/fotboll/osk/forum/9758.aspx/fotboll/osk/forum/9758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-03-17 12:41
Mittåt //
Vi tänker likadant även rörande anfall mittfält.
Problemet just nu, och till viss del förra året är att vi saknar ett ihopspelat mittfält anfall. Får vi till mittfältet ordentligt (kanske med Jeffs) så tror jag faktiskt att de anfallare vi har räcker bra. (men jag ser ändå gärna att Karalic utvärderas mer ingående i turkiet)
Viktigast just nu är att vi får tillbaka alla skadade spelare samt att alla andra håller sig hela!!
Örebro jappel
2006-03-17 12:36
Angående vad var det jag sa..och Örgrytes ekonomi.

Ni ska nog se...dom fixar det nog...
det finns som sagt gott om kapitalstarka personer kring ÖIS. Jag kan inte förstå hur man kan orka bry sig om ett sådant lag som inte har någon publik...men det räcker såklart med att det finns någon som är villig att satsa mångmiljonbelopp. och dessa har alltid funnits kring ÖIS.
Örebro Hjortsberg
2006-03-17 12:12

Nikki: Gårdagen innehöll en mittback som såg ut att ha ätit en halv gris på förmiddagen och en ytterback som såg ut att ha ätit Svante Dahlkvist. Det samlade betyget från delar av redaktionen var "byt ut killen som klippt sig och sätt inte ut ngn ny", på det viset kunde han iaf inte upphäva offsider. BP:s mål var helt en miss där den blondare mittbacken var för trög för att följa med övriga tre i offsidefällan.
Örebro joth
2006-03-17 12:10
Jag håller med dig Mittåt om att det finns något i Vladimir som ser intressant ut. Tycker att han låg rätt bra till på planen(Okej, i slutet fick han inga bollar och försökte hämta dom själv.)

Han har helt klart något som är värt att utvärdera mer. Och om det nu inte finns några andra spår så är inte jag främande för ett "Gigena-kontrakt".

Mitt lag just nu:
-------PeWe--------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
IaJe-FrNo-SeHe-LaLa
-----JoPe-MiJe-----

Bubblare:
KrNä
VlKa
KeWa
Örebro Nikki Sixx
2006-03-17 11:19
Strikervärvningar i all ära men hur ser det egentligen ut på mittbacksplatserna. Med Haginge skadad är då MaSa och Thomas första val? Ingen av dessa herrar är väl direkt någon sprinter...

Nu har jag bara sett en match i år (Bruket) och har därför ingen större koll på hur resten av matcherna sett ut. Därför vore det intressant att höra vad ni mera "insatta" har att säga om att ÖSK nog borde försökt förstärka mittlåset inför säsongsstarten?
Örebro Smoothieman
2006-03-17 11:07
Tycker oxå att man ska ta med han till Turkiet, och prova han i de två macher.Förhoppnings vis så är de skadade spelarna och de andra som inte var med igår tillbaka.Tror att om han får bra bollar så kan det hända mycket framför mål...

Annars så tycker jag att Mirza var KUNG igår!!
Örebro Mittåt
2006-03-17 10:49
joth// Ja, det hade väl egentligen inte så mycket med Vladimir att göra utan mer mittbackarnas irriterande långbollande.

Men visst tycker jag att man kan ta med Vladimir till Turkiet. Det fanns trots allt en del saker i hur han rörde sig och hur han "jobbade" med bollen som såg rätt så positivt ut. Väldigt få avslutare är kapabla att skapa avslutssituationerna på egen hand. De måste backas upp och igår fick han inte mycket till uppbackning. Laget måste lära sig vilka hans (eventuella) starka sidor är och om man har möjlighet att utnyttja dessa.

Om han sedan inte faller helt ur rollen och man inte har några andra alternativ, så kan man väl ge honom ett tremånaderskontrakt till att börja med.

Vad som var negativt var väl framför allt att han ofta såg rätt så oengagerad ut.
Örebro joth
2006-03-17 10:38
Misstänker att Moses inte var helt kry igår. Han var riktigt seg i steget...

Mittåt//Med det inlägget menar du också att Vladimir borde få förlängd prövotid, eller?
Örebro Mittåt
2006-03-17 10:30
Jag undrar om inte en av anledningarna till att det blev en så tråkig matchbild igår var att båda kanterna var väldigt improduktiva. På högersidan så fanns en ovan Herish som antingen tappade ut bollen eller inte fick något gjort med den. På vängersidan såg Moses väldigt osäker ut och säkerhetsspelade i allmänhet genom att slå tillbaka bollen till mittbacken då den spelades ut på på vänsterkanten. Detta gjorde att det enda alternativet som kvarstod var att försöka få fram genom mitten och varken Nobbe eller Mirza har kapaciteten att göra något konstruktivt med bollen.

Om laget haft Jeffs eller Anttonen som högerbräddare samt en mer normal vänsterkant med Riddez som back och Näfver som vänsterbräddare hade vi säkert fått ett helt annat spel med betydligt fler variationsmöjligheter. Som det var igår var flankerna mer eller mindre utslagna redan från start.
Örebro joth
2006-03-17 10:14
Prinsen.mc//Håller med, "In med boll jävlen i mål", det är det som gäller. Lite Super-Jon stil.

Men som sagt, till Turkiet borde han....
Örebro Prinsen.mc
2006-03-17 09:59
Tycker att Karalic ska få åka med till Turkiet, han bör få den chansen också. Som tidigare sagts mittfältet försåg inte anfallet med så många bollar att jobba med igår.

Samtidigt finns det en sak med Karalic som oroar/stör mej: igår försökte han sej på cykelspark och från träningen härom dagen rapporterades det om mkt klacksparkande. Inget av detta är fel i sej men det är en striker som gör mål som vi behöver inte nån sambalirare... Varför inte visa upp att man platsar i laget först och sedan kan samban och finesserna komma som bonus om han nu skulle ha de kvaliteterna?

Örebro joth
2006-03-17 08:47
Vladimir långt ifrån godkänt enligt sportklubben.net spelarbetyg.

Snittbetyg 2006
Spelare Betyg
Emra Tahiri 3,67
Kristoffer Näfver 3,21
Ian Jeffs 3,04
Joel Riddez 3
Mirza Jelecak 2,98
James Frempong 2,93
Patrik Haginge 2,93
Peter Westman 2,89
Fredrik Nordback 2,85
Sebastian Henriksson 2,84
Simon Nurme 2,82
Kevin Walker 2,79
Johan Pettersson 2,78
Magnus Samuelsson 2,7
Lars Larsen 2,68
Thomas Andersson 2,65
Fredrik Samuelsson 2,64
Herish Kuhi 2,62
Moses Reed 2,52
Patrik Anttonen 2,46
Sandro Pavicevic 2,45
Niklas Lönnkvist 2,41
Fredrik Jansson 2,21
Vladimir Karalic 1,67
Örebro joth
2006-03-17 08:23
Jag är också inne på att ta med Vladimir till Turkiet. Det är inte lätt att vissa upp något med ett mittfält som inte fungerar bakom sig. Kolla tex på Johan Pettersson som under hela matchen låg perfekt för djupledslöpningar, men bollen kom aldrig i tid från mittfältet. Lars Larsen saknas. (Alla vet ju att det var Lars Larsens passningar som gjorde *** bra.)

Om jag var tvungen att bestämma mig idag skulle jag skicka hem Vladimir, men jag skulle föredra att ta med honom till Turkiet för ytterligare utvädering.

Fråga: Om inte Larsen håller eller inte kommer upp på samma nivå som tidigare, behöver vi då inte mer en spelfördelare än en anfallare?

JoPe lär ju göra mellan 10-15 mål om han har rätt mittfält bakom sig. Mirza lär säkert också nicka in 5-10 mål. Sandro täcker upp för eventuella skador.

PS. Att utvärdera en provspelande anfallare måste vara riktigt tufft.

**Jeffs, skriv på nu!**
Örebro Mittåt
2006-03-17 07:46
apskallen// Jeffs har åkt tillbaka till Island. Hans fru/sambo/flickvän skall ha barn.
Barcelona FC
2006-03-17 07:39
Ja. Jag är med dig Tomten..?
Kuhi kunde stannat i Boden eller låna till BK Forward han är så dåligt.
Varför måste ta med Karalic till Turkiet han fick sin chans igår mot BP. ÖSK behöver en anfallare som kan göra mål. Nu kan Gustav Melin hittat en bra spelare i Sverige kanske......?
Örebro apskallen
2006-03-17 07:34
Jag verkar lite off, men varför spelade inte Jeffs igår?
Örebro Tomten (Hela Sverige Skrattar!)
2006-03-17 04:17
jappel // jag sprang inte hem, men jag gick när det var ca 5-6 minuter kvar av ordinarie, tyckte inte att det var värt att sitta kvar de sista minuterna när spelet var så ofantligt dåligt, och som det lät på gamla sittplats så tyckte nog de flesta att Kuhi kunde ha stannat i Boden efter sin insats idag. Men, han är ju ingen ytter, fast de avslut han fick till idag var ju inte precis något en anfallare skulle skrutit med heller...

Sen håller jag inte med om att Gustav Anderssons nickar var oberäkneliga, dom gick ju rakt upp allt som oftast...
Örebro jappel
2006-03-17 01:56
ja tack alla ni tappra stackare som får sitta på media läktaren och snacka med Peter Westman, Patrik Anttonen, Haginge, Magnus Samuelsson, Seb Henriksson, Thomas Nordahl mfl
Måste verkligen vara jobbigt att ordna med liven då ;-)
Skämt å sido. Stort tack bra som vanligt, förutom den irriterande servern som verkar lika oberäknelig som Gustav Anderssons nickar...
Örebro Mittåt
2006-03-16 23:48
Hos Brommapojkarna tyckte man att matchen var småtrevlig. Vem vet, det kanske den var om man såg den med BP-ögon. Gästerna spelade den bättre fotbollen.
Örebro # brorzan
2006-03-16 23:44
ara //

Tack så mycket. Beröm är alltid roligast att läsa. :o)
Forward ara
2006-03-16 23:18
STORT TACK TILL LIVE RAPPORTERINGEN IDAG!

- Tack: JOHANNES, JOTH OCH BRORZAN !!!
Örebro jappel
2006-03-16 23:12
kan även hålla med om att dagens mittfält måste ha varit bland de svagaste vi stält på banan de senaste 15 åren! Hoppas att alla kommer tillbaka från Turkey fulltränade och fultfriska och hela! Lite grönbete brukar ju göra underverk för korna på vårkanten :-)
Örebro jappel
2006-03-16 23:07
Mittåt//
Tack vis och sansad som vanligt....du har övertygat mig. Ta med killen till Turkiet!
Det kostar ju nästan ingenting. Då jag antar att ÖSK står för returbiljetten till Grekland/bosnien ändå....så kan han lika gärna åka med till turkiet och lifta hem därifrån om han inte presterar!!!!!!!!! bra då säger vi så då :-)
Örebro Mittåt
2006-03-16 23:02
Skall man vara anfallare i ÖSK måste man kunna skapa någonting ur ingenting, vilket inte alltid är det lättaste. Sedan måste man ju säga att det spel som resten av laget bjöd på inte direkt inbjöd till något skönspel. Killen är definitivt inte matchtränad, ja han kanske till och med är otränad och det var därför han sparade på sina krafter i det längsta. Han fick väl sparken i januari, tror jag. Så rent fysiskt var han säkert inte på topp.

Som jag föreslog vid ett tidigare tillfälle så kan man väl ta med honom till Turkiet och fortsätta att testa honom där innan man bestämmer sig. Baserat på vad han visade idag, så känns han inte så lockande.

Men hur många av de som var på planen idag kan man säga det om egentligen?
Örebro jappel
2006-03-16 22:54
Mackan //
då tror vi på den (354)....Joth har skrivit in slumpartade siffror tidigare :-)
Kanske ska förtydliga och skriva skrivit in slumpartade publiksiffror tidigare!! inget annat är slumpartat på sportklubben.net!!!
Örebro jappel
2006-03-16 22:53
Nej vi klarar oss fram till sommaren. Dumt att slänga ut massa pengar på en anfallare som inte kan göra mål.
Sedan är det alldeles för många varningsflaggor som vajar runt honom tycker jag.
Varför säger PAOK FC upp kontraktet efter 3-4 månader efter att ha köpt och signat honom på 4år för 1,5miljoner sek! de borde ju ha haft någon farmarklubb att placera honom i.
Varför inleder bosninska fans som känner till honom mailet med hahaha när han nämns.
fler varningar finns säkert som jag inte minns just nu....förutom att han inte imponerat under testen heller...

Trots allt detta är Jag lite lockad att ta hit honom om han inte kräver någon signing fee. och en medelmåttig lön. Men frågan är vad det är för spelare vi får. varning varning..
Örebro jappel
2006-03-16 22:47
250 åskådare på dagens match enligt sportklubben.net
Örebro Aspen
2006-03-16 22:45
Någon annan forward än Karalic hinner man inte få in innan transferfönstret stänger. Tycker därför ÖSK ska ge honom ett kontraktsförslag fram till sommaren med möjlighet att förlänga.
Det är tunt på forwardsidan med Karalic blir det bättre.
Örebro jappel
2006-03-16 22:40
kanske lite av en Kuhi formtopp från förra försäsongen :-)
Men jag är helt övertygad om att Mirza kommer att vara en av målskyttarna som skyttekungstiteln står mellan i slutet av årets säsong!
Örebro Mittåt
2006-03-16 22:38
Nej, Karalic imponerade inte direkt. Han joggade mest fram och tillbaka i anfallsposition utan att direkt visa att han ville bli inblandad i spelet. En himmelsvid skillnad om man jämför med Mirza som hann med mer i anfallsväg trots att han spelade på mittfältet.

Mirza is on fire! Det är ju en helt annan spelare med ett helt annat engagemang än den vi såg förra året.

Men för att återgå till provspelaren. Han gjorde väl inte direkt bort sig då han kom i närheten av bollen. Helt klart är det en fotbollsspelare och inte en argentinskt pansarvagn. Men det räcker inte.

Jag undrade hela tiden vem han påminde om, för han påminde mig om någon utseendemäsigt. Och just nu kom jag på det. Det är Hakan Sukur. Dock utan dennes dominerande närvaro och gudabenådade huvudspel.

Slutomdömet får bli: Skicka hem honom. Om man inte är helt säker så tackar man nej. Världen är full av fotbollsspelare som inget hellre vill än att få spela i ÖSK.
Annons: