/fotboll/osk/forum/9750.aspx/fotboll/osk/forum/9750.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-03-19 19:20
*Korpen*//Om nu Jeffs kommer(Börjar bli orolig för att det tar tid) så mår nog bara Anttonen bra av lite konkurrens på högerkanten. Just nu går nog Jeffs in före Anttonen.

När det gäller Näfver så har han väl haft en tung period enligt träningsrapporterna.

Larsen har tidigare spelat på vänsterkanten och det har fungerat bra, tycker jag. Sebastian kan jag inte flytta ut för enligt mig är han inte tillräckligt snabb.

Nordback är nog den som är mest säker på innermittfältet. Hittills har han gjort en mycket bra försäsong, åtminstone på träningarna...

Så min mittfältsbänk blir: Näfver och Anttonen.

Slänger även in Jansson och Sandro där tillsammans med Nurme.
Örebro Mittåt
2006-03-19 19:16
Larsen verkar ju bänka sig själv. Det kan bli två bortkastade år.
AIK Saywee
2006-03-19 19:14
Saglik är sagolik och Lagnäll har fått en lampa i huvudet .....

*korpen*//
Mittfältet verkar vara ett angenämt problem, inga dåliga på bänken, troligtvis superettans bästa bänk ;-)
dvs Nobbe, Sebbe och Larsen/Näfver!

Med kanonbänk från Saywee

FORZA MIRZA!
Örebro *Korpen*
2006-03-19 19:07
Mittfältet kan nog bli ett litet problem för Walker... Hur ska han göra? Ska han bänka Nobbe, Sebbe eller Larsen? Eller vågar han spela Larsen som ytter och bänka Näfver? Och hur blir det sen om man värvar Jeffs?
Örebro joth
2006-03-19 18:40
Angående Anrell så sjönk han lite i värde när han bagatelliserar Erkans tvåfots-spark och jämför det med hård tag i hockey-slutspel.

Att han i princip tycker att idrotten ska stå utanför den lag och ordning som finns i samhället placerar honom i samma fack som Thallinger med kamrater som ville att ÖSK skulle begå bokföringsbrott. Jag saknar fortfarande en rejäl anmälan mot SvFF för anstiftan till brott.

Nä du Anrell, det där var riktigt lågt...

Mitt lag just nu:
--------PeWe-------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
PaAn-FrNo-SeHe-LaLa
-----JoPe-MiJe-----

Ps. Om jag var fotbollsspelare skulle jag gärna vilja spela en match mot Thallinger, LÅL och nu också Anrell... med tanke på att det värsta som borde kunna hända enligt Anrell är att jag blir avstängd några matcher.
Örebro go_osk
2006-03-19 18:27
Nu vill jag se att Ian Jeffs blir klar för ÖSK den kommande veckan!
Örebro *Korpen*
2006-03-19 18:27
Anrell tycker till om bland annat Sagliks dom...
Örebro *Korpen*
2006-03-19 15:53
Ja vad säger ni.. Ska vi inte stämma SvFF? Om man räknar med 1000 Euro/skalle och några hundra pers stämmer dem så skulle man ju kunna samla in en slant till ÖSK :D
Örebro jappel
2006-03-19 15:05
Trasproletär //
jag har varit på väg att stämma SvFF flera gånger men inte känt att min sak skulle hålla.
Det här är onekligen ett nytt intressant sätt att se på en tvångsdegradering på!
SvFF ska inte tro att de sitter helt säkra än!
Örebro Smoothieman
2006-03-19 14:42
--------PeWe-------
---FrSa-PaHa-JoRi---
IaJe-PaAn-FrNo-SeHe-KrNä--
------MiJe--JoPe------
Typ så, tycker jag
Åtvidaberg ChLi
2006-03-19 14:37
Mitt lag i dagsläget ser ut så här:

------PeWe------
FrSa-ThAn-PaHa-JoRi---
PaAn-FrNo-SeHe-KrNä--
---MiJe--JoPe------
Örebro Smoothieman
2006-03-19 14:07
Barcelona FC//
Skapad: 2006-03-16 14:46:53... en ny Veto :)
Örebro Klas ÖSK
2006-03-19 13:41
Barcelona FC//
Du har skrivit det ett par gånger nu. Det börjar likna spam om du bara kör samma budskap gång på gång.

Du får noga bjuda på mer info och besvara de frågor du fått istället...
Örebro MAD FOR IT!
2006-03-19 13:40
i bet that herish look good from the straffpunkt
Barcelona FC
2006-03-19 13:37
Ny anfallare till ÖSK........?
Han är svenks...... Djurgårdens IF. Kanske..?
Elfsborg Trasproletär
2006-03-19 13:14
I lördagens Göteborgs fria tidning finns en fantastisk notis, jag saxar:

"Napolifans får skadestånd

Maradonas gamla klubb Napoli huserar numera långt ner i det italienska
seriesystemet. Enligt fansen blev de i somras berövade möjligheten att kvala
till Serie B. Fotbollssupportrar till Napoli har därför rätt till skadestånd
enligt en italiensk domstol.

Rent formellt har elva Napolifans stämt fotbollsförbundet för "existentiellt
lidande". En av de målsägande, som själv är advokat, ligger bakom stämningen.
Domstolen kom fram till att behandlingen av fotbollsklubben har lett till just
det, det vill säga existentiellt lidande. För närvarande har ytterligare 200
supportrar lämnat in en stämningsansökan i hopp om att bli erbjudna
skadestånd.
Den första gruppen på elva Napolifans fick 1 000 euro vardera i skadestånd. I
skrivande stund leder Napoli Serie C1-B med nio poäng före närmsta lag."

En taktik för er också eller?
Örebro apskallen
2006-03-19 12:48
Det känns verkligen öppet i dagsläget hur laget ska formeras. Tänkbara mittfält/anfall är i mina ögon:

PaAn--LaLa--FrNo--KrNä
-----MiJe----JoPe-----

el. kanske

IaJe--LaLa--FrNo--KrNä
-----SeHe----JoPe-----

Egentligen tror jag inte att Henriksson och Mirza så bra ihop på topp, känns inte som deras spelstilar går ihop. Kuhi tycker jag personligen inte platsar i startelvan.

Henriksson som target player och Johan som springer i luckorna låter riktigt bra, men vart ska då Mirza spela? Många tänkbara alternativ finns det som sagt...

Edit: Som Mackan mycket riktigt påpekar spelar inte Klingberg i ÖSK längre :)
Forward ara
2006-03-19 11:25
kubanen_90/
Barcelona FC är en barnslig öskare...
Örebro Mittåt
2006-03-19 11:19
Med tanke på hur den nya organisationen ser ut så var det säkert en spelare som skulle lånas in av Talangtruppen eller något åt det hållet. Frebran har ju dessutom genomgående låtit Fotbollsutskott och tränare ta hand om det rent fotbollsmässiga. Barcelona FC verkar ha lika bra koll som Veto hade.
Örebro kubanen_90
2006-03-19 11:11
Ämne: nytt anfallare på gå....
Otroligt att en Djurgårdare vet så mycket om ÖSK ev nyförvärv! :P
AIK Saywee
2006-03-19 10:50
Barsa//
Vad sa Frebran i lördags, när, var och hur?

Med ett nytt anfall från Saywee
Barcelona FC
2006-03-19 10:46
nytt anfallare på gång i ÖSK......................? Som jag hörde Frebran i Lördag.? Vad ska du säga då ARA
Forward ara
2006-03-19 10:15
Artist: aRa.
Låt: Lars-Åke Lagerell det är över!

- Vi har fått nog av folk som klagar, nog med dem som bara sågar, nog med
trångsynta snubbar som inget vågar, nog nu en motodrogar, nog med LARS-ÅKE LAGERELL som
plågar mina öron, nog nu kör vi över dem, nog bäst vi ser över dem, för det är
ingen som behöver dem.
Lars Åke Lagerell dem tre musketörerna kommer ta oss tillbaka och du kommer bli helt slut.

ALÈ ALÈ FORZA ÖSK !
(tre musketörerna = Johan, Mirza , Herish)
AIK Saywee
2006-03-19 09:22
Förresten, FORZA MIRZA, i år kan det bli ett riktigt kanonår, men jag vill ha dig med på arenorna, inte avstängd!
AIK Saywee
2006-03-19 09:20
Mirza är i mycket bra form, det som kan oroa mig lite beträffande honom är att verkar ha ett humör som kan ge honom några fler gula kort i år än de 6 som Aspen hittat för förra säsongen. Han kan kanske till och med få något rött.

Det kan nog tyvärr bli så att stor andel av dessa kort tilldelas pga lite för högljudda kommentarer som någon av domarkåren hör.

Vad jag egentligen menar med detta inlägget är att jag inte vill att Mirza är indisponibel på grund av snack. Sådant tillhör en av de absolut onödigaste decimeringar av en startelva som jag kan komma på. Snack "mot" någon i domarkåren kan medföra tappade poäng och i slutänden kan det bli något som många får ångra.

Detta gäller ju förstås inte bara Mirza, utan SAMTLIGA svartvita eleganter.

Sedan vet jag ju förstås hur frustrerande det kan vara att knipa käft när domardj****n har fel ;-)

Med kort för snack från Saywee
Forward ara
2006-03-19 08:59
alla Öskare,
Walker har gjort rätt beslut, han har sett mer av Bosnien som vi inte sett.

- Johan, Mirza, Herish... alla de tre kommer får mycket spel tid och det kommer betyda alla får bra självfortronde...
- bra jobbat Walker!.
Örebro Aspen
2006-03-19 08:16
*Korpen*//Larsen är definitivt inte den typ (Jon-typen) Walker vill ha i anfallet. LL vill inte spela i anfallet och få massa höga långbollar att ta ned.
Frempong och Haginge att ta till som forward om det kärvar till med P och Mirza??!! 2005 hade Mirza 6 gula kort.
Nu fattar jag - du var ironisk !!
Vi får leva på hoppet om inga skador, justa tag och kraften på mittfältet fram till sommaren
Djurgården WenganDIF
2006-03-19 04:50
Vill tacka en viss Örebebroare för en trevlig och blöt utekväll i Peking. Mycket analys blev det. Hoppas att dom håller sig kvar i superettan så dom inte trillar ner i träskdiv. //
Länktips: www.dif.se
Örebro kubanen_90
2006-03-19 01:05
Bloggen// Det finns ett lite mindre bra samband också. 2004 ÖHK åker ur ÖSK åker ur. 2005 ÖHK stor favorit missar Allsvenskan ÖSK stor favorit missar Allsvenskan. 2006 ÖHK missar Allsvenskan igen ÖSK?
Örebro *Korpen*
2006-03-18 23:15
Aspen//

Frempong, Larsen och så har vi Haginge som kan spela överallt ;-)
Annons: