ÖSK TV :-)

Men jag håller med alla de som anser att vi måste förstärka laget, mest akut är det med en forward av rang. Men det ligger inte långt före en högerback på priolistan.
Ian på mittfältet där verkar han ju vara i det närmaste klockren. varför skola om honom då????är väl bättre att skola om någon annan mittfältare tillfälligt i väntan på en riktig högerback! Har svårt att tro att de ens övervägt att omskola Larsen!!! så varför skola om Jeffs???
Annons: