/fotboll/osk/forum/9765.aspx/fotboll/osk/forum/9765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-03-13 11:01
Hoppas Mirza växer med sin uppgift och tystar tvivlarna, där jag till o från hört. Ett tuffare seriespel snart och vi får se hur det går.

Jämför med Herish försäsongen 2005 som var än mer strålande. Men så nedsablad han ändå blev av vissa "fans" pga av att han inte satte ALLA chanser.

Vi vet alla att försäsongens träningsmatcher bara ger ett litet hum om hur spelet kommer att fungera. Nu i år är det ännu svårare tycker jag att bedömma spelet under dessa klimatförhållanden som råder.

Tendenserna är ändå att anfallet är klent och andas inte optimism och attackglädje. (...förutom Ians anfallstalanger). Hoppas att anfallet tar sig med den analkande värmen. Vill inte som förra året uppleva segt bollhållande med dåliga ströchanser där några bollar med lite tur trillar in. Anfallet måste vara giftigt HELA TIDEN, motståndarna ska inte kunna slappna av en millisekund försvarsmässigt utan ska matchen igenom känna skräcken att målet hänger i luften.
Örebro Arx
2006-03-13 10:39
Fair Play//
Våren kommer på söndag. Kanske. Men vintern lär satsa på ett allvarligt menat come-backförsök redan i nästa vecka. Risken finns att kung Bore lyckas bättre än Björn Borg.
Örebro jappel
2006-03-13 10:27
Fair Play//
våren?? på tal om ola och bo ljungberg eller???
Örebro jappel
2006-03-13 10:26
Fair Play//
imponerande!!! den enda ljungberg jag skulle känna igen är nog Fredrik.
Örebro Fair Play
2006-03-13 10:24
Kommer våren denna vecka ?
Örebro Arx
2006-03-13 10:18
FORZA ÖREBRO//
Kolla Caps Lock-tangenten på ditt tangentbord. Verkar ha hängt sig rejält... ;-)
Örebro deportivista
2006-03-13 09:16
Med mig är vi sex personer som vill se en (snabb) anfallare i laget. Jag vill dessutom fortfarande se en (snabb) mittback bredvid Haginge...
AIK Saywee
2006-03-13 09:02
OK då gäller fotboldtsregeln som mall i år. Totalt torskförbud, men skulle torsken vara framme får vi vinna lite borta. Egentligen är det då viktigast att vinna mot de farligaste konkurrenterna.

Med en glad lax från en optimistisk Saywee
Örebro joth
2006-03-13 08:54
Saywee//Det är väl ÖSK-Boldts gamla regel som gäller, vinst hemma och oavgjort borta i snitt.

PS. ÖSK borde fokusera på att "näta" och inte "maska", för vi vill se fotboll med "drag".

Måndagshumor är aldrig rolig. ;-)
AIK Saywee
2006-03-13 08:45
Godmorgon joth, så fort jag ser ditt nic, tänker jag oftast på statistik.

Förra säsongen gick Makrillarna vidare via kval på 52 p. Öster direkt vidare på 55 p och 9 torskar. Lika många torskar som ÖSK förresten.

Troligtvis måste vi över 50 p strecket i årets (gisningsvis jämna) serie för att ha chans på AS året därpå ...? ... och inte tvåsiffrigt torskantal!

Man ska vara försiktig med torskar ;-)
I alla fall de som simmar bäst och ...
... ÖSK borde väl också förbjuda torskar, eller?

Nej nu ska jag ut i köket å strypa en sill
Örebro joth
2006-03-13 08:01
Antar att vi har en spännande vecka framöver.
-Eventuellt så kommer en anfallare på besök enligt NA.
-Ian Jeffs öde i ÖSK avgörs troligtvis under veckan.
-Hemmamatch mot Brommapojkarna på torsdag 18.15.
-Och naturligtvis ännu en Silly Season vecka på svartvitt.

Godmorgon allihopa!

**Glöm inte att välja ÖSK-påsen i din butik!**
FORZA ÖREBRO
2006-03-12 23:30
ASSÅH EMRA SÖÖÖG ENDÅ!!! HOPPAS HAN KAN HA DET BRA I HALMSTAD ... HAN SUGER SOM SATAN VAFAN!! ÄKTA WANNABE ZLATAN, MEN KAN INTE ALDRIG VA DET ;) HAHA!
Örebro kubanen_90
2006-03-12 21:06
Ämne: kubanen_90//
du men....
Ja! :)
Örebro jappel
2006-03-12 19:40
joth//
bra

ja han kan ha sett någon dunderbra anfallare som resten av island missat :-)

* ja tack

** toppen ska genast in och kika!
Örebro joth
2006-03-12 19:09
jappel//Jag missförstod dig inte utan bara fortsatte att förhöja stämningen på forumet. :-)

Kanske Ian har något bra tips om spelare på Island?

**För övrigt vill jag gärna se Ians kråka på ett ÖSK kontrakt!**

**För övrigt 2 så är dom nya spelarkorten upplagda på spelarna på officiella under A-trupp/Truppen.**

Örebro *Korpen*
2006-03-12 18:51
Kanske något att hugga tänderna i?
Örebro *Korpen*
2006-03-12 18:49
Enligt en gammal NA artikel så har de diskuterat Hemberg men är inte aktuell...

Eller vem vet, han kan ju ha nobbat ÖSK?!

Angående eran tidigare informationsdiskussion så tycker jag att det skulle vara kul att höra från ÖSK att något är på gång på spelarfronten. Inga namn behövs men en löjlig säsong är rätt tråkig när inget händer.
Örebro jappel
2006-03-12 18:38
Mittåt//
tack för den infon.
agribränsle vd låter väl ok.. jordnära och så ;-)
Örebro jappel
2006-03-12 18:36
Kan inte riktigt släppa tanken på att degen lyckats slå AIK..hur gick det till??
Örebro Yeah
2006-03-12 18:35
Visst, hemberg må vara värd att testa, men kollar man statistiken är det inte många många mål gjorda för att vara en anfallare. (t.o.m herish har ju bättre statistik) Noterade som mest 6mål på 24matcher, och det var 5år sen!
Kollade så klart bara antal gjorda i seriespel, för vi spelar väl i en serie, eller? =)

Tycker Jeffs verkade het som offensiv spelare, så varför inte pröva han som anfallare? Skolar man om mirza vid 23års ålder går det väl med jeffs också?
Ska han spela högerback får han gärna lägga på sig några kilo muskler.
Ge jeffs iaf ett år i ösk, han verkar kunna mycket fotboll och skulle nog lätt bli bästa nyfärvärvet sedan mambo mumba.
Örebro Mittåt
2006-03-12 18:34
jappel// Det finns som Mackan noterade två Melinare.

Gustaf Melin är ansvarig i fotbollsutskottet. Han är i det civila VD på ett Lantmännen närstående företag som heter Agrobränsle.

Hans Melin äger (antar jag) Melins fastigheter. Han är verksam inom Spelarinvest och dessutom tf. VD för Örebro Elitfotboll AB. Tills dess att man anställt en permanent VD.

Såvitt jag vet är de inte släkt med varandra.
Örebro jappel
2006-03-12 18:28
kubanen_90//
du menar vi va??? :-P
Örebro kubanen_90
2006-03-12 18:21
Ämne: Nu, om jag räknat rä....
Ni är fem! :P
Örebro jappel
2006-03-12 18:18
Saywee//
fyra pers som håller på ett lag i en stad med 130000....vi kan får svårt att påvisa majoritet i alla fall :-)
Örebro jappel
2006-03-12 18:17
Mackan //
Vilken tur :-)
AIK Saywee
2006-03-12 18:07
Nu, om jag räknat rätt, är vi i alla fall 4 som önskar ytterligare en anfallare till ÖSK, ingen panikvärvning och inte alltför dyr, men bra på att göra mål ;-)

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro jappel
2006-03-12 18:02
joth//
Jag är nöjd mer Walker missförstå mig inte nu men
att Robert och Kevin stannat har ju inget med psykologi att göra....hoppas att de stannar länge p.g.a. att de trivs i klubben oavsett om far är kvar eller ej.
Örebro jappel
2006-03-12 18:00
kanske inte är så bra att ha melin som förhandlare...är inte melins ett bostadsbolag???(har han något med dom att göra?)
bostadsbolag brukar ju inte direkt vara kända för att vara goda förhandlare...mer av my way or the highway (skokartongen) gör man så med fotbollsspelare flyttar de ju bara till en trevligare klubb..
Örebro joth
2006-03-12 17:49
jappel//Anledningen till att Bengtsson blev en Bengtsson är väl att han inte stannade i ÖSK tills tiden var mogen, och just därför ville jag se Emra kvar i ÖSK.
Jag hoppas innerligt att han kommer tillbaka i slutet av sin karriär likt en Henke för Helsingborg.

Aspen//Det kanske räcker med att han förklarar för spelarna... ;-)

För övrigt är det tur att vi har Walker som tränare, annars hade väl både Robert och Kevin dragit vid det här laget. :-)
Örebro Aspen
2006-03-12 17:41
Saywee//Jag vill också ha en eller två anfallare till. Hur etablerade dom ska vara beror på om vi ska sikta på att gå upp i år eller nästa. MEN det ska vara en bra värvning.

Tycker också ÖSK ska ge Walker en kurs i psykolog. Alternativt kan Walker förklara sina tankar på officiella.
Annons: