/fotboll/osk/forum/9760.aspx/fotboll/osk/forum/9760.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-15 21:12
ara //
Även om Karalic inte platsar i PAOK så kan han mycket väl platsa i ÖSK. PAOK är ett mycket stabilt och bra lag i grekiska högstadivisioner flerfaldiga cupmästare lite av Greklands elfsborg eller HeIF kanske...(har för mig att de vunnit sv cupen några gånger. (jag blir väl slagen på fingrarna om det är fel :-)
Jag har på känn att grekligan är i alla fall en aning bättre än AS! Så att de ratar en spelare betyder inte så mycket. (men visst är det en liten varningsflagga uppe. Helt klart. Grundlig genomgång av skador och annat kanske kan vara lägligt innan påskrift.
Örebro Yeah
2006-03-15 21:02
Har kubanerna någon sponsor? Kanske kan få en kamera av något häligt ösk-företag?
Eller kanske undersöka om man inte kan få ta del av NA:s bilder från matcher och träningar, står det Foto: Nerikes Allehanda på alla bilder får dom ju lite reklam på svenska fans och officiella, mm.

Ang. Herish så har han sett riktigt bra ut de senaste träningarna jag varit på, han känner nog lite press och måste nog jobba för att få en ev. förlängning nästa år (för visst är han inne på sista kontraktsåret nu?). Men kul att han får chansen, vet dock inte vad han har för kvalité på sina inlägg, men däremot kan man kanske få se lite fina sammarbeten med mirza mot mitten.

FORZA ÖSK-U även =)
Örebro jappel
2006-03-15 20:51
Härligt att ungdomarna visade vilket lag som är näst bäst i stan!! :)
Örebro Mittåt
2006-03-15 20:38
Ja, knotten bet ifrån sig riktigt bra idag. Även om jag nog tycker att Forward uppträdde i lojaste laget. Bra i matchen var även Simon Rahmström och Gabriel Binay. Simon som egentligen är högeryttermittfältare har bara spelat mittback två gånger i sitt liv. Mot Carlstad United för några veckor sedan och nu mot BK Forward. Båda gångerna har det slutat med ÖSK vinst trots att det skiljt två divisioner till gästernas fördel. Gabriel har bra fart under fötterna och håller lätt 2-3 försvarare igång. Matchens lirare var nog ändå Erik Nilsson, som under andra halvlek understödd av Pontus Brunzell helt dominerade vänsterkanten, slog hörnan som resulterade i mål, skojade friskt med Forwards försvarare samt slog en hel del öppnande passningar.
Forward ara
2006-03-15 20:07
# brorzan /
Fin intervju om herish!...
- 6 dagar kvar till herish fyller år.

Saywee /
jag har hjälpt till med borta matcher i Stockholm, och det är att vara på plats!...

MAD FOR IT! /
haha gryming ;)
Örebro MAD FOR IT!
2006-03-15 19:14
herish hoppar in, det går bra nu!
AIK Saywee
2006-03-15 19:14
Hoppas att Herish tar chansen, för det har han ju inte lyckats med så bra tidigare och definitivt inte mot ÅFF.
Örebro # brorzan
2006-03-15 19:10
*Korpen* //

Är det vad som kallas skygglappar, hemmablind, fartblind och evig tro, hopp och kärlek? :o)
AIK Saywee
2006-03-15 19:09
ara//
För det första ska du väl inte åka endast för min skull, utan för att många andra svartvita själar ska kunna se lite bilder.
Jag åker 35 mil ibland för att ta lite "svartvita" bilder som du m.fl. kan titta på. Från Stockholm är det väl bara 20 mil eller 1 timme och 50 minuter. Sedan finns det väl en och annan bortamatch i Stockholm eller Stockholmstrakten där du kunde hjälpa till?

Stor heder till alla som jobbar idéellt med att göra det möjligt för alla oss ÖSK-fans att ta del av all denna information!!!
Örebro # brorzan
2006-03-15 19:09
För Ara och alla er andra:

Intervju inför morgondagens match: Herish till höger
Örebro *Korpen*
2006-03-15 19:07
Vi har tappat Tahiri, Lundblad, Munster, Costa, Lidén, Carreño, Klingberg, Kyosev, Olsson och Kjäll.. Ändå tycker jag att truppen verkar bredare i år... Fattar inte hur jag får ihop det ;)
Forward ara
2006-03-15 19:01
Saywee /
Jag ska åka från stockholm till örebro för din skull och ta bilde, haha...

# brorzan /
Men lägg upp fler bilder från Ehsan Shams, då har man ju fler bilder och se på...
AIK Saywee
2006-03-15 18:47
Alla som har tid, lust och utrustning är väl välkomna att fotografera.

ara//
Hur är det själv, kan inte du ställa upp? Så blir det lite mindre komiskt.
Örebro # brorzan
2006-03-15 18:44
ara //

Anser du inte att officiella har lyft sig? Naturligtvis kan allt alltid bli ännu bättre, men precis som med allt annat så handlar det om resurser.
I det här fallet handlar det om att det är ont om ideellt humankapital. Vi måste alltså ha någon som är riktigt duktig på att ta kort _och_ äger en bra systemdigitalkamera han/hon känner för att nyttja till detta. I dagsläget har vi en enormt duktig fotograf i Ehsan Shams, men som du kanske förstår så är det lite tunnt med bara en person. Det är ungefär som att bara ha en anfallare, skulle den personen vara borta finns ingen som kan jobba istället.
Som du kanske har märkt så har det varit några träningsmatcher utan ÖSK Live. Anledningen där är precis densamma som med fotograferandet. Det är tyvärr bara jag som har dator med mobil 3G-uppkoppling som kan köra Live, med tanke på att de tidigare bredbandslinorna är borta under ombyggnaden av läktaren. Har jag jobbat med mitt riktiga jobb så har inte Live kunnat rapportera.

Summa sumarum, det är privatpersoner som på sin fritid med sin egen eller arbetsgivares utrustning förser hemsidan med material. ÖSK har tyvärr ingen utrustning som de kan låna ut. Fanns det skulle det "bara" behövas folk, men som det är nu behövs det folk med tid, engagemang, kunnande och utrustning.
Forward ara
2006-03-15 18:34
joth/
fråga honom själv hur han skulle klara av det.
Han påstod själv att det skulle komma bilder osv.

- hahaha riktigt komiskt att farmaklubben har digitalkamera, men inte ÖrebroSK!
Örebro joth
2006-03-15 18:27
ara//Menar du att brorzan ska springa mellan ÖSK-Live och planen för att fota?

EDIT: Är det någon som har bra utrustning för att fota matcher är du välkommen att höra av dig!
AIK Saywee
2006-03-15 18:25
ara//
Vi smygtittade nästan samtidigt, men jag kollade bilderna för 2005, inte årets träningsmatcher ....
AIK Saywee
2006-03-15 18:12
Smygtittade lite bakom bergen, DIF har faktiskt en hel del bilder från matcher, inkluderande klackbilder. Speciellt kul var det ju denna underbara höstdag på Stora Valla med förra säsongens största (?) bortaklack för Kubanerna.

FORZA SVARTVITT!!!
Forward ara
2006-03-15 18:11
bror /
Skulle inte den officiella hemsidan förbättras?.
- Du berätta att det skulle komma bilder från varje träningmatch...

fan farmaklubben degerfors har bättre rapporter från deras träningsmatcher än oss.
/ de har lagt upp deras bilder på svenskafans också.
Örebro Arx
2006-03-15 17:58
Om Karalic skulle skriva på för ÖSK, bildar han ju en liten Bosnisk koloni tillsammans med Mirza. Lite som islänningarna på 90-talet. Kul!

I så fall kan jag tipsa om en tredje kille med bosniskt ursprung, han lirar i Italien men det går väl lite sådär just nu enligt tidningarna.¨

Ryktet säger dessutom att han en gång i tiden haft en ledare med koppling till ÖSK, kan det bli bättre? Någon som vet mer? Han heter visst Ibra... någonting.
Örebro joth
2006-03-15 17:29
Ju mer man funderar på det, desto intressantare blir det att kolla på matchen/laguppställningen.
Forward ara
2006-03-15 17:14
Om Karalic skulle vara så grym så skulle han ju vara kvar i PAOKFC, som är ett riktigt grym klubb i Grekland.
- Jag frågade några greker som håller på PAOK om de visste vem Karalic var.
Men ingen av dem visste...
Örebro joth
2006-03-15 17:02
Kevin och James i P17 landslaget som ska till Portugal. Se länk...
Örebro Smoothieman
2006-03-15 16:57
ara//
MAD FOR IT is a rockstar!! :)
Forward ara
2006-03-15 16:46
MAD FOR IT!
Jag tycker verkligen att du bör satsa på att bli artist, gillar verkligen dina Herish låtar...
Örebro Mittåt
2006-03-15 16:43
Jag tycker A-laget kan lära av ungdomarna och börja köra 4-2-3-1. Jag tycker att spelarmaterialet skulle passa riktigt bra för detta. Även om det kanske inte är det absolut bästa spelsystemet för årets Superetta, så kommer det att underlätta spelet i Allsvenskan när vi väl är tillbaka där.
Forward ara
2006-03-15 16:42
Mittåt säg aldrig aldrig när det gäller kungen Herish ;)...
Anledningen att han går till sin flickvänn hörnflaggan är för att låta tiden gå eller försöka fixa fram en hörna.
så ligger det till.
Örebro Arx
2006-03-15 16:40
Mittåt//
Ungefär vad jag menade, fast betydligt mer sansat skrivet... :-) Har svårt att se att Öis INTE skulle lyckas få ihop en handlingsplan som överstetomten Tallinger tycker är helt OK.

Mackan//
Vilken dröm för Kuhi! Hans romans med hörnflaggan blir äntligen legal. :-) Och jag tror också att det kan fungera riktigt bra.
Örebro Smoothieman
Mackan//
Tror att JP skulle klara av det bättre, o Kuhi på topp, eller på bäncken.. :)
Örebro Mittåt
Klarar Herish bara av den defensiva delen av uppdraget kan det nog bli rätt så bra drag efter högerkanten. Här får han en utmärkt möjlighet att visa att han kan klara mer än en uppgift i laget. Fast jag hade ju hellre sett Löännqvist på den positionen. Han hade garanterat klarat det bra.
Annons: